Jaki lepszy zestaw hamulcow do ND?

o ile ma to sens:)

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

LikelyJupiter8

20 kwie 2021, 6:00

flatline pisze:
19 kwie 2021, 21:08
Możesz polować na oem brembo - pracują z fabryczną tarczą. Alternatywa to Little BBK od FM.
O właśnie o coś takiego mi chodziło.
https://www.flyinmiata.com/default/fm-n ... e-kit.html
To jest zestaw na wszystkie koła. Lekkie małe 4 tłokowe zaciski wilwood powerlite + oplot + klocki.
Piszą, że są mniejsze niż OEM więc każde koło wejdzie.
Z minusów, że to USA, dostępne pod koniec maja i mogą hałasować na niskich prędkościach.
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

20 kwie 2021, 6:53

Ja po stronie in minus dopisałbym jeszcze dostępność i wybór klocków w naszej pięknej krainie.

Pytanie za dodatkowe punkty to czy na pewno potrzebujesz zestawu na przód i tył :)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
LikelyJupiter8

20 kwie 2021, 7:03

flatline pisze:
20 kwie 2021, 6:53
Ja po stronie in minus dopisałbym jeszcze dostępność i wybór klocków w naszej pięknej krainie.

Pytanie za dodatkowe punkty to czy na pewno potrzebujesz zestawu na przód i tył :)
Niestety główny problem to podatki, dostawa, cła, vat i inne. FM dodaje tax >200$ do tej ceny i dostawa >500$ do tej ceny.
A później mnie jeszcze okradną na granicy polskimi daninami. I taki zestawik wyjdzie finalnie koło 8-9 koła.

Chciałem przód i tył bo jak już coś robić to w komplecie ale chyba znów odpuszczę, ewentualnie może sam oplot i lepsze klocki i płyn.
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

20 kwie 2021, 7:28

Odezwij się do Pizza Brakes, pewnie i tak będziesz brał od nich oplot. Z tego co wiem mają w ofercie zestaw brembo na przód na tarczy bodajże 300 mm.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
weede
Posty: 100
Rejestracja: 10 sty 2019, 9:17
Model: Inny
Wersja: GT86
Lokalizacja: Bydgoszcz

20 kwie 2021, 10:21

LikelyJupiter8 pisze:
19 kwie 2021, 15:50
Ja jeżdżę tylko street i nie zależy mi na big brakes ale chciałbym coś zmienić w hamulcach. Na razie myślę o przednich.
Zależy mi na wymianie zacisków na jakieś markowe, przypuszczam, że znacznie lepsze niż OEM + nowe klocki do niego + oplot.
Ale tarczę chciałbym zostawić OEM.
Czy takie rozwiązanie ma sens? Są jakieś dostępne zamienniki zacisków OEM?
Temat w dużym stopniu rozwiązuje dobry klocek, świeży płyn i przewody oplot :) Co do przewodów to też polecam PizzaBrakes ew. mam na sprzedaż po taniości przewody z zestawu VMAXX.
15" GT86 HKS SC | 13" NCFL2 | 19" ND2 | 18" 124 Spider | 17" ND1 |
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

20 kwie 2021, 10:43

Jeśli chodzi o zamiennik seryjnego hamulca który nie bedzie wymagał kombinacji z nietypowymi felgami czy dystansami to jest tzw mały StopTech.
Trzeba się do TGAuto odezwać ale bywały promki na kompletny zestaw na przód za 6000zł.

W zestawie jest lekki czterotłoczkowy zacisk, bardzo kompaktowy, jeśli się nie mylę to nawet seryjna felga na niego wchodzi.
Do tego jest lekka dwuczęściowa tarcza o seryjnej średnicy. Zarówno klocki jak i rotory są względnie tanie porównując zestawy Willwoda zza wody, szczególnie jak przeliczy się to na żywotność.
Dodam, że na takich właśnie hamulcach jeździ odpalona w tym roku seria MX-5 Cup Poland więc i dostępność tarcz i klocków będzie cały czas.

Myślę, że to idealne rozwiązanie dla kogoś kto chce mieć mega skuteczny hamulec a nie planuje jakiegoś srogiego uplania. Jedyna wada jaką widzę to względnie niewielka pojemność cieplna więc jadąc przez Alpy dajmy na to myśleć o schłodzeniu spowalniaczy. Dodając chłodzenie hamulców można śmiało na tor lecieć :)
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

20 kwie 2021, 19:10

nie do końca jestem pewien czy ta reklama jest dozwolna,
ale posiadam w ofercie hamulec do ND, oparty o brembo 4 tłok, tarcza 300mm, klocek dowolny np. ds2500 (bardzo popularny rozmiar), dystanse 200gram które są konieczne przy każdym większym BBK pod seryjną felgę. Oczywiście wszystko nowe, tarcze 7.8 kg. Wykonanie adaptacji to anodowane, tulejowane aluminium PA6.
zestaw ten upala już kilku kierowców.

fvat 4.8k.

tarcza w przyszłosci to koszt 500zl/para nowa, klocki ferodo to koszt od 600zl w przyszlosci
Załączniki
104941668_2958747657548741_7320790132701800895_n.jpg
104941668_2958747657548741_7320790132701800895_n.jpg (142.2 KiB) Przejrzano 3531 razy
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 181
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

22 kwie 2021, 20:28

irekJ pisze:
20 kwie 2021, 10:43
Jeśli chodzi o zamiennik seryjnego hamulca który nie bedzie wymagał kombinacji z nietypowymi felgami czy dystansami to jest tzw mały StopTech.
Trzeba się do TGAuto odezwać ale bywały promki na kompletny zestaw na przód za 6000zł.

W zestawie jest lekki czterotłoczkowy zacisk, bardzo kompaktowy, jeśli się nie mylę to nawet seryjna felga na niego wchodzi.
Do tego jest lekka dwuczęściowa tarcza o seryjnej średnicy. Zarówno klocki jak i rotory są względnie tanie porównując zestawy Willwoda zza wody, szczególnie jak przeliczy się to na żywotność.
Dodam, że na takich właśnie hamulcach jeździ odpalona w tym roku seria MX-5 Cup Poland więc i dostępność tarcz i klocków będzie cały czas.

Myślę, że to idealne rozwiązanie dla kogoś kto chce mieć mega skuteczny hamulec a nie planuje jakiegoś srogiego uplania. Jedyna wada jaką widzę to względnie niewielka pojemność cieplna więc jadąc przez Alpy dajmy na to myśleć o schłodzeniu spowalniaczy. Dodając chłodzenie hamulców można śmiało na tor lecieć :)
A czy ktoś już jeździł na tym małym StopTechu? Ciekaw jestem wrażeń. Ja mam "duży" StopTech i oczywiście do skuteczności zero zarzutów, ale niezmiernie irytuje mnie kłopot z doborem felg i nieraz myślę o downgrade... Użytkowane na torze.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

22 kwie 2021, 20:36

Na forach i YT z USA można znaleźć sporo pochlebnych opinii.
Ale co by nie szukać daleko to tak jak wspomniałem Cup'owe NDeki z TG Auto na tym śmigają z dołożonych chłodzeniem i z tego co kierowcy testowi mówili jest lepiej niż dobrze. Z tego co kojarzę to chyba znasz się z tamtejszą ekipą to polecam zasięgnąć u źródła.

Druga opcja to to co Grzesiek wrzucił, koszty zakupu i eksploatacji chyba biją wszystko na głowę :)
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 181
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

22 kwie 2021, 22:08

Masz rację, muszę z nimi pogadać. Dzięki :)

O tym Brembo myślałem już w momencie zakupu mojego dużego Stoptecha, zniechęcił mnie nieco fakt, że miałem ten sam hebel kiedyś w Clio 3 sport i po dłuższym upalaniu na torze na dobrym klocku (DS Uno) potrafił pogiąć tarcze. Oczywiście Clio jest nieco cięższe, więc nie można odnosić tego 1:1.
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

23 kwie 2021, 23:34

pawel934 pisze:
22 kwie 2021, 22:08
Masz rację, muszę z nimi pogadać. Dzięki :)

O tym Brembo myślałem już w momencie zakupu mojego dużego Stoptecha, zniechęcił mnie nieco fakt, że miałem ten sam hebel kiedyś w Clio 3 sport i po dłuższym upalaniu na torze na dobrym klocku (DS Uno) potrafił pogiąć tarcze. Oczywiście Clio jest nieco cięższe, więc nie można odnosić tego 1:1.
To może dlatego pizzabrakes ma teraz w ofercie wersję z pływającą tarczą ;-) Swoją drogą cena jest niezła jak za taki zestaw.
Załączniki
NDbrembo.jpg
NDbrembo.jpg (458.45 KiB) Przejrzano 3431 razy
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

25 kwie 2021, 14:59

Tarcze się gną? Zdaje się, że osadza się na nich spalony klocek, więc to był raczej problem z brakiem chłodzenia.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
rumi89
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:07
Model: NA
Wersja: 1.6 90KM
Lokalizacja: Kraków

10 cze 2021, 11:39

Cześć,

Na przeglądzie przedwczoraj się dowiedziałem ze mam przegrzane tarcze i 1mm klocki z przodu więc najwyższy czas na wymianę.

Z Aso dostałem wycenę na 1500 zł za części Ori i zastanawiam się czy pokombinować i czy np nie wziąść takiego zestawu:

https://topbrakes.pl/tarcze-zimmermann- ... 69450.html
https://topbrakes.pl/klocki-stoptech-st ... 64994.html
albo tarcze:
https://topbrakes.pl/tarcze-stoptech-na ... 64016.html

Z tym że tu będę chyba musiał dokupić jeszcze zaciski do tego.

Chciałbym kupić zestaw do max 2000 zł.

Polećcie mi coś proszę ! :)
Fly free for what we believe... RUMIata
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

10 cze 2021, 13:33

Nawiercane tarcze to z reguły nie jest dobry pomysł, szczególnie te tańsze i już na pewno nie do typowo daily cara.
Nacinane już prędzej ale nadal bez sensu wcześniej kończyć klocek i drażnić się wibracją na hamowaniu. Niemniej zestaw Stoptecha tarcza + klocek zrobi robotę.

Zapytaj w PizzaBrakes czy nie maja gładkiej tarczy do ND, jak dotąd wszyscy moi znajomi którzy skorzystali z takiej opcji nie dali rady zajechać spowalniaczy.
Zadzwoniłbym też do TGauto zapytać co to za wynalazek. Skoro to sprzedają to raczej powinien być sprawdzony towar a cena całkiem przyjemna:
https://bigbrake.pl/produkt/9812-tarcze ... przod.html
rumi89
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:07
Model: NA
Wersja: 1.6 90KM
Lokalizacja: Kraków

10 cze 2021, 14:41

Dzieki za odp. Niestety pizzabrakes nie mają.

A jakie gładkie tarcze stoptecha masz na myśli ?
Fly free for what we believe... RUMIata
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

10 cze 2021, 16:03

Stoptech chyba nie ma gładkich tarcz do ND, tylko nacinane. Dlatego wspominałem, że zapytałbym w TG co to jest ten Centric. Jak sprzedają Stoptecha to zakładam, że ze stanów by nie ciągnęli śmiecia.
LikelyJupiter8

10 cze 2021, 16:30

Hookie pisze:
05 kwie 2021, 8:34
Wrzuc stoptechy street na przod i sport na tyl.
Ja w takiej sytuacji bym tarczę brał OEM a klocki tak jak kolega Hookie pisał.

Ja teraz zamówiłem oplot od Hel i Motul RBF600 i jak tarcze i klocki będą padać to kupię same klocki Stoptech.
rumi89
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:07
Model: NA
Wersja: 1.6 90KM
Lokalizacja: Kraków

11 cze 2021, 10:21

Napewno wezmę klocki Stoptechy street na przód do tego oplot pizzabrakes i Motul RBF600 tylko myśle nad tarczami które muszę wymienić.

Czy wiecie może czy te tarcze wejdą na standardowych zaciskach do ND RF 2.0 2018 ?
https://topbrakes.pl/tarcze-stoptech-na ... 64016.html
Fly free for what we believe... RUMIata
LikelyJupiter8

31 lip 2021, 19:22

Zostawię tylko info dla potomnych. Mam zestaw plecionych przewodów hamulcowych HEL na przód i tył + zalany Motul RBF600 od jakiś > 2 tys. km.
Różnica jest spora. Mnie zawodziły hamulce OEM tylko w upały. Przy bardzo dużej temp. pedał hamulca był często miękki w jeździe po mieście. Raz nawet nie walnąłem kogoś w tyłek - bo była podłoga i prawie kaplica.
Teraz - przy często +30 - nie ma już tego problemu.
To najtańszy sposób poprawiający jakość hamulców OEM.
Pewnie jeszcze klocki STOPTECH i dla street'owców najlepszy mod.
rumi89
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:07
Model: NA
Wersja: 1.6 90KM
Lokalizacja: Kraków

18 sie 2021, 9:24

Cześć,

Kupiłem i zamontowałem tydzień temu tarcze i klocki ( w linkach poniżej) Stoptecha które polecił mi pracownik topbrakes.pl i zaczeła rdzewieć od środka... nie wiem czy to wina niedopasowanego klocka ale strasznie mnie to irytuje..

Niech ktoś kto się zna napisze czemu tak jest i czy da się jeszcze np zmienić klocki ?

Do tego kupiłem nacinane tarcze których nie chciałem bo miały dość w 3 a doszły w 11 tygodniu...

https://topbrakes.pl/tarcze-stoptech-na ... 64016.html
https://topbrakes.pl/klocki-stoptech-st ... 64994.html
Załączniki
IMG_5760.jpg
IMG_5760.jpg (2.9 MiB) Przejrzano 2828 razy
Fly free for what we believe... RUMIata
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

20 sie 2021, 16:27

Wszystko jest ok. Każda wysokonaweglana tarczą rdzewieje w taki sposób. Klocek też dobrze bierze, to jest standardowy rozmiar ND i nie da się założyć nic innego. U innych wygląda to dokładnie tak samo.
Do tego klocki mają dużo frakcji żelaza i też korodują co po myciu auta np i nie wysuszeniu w postaci przejażdżki czasem powoduje dość konkretne zespawanie klocka do tarczy. Ale też wystarczy zdecydowanie szarpnąć sprzęgłem i puści 😉
rumi89
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:07
Model: NA
Wersja: 1.6 90KM
Lokalizacja: Kraków

24 sie 2021, 9:45

irekJ pisze:
20 sie 2021, 16:27
Wszystko jest ok. Każda wysokonaweglana tarczą rdzewieje w taki sposób. Klocek też dobrze bierze, to jest standardowy rozmiar ND i nie da się założyć nic innego. U innych wygląda to dokładnie tak samo.
Do tego klocki mają dużo frakcji żelaza i też korodują co po myciu auta np i nie wysuszeniu w postaci przejażdżki czasem powoduje dość konkretne zespawanie klocka do tarczy. Ale też wystarczy zdecydowanie szarpnąć sprzęgłem i puści 😉
Nikt na drodze nie ma tego zardzewiałego okręgu jak patrzyłem po autach :D
Fly free for what we believe... RUMIata
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

24 sie 2021, 10:00

U mnie tej rdzy nie ma :)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
rumi89
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:07
Model: NA
Wersja: 1.6 90KM
Lokalizacja: Kraków

24 sie 2021, 14:12

Hookie pisze:
24 sie 2021, 10:00
U mnie tej rdzy nie ma :)
A jakie masz klocki i tarcze ?

Ja czegoś takiego nie widziałem w żadnym aucie. Żeby fragment tarczy od środka nie był "używany" przez klocek.
Fly free for what we believe... RUMIata
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

24 sie 2021, 14:56

U mnie ten fragment nie jest używany, podobnie jak w wielu innych autach, którymi jeżdżę (m.in. Legacy IV), ale nie ma tam rdzy. Tarcze mam seryjne do brembo, czyli... rozmiarowo jak seria. Klocki stoptech sport z tyłu i street z przodu.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
rumi89
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:07
Model: NA
Wersja: 1.6 90KM
Lokalizacja: Kraków

24 sie 2021, 15:13

Hookie pisze:
24 sie 2021, 14:56
U mnie ten fragment nie jest używany, podobnie jak w wielu innych autach, którymi jeżdżę (m.in. Legacy IV), ale nie ma tam rdzy. Tarcze mam seryjne do brembo, czyli... rozmiarowo jak seria. Klocki stoptech sport z tyłu i street z przodu.
Klocek z zewnętrznej strony dochodzi do końca a od środka zostaje koło 1 centymetra.

W żadnym aucie czegoś takiego nie widziałem. Czy to znaczy ze jest to wadliwa tarcza ? :O
Fly free for what we believe... RUMIata
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1377
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

25 sie 2021, 8:03


rumi89 pisze:Ja czegoś takiego nie widziałem w żadnym aucie. Żeby fragment tarczy od środka nie był "używany" przez klocek.
A ja nigdy nie widziałem żeby klocek wykorzystywał 100% średnicy tarczy, zawsze coś zostaje. Przykład, japoński samochód.

Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

towi
Posty: 73
Rejestracja: 05 sie 2021, 14:19
Model: ND
Lokalizacja: SZA

25 sie 2021, 9:29

Też mnie zawsze w tych hamulcach Mazdy wkurzała ta rdza (mam 4 letnią M6). Bardziej na innych elementach cała ta piasta, zaciski.
Niby taki detal.. Dziwne bo w żony 3 letnim Jazzie nie ma takich historii, też jeżdżony zimą, tylko mniej. W tym roku jak zmieniałem koła to zauważyłem że w Hondzie te miejsca newralgiczne są czymś posmarowane (po serwisie Hondy), jakąś taką pastą czy coś. Spróbuję dopytać na jesieni będzie serwis.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

03 maja 2023, 16:51

Pod seryjna felgę jaki dystans muszę wrzucić, żeby zagrało z ori Brembo?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 maja 2023, 19:03

vodka pisze:
03 maja 2023, 16:51
Pod seryjna felgę jaki dystans muszę wrzucić, żeby zagrało z ori Brembo?
15mm.
ODPOWIEDZ