Witam
Zastanawiam się nad modyfikacją tłumika końcowego w ND. Chodzi, o to, że wydech fabryczny jest zbyt delikatny i moim subiektywnym zdaniem powinien być bardziej wyraźnie zaznaczony. Przeglądając sieć natknąłem się na takie rozwiązanie, które bardzo mi się spodobało i nie ukrywam, widziałbym je u siebie:
http://www.fox-sportauspuff.de/pl/store ... wy-p-17504
4 rurki z tyłu to by dopiero było coś
A teraz pytania do szanownego, bardziej doświadczonego grona:
1. Czy w przypadku modyfikacji jedynie tłumika końcowego, traci się gwarancję na samochód? Napiszę w tej kwestii maila do Mazdy, ale może ktoś miał już doświadczenia w tym temacie.
2. Czy wymiana samego tłumika końcowego (mówiąc kolokwialnie - tej dużej puszki pod tylnym zderzakiem) poza aspektem wizualnym, mogłaby delikatnie wzmocnić także wrażenia dźwiękowe?
3. Myślałem o powierzeniu tego zadania firmie EL - TEC z Piastowa, która specjalizuje się we wszelkiej maści układach wydechowych. Czy ktoś z Was poddawał tam modyfikacjom swoją Miatkę? Jakie macie zdanie na temat tego warsztatu.Czytałem trochę opinii w internecie na ich temat i wydają się profesjonalni, robią też dla "Kup i zrób" TVN Turbo.
Nie ukrywam, że ten wydech jest solą w moim oku i chciałbym go uczynić bardziej bojowym przy czym narazie nie chciałbym ruszać kolektora itd., a jedynie skupić się na tłumiku końcowym + końcówki. Marzy mi się właśnie takie rozwiązanie, w którym końcówki wychodziłyby symetrycznie po obu stronach. Ciekaw jestem co o tym myślicie.
Pozdrawiam
Modyfikacja tłumika końcowego ND
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Jeśli chcesz przeznaczyć na tę modyfikację 3+kPLN, pomyśl o akcesoryjnym wydechu oferowanym przez Mazdę.
Zyskasz na walorach akustycznych, dostaniesz kilka dodatkowych koni (podobno), otrzymasz prawidłowo zaprojektowany i wykonany produkt i zachowasz gwarancję producenta. Jedyny istotny minus tego wydechu jest taki, że wciąż jest on dość "grzeczny".
https://www.youtube.com/watch?v=B0zSFPfVgPw
Zyskasz na walorach akustycznych, dostaniesz kilka dodatkowych koni (podobno), otrzymasz prawidłowo zaprojektowany i wykonany produkt i zachowasz gwarancję producenta. Jedyny istotny minus tego wydechu jest taki, że wciąż jest on dość "grzeczny".
https://www.youtube.com/watch?v=B0zSFPfVgPw
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Oski
- Posty: 25
- Rejestracja: 13 mar 2016, 9:45
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Sky Passion
- Lokalizacja: Nasielsk
No właśnie mimo, iż wklejonym przeze mnie linku widnieje cena ok. 3 tys. zł, to szczerze mówiąc myślałem o tym, by zrobić to trochę taniej no i bardzo chciałbym wydech symetryczny o średnicy każdej z rurek po 70 mm. Z tego co się orientuję cena ok. 3 tysięcy zł to kompletny wydech od kolektora do końca, a mnie póki co interesuje tylko tłumik końcowy wraz z końcówkami. Tak czy inaczej dzięki za przydatne informacje, gdyby Mazda oferowała jako opcję wydech symetryczny to z pewnością zwróciłbym się do nich. W sumie wrażenia akustyczne nie są absolutnym priorytetem, ważne, żeby nie było jeszcze "grzeczniej" niż jest obecnie Choć gdyby się udało wydobyć troszkę bardziej basowy pomruk, to byłbym wielce zadowolony
Driving matters!
"Jeśli włożysz do auta mocny silnik - uczynisz go szybkim na prostej, ale jeśli sprawisz, że będzie lekkie - uczynisz go szybkim wszędzie" - Colin Chapman
"Jeśli włożysz do auta mocny silnik - uczynisz go szybkim na prostej, ale jeśli sprawisz, że będzie lekkie - uczynisz go szybkim wszędzie" - Colin Chapman
- Oski
- Posty: 25
- Rejestracja: 13 mar 2016, 9:45
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Sky Passion
- Lokalizacja: Nasielsk
Słyszałem o nich wiele ciepłych słów, dlatego wszystko wskazuje na to, że jeśli zdecyduję się na modyfikację, powierzę swoją Miatkę w ich ręce.
Driving matters!
"Jeśli włożysz do auta mocny silnik - uczynisz go szybkim na prostej, ale jeśli sprawisz, że będzie lekkie - uczynisz go szybkim wszędzie" - Colin Chapman
"Jeśli włożysz do auta mocny silnik - uczynisz go szybkim na prostej, ale jeśli sprawisz, że będzie lekkie - uczynisz go szybkim wszędzie" - Colin Chapman
A propos gwarancji - nie chciałbym krakać, ale z gwarancją jest podobnie jak z ubezpieczeniem: nawet jeżeli teraz otrzymasz z Mazdy jakąś informację że twój nowy wydech jest OK, to w momencie konieczności skorzystania z naprawy gwarancyjnej zaczyna się szukanie dziury w całym i wtedy wyjdzie że taka przeróbka jednak narusza warunki gwarancji (moim zdaniem tak jest).
Ja zaczekałem bym z nowym wydechem do końca gwarancji.
bonito
Ja zaczekałem bym z nowym wydechem do końca gwarancji.
bonito
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2016, 11:46 przez bonito, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Nawet z akcesoryjnym wydechem oferowanym przez ASO, sygnowanym logiem Mazdy?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Oski
- Posty: 25
- Rejestracja: 13 mar 2016, 9:45
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Sky Passion
- Lokalizacja: Nasielsk
bonito pisze:A propos gwarancji - nie chciałbym krakać, ale z gwarancją jest podobnie jak z ubezpieczeniem: nawet jeżeli teraz otrzymasz z Mazdy jakąś informację że twój nowy wydech jest OK, to w momencie konieczności skorzystania z naprawy gwarancyjnej zaczyna się szukanie dziury w całym i wtedy wyjdzie że taka przeróbka jednak narusza warunki gwarancji (moim zdaniem tak jest).
Ja zaczekałem bym z nowym wydechem do końca gwarancji.
bonito
Napisałem do Mazdy na facebooku na ich oficjalny profil PL z tym zapytaniem i odpisali mi, że na pierwszy rzut oka nie powinno się stracić gwarancji na całe auto, ale musieliby to jeszcze skonsultować z działem technicznym. Chyba kolega Bonito ma rację, pachnie mi tu taką sytuacją w której "jest dobrze jak jest dobrze", ale gdyby odpukać przyszło usunąć jakąś usterkę na gwarancji pewnie zaczęliby szukać igły w stogu siana by zminimalizować swoją odpowiedzialność, a taki wydech mógłby być świetnym pretekstem. Wobec niejasności w tej zasadniczej w sumie kwestii, poczekam do końca gwarancji i ewentualnie wtedy coś zrobię z tym wydechem. Nie ma co teraz kusić losu, ale temat czterech subtelnych lecz bojowych zarazem rurek pewnie kiedyś wróci na tapetę, bo jest to jedyny element stylistyczny, który bym w tym aucie poprawił, co do reszty nie mam żadnych zastrzeżeń. W sumie szkoda, że wydech nie został poprowadzony fabrycznie tak jak w NC czyli symetrycznie z obu stron, moim zdaniem taki układ lepiej koresponduje z charakterem auta i czyni go bardziej bojowym.
Driving matters!
"Jeśli włożysz do auta mocny silnik - uczynisz go szybkim na prostej, ale jeśli sprawisz, że będzie lekkie - uczynisz go szybkim wszędzie" - Colin Chapman
"Jeśli włożysz do auta mocny silnik - uczynisz go szybkim na prostej, ale jeśli sprawisz, że będzie lekkie - uczynisz go szybkim wszędzie" - Colin Chapman