[NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, etc.

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

03 gru 2020, 15:59

Czy ktos z was wie czy jesli chce zamowic B6 czy B8 + sprezyny Eibacha to normalnie na allegro dobieram najwzyklejsze amory pasujace do MX-5 NC i to wsio? Ktore z nich, 6 czy 8 to sa te niby fabrycznie montowane w wersji Sport NC ale bez obnizenia?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 gru 2020, 11:43

W NC nie ma ani b6 ani b8 tylko coś robione konkretnie pod NC. B8 są przeznaczone do niższych sprężyn. Jak masz więcej niż -30mm to bierz b8. Jeśli nie to b6.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

04 gru 2020, 16:18

Fifkers pisze:
04 gru 2020, 11:43
W NC nie ma ani b6 ani b8 tylko coś robione konkretnie pod NC. B8 są przeznaczone do niższych sprężyn. Jak masz więcej niż -30mm to bierz b8. Jeśli nie to b6.
No nie do konca bo jak szukasz po numerach ktore sa na bilach z NC to wyskkauja ci bile B6 z OEM oznaczeniami, odpowiedniki. Wiec moze jakies roznice są ale wczoraj wpiisywalem numery z bili z NC, i jak pisze, pojawiaja sie B6 jako odpowiedniki tych numerow OEM z Bili.
Ale zeby bylo smieszniej to przeglady okresowe w Norwegii nie przepuszczą mi np Teina bo nie ma TUV, i np nie przepuscily wlasnie B6 (albo B8, juz nie pamietam) na MX5 kolegi z Norwegii. Powiedzieli ze te B6 i B8 to nei sa odpowiedniki oryginalnych bili z MX-5 10th anni. Ale jak juz zapytasz ich jakie bile dobrac do NC Sport albo do 10th Anni jako najblizsze jakosciowo do oryginalnych bili to odpowiedza, ze... B6 :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 gru 2020, 22:45

No bo najbliższe są B6 :) Ale to nie to samo.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

04 gru 2020, 23:11

Ale to teoria czy na bank prawda zyciowa?
Jakas wyraźna różnica jest między OEM a B6?
Czy dla nietorowca, nooba, będzie czuć różnicę między B6 z obniżeniem eibacha a kitem B12?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2020, 17:51

Tak sobie z nudów wymyślam - jest jakiś sposób, żeby obniżyć NCfl (na Bilsteinach) tak gdzieś ze 20mm? Pro kit to juz 35-40mm, a ja bym chciał bardzo nieznacznie. Gwint to już spora cena, zresztą tam też chyba zakresy to nieco ponad 30mm...
Ubi bene, ibi patria
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

13 gru 2020, 18:19

Pro kit daje 30-35 wiec to bedzie najtaniej, najpewniej, najblizej twoich wymagan imo.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2020, 18:53

podobno do sprężyny do NC są troszkę dłuższe niż do NCFL, ogólnie to lękliwy jestem jeśli chodzi o obniżanie auta :)
Ubi bene, ibi patria
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

13 gru 2020, 20:59

Lepsze prowadzenie i zajebiscie lepszy wyglad. Nieobnizone MX-5 powinno byc karalne. ;)
Eibach widzi te same sprezyny dla NC i FL, wierze im ze nie potrzeba tam wprowadzac jakichs roznic.

Model o kodzie silnika LFY7 ,LFYK ,LFZ8 ,LFG8 ,LFG7
Rok produkcji od 2005-07-01 do 2014-12-01
Konie mechaniczne 160 KM
Pojemność 1999 cm3
Liczba cylindrów 4
Typ karoserii kabriolet
Kod silnika LFY7 ,LFYK ,LFZ8 ,LFG8 ,LFG7
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
szymeker
Donator
Donator
Posty: 239
Rejestracja: 19 kwie 2014, 20:45
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

14 gru 2020, 10:33

Co do eibacha nie ma się co powtarzać, dokładne info tutaj: viewtopic.php?f=72&t=30748&p=514041
irekJ pisze:
20 lut 2020, 21:35
Gdzieś już kiedyś pisałem, że tak na prawdę jest jeszcze trzecia wersja Pro Kita. Ta sprzedawana do NCFL w ASO (niebieskie springi). Jest jeszcze niżej i twardziej niż na tych "prawdziwych" Eibachach. Generalnie nie polecam.

I słowem podsumowania, tak jak było napisane powyżej sprężyny do NC są odrobinę dłuższe niż te do NCFL. Ale są pasowe w obie strony.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

19 lut 2021, 22:07

Wszyscy tylko Eibach i Eibach:) chcąc być chociaż troszkę bardziej oryginalny wymyśliłem sobie sprężyny H&R....ktoś ma doświadczenie po dołożeniu ich do Bilsteinów?
Miałem taki zestaw w NBFL - Bilstein B6 plus H&R...sprawdzało się:)
Jak to jest w NC ? gorzej -lepiej niz Eibach? wyżej ? niżej? twardziej - bardziej miekko?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
ODPOWIEDZ