Działanie HBC w ND2 SkyPassion
Jak działa system automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- arpi
- Donator
- Posty: 65
- Rejestracja: 09 maja 2019, 20:46
- Model: ND RF
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: sitmon
Mam MX5 ND SkyPassion z systemem automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC).
Mam jednak wątpliwości co do jego działania.
Ustawienie dźwigni przełącznika świateł na AUTO skutkuje automatycznym włączeniem świateł dziennych(po ruszeniu) i ich automatycznym przełączaniem na mijania gdy się ściemnia.
I OK, tak ma być.
Natomiast pchnięcie dźwigni przełącznika świateł (nadal w pozycji AUTO) do przodu powoduje włączenie świateł drogowych, jednocześnie zapala się niebieska kontrolka.
Zgodnie z opisem w instrukcji powinna zapalić się natomiast zielona kontrolka sygnalizując pracę świateł w trybie AUTO.
Światła drogowe powinny automatycznie zapalić się (razem z niebieską kontrolką) jedynie wtedy, gdy pozwalają na to warunki - nic nie jedzie z naprzeciwka.
Przynajmniej tak działają światła w Mazdzie 6 SkyPassion, tyle że tam są reflektory matrycowe, dochodzi więc funkcja wybiórczego sterowania strumieniem światła. Pozwala to, w pewnych warunkach, na używanie świateł drogowych, bez oślepiania jadących z naprzeciwka. Natomiast samo działanie przełączania(drogowe-mijania) powinno być chyba takie samo jak w MX5 ND SkyPassion.
U mnie w MX-5 światła drogowe zapalają się od razu, niezależnie od warunków.
W/g mnie ten system nie działa poprawnie, ale może się mylę, system działa inaczej niż tego oczekuję, źle go włączam, źle interpretuję sygnalizację kontrolek, ...?
pozdrawiam
arpi
Mam jednak wątpliwości co do jego działania.
Ustawienie dźwigni przełącznika świateł na AUTO skutkuje automatycznym włączeniem świateł dziennych(po ruszeniu) i ich automatycznym przełączaniem na mijania gdy się ściemnia.
I OK, tak ma być.
Natomiast pchnięcie dźwigni przełącznika świateł (nadal w pozycji AUTO) do przodu powoduje włączenie świateł drogowych, jednocześnie zapala się niebieska kontrolka.
Zgodnie z opisem w instrukcji powinna zapalić się natomiast zielona kontrolka sygnalizując pracę świateł w trybie AUTO.
Światła drogowe powinny automatycznie zapalić się (razem z niebieską kontrolką) jedynie wtedy, gdy pozwalają na to warunki - nic nie jedzie z naprzeciwka.
Przynajmniej tak działają światła w Mazdzie 6 SkyPassion, tyle że tam są reflektory matrycowe, dochodzi więc funkcja wybiórczego sterowania strumieniem światła. Pozwala to, w pewnych warunkach, na używanie świateł drogowych, bez oślepiania jadących z naprzeciwka. Natomiast samo działanie przełączania(drogowe-mijania) powinno być chyba takie samo jak w MX5 ND SkyPassion.
U mnie w MX-5 światła drogowe zapalają się od razu, niezależnie od warunków.
W/g mnie ten system nie działa poprawnie, ale może się mylę, system działa inaczej niż tego oczekuję, źle go włączam, źle interpretuję sygnalizację kontrolek, ...?
pozdrawiam
arpi
ND2 2019 Ma~
- Victor
- Donator
- Posty: 48
- Rejestracja: 27 maja 2019, 21:37
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
I dokładnie tak się dzieje u mnie - świeci się zielona kontrolka z "A".arpi pisze: ↑02 cze 2019, 19:46
Natomiast pchnięcie dźwigni przełącznika świateł (nadal w pozycji AUTO) do przodu powoduje włączenie świateł drogowych, jednocześnie zapala się niebieska kontrolka.
Zgodnie z opisem w instrukcji powinna zapalić się natomiast zielona kontrolka sygnalizując pracę świateł w trybie AUTO.
Jedynie w położeniu włączonych (manualnie) świateł mijania po pchnięciu dźwigni zapala się niebieska kontrolka.
Więc albo to różnice w wersji, albo coś jest nie tak u Ciebie.
- krystek
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 5:17
- Model: ND
- Wersja: 2.0 MT SkyFREEDOM
- Lokalizacja: Kraków
U mnie (ND2) pchnięcie przełącznika do przodu włącza tryb automatyczny (kontrolka ze znaczkiem A). W momencie gdy pozwalają na to warunki czyli - jest wystarczająco ciemno (brak mocnego światła latarni) - zapalają się długie i ich kontrolka. Jeśli samochody jadą z naprzeciwka po prostu wycina kawałek wiązki ale wciąż ciśnie na długich. Istotą jest brak silnego miejskiego oświetlenia. Na nieoświetlonych drogach bez względu na to czy coś jedzie z przeciwka czy nie - od strzała włączają się długie. W momencie gdy zwiększy się oświetlenie zewnętrzne(pojawią się latarnie) - długie się wyłączają.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Arpi, takie cuda, jakich oczekujesz, to tylko w mx5 skyfreedom. Przykro mi, ale tego nie masz.
Ostatnio bawiłem się chwilę aktualnym konfiguratorem na stronie mazdy. Jak zamawiałem swoją to nie było w nim jeszcze ND2.
Konfigurator twierdzi, że w SkyPassion jest HBC. Czy to możliwe, że dodali to jakoś niedawno do ND2, a te z początku produkcji tego nie mają?
Konfigurator twierdzi, że w SkyPassion jest HBC. Czy to możliwe, że dodali to jakoś niedawno do ND2, a te z początku produkcji tego nie mają?
Patrząc na broszurę (https://www.mazda.pl/forms/cennik/ -> mx5) SkyPASSION powinno miec HBC, czyli system przełączania swiateł z długich na mijania (powinno działać na ciemnej drodze, a w mieście przy latarniach długie nie powinny się włączyć)
Na tej samej ciemnej drodze SkyFREEDOM bedzie jechał cały czas na światłach długich odpowiednio wycinajac wiązkę tak aby nie razić ludzi z naprzeciwka.
Patrze na broszurę, którą kiedyś ściągnąłem i wygląda, że ten system nie zmienił sie od początku ND2.
Na tej samej ciemnej drodze SkyFREEDOM bedzie jechał cały czas na światłach długich odpowiednio wycinajac wiązkę tak aby nie razić ludzi z naprzeciwka.
Patrze na broszurę, którą kiedyś ściągnąłem i wygląda, że ten system nie zmienił sie od początku ND2.
- arpi
- Donator
- Posty: 65
- Rejestracja: 09 maja 2019, 20:46
- Model: ND RF
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: sitmon
Oczywiście ledy matrycowe i wycinanie wiązki, są dopiero w wersji SkyFreedom. Działanie takich świateł znam dobrze z Mazdy 6. Miałem nadzieję, że ktoś z forumowiczów ma SkyPassion z HBC i rozwieje moje wątpliwości co do ich sposobu działania, może działają inaczej niż myślę a może nie umiem ich włączyć.
Niemniej w umowie sprzedaży wpisany mam system automatycznego przełączania świateł mijania na drogowe - HBC. I wygląda mi, że nie działa.
Jadę w piątek do ASO, niech pokażą jak to działa. Przy okazji, mam nadzieję, usuną też błędy działania immo.
W umowie mam też wpisany system adaptacyjnego doświetlania zakrętów(AFLS), jest też wpisany w broszurze. Tu też nie bardzo wiem jak sprawdzić jego działanie. Matrycy ledów nie mam, halogenów(wykorzystywanych, jeśli dobrze pamiętam, w niektórych autach) także nie mam. A w skrętne reflektory nie chce mi się wierzyć w MX5.
Nie wiem jak to ma działać i jak to zweryfikować.
Niemniej w umowie sprzedaży wpisany mam system automatycznego przełączania świateł mijania na drogowe - HBC. I wygląda mi, że nie działa.
Jadę w piątek do ASO, niech pokażą jak to działa. Przy okazji, mam nadzieję, usuną też błędy działania immo.
W umowie mam też wpisany system adaptacyjnego doświetlania zakrętów(AFLS), jest też wpisany w broszurze. Tu też nie bardzo wiem jak sprawdzić jego działanie. Matrycy ledów nie mam, halogenów(wykorzystywanych, jeśli dobrze pamiętam, w niektórych autach) także nie mam. A w skrętne reflektory nie chce mi się wierzyć w MX5.
Nie wiem jak to ma działać i jak to zweryfikować.
ND2 2019 Ma~
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 724
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
To całe HBC to syf. Przynajmniej w ND1 działa to strasznie, raz uruchomiłem na auto i po paru km wyłączyłem, wystarczy jakas głupia latarnia albo jakieś światełko w polu i długie są wyłączane + zdarzało mi się że światła się nie wyłaczały i oślepiałem innych.
Co do AFLS to w ND1 po prostu soczewka skręca wraz z obrotem kierownicy dlatego ciężko jest zauważyć ten moment doświetlania.
Co do AFLS to w ND1 po prostu soczewka skręca wraz z obrotem kierownicy dlatego ciężko jest zauważyć ten moment doświetlania.
- arpi
- Donator
- Posty: 65
- Rejestracja: 09 maja 2019, 20:46
- Model: ND RF
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: sitmon
Dziękuje za wyjaśnienie. Czy masz ND-1 w wersji SkyPassion?
Potwierdź jeszcze proszę, że HBC powinny działać w pozycji dźwigni ustawionej na Auto i popchniętej do przodu. Czy zapala się jakaś sygnalizacja pracy świateł w trybie Auto?
Z działania automatyki z ledami matrycowymi w Mazdzie 6 jestem generalnie zadowolony, działają dobrze, mimo , że czasem też się " mylą" i niepotrzebnie przełączaja, oślepiania nie zauważyłem.
Skrętne reflektory - soczewki powinno chyba być widać ich działanie na np ścianie przy ruszaniu z miejsca i skręcaniu kół. Widziałem wyraźnie pracę takich soczewek - ruch strumienia światła - w innych samochodach.
Potwierdź jeszcze proszę, że HBC powinny działać w pozycji dźwigni ustawionej na Auto i popchniętej do przodu. Czy zapala się jakaś sygnalizacja pracy świateł w trybie Auto?
Z działania automatyki z ledami matrycowymi w Mazdzie 6 jestem generalnie zadowolony, działają dobrze, mimo , że czasem też się " mylą" i niepotrzebnie przełączaja, oślepiania nie zauważyłem.
Skrętne reflektory - soczewki powinno chyba być widać ich działanie na np ścianie przy ruszaniu z miejsca i skręcaniu kół. Widziałem wyraźnie pracę takich soczewek - ruch strumienia światła - w innych samochodach.
ND2 2019 Ma~
Przyglądałem się ostatnio u siebie jak działa AFLS i z moich obserwacji wynika, że na postoju nie działa. Testowałem sobie jeżdżąc powoli po parkingu podziemnym i widać, że strumień światła skręca przy ruchu kierownicą.
Wydaje mi się jednak, że zawsze skręca tylko jedna soczewka (po stronie, w którą skręcam). Tak powinno być?
Wydaje mi się jednak, że zawsze skręca tylko jedna soczewka (po stronie, w którą skręcam). Tak powinno być?
- Nieśpieszny
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
- Model: ND
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: Daleko Jeszcze?
Mam SkyPassion z 2019.
Jest tu już system HBC. Instrukcja dołączona do auta opisuje, iż włączenie tegoż systemu skutkuje zapaleniem się niebieskiej kontrolki świateł drogowych
Dodatkowo, tak też pokazuje filmik z Mazdy: https://www.mazda.com/en/innovation/tec ... afety/hbc/
Dopiero wersja wyższa, z reflektorami matrycowymi, dysponuje kontrolką zieloną z "A" (co też widać na filmie).
Szerokości,
Aktualizacja w póżniejszym poście
Nie czytajcie tego powyżej
Jest tu już system HBC. Instrukcja dołączona do auta opisuje, iż włączenie tegoż systemu skutkuje zapaleniem się niebieskiej kontrolki świateł drogowych
Dodatkowo, tak też pokazuje filmik z Mazdy: https://www.mazda.com/en/innovation/tec ... afety/hbc/
Dopiero wersja wyższa, z reflektorami matrycowymi, dysponuje kontrolką zieloną z "A" (co też widać na filmie).
Szerokości,
Aktualizacja w póżniejszym poście
Nie czytajcie tego powyżej
Ostatnio zmieniony 06 cze 2019, 15:44 przez Nieśpieszny, łącznie zmieniany 1 raz.
@Nieśpieszny
I działa to u Ciebie prawidłowo? Ja czekałem ostatnio aż mi samochód wyłączy ale kierowcy z przeciwka już mi mrugali i wyłączałem ręcznie. Te światła drogowe świecą hen daleko i oślepiają kierowców jadących kilkaset metrów przede mną.
I działa to u Ciebie prawidłowo? Ja czekałem ostatnio aż mi samochód wyłączy ale kierowcy z przeciwka już mi mrugali i wyłączałem ręcznie. Te światła drogowe świecą hen daleko i oślepiają kierowców jadących kilkaset metrów przede mną.
- arpi
- Donator
- Posty: 65
- Rejestracja: 09 maja 2019, 20:46
- Model: ND RF
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: sitmon
Hej ale filmik pokazuje obie kontrolki zieloną i niebieską. samochód jedzie na drogowych, i zmienia na mijania gdy się zbliży do źródła światła( gasną drogowe i niebieska kontrolka) zielona z 'A' pali się cały czas.Nieśpieszny pisze: ↑05 cze 2019, 12:40Mam SkyPassion z 2019.
Jest tu już system HBC. Instrukcja dołączona do auta opisuje, iż włączenie tegoż systemu skutkuje zapaleniem się niebieskiej kontrolki świateł drogowych
Dodatkowo, tak też pokazuje filmik z Mazdy: https://www.mazda.com/en/innovation/tec ... afety/hbc/
Dopiero wersja wyższa, z reflektorami matrycowymi, dysponuje kontrolką zieloną z "A" (co też widać na filmie).
Szerokości,
U mnie zielonej nie widziałem jeszcze a niebieska i drogowe są włączone cały czas.
ND2 2019 Ma~
- Nieśpieszny
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
- Model: ND
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: Daleko Jeszcze?
Sprawdzę z ciekawości, ale osobiście nie jestem do takiego systemu przekonany. Próbowałem go w poprzednich samochodach; niestety najczęściej oślepiając innych - szczególnie tych dalej ode mnie, jadących w tym samym kierunku ... . Sprawdzę, dam znać
- arpi
- Donator
- Posty: 65
- Rejestracja: 09 maja 2019, 20:46
- Model: ND RF
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: sitmon
Filmik pokazuje HBC ale z dwiema kontrolkami: zielona z "A" jest włączona cały czas a niebieska i światła drogowe włączają się gdy przed samochodem nie ma żadnych świateł, jadących z przeciwka czy tylnych świateł tych ktorzy jadą w tę samą stronę.
