[ND] Dyskusja ogólna
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
"przednia szyba zaparowana"????
To najdurniejsze co ostatnio słyszałem. Rozumiem komunikat o spalonych żarówkach czy braku płynu do spryskiwaczy bo tego nie widać ale czy naprawdę potrzebuję mieć informację że przednią szybę mamy zaparowaną???
To najdurniejsze co ostatnio słyszałem. Rozumiem komunikat o spalonych żarówkach czy braku płynu do spryskiwaczy bo tego nie widać ale czy naprawdę potrzebuję mieć informację że przednią szybę mamy zaparowaną???
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- Liliputek
- Donator
- Posty: 996
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Szukam sprawdzonych elementów do modyfikacji ND.
Zna może ktoś coś?
Zapraszam do wątku
viewtopic.php?f=25&t=25395&view=unread#unread
Zna może ktoś coś?
Zapraszam do wątku
viewtopic.php?f=25&t=25395&view=unread#unread
LILIPUTEK - z miłości do jazdy
ja dzisiaj z ciekawości przysiadłem się do 124 Spider i już wiem że to nie dla mnie... jest ciasno- fotel jest za wysoko, więc kolanami zaczepiałem o kolumnę kierownicy, a przy założonym dachu podpierałem materiał głową. W swojej NB mieściłem się na luzie... Za to lakier wygląda jakby go ktoś umył drucianą szczotką- w aucie w salonie! Pomijam rzeczy typu podszybia, robiącego wrażenie jak coś ze sklepu "wszystko za 5zł", bo rozumiem że to redukcja masy.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2170
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
To ciekawe co piszesz, bo np dla mnie NB sprawiały bardzo słabe wrażenie wnętrza (np w porównaniu do Alf Romeo z tamtych lat), za to ND podoba mi się niesamowicie. Jeżdżący prosiakami mnie już wyśmiali, ale dla mnie to premium. Wielu dziennikarzy mówiło o wnętrzu klasy audi. Wiem, że to nadużycie, ale... dla mnie to naprawdę ten poziom. Ale się nigdy nie bawiłem w macanie plastików pod szybą itp - liczył się dla mnie projekt wnętrza.
Z tym, że jesteś ode mnie zapewne dużo większy - nie ma co dyskutować. MX5 chyba zawsze była do max 180 cm. Widać NB było wyjątkiem. Mi trochę w czubek głowy zawiewa top down, ale cały dół pasuje idealnie (w Recaro gorzej - może to w nim się przymierzałeś?).
Z tym, że jesteś ode mnie zapewne dużo większy - nie ma co dyskutować. MX5 chyba zawsze była do max 180 cm. Widać NB było wyjątkiem. Mi trochę w czubek głowy zawiewa top down, ale cały dół pasuje idealnie (w Recaro gorzej - może to w nim się przymierzałeś?).
Miałem na myśli podszybie na zewnątrz;-) bardzo pracowało pod nawet lekkim naciskiem i zastanawia mnie czy nie urwie się kiedy na wycieraczki przyjdzie na przykład większa fala z pod kół ciężarówki... W środku jest spoko raczej. A mam 183 cm i brak regulacji fotela góra/dół był dla mnie problemem na standardowych fotelach- niestety powiedzieli że nie ma opcji przesiąść się do demo z Recaro- tylko pod klienta zamawiają. Zastanawia mnie czy jest szansa że w mx-5 montaż foteli jest niższy?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1628
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Aleks pisze:Miałem na myśli podszybie na zewnątrz;-) bardzo pracowało pod nawet lekkim naciskiem i zastanawia mnie czy nie urwie się kiedy na wycieraczki przyjdzie na przykład większa fala z pod kół ciężarówki... W środku jest spoko raczej. A mam 183 cm i brak regulacji fotela góra/dół był dla mnie problemem na standardowych fotelach- niestety powiedzieli że nie ma opcji przesiąść się do demo z Recaro- tylko pod klienta zamawiają. Zastanawia mnie czy jest szansa że w mx-5 montaż foteli jest niższy?
A widzisz. Miałem tego farta, że stała zamówiona dla klienta wersja z Recaro przed odbiorem i się przysiadłem żeby sprawdzić czy mi się dupa zmieści. Żeby nie było - oczywiście wszystko zapakowane, w folii itd.
I dopóki testowo wsiadłem w Recaro, miałem wrażenie, że jakoś przesadnie ciasno i może będzie jednak nie wygodnie, ale w praktyce codziennej bardzo fajnie jest, że trochę lepiej trzyma na boki.
- mydlo
- Posty: 229
- Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
- Model: ND
- Wersja: Skypassion
- Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań
Mam pytanie do wszystkich tych, którym padła skrzynia. Czy wcześniej były zauważalne jakieś objawy? Po dzisiejszych zabawach na torze słyszę jakiś dziwny dźwięk na 1 i 2gim biegu, mniej więcej taki jak przy jeździe na wstecznym przy większej prędkości. Nie wiem czy to skrzynia czy może dyfer. Co do skrzyni to opcja wymiany jest dopiero kiedy skrzynia padnie, czy można spróbować nawet jeśli wszystko jest ok? mam auto w początku produkcji i zależałoby mi na wymianie do końca gwarancji...
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 732
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Gdybyś jeszcze tego nie widział to odsyłam tutaj: https://www.miata.net/garage/tsb/05_007-16.pdf
mydlo pisze:Mam pytanie do wszystkich tych, którym padła skrzynia. Czy wcześniej były zauważalne jakieś objawy? Po dzisiejszych zabawach na torze słyszę jakiś dziwny dźwięk na 1 i 2gim biegu, mniej więcej taki jak przy jeździe na wstecznym przy większej prędkości. Nie wiem czy to skrzynia czy może dyfer. Co do skrzyni to opcja wymiany jest dopiero kiedy skrzynia padnie, czy można spróbować nawet jeśli wszystko jest ok? mam auto w początku produkcji i zależałoby mi na wymianie do końca gwarancji...
Mi wymienili gdy skrzynia delikatnie buczała na 2 i 3 biegu, nie zdążyła się rozpaść. Prawdę mówiąc nie jestem pewny czy to był jakiś objaw, bo po wymienia brzmi co najmniej podobnie. Fakt, że kompletnie nie robili mi problemów z wymianą gwarancyjną, byłem na liście VIN "do wymiany gwarancyjnej" Co do moich odczuć: lakier nie wiem, odrazu ją obkleiłem bezbarwną folią i lakier wygląda świetnie po 40k km, porównywałem z innymi ND, jest różnica. Zabezpieczałem podwozie, wszystkie newralgiczne miejsca, dostałem ocenę "dramat" jeśli chodzi o zabezpieczenie fabryczne. Dach wymienili bo się przecierał przez wadę w montażu - sami zaproponowali wymianę bo nawet nie widziałem że coś jest nie tak. Często odpala się czujnik ciśnienia w oponach (może to przez dystanse). Oprócz tego nie widzę większych problemów, nawet specjalnie nie bierze oleju. Myślałem, że będą robili mi problemy z gwarancją bo kombinowałem z tłumikiem ale kompletnie nie zwracają na to uwagi. Prawda jest taka, że czytając wszystkie komentarze mam duże obawy ale dalej kocham ten samochód i akceptuję, że może coś wyjść. Chciałem robić kolektor wydechowy i mapę silnika ale stopuje do końca gwarancji, teoretycznie ~180km może zniszczyć tą skrzynię (niby jest zmodyfikowana), pokatuję ją kolejne 40kkm i zobaczę co wyniknie.
- Liliputek
- Donator
- Posty: 996
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
W moim przypadku przy pierwszej wymianie skrzyni dochodziły dźwięki ale przy 2,3 biegu. Przy drugiej wymianie było wszystko ok do momentu kiedy nie padła na 3 biegu.
Stuki, które były słyszalne przy zmianie z jedynki na wsteczny lub odwrotnie spowodowały wymianę deferencjału.
Stuki, które były słyszalne przy zmianie z jedynki na wsteczny lub odwrotnie spowodowały wymianę deferencjału.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy
- MMRS
- Donator
- Posty: 1819
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Lefu, proponuję abyś cisnął Mazdę o te czujniki, w moim przypadku nic takiego nie ma miejsca, jeżdżę na feldze 17x8 ET 45 i dystansach Eibacha. Żadnych problemów z czujnikami. Natomiast co do skrzyni biegów, moja nie zdążyła się zupełnie rozpaść, odstawiłem ją na lawecie w chwili kiedy ze skrzyni dochodzić zaczęły dźwięki przypominające stukające panewki. Dźwięk był słyszalny na każdym biegu po zwolnieniu sprzęgła. W chwili kiedy sprzęgło było wciśnięte dźwięki ustawały. Z informacji uzyskanej w serwisie dowiedziałem się że poleciały zęby na 2 i 3 biegu. No cóż, gwarancja jeszcze obowiązuje 3 lata więc sprawdzimy co oni tam za cudowny zamiennik włożyli.
