[NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, etc.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Czy ktos z was wie czy jesli chce zamowic B6 czy B8 + sprezyny Eibacha to normalnie na allegro dobieram najwzyklejsze amory pasujace do MX-5 NC i to wsio? Ktore z nich, 6 czy 8 to sa te niby fabrycznie montowane w wersji Sport NC ale bez obnizenia?
W NC nie ma ani b6 ani b8 tylko coś robione konkretnie pod NC. B8 są przeznaczone do niższych sprężyn. Jak masz więcej niż -30mm to bierz b8. Jeśli nie to b6.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
No nie do konca bo jak szukasz po numerach ktore sa na bilach z NC to wyskkauja ci bile B6 z OEM oznaczeniami, odpowiedniki. Wiec moze jakies roznice są ale wczoraj wpiisywalem numery z bili z NC, i jak pisze, pojawiaja sie B6 jako odpowiedniki tych numerow OEM z Bili.
Ale zeby bylo smieszniej to przeglady okresowe w Norwegii nie przepuszczą mi np Teina bo nie ma TUV, i np nie przepuscily wlasnie B6 (albo B8, juz nie pamietam) na MX5 kolegi z Norwegii. Powiedzieli ze te B6 i B8 to nei sa odpowiedniki oryginalnych bili z MX-5 10th anni. Ale jak juz zapytasz ich jakie bile dobrac do NC Sport albo do 10th Anni jako najblizsze jakosciowo do oryginalnych bili to odpowiedza, ze... B6
- waran
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
- Model: NC FL
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Warszawa
Tak sobie z nudów wymyślam - jest jakiś sposób, żeby obniżyć NCfl (na Bilsteinach) tak gdzieś ze 20mm? Pro kit to juz 35-40mm, a ja bym chciał bardzo nieznacznie. Gwint to już spora cena, zresztą tam też chyba zakresy to nieco ponad 30mm...
Ubi bene, ibi patria
Lepsze prowadzenie i zajebiscie lepszy wyglad. Nieobnizone MX-5 powinno byc karalne.
Eibach widzi te same sprezyny dla NC i FL, wierze im ze nie potrzeba tam wprowadzac jakichs roznic.
Model o kodzie silnika LFY7 ,LFYK ,LFZ8 ,LFG8 ,LFG7
Rok produkcji od 2005-07-01 do 2014-12-01
Konie mechaniczne 160 KM
Pojemność 1999 cm3
Liczba cylindrów 4
Typ karoserii kabriolet
Kod silnika LFY7 ,LFYK ,LFZ8 ,LFG8 ,LFG7
Eibach widzi te same sprezyny dla NC i FL, wierze im ze nie potrzeba tam wprowadzac jakichs roznic.
Model o kodzie silnika LFY7 ,LFYK ,LFZ8 ,LFG8 ,LFG7
Rok produkcji od 2005-07-01 do 2014-12-01
Konie mechaniczne 160 KM
Pojemność 1999 cm3
Liczba cylindrów 4
Typ karoserii kabriolet
Kod silnika LFY7 ,LFYK ,LFZ8 ,LFG8 ,LFG7
Co do eibacha nie ma się co powtarzać, dokładne info tutaj: viewtopic.php?f=72&t=30748&p=514041
irekJ pisze: ↑20 lut 2020, 21:35Gdzieś już kiedyś pisałem, że tak na prawdę jest jeszcze trzecia wersja Pro Kita. Ta sprzedawana do NCFL w ASO (niebieskie springi). Jest jeszcze niżej i twardziej niż na tych "prawdziwych" Eibachach. Generalnie nie polecam.
I słowem podsumowania, tak jak było napisane powyżej sprężyny do NC są odrobinę dłuższe niż te do NCFL. Ale są pasowe w obie strony.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Wszyscy tylko Eibach i Eibach:) chcąc być chociaż troszkę bardziej oryginalny wymyśliłem sobie sprężyny H&R....ktoś ma doświadczenie po dołożeniu ich do Bilsteinów?
Miałem taki zestaw w NBFL - Bilstein B6 plus H&R...sprawdzało się:)
Jak to jest w NC ? gorzej -lepiej niz Eibach? wyżej ? niżej? twardziej - bardziej miekko?
Miałem taki zestaw w NBFL - Bilstein B6 plus H&R...sprawdzało się:)
Jak to jest w NC ? gorzej -lepiej niz Eibach? wyżej ? niżej? twardziej - bardziej miekko?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm