Modyfikacja tłumika końcowego ND

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Oski
Posty: 25
Rejestracja: 13 mar 2016, 9:45
Model: ND
Wersja: 2.0 Sky Passion
Lokalizacja: Nasielsk

17 kwie 2016, 11:04

Witam

Zastanawiam się nad modyfikacją tłumika końcowego w ND. Chodzi, o to, że wydech fabryczny jest zbyt delikatny i moim subiektywnym zdaniem powinien być bardziej wyraźnie zaznaczony. Przeglądając sieć natknąłem się na takie rozwiązanie, które bardzo mi się spodobało i nie ukrywam, widziałbym je u siebie:

http://www.fox-sportauspuff.de/pl/store ... wy-p-17504

4 rurki z tyłu to by dopiero było coś :D

A teraz pytania do szanownego, bardziej doświadczonego grona:

1. Czy w przypadku modyfikacji jedynie tłumika końcowego, traci się gwarancję na samochód? Napiszę w tej kwestii maila do Mazdy, ale może ktoś miał już doświadczenia w tym temacie.
2. Czy wymiana samego tłumika końcowego (mówiąc kolokwialnie - tej dużej puszki pod tylnym zderzakiem) poza aspektem wizualnym, mogłaby delikatnie wzmocnić także wrażenia dźwiękowe?
3. Myślałem o powierzeniu tego zadania firmie EL - TEC z Piastowa, która specjalizuje się we wszelkiej maści układach wydechowych. Czy ktoś z Was poddawał tam modyfikacjom swoją Miatkę? Jakie macie zdanie na temat tego warsztatu.Czytałem trochę opinii w internecie na ich temat i wydają się profesjonalni, robią też dla "Kup i zrób" TVN Turbo.

Nie ukrywam, że ten wydech jest solą w moim oku i chciałbym go uczynić bardziej bojowym przy czym narazie nie chciałbym ruszać kolektora itd., a jedynie skupić się na tłumiku końcowym + końcówki. Marzy mi się właśnie takie rozwiązanie, w którym końcówki wychodziłyby symetrycznie po obu stronach. 8-) Ciekaw jestem co o tym myślicie.

Pozdrawiam :)
Driving matters!
"Jeśli włożysz do auta mocny silnik - uczynisz go szybkim na prostej, ale jeśli sprawisz, że będzie lekkie - uczynisz go szybkim wszędzie" - Colin Chapman
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

17 kwie 2016, 11:22

Jeśli chcesz przeznaczyć na tę modyfikację 3+kPLN, pomyśl o akcesoryjnym wydechu oferowanym przez Mazdę.
Zyskasz na walorach akustycznych, dostaniesz kilka dodatkowych koni (podobno), otrzymasz prawidłowo zaprojektowany i wykonany produkt i zachowasz gwarancję producenta. Jedyny istotny minus tego wydechu jest taki, że wciąż jest on dość "grzeczny".
https://www.youtube.com/watch?v=B0zSFPfVgPw
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Oski
Posty: 25
Rejestracja: 13 mar 2016, 9:45
Model: ND
Wersja: 2.0 Sky Passion
Lokalizacja: Nasielsk

17 kwie 2016, 11:33

No właśnie mimo, iż wklejonym przeze mnie linku widnieje cena ok. 3 tys. zł, to szczerze mówiąc myślałem o tym, by zrobić to trochę taniej no i bardzo chciałbym wydech symetryczny o średnicy każdej z rurek po 70 mm. Z tego co się orientuję cena ok. 3 tysięcy zł to kompletny wydech od kolektora do końca, a mnie póki co interesuje tylko tłumik końcowy wraz z końcówkami. Tak czy inaczej dzięki za przydatne informacje, gdyby Mazda oferowała jako opcję wydech symetryczny to z pewnością zwróciłbym się do nich. ;) W sumie wrażenia akustyczne nie są absolutnym priorytetem, ważne, żeby nie było jeszcze "grzeczniej" niż jest obecnie :D Choć gdyby się udało wydobyć troszkę bardziej basowy pomruk, to byłbym wielce zadowolony :D
Driving matters!
"Jeśli włożysz do auta mocny silnik - uczynisz go szybkim na prostej, ale jeśli sprawisz, że będzie lekkie - uczynisz go szybkim wszędzie" - Colin Chapman
Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

17 kwie 2016, 11:54

A propo eltec robiłem tam wydech i nawet pracowałem w wakacje. Polecam ich bardzo dobry warsztat napewno się nie zawiedziesz i będziesz mógł mieć końcówki tak jak sobie wymarzysz a nie jak mazda wymyśliła.
Awatar użytkownika
Oski
Posty: 25
Rejestracja: 13 mar 2016, 9:45
Model: ND
Wersja: 2.0 Sky Passion
Lokalizacja: Nasielsk

17 kwie 2016, 12:35

Słyszałem o nich wiele ciepłych słów, dlatego wszystko wskazuje na to, że jeśli zdecyduję się na modyfikację, powierzę swoją Miatkę w ich ręce. ;)
Driving matters!
"Jeśli włożysz do auta mocny silnik - uczynisz go szybkim na prostej, ale jeśli sprawisz, że będzie lekkie - uczynisz go szybkim wszędzie" - Colin Chapman
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

18 kwie 2016, 8:19

A propos gwarancji - nie chciałbym krakać, ale z gwarancją jest podobnie jak z ubezpieczeniem: nawet jeżeli teraz otrzymasz z Mazdy jakąś informację że twój nowy wydech jest OK, to w momencie konieczności skorzystania z naprawy gwarancyjnej zaczyna się szukanie dziury w całym i wtedy wyjdzie że taka przeróbka jednak narusza warunki gwarancji (moim zdaniem tak jest).
Ja zaczekałem bym z nowym wydechem do końca gwarancji.
bonito
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2016, 11:46 przez bonito, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

18 kwie 2016, 9:19

Nawet z akcesoryjnym wydechem oferowanym przez ASO, sygnowanym logiem Mazdy?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

18 kwie 2016, 11:45

To chyba jasne - chodziło mi oczywiście o wydech o którym mowa w pierwszym poście, przecież akcesoria i części od producenta są objęte gwarancją :D
bonito
Awatar użytkownika
Oski
Posty: 25
Rejestracja: 13 mar 2016, 9:45
Model: ND
Wersja: 2.0 Sky Passion
Lokalizacja: Nasielsk

20 kwie 2016, 22:26

bonito pisze:A propos gwarancji - nie chciałbym krakać, ale z gwarancją jest podobnie jak z ubezpieczeniem: nawet jeżeli teraz otrzymasz z Mazdy jakąś informację że twój nowy wydech jest OK, to w momencie konieczności skorzystania z naprawy gwarancyjnej zaczyna się szukanie dziury w całym i wtedy wyjdzie że taka przeróbka jednak narusza warunki gwarancji (moim zdaniem tak jest).
Ja zaczekałem bym z nowym wydechem do końca gwarancji.
bonito


Napisałem do Mazdy na facebooku na ich oficjalny profil PL z tym zapytaniem i odpisali mi, że na pierwszy rzut oka nie powinno się stracić gwarancji na całe auto, ale musieliby to jeszcze skonsultować z działem technicznym. Chyba kolega Bonito ma rację, pachnie mi tu taką sytuacją w której "jest dobrze jak jest dobrze", ale gdyby odpukać przyszło usunąć jakąś usterkę na gwarancji pewnie zaczęliby szukać igły w stogu siana by zminimalizować swoją odpowiedzialność, a taki wydech mógłby być świetnym pretekstem. Wobec niejasności w tej zasadniczej w sumie kwestii, poczekam do końca gwarancji i ewentualnie wtedy coś zrobię z tym wydechem. Nie ma co teraz kusić losu, ale temat czterech subtelnych lecz bojowych zarazem rurek pewnie kiedyś wróci na tapetę, bo jest to jedyny element stylistyczny, który bym w tym aucie poprawił, co do reszty nie mam żadnych zastrzeżeń. W sumie szkoda, że wydech nie został poprowadzony fabrycznie tak jak w NC czyli symetrycznie z obu stron, moim zdaniem taki układ lepiej koresponduje z charakterem auta i czyni go bardziej bojowym. ;)
Driving matters!
"Jeśli włożysz do auta mocny silnik - uczynisz go szybkim na prostej, ale jeśli sprawisz, że będzie lekkie - uczynisz go szybkim wszędzie" - Colin Chapman
ODPOWIEDZ