[ND] cena oleju
Mazda Original Oil SUPRA 0W20
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Na każdy przegląd do ASO zabieram swój baniak 5l oleju SUPRA 0W20.
W ASO przy przeglądzie koszt oleju ok 360 zł.
W sklepach internetowych od 150 do 180.
No właśnie.
Czytałem dużo o podrabianiu olejów silnikowych i się zastanawiam skąd taka różnica.
Między ASO i sklepami ok 100% up - rozumiem ASO może walić na marży - bo w sumie w każdym ASO ceny części droższe od sklepowych.
Ale w sklepach 150 i 180 to też duża różnica.
Gdzie kupujecie swój olej - chodzi mi tylko o olej Mazdy?
W ASO przy przeglądzie koszt oleju ok 360 zł.
W sklepach internetowych od 150 do 180.
No właśnie.
Czytałem dużo o podrabianiu olejów silnikowych i się zastanawiam skąd taka różnica.
Między ASO i sklepami ok 100% up - rozumiem ASO może walić na marży - bo w sumie w każdym ASO ceny części droższe od sklepowych.
Ale w sklepach 150 i 180 to też duża różnica.
Gdzie kupujecie swój olej - chodzi mi tylko o olej Mazdy?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Leję Motula. Zaczęło się od AMG, potem Smart, Volvo, tylko nie Fiat, wszędzie mi ten olej pasuje, również do Mazdy. Z początku się go kupowało w tajnej dziupli rajdowców (w Kolbudach ). A teraz w lokalnym sklepie filtrytotu.pl - na półce jest zwykle tańszy niż w sieci. Ale są i w innych sklepach.
Ceny zmieniają się z tygodnia na tydzień - wiem, bo do wielu aut kupuję przez okrągły rok.
Tak plus minus 10 procent.
Co do cen w ASO - w Gdańsku jedna firma ma i Mazdę i Merca. Do Merca oferują olej z beczki (Castrol... fuuuj) za 90 zł/LITR netto po rabacie. Ja za 117 brutto kupuję pięć litrów Motula. Full stop.
Ceny zmieniają się z tygodnia na tydzień - wiem, bo do wielu aut kupuję przez okrągły rok.
Tak plus minus 10 procent.
Co do cen w ASO - w Gdańsku jedna firma ma i Mazdę i Merca. Do Merca oferują olej z beczki (Castrol... fuuuj) za 90 zł/LITR netto po rabacie. Ja za 117 brutto kupuję pięć litrów Motula. Full stop.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2170
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ja kupuje w duzych sklepach, ktore sa na rynku od lat. Juz 2 razy tak zrobilem i to naprawde obniza koszt przegladu. Do poziomu, w ktorym zapewne zostane z ASO nawet po gwarancji. I zachowuje fakture/rachunek + opakowanie, na wszelki wypadek.
Pamietaj, ze juz nie ma na rynku oleju (ja w maju kupilem ostatnie banki) Supra, jaki mamy wpisany w instrukcji obslugi. Jest chyba Ultra, czy jakos inaczej (do skyactiv X). Podobno to jest to samo. Ale absolutnie nie mam na to potwierdzenia (z godzine szukalem w internecie angielskim). Roznic, poza tymi w nazwie, tez nie znalazlem.
Generalnie o silnik jestem spokojny. Zwlaszcza dlatego, ze lata na 0W20, a moich 99% tras to kilka km na zimnym silniku. Super, ze Mazda stosuje taki olej.
Pamietaj, ze juz nie ma na rynku oleju (ja w maju kupilem ostatnie banki) Supra, jaki mamy wpisany w instrukcji obslugi. Jest chyba Ultra, czy jakos inaczej (do skyactiv X). Podobno to jest to samo. Ale absolutnie nie mam na to potwierdzenia (z godzine szukalem w internecie angielskim). Roznic, poza tymi w nazwie, tez nie znalazlem.
