Cześć,
W mojej RF z 2019 wymieniłem 11 miesięcy temu przy okazji przeglądu przednie tarcze i klocki ( Klocki Stoptech Street Performance, Tarcze Stoptech Sport - Nacinane).
Od około miesiąca czułem lekkie bicie na kierownicy przy hamowaniu i przy okazji przeglądu dwa dni temu wyszło ze jedna tarcza bije 0,05 a druga 0,07. Autoryzowany serwis Mazdy który montował części zalecił wymianę...
Teraz pytanie kto jest winny... Producent tarcz? NIedbałe założenie lub np nieoczyszczenie piast ?
Nie wjeżdzałem w kałuże z rozgrzanymi tarczami ani ani w nic nie uderzyłem
Nie ukrywam ze jest tym faktem bardzo poddenerwowany bo tarcze i klocki prawie nie zużyte i muszę je wymienić jak zaczną zaraz bić bardziej kolejny raz...
Czy mogę coś z tym zrobić ?
Dziękuję za pomoc
[ND] Bicie tarcz przednich 10 miesięcy po montażu
[ND] Bicie tarcz przednich 10 miesięcy po montażu
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Tak możesz:
1. Rozebrać całość i sprawdzić jakość montażu w ASO, łącznie z czystością powierzchni przylegania tarczy do piasty. DW: miesiąc temu wymieniałem tarcze, po 6 latach od ich założenia i na piaście były śladowe ilości korozji, także u Ciebie raczej jej nie będzie wcale, jeśli ASO dobrze wyczyściło piastę
2. Rozebrać całość i przetoczyć tarcze (o ile się da nacinane)
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
1. Rozebrać całość i sprawdzić jakość montażu w ASO, łącznie z czystością powierzchni przylegania tarczy do piasty. DW: miesiąc temu wymieniałem tarcze, po 6 latach od ich założenia i na piaście były śladowe ilości korozji, także u Ciebie raczej jej nie będzie wcale, jeśli ASO dobrze wyczyściło piastę
2. Rozebrać całość i przetoczyć tarcze (o ile się da nacinane)
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
3. Sprawdzić bicie piasty - czasem da się zniwelować bicie tarczy obracają tarcze względem piastymonkahead pisze: ↑10 maja 2022, 14:53Tak możesz:
1. Rozebrać całość i sprawdzić jakość montażu w ASO, łącznie z czystością powierzchni przylegania tarczy do piasty. DW: miesiąc temu wymieniałem tarcze, po 6 latach od ich założenia i na piaście były śladowe ilości korozji, także u Ciebie raczej jej nie będzie wcale, jeśli ASO dobrze wyczyściło piastę
2. Rozebrać całość i przetoczyć tarcze (o ile się da nacinane)
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Dziękuję za pomoc panowie.
Zadzwoniłem do serwisu który toczy tarczę. I pan zakłada ze to wina tarczy i jak mi je wytoczy to sie to nie powtórzy i wszystko będzie pięknie działać
Szczerze totalnie tego nie rozumiem...
Zadzwoniłem do serwisu który toczy tarczę. I pan zakłada ze to wina tarczy i jak mi je wytoczy to sie to nie powtórzy i wszystko będzie pięknie działać
Szczerze totalnie tego nie rozumiem...
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Tutaj jeden kolega miał taką przygodę z hamulcami montowanymi w ASO Warszawa, że musieli mu całe klocki na nowo kupować, nie wiem czy tarcze też, także jak to mówią, chcesz coś dobrze, zrób to sam
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
No tak więc możliwe ze nic nikomu nie odowodnię..
Sie zastanawiam czy toczyć te tarczę czy walczyć z ASO
Sie zastanawiam czy toczyć te tarczę czy walczyć z ASO
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Dziwna sprawa. Moim zdaniem bicie tarcz rzędu 0.07mm nie powinno dawać wyczuwalnych efektów na kierownicy, te pojawiają się w okolicach imho 0.15-0.20.
W ogóle to ostatnio doktoryzowalem się z tematu i cudowałem jakieś 10 lat temu gdy miałem stara Hondę (też argument, teraz mam stara Mazdę ). Moje protipy to
- poprawny montaż tarcz
- brak potrzeby cudowania z docieraniem hamulców delikatnie (zwykle jezdze spokojnie po mieście 15-20km a potem robię docieranie wg bodaj Hawk performance, ale czasem zdarzało się wymieniać klocki na torze, delikatnie 1 kółko góra dwa i ogień)
- zwrócenie uwagi na tył gdy problem jest z przodu. Serio!
przetoczylbym tarcze. Może pomóc. Jeśli nie to raczej ASO nie udowodni Ci że to robiłeś
W ogóle to ostatnio doktoryzowalem się z tematu i cudowałem jakieś 10 lat temu gdy miałem stara Hondę (też argument, teraz mam stara Mazdę ). Moje protipy to
- poprawny montaż tarcz
- brak potrzeby cudowania z docieraniem hamulców delikatnie (zwykle jezdze spokojnie po mieście 15-20km a potem robię docieranie wg bodaj Hawk performance, ale czasem zdarzało się wymieniać klocki na torze, delikatnie 1 kółko góra dwa i ogień)
- zwrócenie uwagi na tył gdy problem jest z przodu. Serio!
przetoczylbym tarcze. Może pomóc. Jeśli nie to raczej ASO nie udowodni Ci że to robiłeś
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
A jeszcze przy okazji zafunduj sobie sprawdzenie płynu hamulcowego. W moim daily wymiana płynu usunęła objawy, które wg mechanika powodowane były krzywymi tarczami/do wymiany komplet obu osi
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
A propos płynu, jesteś pewien że nie masz poziomu powyżej max?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Hej,
Mazda podczas przeglądu wysyła filmiki ze wszystkimi pomiarami. Płyn hamulcowy jest nowy. Tarcze z tylu proste bo też je sprawdzali.
Zostaje mi chyba tylko toczenie tarcz i wtedy sie dowiem czy to cokolwiek pomogło.
Mazda podczas przeglądu wysyła filmiki ze wszystkimi pomiarami. Płyn hamulcowy jest nowy. Tarcze z tylu proste bo też je sprawdzali.
Zostaje mi chyba tylko toczenie tarcz i wtedy sie dowiem czy to cokolwiek pomogło.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Nie chodzi mi o to czy płyn jest nowy, tylko o jego ewentualny poziom powyżej MAX. Raz tak miałem, że po cofnięciu tłoczków w zacisku, mocno podniósł się poziom płynu, powyżej MAX, a to powodowało ciągły docisk tłoczków na przedniej osi do klocków = grzanie się tarcz, co w dłuższej perspektywie może doprowadzić do ich pokrzywienia. U mnie to wyszło zaraz przy pierwszej jeździe próbnej, po zmianie tarcz. Wymieniałem tarcze sam wielokrotnie i nigdy nie miałem bicia, na żadnym aucie, a kupuję tylko tarcze polskiej produkcji.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- emixfajf
- Donator
- Posty: 656
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
W ND bicie na tarczach przy dobrej piaście i do rze ustawionych tarczach wychodzi max 2setki bicia..maxymalnie bo czasem jest 1setka.
Jak będziesz miał 7setek to napierdala po kierownicy a jak sobie pohamujesz to dopiero wali kiera. Trzeba sprawdzić wszystko..może te tarcze pod wpływem temperatury się krzywią-często tak jest..sprawdź bicie piast...podstawa.
Jak będziesz miał 7setek to napierdala po kierownicy a jak sobie pohamujesz to dopiero wali kiera. Trzeba sprawdzić wszystko..może te tarcze pod wpływem temperatury się krzywią-często tak jest..sprawdź bicie piast...podstawa.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
- Kim Son San
- Posty: 2019
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jak z wyważeniem kół? Po wizycie na torze przyklejone do felgi gluty z opony odpowiadają za bicie, ale to może być równie dobrze cokolwiek innego. Poszukaj najpierw w obszarze wyważenia.
Co do tarcz, to bardzo trudno je pokrzywić. Zazwyczaj za bicie odpowiada przegrzany klocek i brak schłodzenia, co w efekcie powoduje zostanie osadu z klocka na tarczy. Ewentualnie po długim postoju na tarczy pozostaje warstwa rdzy, która się zetrze i drgania ustąpią z czasem.
Co do tarcz, to bardzo trudno je pokrzywić. Zazwyczaj za bicie odpowiada przegrzany klocek i brak schłodzenia, co w efekcie powoduje zostanie osadu z klocka na tarczy. Ewentualnie po długim postoju na tarczy pozostaje warstwa rdzy, która się zetrze i drgania ustąpią z czasem.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0