U mnie po włączeniu Auto i pchnięciu dźwigni do przodu zapala się niebieska kontrolka i światła drogowe.
Postawiłem nawet naprzeciwko mx5 inny samochód ze światłami mijania i nic cały czas mx5 świeciła drogowymi. Jak jest jasno - latarnie - też włącza długie. Tylko w dzień gdy jest zupełnie jasno przełącza sie na światła dzienne, ale to juź opisane jest jako inny system - automatyczne włączanie świateł.
U mnie po włączeniu Auto i pchnięciu dźwigni do przodu zapala się niebieska kontrolka i światła drogowe.
Postawiłem nawet naprzeciwko mx5 inny samochód ze światłami mijania i nic cały czas mx5 świeciła drogowymi. Jak jest jasno - latarnie - też włącza długie. Tylko w dzień gdy jest zupełnie jasno przełącza sie na światła dzienne, ale to juź opisane jest jako inny system - automatyczne włączanie świateł.
ND2 2019 Ma~
- Nieśpieszny
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
- Model: ND
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: Daleko Jeszcze?
Hej ale filmik pokazuje obie kontrolki zieloną i niebieską. samochód jedzie na drogowych, i zmienia na mijania gdy się zbliży do źródła światła( gasną drogowe i niebieska kontrolka) zielona z 'A' pali się cały czas.
U mnie zielonej nie widziałem jeszcze a niebieska i drogowe są włączone cały czas.
[/quote]
Wg mnie film nie "rozpoznaje" Twojej wersji ... Tzn, jest uniwersalny: jak masz HBC (SkyPassion), to pokazuje działanie z niebieskim wskaźnikiem, jak masz wersję z matrycowymi LED, to wtedy jest zielona z "A".
Ale poruszony tematem, będę jeszcze sprawdzał w praktyce
U mnie zielonej nie widziałem jeszcze a niebieska i drogowe są włączone cały czas.
[/quote]
Wg mnie film nie "rozpoznaje" Twojej wersji ... Tzn, jest uniwersalny: jak masz HBC (SkyPassion), to pokazuje działanie z niebieskim wskaźnikiem, jak masz wersję z matrycowymi LED, to wtedy jest zielona z "A".
Ale poruszony tematem, będę jeszcze sprawdzał w praktyce
- Nieśpieszny
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
- Model: ND
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: Daleko Jeszcze?
Aż sam nie wierzę w to, co muszę napisać ...
Dając Wam wczoraj znać, że mam ND2 z 2019 z zystemem HBC (wersja SkyPassion) w życiu nie pomyślałem, że to może być nieprawda. Bo jak tu się pomylić?
Okazuje się, że można... Otóż wersję mam taką, jak opisałem, ale nawet "moje" ASO nie znalazło u mnie HCB
W czasie mojej wizyty w ASO sprzedawca potwierdzał z Importerem - system miał być. Ale go nie ma.
Póki co, brak mi słów ...
Dając Wam wczoraj znać, że mam ND2 z 2019 z zystemem HBC (wersja SkyPassion) w życiu nie pomyślałem, że to może być nieprawda. Bo jak tu się pomylić?
Okazuje się, że można... Otóż wersję mam taką, jak opisałem, ale nawet "moje" ASO nie znalazło u mnie HCB
W czasie mojej wizyty w ASO sprzedawca potwierdzał z Importerem - system miał być. Ale go nie ma.
Póki co, brak mi słów ...
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
1. mea culpa, brat czytał katalog mx5 rok temu i ten system automatycznych długich zszedł już wtedy w 2018 na poziom niżej, do SkyPassion. Nieśpieszny rozumiem Twoje rozczarowanie, już w poprzednich latach były błędy w katalogu, np rozpórka miała być w Skypassion, a jej nie było bodajże w 2017. Wg mnie to co się stało w Twoim wypadku, to skandal - bo potwierdzałeś u importera przed zakupem...