Generalnie o silnik jestem spokojny. Zwlaszcza dlatego, ze lata na 0W20, a moich 99% tras to kilka km na zimnym silniku. Super, ze Mazda stosuje taki olej.
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
Marże w ASO min 100% a często i lepiej. ASO musi zapłacić producentowi z tego co wiem i trzymać odpowiedni standard pomieszczeń itp więc na normalnej marzy handlowej nie wyrobią.kolega zdzicha pisze: ↑05 sie 2020, 17:28Czytałem dużo o podrabianiu olejów silnikowych i się zastanawiam skąd taka różnica.
Między ASO i sklepami ok 100% up - rozumiem ASO może walić na marży - bo w sumie w każdym ASO ceny części droższe od sklepowych.
Ale w sklepach 150 i 180 to też duża różnica.
Kupowałem w tym tygodniu uszczelkę pod korek spustowy oleju (okrągła blaszka) w sklepach 1,90-2,60 w ASO Fiat 7,40 - kupiłem bo miałem po drodze więc za 5,00 nie będę dalej jeździł ale tak to wygląda.
Ja kupuje w Petrostar i nie słyszałem aby bawili się w lewizny a ceny mają dobre i tym przyciągają klientów tylko oni są firmą handlową a ASO de facto usługową.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Dlatego, że wszyscy z ASO uciekają po gwarancji, ceny są tam wysokie. A muszą być wysokie, żeby te piękne salony, warsztaty, ekspresy do kawy i recepcjonistki utrzymać, ale przede wszystkim dlatego, że mają jednak jakieś tam specyficzne sprzęt, narzędzia i wiedzę, za którą musi Klient słono zapłacić, w wypadkach, gdy zakłady nieautoryzowane rozkładają ręce...mojo pisze: ↑07 sie 2020, 11:06Marże w ASO min 100% a często i lepiej. ASO musi zapłacić producentowi z tego co wiem i trzymać odpowiedni standard pomieszczeń itp więc na normalnej marzy handlowej nie wyrobią.kolega zdzicha pisze: ↑05 sie 2020, 17:28Czytałem dużo o podrabianiu olejów silnikowych i się zastanawiam skąd taka różnica.
Między ASO i sklepami ok 100% up - rozumiem ASO może walić na marży - bo w sumie w każdym ASO ceny części droższe od sklepowych.
Ale w sklepach 150 i 180 to też duża różnica.
Kupowałem w tym tygodniu uszczelkę pod korek spustowy oleju (okrągła blaszka) w sklepach 1,90-2,60 w ASO Fiat 7,40 - kupiłem bo miałem po drodze więc za 5,00 nie będę dalej jeździł ale tak to wygląda.
Ja kupuje w Petrostar i nie słyszałem aby bawili się w lewizny a ceny mają dobre i tym przyciągają klientów tylko oni są firmą handlową a ASO de facto usługową.
Jakbyśmy się umówili, że serwisujemy auta wyłącznie w autoryzowanych stacjach (100% klientów), to i tych stacji byłoby dużo, i konkurowałyby ze sobą ceną.
PS. Przepraszam, jeśli kogoś wprowadziłem w błąd. Cena za olej MB, którą podałem dotyczyła samochodu sportowego, do którego oczywiście kupowałem z Motula Specifika, w innej cenie. Świeże info z wczoraj - 56zł netto za litr 5w30 skasowali
Ja właśnie teraz też kupię w Petrostar. Na allegro wszyscy sprzedawcy oleju mazdy są ze Śląska. I wszystkie afery z podrabianiem olejów też były na Śląsku .
Koledzy ze Śląska nie obrażać się.
A chcę kupić teraz bo minister Emilewicz (królowa bona) paplała coś ostatnio o opłacie depozytowej - nawet 10 zł/l do ceny oleju.
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
Nie będzie chyba aż tak źle tylko trzeba będzie zlewać stary olej do baniek co ja i tak robię i oddaje znajomemu co ma warsztat i od niego odbierają zużyty. Akurat tu jestem na TAK bo szkoda lać to w trawnikkolega zdzicha pisze: ↑07 sie 2020, 16:18A chcę kupić teraz bo minister Emilewicz (królowa bona) paplała coś ostatnio o opłacie depozytowej - nawet 10 zł/l do ceny oleju.
W przypadku fiaty to Petro jest dystrybutorem Selenii co sprawdziłem u źródła bo nie chciałem kupić czegoś ściąganego z ... cholera wie skąd.
Innych olejów też sporo już u nich kupiłem i do diesli i do motorków i nic się nie działo nigdy.
- Sun
- Donator
- Posty: 315
- Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
- Model: ND
- Wersja: Skyenergy
- Lokalizacja: Gliwice
Czy polecacie jeszcze jakiś sklep z olejami?
Na petrostarze niestety nie mają tego oleju:
https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-si ... 1104407283
A co z filtrem oleju?
Na petrostarze niestety nie mają tego oleju:
https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-si ... 1104407283
A co z filtrem oleju?
- MMRS
- Donator
- Posty: 1819
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Tak jak kolega wyzej, lać Motula - nawet estrowego i wymieniać co pół roku lub co 6k km. Wtedy silnik dłużej pożyje. Ja do tego zawsze przy wymianie robię płukankę.pistenbully pisze: ↑05 sie 2020, 17:34Leję Motula. Zaczęło się od AMG, potem Smart, Volvo, tylko nie Fiat, wszędzie mi ten olej pasuje, również do Mazdy. Z początku się go kupowało w tajnej dziupli rajdowców (w Kolbudach ). A teraz w lokalnym sklepie filtrytotu.pl - na półce jest zwykle tańszy niż w sieci. Ale są i w innych sklepach.
Ceny zmieniają się z tygodnia na tydzień - wiem, bo do wielu aut kupuję przez okrągły rok.
Tak plus minus 10 procent.
Co do cen w ASO - w Gdańsku jedna firma ma i Mazdę i Merca. Do Merca oferują olej z beczki (Castrol... fuuuj) za 90 zł/LITR netto po rabacie. Ja za 117 brutto kupuję pięć litrów Motula. Full stop.
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
W Warszawie polecam jeszcze https://oilspa.pl/ Kupuję od nich od ponad 10 lat. Tanio i wiedzę mają ogromną.
- Sun
- Donator
- Posty: 315
- Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
- Model: ND
- Wersja: Skyenergy
- Lokalizacja: Gliwice
Który to dokładnie motul jest?MMRS pisze: ↑15 lis 2020, 8:11Tak jak kolega wyzej, lać Motula - nawet estrowego i wymieniać co pół roku lub co 6k km. Wtedy silnik dłużej pożyje. Ja do tego zawsze przy wymianie robię płukankę.pistenbully pisze: ↑05 sie 2020, 17:34Leję Motula. Zaczęło się od AMG, potem Smart, Volvo, tylko nie Fiat, wszędzie mi ten olej pasuje, również do Mazdy. Z początku się go kupowało w tajnej dziupli rajdowców (w Kolbudach ). A teraz w lokalnym sklepie filtrytotu.pl - na półce jest zwykle tańszy niż w sieci. Ale są i w innych sklepach.
Ceny zmieniają się z tygodnia na tydzień - wiem, bo do wielu aut kupuję przez okrągły rok.
Tak plus minus 10 procent.
Co do cen w ASO - w Gdańsku jedna firma ma i Mazdę i Merca. Do Merca oferują olej z beczki (Castrol... fuuuj) za 90 zł/LITR netto po rabacie. Ja za 117 brutto kupuję pięć litrów Motula. Full stop.
A co z filtrem oleju?
