[ND] Dyskusja ogólna

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 724
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

14 sie 2018, 21:20

BunnyWoop pisze:
Zbychersky pisze:Ja w moim ASO na każdą wizytę dostaję auto za darmo. Nawet jak przegląd trwa 2h.



A gdzie robisz?

Bielsko Biała Auto Gazda
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2148
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

26 sie 2018, 18:23

Coś zaczęło u mnie grzechotać od 5800 rpm wzywż niezależnie od biegu. Zarówno przy przyspieszaniu, jak i hamowniu silnikiem. Altetnator?
Niby jest gwarancja, ale jestem w górach na super drogach i zastanawiam się czy używać wysokich obrotów i czy wrócę spokojnie z synkiem do Warszawy. Nazwa wątku adekwatna.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4617
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

26 sie 2018, 19:35

Ja proponuję używać auto zgodnie z przeznaczeniem a i młodemu narybkowi należy wszczepiac miłość do oktanów pod skórę.

Najwyżej będziesz musiał zadzwonić do ASO z prośbą o zastępcza MX i powiedzieć coś w stylu "zupełnie nie wiem co się stało, jechałem sobie spokojnie *w okolicach odcinki, nagle coś trzasło i auto przestało jechać i tylko wydaje bardzo dziwne dźwięki których wcześniej nie słyszałem"

Cześć wypowiedzi z gwiazdka lepiej pominąć dla przyspieszenia procesu naprawy i w intencji zachowania spokoju ducha własnego i ASO :-D

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

02 wrz 2018, 21:38

Zdarzało się, że byłem już mocno poirytowany z powodu serwisowych akcji, ale teraz już na prawdę mój stan podpada pod ten z tytułu wątku :( w okolicy 6-6,5 tys. obr. wyraźnie słyszalne trzeszczenie, skąd? no oczywiście ze skrzyni :senkju: na 1, 2 i 3, bo na wyższych nie miałem okazji kręcić do 6 tyś. Żeby było milej, dwa tygodnie temu odebrałem auto, po tym jak stało w serwisie 4 tygodnie z rozebraną skrzynią. Miał ktoś podobne objawy?
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1776
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

02 wrz 2018, 22:21

mydlo pisze:Zdarzało się, że byłem już mocno poirytowany z powodu serwisowych akcji, ale teraz już na prawdę mój stan podpada pod ten z tytułu wątku :( w okolicy 6-6,5 tys. obr. wyraźnie słyszalne trzeszczenie, skąd? no oczywiście ze skrzyni :senkju: na 1, 2 i 3, bo na wyższych nie miałem okazji kręcić do 6 tyś. Żeby było milej, dwa tygodnie temu odebrałem auto, po tym jak stało w serwisie 4 tygodnie z rozebraną skrzynią. Miał ktoś podobne objawy?

Jak moja kolejny raz się rozpadnie to uderzam do Andy'ego i pakujemy coś o adekwatnej trwałości do charakteru tego auta....
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

03 wrz 2018, 20:37

Jakiś kit "wzmacniający" czy całą skrzynię? Bo ja się jeszcze z niczym takim nie spotkałem
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1776
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

03 wrz 2018, 21:07

mydlo pisze:Jakiś kit "wzmacniający" czy całą skrzynię? Bo ja się jeszcze z niczym takim nie spotkałem

Andy jest ogarnięty w temacie, ale jak skrzynia nie uniesie mojej "głupoty" to mam się z nim skontaktować. Z tego co udało mi się dowiedzieć to skrzynia produkowana jest w kilku wariantach dla kilku marek. Nie dopytywałem dokładnie o co kaman, ale nie zamierzam po gwarancji płacić za ten szajs. :oops:
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

04 wrz 2018, 0:18

Skoro oficjalnie podano że w Fiat 124 Spider ma skrzynie z NC, to może i ją da się założyć do ND?
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1607
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

04 wrz 2018, 5:01

pudel pisze:Skoro oficjalnie podano że w Fiat 124 Spider ma skrzynie z NC, to może i ją da się założyć do ND?

Tylko Fiata ma, tak jakby, jednak inny silnik... :lol:
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

04 wrz 2018, 10:54

TerminatorPi pisze:
pudel pisze:Skoro oficjalnie podano że w Fiat 124 Spider ma skrzynie z NC, to może i ją da się założyć do ND?

Tylko Fiata ma, tak jakby, jednak inny silnik... :lol:

No w NC też nie było 1.4 Turbo...
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1607
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

04 wrz 2018, 11:14

pudel pisze:
TerminatorPi pisze:
pudel pisze:Skoro oficjalnie podano że w Fiat 124 Spider ma skrzynie z NC, to może i ją da się założyć do ND?

Tylko Fiata ma, tak jakby, jednak inny silnik... :lol:

No w NC też nie było 1.4 Turbo...

No tak, ale jednak między NC, a ND różnice są. Chociaż mam wrażenie, że gdzieś czytałem, że automat w ND jest ten sam, co w NC, więc jakoś się pewnie da zadrutować ;-)
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

04 wrz 2018, 13:45

Znając życie to cztery rzeczy:
- adapter od strony silnika
- adapter/przeróbka mocowań skrzyni do powerframe'u i karoserii (być może uda się od Fiata kupić)
- modyfikacja wału (dłuższy/krótszy) i/lub adapter pod wyjście ze skrzyni w stronę dyfra (być może uda się od Fiata kupić).
- dyfer z NC/od Fiata 124 - dobrze pamiętam, że różni się między 124 a ND?

PS: Właśnie na miata.net obgryzają paznokcie, ponieważ jednemu padła skrzynia po gwarancji (2016 LE, ponad 50k mil przebiegu) i wszyscy sępią, żeby Mazda wzięła to na klatę (koszty)
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2018, 16:13 przez cra3y, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1776
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

04 wrz 2018, 14:54

Strach cokolwiek ruszyć, człowiek pomyśli o jakimś modzie a skrzynia już na zapas brzęczy, zgrzyta, tudzież chrobocze... :bang:
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2148
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

04 wrz 2018, 17:06

Moja skrzynia biegów padła 2h temu. Nie licząc tego odgłosu powyżej 5000 rpm (a mam dość wrażliwy słuch i spodziewałem się że ASO umówione wcześniej... na jutro, nic nie usłyszy) zero znaków ostrzegawczych. Pięknie chodziła. Standardowa jazda, zmiana z 2 na 3 (wolna). 13 000 km (bez chyba 6) nomen omen. Zero wizyt na torze, zero modów.
Niestety zastępcza jest mazda 3 i to full bieda. Silnik 120 KM, brak nawigacji i zamykanych szyb z kluczyka. Ktoś ma forum spoza stolicy dostał 6, w Warszawie nie ma takiej opcji.
A przede wszystkim szkoda tych ciepłych dni.
Już tęsknię za moim kochanym NDkiem.
Za to sama mazda assistance na plus za szybkość działania. Od zgłoszenia do przyjazdu lawety około pół godziny. Zanim wypełniłem papiery w serwisie już czekał na nas samochód zastępczy przywieziony z wypożyczalni.

Oby decyzja Mazdy Polska była szybka i pomyślna. Synek prawie płakał, gdy zostawialiśmy nasze czerwone cudo i wchodziliśmy do ponurej czarnej trójki (za to z dwiema rurami wydechowymi, czym odwróciłem jego uwagę:).
Samo bemo motors powiedziało mi, że jeśli centrala da zgodę do jutra 14, to odbiorę samochód przed weekendem. Ale nie chcę się na to nastawiać.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1776
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

04 wrz 2018, 17:51

Jak ktoś takie skrzynie z taśmy puszcza :shock:
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

04 wrz 2018, 19:34

Szczerze współczuję.

Natomiast chciałem o innym - ciekawi mnie, ile faktycznie jest zachodu z przeszczepieniem skrzynki od NC (np. mając części z rozbitej 124, jak wał, skrzynia, dyfer, sanki dyfra, PPF, półośki) to może się okazać, że cała trudność to dorobienie adapteru skrzynia<-> silnik, co jest wykonalne.

(i pewnie stanie się wykonalne i ktoś to skomercjalizuje, jeżeli zaczną się V1 sypać masowo po powiedzmy 100-120 tys km przebiegu)

Mam na myśli coś w ten deseń jak adapter do skrzyni T56 Magnum do klasyka, jakim jest Corvette C3
https://shiftsst.com/articles/cat/gener ... ctfit-kit/
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2018, 19:45 przez cra3y, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 724
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

04 wrz 2018, 19:35

Ehh, ciekawe kiedy na mnie kolej, ja jako zastępcze dostawałem: 6, 3, CX3.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2148
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

07 wrz 2018, 8:58

Panowie, Mazda Polska/Europa po niecałych dwóch dniach od zgłoszenia przez moje ASO, dała mi pozytywną decyzję na nową skrzynię - za to jestem im bardzo wdzięczny. Nastawiałem się na długie czekanie.
Natomiast zmartwił mnie numer części od mojego serwisanta M61203000 - czy rozumiejąc dobrze wątek z miata.net oznacza to skrzynię V1 z 2016 roku? Czy w ogóle jest ryzyko, że ASO zamawiając skrzynię biegów do ND1 dostaje nową wadliwą konstrukcyjnie v1 a nie najnowszą pasującą v4?

EDIT znalazłem naklejki na miata.net i jednak to inny szyk numeru, więc liczę, że to v4, ale dalej nie wiem.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2018, 9:31 przez Wojtek Wawa, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

07 wrz 2018, 9:22

Cykniesz zdjęcie naklejki, to będziemy wiedzieć.
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2148
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

07 wrz 2018, 9:30

Z naklejki to i ja będę wiedział :-) Rozumiem, że w systemie ten numer nie rozróżnia V1 od V4?
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

07 wrz 2018, 9:39

Wojtek Wawa pisze:Z naklejki to i ja będę wiedział :-) Rozumiem, że w systemie ten numer nie rozróżnia V1 od V4?


Nie

Obrazek

A- Rok
B-Miesiąc
C-miesiąc i dzień

I poszczególne wersje:
Obrazek
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1607
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

07 wrz 2018, 10:04

cra3y pisze:Obrazek

Eeeee. Czyli coś przespałem? I były jakieś jeszcze późniejsze problemy ze skrzynią biegów po słynnym rozpadającym się trzecim biegu?
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

07 wrz 2018, 10:10

tzn. Oficjalnie figuruje V4, ale w tzw. międzyczasie (czerwiec tego roku) ponownie grzebali przy 3cim biegu.
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1607
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

07 wrz 2018, 10:11

cra3y pisze:tzn. Oficjalnie figuruje V4, ale w tzw. międzyczasie (czerwiec tego roku) ponownie grzebali przy 3cim biegu.

Może zadam pytanie inaczej. Moja Dyzia jest już spoza zakresu VIN z biuletynu, ale na pewno jest jeszcze sprzed skrzyni v4. Mam się czego obawiać?
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

07 wrz 2018, 10:23

Cyknij zdjęcie etykiety, zobaczymy dokładnie, których komponentów nie ma zupgradowanych.
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1607
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

07 wrz 2018, 10:32

cra3y pisze:Cyknij zdjęcie etykiety, zobaczymy dokładnie, których komponentów nie ma zupgradowanych.

Musiałbym wiedzieć gdzie jest :ryjezesmiechu:
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

07 wrz 2018, 10:57

TerminatorPi pisze:Musiałbym wiedzieć gdzie jest :ryjezesmiechu:


Musisz poświecić latarką, będzie od strony kierowcy w pobliżu ściany grodziowej.
Obrazek
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

07 wrz 2018, 11:42

To i ja zerknę. Dwójka, szczególnie rano zaraz po ruszeniu, potrafi przyhaczyć. Nie wiem czy to normalne (od nowości tak jest) czy szykować się na lawetę :D
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2148
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

07 wrz 2018, 13:06

cra3y,

wystawiłeś w jednym poście samą esencję z 365 stron na miata.net. Dziękuję!

Czy moderacja/Ty możesz to wrzucić w osobnym temacie? Tutaj mamy 17 stron i już ciężko będzie to znaleźć za jakiś czas. A zgaduję, że właśnie za kilka lat każdy będzie zainteresowany, które części ma w skrzyni i czego ma się bać. Sam po latach czytania miata.net jedynie umiem dekodować miesiąc i rok produkcji skrzyni + wiem w jakich miesiącach debiutowały v2-v5.
BTW v5 to już tylko do ND2 - raczej się jej nie da zamontować do ND1 bez dwumasy (?).
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

07 wrz 2018, 13:52

Na to wygląda, że przy ND2 zdecydowano się na pogmeranie przy 3cim biegu.

PS: Jeżeli MOD zechce, to proszę, niech przyklei dwa posty (lub scali w jeden) - ten o rocznikach i wersjach i ten, gdzie szukać tabliczki.

Dziękuję
Pozdrawiam
Krzysztof
ODPOWIEDZ