Skrzynia biegów V5 też pada
Na szczęście raczej nie w ND2, tylko w ND1
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ostatnio jeżdżę niemal wyłącznie na rowerze, a jak wsiądę w ND, płacę 500 zł za piszczenie oponami, więc i forum międzynarodowe od wielu miesięcy nie było przeze mnie przeglądane. A tu taki news:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=704203
W skrócie - człowiek, któremu V1 wystarczyła na 11 k km (mi w sumie na tyle samo), V2 na 37 k km, a skrzynia identyczna z zamontowaną u mnie - V5, wystarczyła już na jedyne 22 k km! Samochód jeżdżony często po torze, ale na seryjnym silniku, czyli biorąc pod uwagę amerykańskie drogi to ekwiwalent normalnego jeżdżenia po Warszawie (gdzie są zakręty i fajne ślimaki pomiędzy drogami).
Oczywiście właściciele ND2 mogą spać spokojnie, tam V5 jest sparowana z lekkim ale dwumasem, skrzynia biegów jest chroniona.
Więc post ten jest raczej ciekawostką dla mnie... niemniej uważam, że ciekawy.
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=704203
W skrócie - człowiek, któremu V1 wystarczyła na 11 k km (mi w sumie na tyle samo), V2 na 37 k km, a skrzynia identyczna z zamontowaną u mnie - V5, wystarczyła już na jedyne 22 k km! Samochód jeżdżony często po torze, ale na seryjnym silniku, czyli biorąc pod uwagę amerykańskie drogi to ekwiwalent normalnego jeżdżenia po Warszawie (gdzie są zakręty i fajne ślimaki pomiędzy drogami).
Oczywiście właściciele ND2 mogą spać spokojnie, tam V5 jest sparowana z lekkim ale dwumasem, skrzynia biegów jest chroniona.
Więc post ten jest raczej ciekawostką dla mnie... niemniej uważam, że ciekawy.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Używana skrzynia kosztuje 1000 złotych, więc tyle co komplet 15 calowych opon do NB, nie ma co siać paniki.
Zależy jak kto jeździ najwyraźniej (nie żebym bagatelizował problem ) - moja V2 jak mniemam ma już 27k i zero objawów zużycia. Na forum znajdzie się zapewne parę osób, których skrzynie mają się zupełnie dobrze.
Zależy jak kto jeździ najwyraźniej (nie żebym bagatelizował problem ) - moja V2 jak mniemam ma już 27k i zero objawów zużycia. Na forum znajdzie się zapewne parę osób, których skrzynie mają się zupełnie dobrze.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Oczywiście nie ma co siać paniki, że za 1000 zł można kupić dobrą skrzynię do ND to nie wiedziałem (zakładałem 3000 zł). Na forum światowym ND2 jest całe mnóstwo i nikomu skrzynia nie padła. Co innego właśnie tacy jak ja - to brak dwumasu widać jest problemem. Pożyjemy, zobaczymy, do czerwca 2021 jestem spokojny
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 721
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
U siebie na V1 mam 30k, przy ostrej jeździe czasem nie chce wejść trzeci bieg, poza tym aktualnie wszystko ok.
- AaaA
- Donator
- Posty: 618
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Swoja droga to skoro Fiata 124 uzywa skrzyni z NC i podobno automat z ND to ten sam automat co w NC to moze reczna skrzynia z NC bedzie i do ND pasowala:)
Edit, just ktos o tym myslal: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=613388
Edit, just ktos o tym myslal: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=613388
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- wojteczekm16
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Poznań
Jako ciekawostkę mogę napisać, że u siebie mam skrzynię V3 i na liczniku przekroczyłem już 85.000 km - zero objawów zużycia skrzyni (wszystkie biegi wchodzą idealnie bez zgrzytów, blokowania itp, w tym też bieg 3).
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
Kolejny przypadek tutaj, ale jest i ciekawostka, która może wspierać teorię "małej sztywności korpusu skrzyni" - zwróćcie uwagę na popękania.
PS: Tu jest ciekawy post.
PPS: Wygląda to jak na ślady po odlewie korpusu, z tym, że według faceta, któremu ta skrzynia padła (Eightstrings), to przez te pęknięcia sączył się olej. Jeździć i obserwować
PS: Tu jest ciekawy post.
PPS: Wygląda to jak na ślady po odlewie korpusu, z tym, że według faceta, któremu ta skrzynia padła (Eightstrings), to przez te pęknięcia sączył się olej. Jeździć i obserwować
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Zaczynam się bać, a może warto też zbadać ile kosztowałoby zainstalowanie dwumasu z ND2.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Psychoza, serio.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- AaaA
- Donator
- Posty: 618
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
az starch jakis bieg wrzucic...
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Za tysiąc kilometrów dobiję do przebiegu oryginalnej skrzyni. A według przypadku opisanego w pierwszym poście, może nastąpić awaria dokładnie tak szybko, jak z v1.
Psychoza to złe określenie, mogę potwierdzić że awaria zmęczeniowa nie daje żadnego ostrzeżenia podczas jazdy. Oczywiście widać powyżej, że czasem są pęknięcia na odlewie, ale ich nie zobaczę nigdy, bo nie mam kanału/podnośnika.
Szczerze liczyłem, że v5 będzie tą pancerną. I póki co jest, ale w ND2 z dwumasem. To rewelacyjne czucie, gdy MX5 zapina dyferencjał ma sporą cenę. Ci którzy tego nie robią często zapewne też skrzyń tak nie wyboczają i żyją z nimi długo i szczęśliwie.
Psychoza to złe określenie, mogę potwierdzić że awaria zmęczeniowa nie daje żadnego ostrzeżenia podczas jazdy. Oczywiście widać powyżej, że czasem są pęknięcia na odlewie, ale ich nie zobaczę nigdy, bo nie mam kanału/podnośnika.
Szczerze liczyłem, że v5 będzie tą pancerną. I póki co jest, ale w ND2 z dwumasem. To rewelacyjne czucie, gdy MX5 zapina dyferencjał ma sporą cenę. Ci którzy tego nie robią często zapewne też skrzyń tak nie wyboczają i żyją z nimi długo i szczęśliwie.
Na m.net piszą, że było już kilka przypadków w ND2 niestetyWojtek Wawa pisze: ↑15 lis 2019, 19:09Szczerze liczyłem, że v5 będzie tą pancerną. I póki co jest, ale w ND2 z dwumasem.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ale z doładowaniem chyba, czy coś się zmieniło?
Nie było nic wspomniane o doładowaniu, tylko o tym, że część używana na torze, część na daily
- AaaA
- Donator
- Posty: 618
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Tak troche off topic, moze mi ktos podac jakis PN/nazwe oleju ktory leje Mazda w fabryce do skrzyni manualnej w ND? Coraz czesciej wydaje mi sie ze tego oleju jest u mnie za malo (lepiej skrzynia dziala I pewniej biegi wskakuja po pojezdzeniu po dziurach/zakretach, niezaleznie czy auto cieple czy zimne) chcialbym wylac to co jest i zalac nowym.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
Panowie, można poznać po roczniku ND1, która wersja skrzyni był montowana, czy muszę podnosić auto? Samochód jest z 2018.
Włos się jeży, jak się czyta te historie z anglojęzycznych forum. Pierwsze auto, którego mi szkoda na tor..
Włos się jeży, jak się czyta te historie z anglojęzycznych forum. Pierwsze auto, którego mi szkoda na tor..
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)