- MMRS
- Donator
- Posty: 1819
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Racing 300V OW20 High RPM lub 300V 5W30Sun pisze: ↑15 lis 2020, 11:21Który to dokładnie motul jest?MMRS pisze: ↑15 lis 2020, 8:11Tak jak kolega wyzej, lać Motula - nawet estrowego i wymieniać co pół roku lub co 6k km. Wtedy silnik dłużej pożyje. Ja do tego zawsze przy wymianie robię płukankę.pistenbully pisze: ↑05 sie 2020, 17:34Leję Motula. Zaczęło się od AMG, potem Smart, Volvo, tylko nie Fiat, wszędzie mi ten olej pasuje, również do Mazdy. Z początku się go kupowało w tajnej dziupli rajdowców (w Kolbudach ). A teraz w lokalnym sklepie filtrytotu.pl - na półce jest zwykle tańszy niż w sieci. Ale są i w innych sklepach.
Ceny zmieniają się z tygodnia na tydzień - wiem, bo do wielu aut kupuję przez okrągły rok.
Tak plus minus 10 procent.
Co do cen w ASO - w Gdańsku jedna firma ma i Mazdę i Merca. Do Merca oferują olej z beczki (Castrol... fuuuj) za 90 zł/LITR netto po rabacie. Ja za 117 brutto kupuję pięć litrów Motula. Full stop.
A co z filtrem oleju?
Zawsze używałem ori filtra.
Ja mogę polecić sklep mojego kolegi oilmaster.pl, sprzedaje też przez allegro + stacjonarnie w Warszawie. Może też doradzić, dobrze się zna na olejach. Jeśli nie ma czegoś wystawionego na stronie/allegro, to może ściągnąć.
ND2 na tor i nie tylko http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
- MMRS
- Donator
- Posty: 1819
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Technolodzy Motula mają inne zdanie
Jak zamierzasz latać na oleju dłużej niż pół rpku to sensu nie ma .... ja mam dobre doświadczenie z 300 V
Tak jak opisałem to w wątku mojej Miaty, panewki z silnika wolnossącego z nalotem 20k km były w o wiele gorszym stanie niż moje z doładowanego z nalotem 40k km. Ja zalewałem 300V - nawet Daily - kolega od wolnossaka jak to ujął "chyba jakiegoś Millersa 5W30"...Tak na marginesie...
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2170
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
A jak wygladaja panewki po jezdzie na oryginalnym 0W20? Byl taki klient na tuningi z jakims wiekszym przebiegiem?
- MMRS
- Donator
- Posty: 1819
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
MX5 ND to relatywnie młody samochód, silniki się nie psują, a panewki które załączyłem na foto to pewnie jedne z niewielu, a może nawet jedyne, które w Pl ujrzały światło dzienneWojtek Wawa pisze: ↑19 lis 2020, 12:14A jak wygladaja panewki po jezdzie na oryginalnym 0W20? Byl taki klient na tuningi z jakims wiekszym przebiegiem?
Samego oleju 0W20 bym nie skreślał (tym bardziej przy jeździe jaką preferujesz Wojtku), co więcej, długo myślałem aby zalać silnik czymś w okolicach 5W50, ale skoro High RPM rekomendowany jest nawet do jazd kwalifikacyjnych to osobiście nie widzę w swoim przypadku sensu zalewania silnika olejem, który nie jest rekomendowany przez fabrykę. Być może się mylę, niemniej jednak - o ile silnik przeżyje taki resurs - po 50 - 60k km otworzę dół i panewki polecą do rewizji. Wtedy będziemy mieć bardzo jasną sytuację. Co więcej, w przyszłym roku - o ile COVID i partia pozwoli - zamierzam przejechać na tym oleju cały cykl MC - zobaczymy jak zniesie to motor.
Kolejna istotna kwestia w kontekście oleju, to jego temperatura. W tym roku chłodzenie w moim aucie stało na najwyższym poziomie od 2016 roku. Po 220 km przejechanych na Silesi olej nadal był transparentny - co świadczyć może tylko o jednym - nie przepalałem go podczas zabawy na torze. W ubiegłych latach olej podczas rewizji jego stanu po weekendzie na torze był czarny. Także to kolejny dowód na to, że warto dbać o to, aby pod "kopułą" było chłodno. Na koniec dodam, że tuner, który stroi mój silnik, przestrzegał mnie przed zalewaniem tego silnika "tłustymi" olejami. Łożyska tego silnika pasowane są ciasno i stosowanie zbyt tłustych smarowideł może doprowadzić do komplikacji. Tak jak wspominałem wcześniej, częste wymiany + dobry olej = dłuższa żywotność jednostki.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2170
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Super opis, dzięki!
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
Do dynamicznej jazdy? z dużym przyrostem temperatur?
Do silników aut dostających w palnik zalecane jest coś w rodzaju 10w50 czy nawet ..w60. W Spiderze jest ten cały moduł MA i pod niego właśnie taki wodnisty 0w30 choć na początku było 5w40 w rekomendacji.
Czy nie lepszy do jazdy z pedałem w podłogę gęsty tylko długo i dobrze nagrzany po starcie?
Czy weszła w życie ta ustawa o konieczności zwrócenia zużytego oleju do sklepu po wymianie?
I czy ktoś mógłby napisać jakie parametry powinien mieć olej do ND? 0w20, ale jaka grupa wg ACEA?
I czy ktoś mógłby napisać jakie parametry powinien mieć olej do ND? 0w20, ale jaka grupa wg ACEA?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- Nieśpieszny
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
- Model: ND
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: Daleko Jeszcze?
Moje doświadczenie z tym sklepem jest takie:
Na stronie cena za bańkę 5L Mazda 0W20 do Skyactive - 199 pln
Na pytanie mailowe o cenę dla klienta z forum, otrzymałem ofertę ... na 250 pln
To fakty. Wnioski wyciągajcie sami.
- Sun
- Donator
- Posty: 315
- Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
- Model: ND
- Wersja: Skyenergy
- Lokalizacja: Gliwice
Mam pytanie, czy opłaca się wymienić olej w skrzyni i dyfrze?
Jeżeli tak, to czy kupic go w aso czy szukać zamiennika?
W petrostarze nie było oleju mazdy i sprzedawca zapronował mi:
https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-si ... w914168031
Jeżeli specyfikacja się zgadza to chyba nie ma to wielkiej róźnicy?
Jeżeli tak, to czy kupic go w aso czy szukać zamiennika?
W petrostarze nie było oleju mazdy i sprzedawca zapronował mi:
https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-si ... w914168031
Jeżeli specyfikacja się zgadza to chyba nie ma to wielkiej róźnicy?
- flatline
- Donator
- Posty: 2236
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
To ja się zapytam po jakim czasie od ostatniej wymiany i po ilu kilometrach, jakiego jeżdżenia?
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Sun
- Donator
- Posty: 315
- Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
- Model: ND
- Wersja: Skyenergy
- Lokalizacja: Gliwice
Od nowości prawdopodobnie nie był wymieniany. Ostatnie 10 tysięcy to taka lekko dynamiczna jazda+wypad na ułęż.
Nie wiem co się działo przez pierwsze 20 tysięcy, więc chyba bym kierował się ku wymianie.
Nie wiem co się działo przez pierwsze 20 tysięcy, więc chyba bym kierował się ku wymianie.
- flatline
- Donator
- Posty: 2236
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Ja zrobiłem pełen serwis olejowy po 23kkm w 4 letnim samochodzie, zaraz po zakupie. Wyszedłem z założenia, że nikt tego wcześniej nie ogarnął od nowości, nie ma po tym śladu w historii serwisów. Nie jest to najdroższa rzecz jaką można zrobić, a świeży olej jeszcze nikomu nie zaszkodził
Prawdopodobnie skończy się jak zwykle w innych moich miatach czyli wymianą circa co rok w zależności od przebiegu. Zalałem mazdowym olejem, zgodnie ze specyfikacją w instrukcji.
Prawdopodobnie skończy się jak zwykle w innych moich miatach czyli wymianą circa co rok w zależności od przebiegu. Zalałem mazdowym olejem, zgodnie ze specyfikacją w instrukcji.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback