[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 126: preg_replace(): Compilation failed: unrecognized character after (?< at offset 45
MX-5 Klub Polska • [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, etc. - Strona 2
Strona 2 z 3

: 01 lip 2013, 21:06
autor: skuri
pantier pisze:Witam,

pozwole sobie odgrzac troche temat. Jestem na etapie szukania kolejnego gwintu do mojej Mazdy i stanalem przed lada problemem bo Tein zaprzestal produkcji wersji SS a zastapil ja teraz Street Flex -em na ktorego trzeba czekac kolo 2 mieisiecy.
I tak do wyboru jest:

1.Tein Street Flex
2.Bilstein B16 PSS10
3.KW V3

Zaczalem od najtanszego do najdrozszego i teraz moje pytanie czy ktorys z kolegow z forum jest w stanie cos poradzic, polecic.

Przerzucilem juz tone stron ale jak wiemy kazdy ma swoje subiektywne odczucia i ciezko cos wybrac :mrgreen:


I tu się pojawia problem, owa subiektywność. Sam spędziłem łącznie chyba z kilkadziesiąt godzin na necie szukając opinii. Ciężko porównać charakterystykę zawieszeń bez....wcześniejszej jazdy a utopić 4-5tyś i stwierdzić że a) za miękko ) za twardo czy c i d to niesztuka. Tyle opinii, ilu użytkowników. Ceny gwintów są zbliżone. Ja zrobiłem sobie taką listę:
1. Najtańsze(choć za to co oferują a raczej czego nie oferują-cena delikatnie przesadzona) czyli: V-maxx oraz Cobra- czytałem że to samo i straszny gniot.
2. Średnia półka(w to celuję)- Gaz oraz BC racing -generalnie opinii brak
3. Trochę droższe tj + - 50% od poprzednich ale tu mamy już sprawdzone marki: H&R mono tube, KW V1, Bilstein B14 PSS, -ceny praktycznie identyczne, co wybrać ?
4. W tej grupie są te co wymieniłeś :wink:

Niby wybór jest spory, ale sprecyzowanych opinii poza Tein'em brak. Szukam czegoś na miasto i kręta trasę i nie wiem....

: 01 lip 2013, 21:26
autor: pantier
Dzieki skuri

no wlasnie ja szukam czegos na normalna jazde + od czasu do czasu tor (w tym wzgledzie Tein SS zdaje sie pasowac najlepiej) dlatego KW V3 uwazam torche za zawias na wyrost ktorego nie wykorzystam

calkiem dobre opinie ma Bilstein (niestety gwint nie przychodzi ze wszystkimi czesciami i czesc konstrukcji sklada sie z OE ktorego juz nie posiadam :cry: )

czekam na dalsze propozycje :mrgreen:

: 02 lip 2013, 7:28
autor: Marcin30
Dołączam się do pytania Pantiera.

[ Dodano: 02-07-2013, 17:37 ]
Chyba jednak będę się decydował na KW V3.

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, e

: 24 cze 2016, 17:56
autor: Marcin1980

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, e

: 29 cze 2016, 21:15
autor: HDM
Pewnie odpowiednik eibach pro kit'u

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, e

: 30 cze 2016, 8:47
autor: Marcin1980
HDM pisze:Pewnie odpowiednik eibach pro kit'u


Eibach ma obniżenie 35mm i 30mm, tu jest 40/40mm. Dodatkowo na Eibachu ludzie twierdzą, że nie ma efektu ping-pong przy standardowych amorach. Dlatego pytam czy ktoś to już montował, bo cena spoko, ale lepiej wiedzieć wcześniej jak to wychodzi "w praniu" niż kupować po tygodniu 2 zestaw sprężyn :)

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, e

: 30 cze 2016, 8:53
autor: nikolakis
Też jestem ciekaw, jednak chyba nikt tego nie montował. Może coś znajdziesz na zagranicznych forach.
Cena jest zachęcająca, jednak kolejny cm niżej może zmienić pracę amortyzatora.
Ja na razie zastanawiam się czy po założeniu eibacha nie będzie za nisko, więc sparco raczej odpada.

