[ND] Grubość lakieru

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

ember
Posty: 13
Rejestracja: 16 cze 2011, 10:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław

24 lip 2017, 11:56

Hej.

Mam pytanie do posiadaczy nowych ND, odebranych z salonu.
Czy moglibyscie sprawdzic, jakie wartosci grubosci lakieru pokazuje miernik na masce oraz klapie ?
Interesuje mnie zwlaszcza maska, jako ze jest aluminiowa - czy wskazania roznia sie od pozostalych elementow nadwozia ?
Bardziej interesuja mnie dwuwarstwowe lakiery metaliczne niz SoulRed, ale proporcje grubosci tez wiele mi powiedza.

Z gory dzieki.
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

24 lip 2017, 14:19

Mój SoulRed ma wszedzie po 80 mikronów, na progach jest mniej ale nie pamiętam wartości.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4672
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

30 lip 2017, 8:18

80 mikronów to z tego co wiem normalna grubość. Problem w kiepskiej jakości samego lakieru.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

04 sie 2020, 14:42

Mały odkop. Sprawdzał ktoś może grubość lakieru na dachu ND RF? Tam też powinna ona wynosić około 80-100 mikronów?
Czy 250-300 mikronów na tym elemencie (pozostałe w normie) jednoznacznie wskazuje na ingerencję lakiernika?

Ostatnio zmieniony 04 sie 2020, 14:42 przez Krzych, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2635
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

04 sie 2020, 16:13

Wiem, że nie na temat ale lakier w ND to ponury żart, rysy robią się od wiatru chyba a odpryski od rzucania wzroku :lipa:
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

04 sie 2020, 17:25

irekJ pisze:
04 sie 2020, 16:13
Wiem, że nie na temat ale lakier w ND to ponury żart, rysy robią się od wiatru chyba a odpryski od rzucania wzroku :lipa:
Ja to mam wrażenie, że nawet jakby zamknąć to auto w jakiejś super kapsule to lakier byłby i tak porysowany. Na początku reklamowałem go w MMPOL ale oczywiście twierdzą, że wszystko jest ok, wkurwiałem się strasznie, teraz temat już olałem.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

04 sie 2020, 18:48

irekJ pisze:
04 sie 2020, 16:13
Wiem, że nie na temat ale lakier w ND to ponury żart, rysy robią się od wiatru chyba a odpryski od rzucania wzroku :lipa:
Tak wiec twoim zdaniem lakier w NC jest lepszy? Nie pisze ze dobry bo Mazda nigdy nie miala dobrego ale czy lepszy niz w ND?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
M4rc1nnn
Posty: 50
Rejestracja: 22 kwie 2019, 10:23
Model: ND RF
Lokalizacja: Trójmiasto

04 sie 2020, 22:18

Zbychersky pisze:
04 sie 2020, 17:25
irekJ pisze:
04 sie 2020, 16:13
Wiem, że nie na temat ale lakier w ND to ponury żart, rysy robią się od wiatru chyba a odpryski od rzucania wzroku :lipa:
Ja to mam wrażenie, że nawet jakby zamknąć to auto w jakiejś super kapsule to lakier byłby i tak porysowany. Na początku reklamowałem go w MMPOL ale oczywiście twierdzą, że wszystko jest ok, wkurwiałem się strasznie, teraz temat już olałem.
Potwierdzam, też mam kilka ubytków od stania w garażu.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2635
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

05 sie 2020, 8:08

bjorm pisze:
04 sie 2020, 18:48
irekJ pisze:
04 sie 2020, 16:13
Wiem, że nie na temat ale lakier w ND to ponury żart, rysy robią się od wiatru chyba a odpryski od rzucania wzroku :lipa:
Tak wiec twoim zdaniem lakier w NC jest lepszy? Nie pisze ze dobry bo Mazda nigdy nie miala dobrego ale czy lepszy niz w ND?
Nie jestem specjalistą w dziedzinie ale zwykła organoleptyczna obserwacja każe mi sądzić, że lakier w ND jest bardziej delikatny niż pupa niemowlęcia.
Problem potęguje fakt, że maska i błotniki bardzo mocno opadają na froncie dzięki czemu perfekcyjnie zbierają każdą drobinkę z drogi. W NC przedni zderzak bardzo skutecznie zasłania cały front a maska i błotniki są w zasadzie w pozycji horyzontalnej. W ostateczności co dwa-trzy sezony wystarczy polakierować zderzak i generalnie jest bardzo ok.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

06 sie 2020, 9:24

Lakier i jego odpornosc to dramat. Ale i tak jest lepszy niz w rok mlodszym Fordzie. W samochodzie zony mozna go zdjac paznokciem.

Generalnie narzekanie na lakier slysze od lat przy kazdej marce. Jest jakas, ktorej uzytkownicy ciesza sie niezniszczalnym lakierem?

Ale jest cos, w czym ND nie ma rownych w badziewnosci. To wewnetrzna strona klapy bagaznika. Jpdrl, ale to jest slabe. Slabsze niz czerwony lakier na Fiescie :-)
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

06 sie 2020, 19:40

Lakier w NC to także ponury żart. 60 mikrom. miękki, podatny na odpryski i zarysowania. Może tragedii nie ma, ale startu do lakieru na mojej fabii ii też nie.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Tōge
Posty: 17
Rejestracja: 17 sie 2021, 11:09
Model: Inny
Lokalizacja: Cz-Dz

17 sie 2021, 12:04

Któryś z kolorów jest bardziej miękki od innych i bardziej podatny na rysy czy odpryski? SRC jest w mojej opinii zdecydowanie najładniejszy, na nim jednak będzie okrutnie widać każdą niedoskonałość. Jak sprawa stoi z białymi? Arctic i Snowflake White.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

17 sie 2021, 18:06

Czarny to gówno w kwestii wytrzymałości na rysy i odpryski mówiąc szczerze. Sama blacha imo straszliwie podatna na wgniotki.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

17 sie 2021, 19:19

Teoretycznie, najcieńsze są lakiery "proste", grubsze są metaliczne/perłowe, najgrubsze są soul redy - po prostu liczba warstw gra tu rolę. Ale nie ma się co oszukować, wszystkie są podatne na odpryski.
A blacha pokrywy silnika jest faktycznie podatna na wgniotki. Wyciągałem już chyba dwie po szyszkach (ale za to wyciągają się bez śladu).
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Tōge
Posty: 17
Rejestracja: 17 sie 2021, 11:09
Model: Inny
Lokalizacja: Cz-Dz

18 sie 2021, 6:27

Teraz w większości aut lakiery są słabe i cienkie. Podkład jest biały? Czy ktoś z Forumowiczów oklejał auto folią PPF? Blacha jest aż tak delikatna, że szyszki powodują wgniotki?
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

19 sie 2021, 10:46

Z mojej obserwacji wynika że na klapie i dachu lakieru jest mniej. Nie chce podawać wartości bo nie pamiętam.

jeśli chodzi o grubą warsę lakieru na dachu to tak może to być ingerencja lakiernika a może poprawka na linii produkcyjnej. Miejcie na uwadze że żadna marka samochodów nie deklaruje grubości lakieru. Wynika to z faktu że czasem po zjechaniu z linii produkcyjnej auto ma jakąś wadę i po prostu lakierują ponownie dany element.

W kilku markach pisałem zapytania do dystrybutorów jaka powinna być grubość lakieru i nikt nic nie powiedział....

Lakiery metalizowane/perłowe są twardsze i mniej podatne na zarysowania.
LikelyJupiter8

19 sie 2021, 12:35

Andrut pisze:
19 sie 2021, 10:46
Z mojej obserwacji wynika że na klapie i dachu lakieru jest mniej.
U mnie na dachu jest zero lakieru 😁
Awatar użytkownika
Sloner
Posty: 108
Rejestracja: 28 gru 2018, 16:29
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Lublin

24 sie 2021, 16:32

Tōge pisze:
18 sie 2021, 6:27
Teraz w większości aut lakiery są słabe i cienkie. Podkład jest biały? Czy ktoś z Forumowiczów oklejał auto folią PPF? Blacha jest aż tak delikatna, że szyszki powodują wgniotki?
Ja okleiłem SRC folią. Widziałem jak szybko pojawiają się rysy i odpryski więc korekta i folia. Żałuję tylko, że nie zrobiłem tego od razu po kupnie ale i tak jestem zadowolony z efektu.
Tōge
Posty: 17
Rejestracja: 17 sie 2021, 11:09
Model: Inny
Lokalizacja: Cz-Dz

25 sie 2021, 5:39

@Sloner Pytanie jak długo będziesz zadowolony. Folie żółkną z czasem, a odklejenie ich po kilku latach nie będzie raczej bezstresowe biorąc pod uwagę to, że lakier ponoć niszczy się nawet pod wpływem złowrogiego spojrzenia. ;)
Awatar użytkownika
Sloner
Posty: 108
Rejestracja: 28 gru 2018, 16:29
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Lublin

25 sie 2021, 9:15

Tōge pisze:
25 sie 2021, 5:39
@Sloner Pytanie jak długo będziesz zadowolony. Folie żółkną z czasem, a odklejenie ich po kilku latach nie będzie raczej bezstresowe biorąc pod uwagę to, że lakier ponoć niszczy się nawet pod wpływem złowrogiego spojrzenia. ;)
Dam znać za parę lat :) Zółknięcie pewnie najbardziej widać na białym lakierze.
Na razie folia się zwraca, bo na RWD rookie przerysowałem pachołkami drzwi i dwa błotniki. Gdyby nie folia to pewnie byłoby do malowania, a tak elegancko zeszło :)
ODPOWIEDZ