MMRS pisze:Lefu, proponuję abyś cisnął Mazdę o te czujniki, w moim przypadku nic takiego nie ma miejsca, jeżdżę na feldze 17x8 ET 45 i dystansach Eibacha. Żadnych problemów z czujnikami.
Zobaczę jak wymienię felgi, może ucichnie
- MMRS
- Donator
- Posty: 1819
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Lefu, daj Ci Boże Natomiast nawiązując do tematu "odfruwających owiewek" kilka dni po zakupie naszego MXa nasza czołowa, górna owiewka również się "ulotniła". Panowie w serwisie zainstalowali maskownicę, która na szczęście nie zdążyła odfrunąć na nowo - złapałem ją na gorącym uczynku, jeszcze zanim zdążyła udać się na gigant (z jednej strony odpięła się spinka). Wystarczyło wyjąć spinkę, która mocuje owiewkę i rozgiąć zatrzask przed wsunięciem w otwór mocujący, do teraz owiewki nie potrafią wydostać się na wolność
- mydlo
- Posty: 229
- Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
- Model: ND
- Wersja: Skypassion
- Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań
No i stało się, pojechałem do ASO, mówię o dziwnym dźwięku na 1 i 2 biegu podczas przyspieszania. Pan powiedział że to chyba nie skrzynia i trzeba zostawić auto na diagnozę. Zostawiłem, po czym dostałem telefon, że w oleju ze skrzyni znaleźli opiłki metalu i radzi auta już nie używać. Więc zostawiłem, podobno wszystko jest na dobrej drodze do załatwienia nowej skrzyni i dachu, ale już tydzień jestem bez MXa i nie przypuszczałem że będę tęsknił tak bardzo...
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1628
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
co znowu za pikanie?
ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
Jak odebrałam Magdalenę II to nic mi nie pykało - to jest dopiero dół, za każdym razem na wszelki wypadek zamykałam z kluczyka
Także w settings mam wszystko przepykane i teraz już pyka co trzeba
Także w settings mam wszystko przepykane i teraz już pyka co trzeba
ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1628
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Nie chcę konfabulować ale jesli mnie pamięć myli to z tym pikaniem trzeba do serwisu żeby wyłączyli po znajomościach ;]
Mój niedoszły mąż usiłował z tym walczyć parę lat temu w mazda6 i poległ
A z mojej najświeższej wiedzy wynika, że akurat tego w settingsach nie ma ;]
Mój niedoszły mąż usiłował z tym walczyć parę lat temu w mazda6 i poległ
A z mojej najświeższej wiedzy wynika, że akurat tego w settingsach nie ma ;]
ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
. zapie....m sobie a tu nagle PIIIIIII i zaczynam szukać co się spie.....o. O to tylko jest zimno. Serio Mazda.
ACID pisze:Nie chcę konfabulować ale jesli mnie pamięć myli to z tym pikaniem trzeba do serwisu żeby wyłączyli po znajomościach ;]
Mój niedoszły mąż usiłował z tym walczyć parę lat temu w mazda6 i poległ
A z mojej najświeższej wiedzy wynika, że akurat tego w settingsach nie ma ;]
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1628
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
BunnyWoop pisze::evil: . zapie....m sobie a tu nagle PIIIIIII i zaczynam szukać co się spie.....o. O to tylko jest zimno. Serio Mazda.
Ale to teraz chyba jakiś "standard". Takie pikanie, że jest zimno przerabialiśmy już i w niemieckich samochodach, i w japońskich. Koledze się zapala ostrzeżenie (nie pamiętam czy piszczy przy tym - chyba tak) w peugeocie. Czyli "wszyscy" tak teraz robią.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2170
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
A z innej beczki - w jakich egzemplarzach Wam odpadają maskownice od prędkości? Widzę tutaj popularny temat. Dziś na austostradzie było ponad 180 kmh top down i nagle się przestraszyłem, że coś mi odleci.... to tylko rocznik 2015, czy też młodsze? Nie znalazłem na to TSB.
Mi odpadły tylko dlatego, że w ASO nie wymienili mi spinek przy wymianie szyby. Jak nikt ich nie ruszał to nie było z nimi problemu ;]
ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017