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, e

: 30 cze 2016, 9:05
autor: matpilch
Marcin1980 pisze:Dodatkowo na Eibachu ludzie twierdzą, że nie ma efektu ping-pong przy standardowych amorach.


Standardowych amorach z wersji Sport, czyli Bilstein B6.

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, e

: 30 cze 2016, 9:46
autor: Marcin1980
matpilch pisze:
Marcin1980 pisze:Dodatkowo na Eibachu ludzie twierdzą, że nie ma efektu ping-pong przy standardowych amorach.


Standardowych amorach z wersji Sport, czyli Bilstein B6.


Hmmm, tak czy inaczej czeka mnie ping-pong :)

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, e

: 30 cze 2016, 11:11
autor: Arturo_tiburon
Marcin1980 pisze:
matpilch pisze:
Marcin1980 pisze:Dodatkowo na Eibachu ludzie twierdzą, że nie ma efektu ping-pong przy standardowych amorach.


Standardowych amorach z wersji Sport, czyli Bilstein B6.


Hmmm, tak czy inaczej czeka mnie ping-pong :)


Znam nc które dostało Ein springi u dilera w de do zwykłych amorow (przynajmniej nie są żóte) i nie ma śladu w papierach by były "sport" i nie ma pinponga a wręcz byłem w szoku jak to dobrze się prowadzi i wybiera

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, e

: 19 sie 2016, 13:07
autor: funky
Również znam takie NC (a nawet dwa) i mam obecnie małą zagwozdkę i kilka pytań ;). Obecnie mam zestaw niebieski prokit+seryjny amortyzator a w garażu czekają bilsteiny z NCFLa i sprężyny Sparco.

1. Czy bilstein z NC jest krótszy od seryjnego? (czy jeśli założę obecny prokit do bili to auto siądzie niżej?)
2. Czy lepszym zestawem jest prokit+bilstein czy sparco+bilstein? Co będzie niższe?
3. Czy gwint z RX-8 podchodzi P&P do NC? Zastanawiam się czy od razu nie iść w gwint, jeśli będzie za wysoko...

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, e

: 20 sie 2016, 22:23
autor: unaimed1337
funky pisze:Również znam takie NC (a nawet dwa) i mam obecnie małą zagwozdkę i kilka pytań ;). Obecnie mam zestaw niebieski prokit+seryjny amortyzator a w garażu czekają bilsteiny z NCFLa i sprężyny Sparco.

1. Czy bilstein z NC jest krótszy od seryjnego? (czy jeśli założę obecny prokit do bili to auto siądzie niżej?)
2. Czy lepszym zestawem jest prokit+bilstein czy sparco+bilstein? Co będzie niższe?
3. Czy gwint z RX-8 podchodzi P&P do NC? Zastanawiam się czy od razu nie iść w gwint, jeśli będzie za wysoko...

Gwint z RX-8 podchodzi do NC, tył z tego co czytałem jest trochę wyżej, front jest jak seria. Inną sprawą jest, jak będzie się to zachowywać, z racji tego, że jest dostosowany do cięższego samochodu. Brian Goodwin z Good-win-racing zakładał takie u siebie: http://www.mazdatalkforum.com/viewtopic.php?f=10&t=2043
Odnośnie drugiego - mi prokit usiadł około 3/3.5 cm, niebieskie sparco _teoretycznie_ siada 3.5/4cm , więc sparco będzie niżej :).

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, e

: 23 sie 2016, 10:35
autor: funky
Chyba założę Bilstein+Sparco na początek i zobaczymy jak to bedzie jeździło. Thx!

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, e

: 23 lis 2016, 9:28
autor: irekJ
Zrobiłem mały risercz i może komuś przyda się ta informacja.
Do NC'ka są (co najmniej) dwa rodzaje sprężyn Eibacha ProKit:

Do przedlifta, najczęściej spotykana na forum: E10-55-010-01-22
I do poliftowej NCFL: E10-55-010-05-22

Sprężyny dedykowane do NCFL są o 10mm krótsze a samo auto siada ok 2 cm niżej niż na Eibachu dedykowanym do NC.


PS. Przy okazji zapytam. Chcę do mojej NCFL włożyć ProKita dedykowanego do NC. Czy orientuje się ktoś czy jest jakaś różnica w konstrukcji zawieszenia między NC a NCFL która by uniemożliwiała włożenie tych sprężyn? Wg mojej wiedzy nie ma.

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, e

: 23 lis 2016, 10:57
autor: jqb
Robisz to żeby trochę podnieść? Może lepiej pójść w inne sprężyny...

Ja mam B12, który jest dedykowany teoretycznie do NC (nie FL), więc pewnie numer sprężyn jest taki jak do NC (nie mam teraz jak tego sprawdzić). Mimo to, w stosunku do serii samochód poszedł dużo więcej w dół niż deklaruje Bilstein (30-35mm). Realnie to jest chyba z 50mm tył, 45mm przód - musiałbym zerknąć dokładnie na pomiary z geometrii.

Tak więc nie wiem czy coś zyskasz...

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, e

: 23 lis 2016, 11:04
autor: irekJ
No ja mam teraz te krótsze Eibachy do NCFL. Chcę dźwignąć auto o centymetr-dwa zakładając ProKita do NC.
Amorki mam żółte B6 ale to akurat na wysokość chyba nie ma wpływu? Mam w okolicy dwa NC na Prokicie "NC" i amorach b6 to obie wiszą te 2cm wyżej niż moja.
Zresztą Twoja na ProKicie wisi też wyżej niż moja.

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, e

: 23 lis 2016, 11:10
autor: rrutek
irekJ, weź pod uwagę jeszcze dwie rzeczy:
- katalogom producentów części do aut nie warto mocno ufać, nie brałbym za pewnik tego 1cm różnicy w wysokości sprężyny dla NC
- stan amortyzatorów i to, czy są to seryjne B6, czy kupione jako zamienniki, bo to potencjalnie też mogłoby robić różnicę, spokojnie pokrywającą te 2cm wysokości

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, e

: 23 lis 2016, 12:06
autor: jqb
Masz Irek wysokość zmierzoną z geometrii?

Druga sprawa tak jak rrutek pisze - amory. Mogą być już słabe i spadła niżej.

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, e

: 23 lis 2016, 13:49
autor: irekJ
rrutek pisze:irekJ, weź pod uwagę jeszcze dwie rzeczy:
- katalogom producentów części do aut nie warto mocno ufać, nie brałbym za pewnik tego 1cm różnicy w wysokości sprężyny dla NC
- stan amortyzatorów i to, czy są to seryjne B6, czy kupione jako zamienniki, bo to potencjalnie też mogłoby robić różnicę, spokojnie pokrywającą te 2cm wysokości

Katalogi to jedno, dochodzi do tego to, że moje sprężyny są kupione w ASO (z naklejkami Mazdy) i dystrybutor Eibacha nie ma ich parametrów, może tylko zgadywać, że są takie same jak oni mają w katalogu... ale nie muszą.
Amorki mam seryjne B6 od nowości z przebiegiem 90k. Nie pamiętam ile ale na badaniach miały jeszcze trochę sprawności.

@jkb, na geometrię zerknę w domu ale nie kojarzę aby była tam wysokość. Do tego auto wisi idealnie równo więc gdyby to byłą kwestia zużycia amortyzatorów to byłoby widać, że auto krzywo stoi? Bo zakładam, że nie zużywają się idealnie równo?