2. co roku mx5 ND ma w Polsce (i zapewne nie tylko) inną konfigurację. Rozpórki, Bilsteiny, skrętne światła, czujniki martwego pola w lusterkach, matrycowe ledy - to wszystko w SkyFreedom może być seryjnie lub niedostępne nawet za dopłatą. W Skypassion podobnie - tam z elementów, które raz są, a raz ich nie ma, to będzie AFS, HBC, rozpórka, istop, czujnik martwego pola. Każdy rocznik 2015, 2016, 2017, 2018 i 2019 jest inny. I celowo pomijam updaty skrzyni biegów i silnika (ND2), samo wyposażenie mocno się zmieniało.
3. u mnie ten system (HBC) działa genialnie, może dlatego, że absolutnie mi nie przeszkadza, że wyłącza długie przy latarniach (w końcu taki jest polski kodeks drogowy), a gdy czasem się pomyli (mocne oświetlenie domu przy drodze), to światła mijania w ND są lepsze niż w moich dotychczasowych samochodach (ze zwykłymi żarókamia halogenowymi) światła długie.
2. co roku mx5 ND ma w Polsce (i zapewne nie tylko) inną konfigurację. Rozpórki, Bilsteiny, skrętne światła, czujniki martwego pola w lusterkach, matrycowe ledy - to wszystko w SkyFreedom może być seryjnie lub niedostępne nawet za dopłatą. W Skypassion podobnie - tam z elementów, które raz są, a raz ich nie ma, to będzie AFS, HBC, rozpórka, istop, czujnik martwego pola. Każdy rocznik 2015, 2016, 2017, 2018 i 2019 jest inny. I celowo pomijam updaty skrzyni biegów i silnika (ND2), samo wyposażenie mocno się zmieniało.
3. u mnie ten system (HBC) działa genialnie, może dlatego, że absolutnie mi nie przeszkadza, że wyłącza długie przy latarniach (w końcu taki jest polski kodeks drogowy), a gdy czasem się pomyli (mocne oświetlenie domu przy drodze), to światła mijania w ND są lepsze niż w moich dotychczasowych samochodach (ze zwykłymi żarókamia halogenowymi) światła długie.
- Nieśpieszny
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
- Model: ND
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: Daleko Jeszcze?
Ha! Błędy w katalogu to ja też rozumiem Ale w moim konkretnym przypadku Product Manager Mazdy potwierdzał, że moja mx5 ma mieć ten system ... O umowie zakupu, której specyfikacja jest integralną częścią, nie wspomnę ...Wojtek Wawa pisze: ↑07 cze 2019, 6:32Nieśpieszny rozumiem Twoje rozczarowanie, już w poprzednich latach były błędy w katalogu, np rozpórka miała być w Skypassion, a jej nie było bodajże w 2017. Wg mnie to co się stało w Twoim wypadku, to skandal - bo potwierdzałeś u importera przed zakupem...
2. co roku mx5 ND ma w Polsce (i zapewne nie tylko) inną konfigurację. Rozpórki, Bilsteiny, skrętne światła, czujniki martwego pola w lusterkach, matrycowe ledy - to wszystko w SkyFreedom może być seryjnie lub niedostępne nawet za dopłatą. W Skypassion podobnie - tam z elementów, które raz są, a raz ich nie ma, to będzie AFS, HBC, rozpórka, istop, czujnik martwego pola. Każdy rocznik 2015, 2016, 2017, 2018 i 2019 jest inny. I celowo pomijam updaty skrzyni biegów i silnika (ND2), samo wyposażenie mocno się zmieniało.
Rozczarowanie, to trochę za mało powiedziane. A jeśli, dajmy na to, poduszek powietrznych też nie ma?
- arpi
- Donator
- Posty: 65
- Rejestracja: 09 maja 2019, 20:46
- Model: ND RF
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: sitmon
W najnowszych materiałach marketingowych (ulotka hardcopy) "Mazda MX-5 2019 drive together" z 1.10.2018 przy modelu SkyPassion wymieniony jest "System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)". Identyczny zapis widnieje w wersji elektronicznej z pierwszego kwietnia i drugiego stycznia 2019 (Data ostatniej aktualizacji tego wydawnictwa), wersji papierowej nie widziałem, a także w starej wersji dla MX-5 z silnikiem 160KM/118KW z 1 lipca 2018 - to chyba jeszcze ND1.
Ten sam zapis figuruje także w mojej umowie sprzedaży, w załaczniku definiującym wersję wyposażenia, którą nabyłem.
Dlatego zgłosiłem to do dealera Mazdy.
Dziś byłem w ASO aby mi pokazali jak działa HBC w mojej Ma~.
Diagnoza: Auto nie ma systemu HBC.
Dealer wysłał do MMPOL informację o braku HBC w wersji SkyPassion (w 2 autach - ktoś jeszcze to zauważył). Teraz czekam, wraz z dealerem, na decyzję MMPOL. Czy ten system ma być w tej wersji wyposażenia, czy nie, do tej pory twierdzili, że jest - wersje cenników podałem na początku postu. Wydaje mi się, że sami nie wiedzą, co sprzedają(importer). Zobaczymy co będzie dalej.
Ten sam zapis figuruje także w mojej umowie sprzedaży, w załaczniku definiującym wersję wyposażenia, którą nabyłem.
Dlatego zgłosiłem to do dealera Mazdy.
Dziś byłem w ASO aby mi pokazali jak działa HBC w mojej Ma~.
Diagnoza: Auto nie ma systemu HBC.
Dealer wysłał do MMPOL informację o braku HBC w wersji SkyPassion (w 2 autach - ktoś jeszcze to zauważył). Teraz czekam, wraz z dealerem, na decyzję MMPOL. Czy ten system ma być w tej wersji wyposażenia, czy nie, do tej pory twierdzili, że jest - wersje cenników podałem na początku postu. Wydaje mi się, że sami nie wiedzą, co sprzedają(importer). Zobaczymy co będzie dalej.
ND2 2019 Ma~
- AaaA
- Donator
- Posty: 623
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
az sprawdze jak to jest u mnie, ale jakos nie zapalalem miloscia do tej funkcji - chyba wole miec pelna kontrole nad swiatlami;)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Czy są w stanie Ci to włączyć? Dostaniesz jakąś rekompensatę od Mazda Polska? W 2017 roku w cennikach też był błąd - widniała rozpórka do każdego 2.0, a była tylko przy pakiecie Bilstein. Taka ciekawostka.
- AaaA
- Donator
- Posty: 623
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
ciekawe jak zachowa sie Mazda Polska:) z drugiej strony sam cennik nie jest wiazaca oferta, wazne co bylo w umowie sprzedazy:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- Nieśpieszny
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
- Model: ND
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: Daleko Jeszcze?
Dziś w GW znalazłem artykuł o naszych mazdach SkyPassion 2019 ... a w szczególności o braku systemu HBC.
- AaaA
- Donator
- Posty: 623
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
artykul sponsorowany przed 30 leciem?:)Nieśpieszny pisze: ↑29 sie 2019, 9:02Dziś w GW znalazłem artykuł o naszych mazdach SkyPassion 2019 ... a w szczególności o braku systemu HBC.
http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/7,1 ... odzie.html
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
30-lecie to najlepszy moment na to, aby zapytać przedstawicieli Mazda Polska o tę sprawę, prawda?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Za takie "błędy" się płaci niemałe pieniądze, więc mam nadzieję, że wszyscy poszkodowani dostaną stosowną rekompensatę. W USA z miejsca byłby pozew zbiorowy - u nas? Obawiam się, że rozejdzie się po kościach, albo będzie talon na darmowy przegląd.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba