[ND2] Oślepiające światła
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Hej,
wczoraj miałem swoją pierwszą nocną trasę i zauważyłem, że moje światła (wersja skyPassion czyli zwykłe LED) świecą bardzo wysoko, wielu kierowców mi mrugało długimi...
Światła mają wyraźne odcięcie ale jest ono gdzieś daleko na wysokości horyzontu i ewidentnie świecę ludziom po szybach, szczególnie na nierównej drodze. Właściwie nie potrzebuję długich świateł jadąc przez las, bo jedyne co dodają to oświetlenie koron drzew
Miał ktoś tak w swojej ND? Jadę dziś do serwisu, żeby mi to ustawili, bo na pewno nie powinno tak być.
wczoraj miałem swoją pierwszą nocną trasę i zauważyłem, że moje światła (wersja skyPassion czyli zwykłe LED) świecą bardzo wysoko, wielu kierowców mi mrugało długimi...
Światła mają wyraźne odcięcie ale jest ono gdzieś daleko na wysokości horyzontu i ewidentnie świecę ludziom po szybach, szczególnie na nierównej drodze. Właściwie nie potrzebuję długich świateł jadąc przez las, bo jedyne co dodają to oświetlenie koron drzew
Miał ktoś tak w swojej ND? Jadę dziś do serwisu, żeby mi to ustawili, bo na pewno nie powinno tak być.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Masz przy każdym reflektorze regulację - możesz sobie sam ustawić. Może obniżyłeś auto i moduł samopoziomujący zwariował?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Nie robiłem żadnych modyfikacji, samochód ma trzy tygodnie i nic nie było dłubane. Wiem, że mogę sam ustawić ale robiłbym to na czuja. Mam serwis 3 min drogi od domu, więc pojadę i niech ustawią jak trzeba.
- Nieśpieszny
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
- Model: ND
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: Daleko Jeszcze?
Hej!
Odezwij się, pls, po tej wizycie
Ja mam podobne wrażenie - że "świecę" dość wysoko - choć jeszcze nikt się ze mną nie awanturował
Ciekawy jestem, czy to tylko wrażenie (samochód po przeglądzie zerowym), czy faktycznie coś w tym jest i ASO poprawi ...
Szerokości,
Hej!
Byłem w aso od razu we wtorek. Pan powiedział mi, że według wytycznych światła były ustawione idealnie ale trochę mi obniżyli i mam dać znać jak jest teraz.
Jeszcze nie sprawdzałem w nocy poza miastem ale nawet na parkingu podziemnym widzę teraz różnicę. Wczesniej z odległości kilkudziesięciu metrów oświetlałem ścianę dość wysoko, a teraz odcięcie światła jest niewiele nad ziemią.
Dam znać po majówce, bo będę jeździł po górach.
Byłem w aso od razu we wtorek. Pan powiedział mi, że według wytycznych światła były ustawione idealnie ale trochę mi obniżyli i mam dać znać jak jest teraz.
Jeszcze nie sprawdzałem w nocy poza miastem ale nawet na parkingu podziemnym widzę teraz różnicę. Wczesniej z odległości kilkudziesięciu metrów oświetlałem ścianę dość wysoko, a teraz odcięcie światła jest niewiele nad ziemią.
Dam znać po majówce, bo będę jeździł po górach.
- Nieśpieszny
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
- Model: ND
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: Daleko Jeszcze?
OK, dzięki
Jestem właśnie po nocnej trasie, tej samej, na której pierwszy raz zauważyłem problem.
Jest na pewno lepiej, na równej drodze nie oslepiam kierowców z przeciwka i nie świece samochodom przede mną. Ale..
Gorzej jest gdy pojawiają się nierówności. Jeśli są to wyboje to pół biedy - kierowcy widzą, że skacze na dolkach i raz im świece a raz nie. Większym problemem są dłuższe podjazdy i zjazdy, czasem przez dobrych kilka sekund świece komuś w oczy i nic nie mogę z tym zrobić, a wiązka światła z tych ledow naprawdę mocno oslepia. Niektórzy mi wtedy świeca długimi.
Drugi przypadek to taki gdy droga delikatnie zaczyna skręca w prawo. Oświetlam wtedy wyżej lewy pas, bo swiatła po prawej stronie świeca znacznie wyżej i tu już wszyscy kierowcy mi mrugaja długimi...
Czy tylko ja mam takie problemy w nd2?
Jest na pewno lepiej, na równej drodze nie oslepiam kierowców z przeciwka i nie świece samochodom przede mną. Ale..
Gorzej jest gdy pojawiają się nierówności. Jeśli są to wyboje to pół biedy - kierowcy widzą, że skacze na dolkach i raz im świece a raz nie. Większym problemem są dłuższe podjazdy i zjazdy, czasem przez dobrych kilka sekund świece komuś w oczy i nic nie mogę z tym zrobić, a wiązka światła z tych ledow naprawdę mocno oslepia. Niektórzy mi wtedy świeca długimi.
Drugi przypadek to taki gdy droga delikatnie zaczyna skręca w prawo. Oświetlam wtedy wyżej lewy pas, bo swiatła po prawej stronie świeca znacznie wyżej i tu już wszyscy kierowcy mi mrugaja długimi...
Czy tylko ja mam takie problemy w nd2?
- Eszte
- Posty: 106
- Rejestracja: 23 wrz 2017, 9:31
- Model: ND RF
- Wersja: SkyPassion '18
- Lokalizacja: 3miasto
[ND1] Zdarzało mi się, że mi mrugali z naprzeciwka, że ich oslepiam (na krótkich), szczególnie na nierównościach, niedużych podjazdach jak i... przy prozaicznym przyspieszaniu (mocniejszym przyspieszaniu). Byłem w ASO, mówili że jest ideolo. Sprawdzałem sam, było niby dobrze. Auta z naprzeciwka nadal mi mrugaly (widziałem z resztą, że światła latają góra-dół). Problem całkowicie ustąpił po obnizeniu i usztywnieniu zawieszenia. Świateł nie regulowałem, w nocy oswietlają dobrze.
Wydaje mi się, że to problem każdego samochodu z mocnymi światłami. Nie ma sposobu, żeby nie oślepiać jak jesteś na szczycie lekkiego wzniesienia a z naprzeciwka samochody są 2m niżej. To samo na łuku w prawo. Wiązka światła nie skręci przecież tak jak biegnie droga
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
No właśnie przy AFS jak najbardziej świeci "zza węgła". Tylko AFS na pewno nie występuje w SkyEnergy. Nie pamiętam jak w SkyPassion.
- Akar.Zaephyr
- Posty: 311
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A czy ktoś sprawdził zwyczajnie na SKP?
"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
A nie zastanawialiście się, czy migający z naprzeciw zwyczajnie nie podążają za technologią? Widzą, że jedziecie na długich, ale ich Wasze światła mogą nie oślepiać. Migają, jak to się robiło wiele lat temu, by dać znać kierowcy, żeby zmienił na światła mijania, bo może się zapomniał, a za chwilę będzie za późno. System jednak gasi długie światła w idealnym momencie.
Co do wysokości świecenia w ND jest ona idealnie ustawiona, problemem jest to, że ten samochód strasznie skacze przód-tył (przynajmniej na Bilsteinach) i automatyczna regulacja wysokości zapewne za tym nie nadąża. Krótki rozstaw osi, twarde zwieszenie, nierówne drogi - to wszystko może powodować to o czym piszecie - mi się nie zdażyło by ktoś mi migał za jazdę na śiatłach mijania, a sięgają bardzo daleko...
Niestety rzadko jeżdżę ND nocami poza oświetlonym miastem... i bardzo tego żałuję, bo to idealny samochód do jazdy nocami bocznymi drogami. Przez właśnie genialne światła.
Co do wysokości świecenia w ND jest ona idealnie ustawiona, problemem jest to, że ten samochód strasznie skacze przód-tył (przynajmniej na Bilsteinach) i automatyczna regulacja wysokości zapewne za tym nie nadąża. Krótki rozstaw osi, twarde zwieszenie, nierówne drogi - to wszystko może powodować to o czym piszecie - mi się nie zdażyło by ktoś mi migał za jazdę na śiatłach mijania, a sięgają bardzo daleko...
Niestety rzadko jeżdżę ND nocami poza oświetlonym miastem... i bardzo tego żałuję, bo to idealny samochód do jazdy nocami bocznymi drogami. Przez właśnie genialne światła.
Ile ludzi tyle opinii Mnie w jeździe ND w nocy poza miastem przeszkadza krótki zasięg snopu światła reflektorówWojtek Wawa pisze: ↑07 cze 2019, 6:41Niestety rzadko jeżdżę ND nocami poza oświetlonym miastem... i bardzo tego żałuję, bo to idealny samochód do jazdy nocami bocznymi drogami. Przez właśnie genialne światła.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
A to już na bank regulacja... bo nie wierzę, że jazda na kozie daje aż tak pozytywny wpływ.
Wczoraj przeszedłem przegląd w skp, czyli światła mam ustawione prawidłowo.
Wczoraj przeszedłem przegląd w skp, czyli światła mam ustawione prawidłowo.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Możesz je ręcznie podnieść.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Mam wersję z AFS i jest skalibrowana na wysokość, chyba że mówisz o podnoszeniu 'na siłę', tylko wtedy chyba będzie oślepiać ludzi z przeciwka
Ostatnio zmieniony 10 cze 2019, 23:48 przez heretic, łącznie zmieniany 1 raz.
- AaaA
- Donator
- Posty: 623
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
ja u siebie w ND2 zauwazylem ze poziomowanie wydaje sie dzialac dosc slamazarnie
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
Temat dotyczy ND2, a ja mam ND1, ale nie widzę sensu zakładania nowego tematu.
Wydaje mi się, ze moje światła mijania świecą jakoś niepoprawnie. Dość daleko oświetlam znaki po prawej stronie (około 400-600 m przede mną) i wydaje mi się, że oślepiam innych kierowców chociaż jeszcze nikt mi nie migał.
Porównują wysokość świateł pomiędzy zwykłym hatchbackiem, który nie oświetla tak znaków, to moja mx5 ma światła ustawione niżej.
Czy szwankuje czujnik poziomowania ? Może pomoże coś procedura poziomowania z viewtopic.php?f=73&t=24454&view=unread#unread
Wydaje mi się, ze moje światła mijania świecą jakoś niepoprawnie. Dość daleko oświetlam znaki po prawej stronie (około 400-600 m przede mną) i wydaje mi się, że oślepiam innych kierowców chociaż jeszcze nikt mi nie migał.
Porównują wysokość świateł pomiędzy zwykłym hatchbackiem, który nie oświetla tak znaków, to moja mx5 ma światła ustawione niżej.
Czy szwankuje czujnik poziomowania ? Może pomoże coś procedura poziomowania z viewtopic.php?f=73&t=24454&view=unread#unread
- irekJ
- Donator
- Posty: 2657
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Masz obniżone auto ? To dość skutecznie podnosi zakres oświetlania.
Generalnie te światła świecą na prawdę mocno , ja praktycznie nie używam długich świateł z tego powodu, chyba że totalnie w szczerym polu gdzie wiązka nie ma się od czego odbic.
Generalnie te światła świecą na prawdę mocno , ja praktycznie nie używam długich świateł z tego powodu, chyba że totalnie w szczerym polu gdzie wiązka nie ma się od czego odbic.