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, e

: 23 lis 2016, 13:53
autor: rrutek
Mogą się zużyć równo. Niemniej chciałem Ci tylko zwrócić uwagę, że jest kilka niewiadomych w Twojej teorii, które mogą zaważyć na sensowności zmiany sprężyn na "wersję dla przedliftowych NC". ;)

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, e

: 23 lis 2016, 15:25
autor: irekJ
No właśnie tego się boję, że kupię nowe springi i będzie to samo. Ale chyba zrobię tak, że kupię nowe, położę obok siebie jedną i drugą sprężynę i porównam czy faktycznie jest dłuższa. Jeśli będzie taka sama to odeślę jeśli będą się różnić na plus to polecą na auto.

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, e

: 09 wrz 2017, 11:57
autor: fila
EDIT: zawieszenie wybrane

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, etc.

: 22 kwie 2020, 12:53
autor: janux
Przyszedł ten czas, że zacząłem się rozglądać za gwintem. Cena do 4k. Po drobnym researchu znalazłem D2 Racing wersja Street w cenie koło 3,4k PLN i Tein Flex Z za 3750zł, wiem że można też dostać za 3,2-3,4k PLN ISC. Przeznaczenie to w 95% ulica i sporadycznie tor. Najważniejsze to dla mnie obniżyć auto - aktualnie siedzi Bilstein B12, ale jest trochę za wysoko jednak. A może w tej cenie jest jeszcze coś sensownego? Auto jest moim daily, więc ta-technix itp odpadają - nie chcę aż takiego betonu.

[NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, etc.

: 23 kwie 2020, 12:32
autor: flatline
W tym budżecie możesz chyba jeszcze myśleć o blitzu, u mnie znakomicie sprawdza się w jeździe daily i na winklowaniu.
Ewentualnie custom-made u koniora :)

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, etc.

: 23 kwie 2020, 18:12
autor: irekJ
flatline pisze:
23 kwie 2020, 12:32
W tym budżecie możesz chyba jeszcze myśleć o blitzu, u mnie znakomicie sprawdza się w jeździe daily i na winklowaniu.
Ewentualnie custom-made u koniora :)
Potwierdzam, miałem okazję przetestować wóz w Alpach i Blitz robi robotę. Ale tak jak wspomniał Flatline ostatnio w modzie brać zawias u Koniora, dużo ludzi sobie chwali, koszty podobne.

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, etc.

: 24 lip 2020, 23:51
autor: chebum
janux pisze:Przyszedł ten czas, że zacząłem się rozglądać za gwintem. Cena do 4k. Po drobnym researchu znalazłem D2 Racing wersja Street w cenie koło 3,4k PLN i Tein Flex Z za 3750zł, wiem że można też dostać za 3,2-3,4k PLN ISC.
Od razu trzeba się zastanowić kto ten gwint Ci ustawi.

Mam teina flex z, założonego poprzednim właścicielem. U mnie jest zrobione słabo. Samochód skakał i był nadsterowny. Poprawiłem prowadzenie geometrią od flying miata, ale nadal potrzebuję dobrych ustawień samego gwintu.

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, etc.

: 14 sie 2020, 11:56
autor: dziubek
Właśnie tak mnie zawsze ciekawiło, czy przy gwincie tak samo ustawia się parametry w zakresie twardości i wysokości dla przodu i tylu? Np. Dla dla gwintu z trzydziestostopniową regulacją twardości ustawia się przód i tył na 15, czy się to różnicuje ?

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, etc.

: 05 paź 2020, 12:34
autor: bjorm
Chcialem zalozyc Tein Flex Z na NC ale w Norge potrzebuja czesto TUV. Szukam na necie tych dokumentow i widze ze na IL pisza ze ten zestaw nie ma certyfikatu.
Tak jest z wiekszoscia gwintow czy o co chodzi?

https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 37a8b1a9ea

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, etc.

: 05 paź 2020, 16:52
autor: Danillo
KW i Bilstein maja TÜV, inne marki nie niemieckie nie słyszałem żeby miały.

Re: [NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, etc.

: 07 paź 2020, 21:31
autor: Krzych
Meisterr też nie posiada, przynajmniej clubrace i zeta crd.