Strona 1 z 3

[NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, etc.

: 28 sie 2012, 13:53
autor: zoharek
Hej,

Chciałbym uzyskać informacje nt. rodzajów zawieszenia do NC, wad, zalet, ceny nowych/używanych. Czeka mnie na pewno wymiana tyłu, ale może by wymienić komplet?

Standard OEM - mam obecnie, jest ok, moooże trochę za bardzo się pochyla ale gdyby nie awaria amorka, to by zostało, kolejną opcją zatem jest

Bilstein OEM
- ponoć dobre zawieszenie, można na wtórnym rynku kupić za 250-500zł/szt w zależności od stanu (co daje komplet za 2000zł w przypadku prawie nowego ~20000km przebiegu) i ku temu rozwiązaniu się skłaniam, no chyba, że ktoś przekona mnie argumentami na

Gwint - no właśnie, jak wiadomo wszystko jest kwestią ceny bo wydaje mi się, że zalety znam, głównie mnie interesuje możliwość skompensowania dodatkowego obciążenia w bagażniku, i ewentualne obniżenie auta na lato z możliwością podniesienia i zmiękczenia zimą. Nie wiem natomiast jak skomplikowana jest to operacja, czy można zrobić to samemu nie mając garażu oraz czy jest konieczne zrobienie zbieżności po każdej zmianie wysokości?

Wiem, że na allegro jest BC-racing za 4200PLN ale kompletnie nie znam tego, poza tym cena dość zaporowa,

wiem że Five ma Tein Supersport, nie wiem za ile, ale znając go i wybierane przez niego elementy, to nie jest to lider w wersji eko :mrgreen:

Kolejną opcją jest Gaz Classic Coilover Kit na mx5parts za £580.63 w promocji do jutra, wiem że ktoś na forum zawiaz Gaz już kupował, ale nie widziałem jeszcze komentarza.

Poproszę o podpowiedzi, osobiście skłaniam się ku Bilstein OEM za około 2000zł na 4 koła

: 28 sie 2012, 15:32
autor: matpilch
zoharek pisze:Bilstein OEM


komplet w niezłym stanie możesz już za 1000zł kupić, nawet five swój za chyba tyle sprzedawał, grześ później podobnie. a jakis starszy zawsze można zregenerować w stolicy

nie jeździłem na standardzie, ale bilsteiny przechyłów nie eliminują, przynajmniej z oem sprezynami ;)

zoharek pisze:Tein Supersport


five znalazł jakiegoś goscia na ebayu, który sprzedaje wlasnie SSy, Basic i Flexy, i akurat SS, z tego co pamietam, kosztował troche ponad 800 funtów. uderz do five'a po nick, może gdzieś zapisał :p

: 28 sie 2012, 17:07
autor: zoharek
No dobra, a jak z twardością Bilsteinów?

: 28 sie 2012, 17:22
autor: irakleo
matpilch pisze:nie jeździłem na standardzie, ale bilsteiny przechyłów nie eliminują, przynajmniej z oem sprezynami ;)

było o tym z zylion razy.....amortyzatorami i sprężynami nie redukujemy przechyłów, walczymy z nimi stosując twardsze stabilizatory :!: Podobno RX8 ma grubsze staby pasujące do NC i używki kosztują grosze :wink:

: 28 sie 2012, 17:35
autor: zoharek
Rozumiem, skupmy się zatem na gwincie i jego cechach pls :)

: 30 sie 2012, 10:21
autor: zoharek
Nie ukrywam, że spodziewałem się uzyskać więcej informacji :mrgreen:

A czy dostepne są mocniejsze sprężyny ale bez skracania skoku?

: 31 sie 2012, 23:47
autor: adino1
No to ja wtrącę swoje 5 groszy :) gwint regulujesz sobie sam i jest to dziecinnie proste...w zestawie masz klucze i heja...trwa to tyle ile zmiana kół :mrgreen: co do cen...wszystko zależy czego oczekujesz od zawieszenia gwintowego? Jeśli ma auto być lekko usztywnione i obniżone za niewielką kasę to proponuje Ci gwint MEGAN RACING, jeśli zaś oczekujesz czegoś więcej no to TEIN, CUSCO, HKS, OHLINS :twisted: (tu cena wbija miednice w kręgosłup!!!) Jeśli twój budżet jest mniejszy lub po prostu nie masz ochoty wydawać dużej kasy proponuje "BILE" z NC SPORT plus np. springi SPARCO które w chwili obecnej są na ALLEGRO za 349pln http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-sparco-mazda-mx-5-mx5-nc1-i2546284586.html do tego staby z RX8 i nie będziesz mógł wyjść z podziwu jak auto zmieniło swoją charakterystykę

n-joy

: 01 wrz 2012, 8:31
autor: Fiveopac
Wiem, ze jestem tendencyjny ale w kategorii cena/uzywalnosc na naszych drogach TEIN SS jest idealny. Mialem przyjemnosc jezdzenia w roznych opcjach zawiechy w kilku NC i zawsze gwint jest poziom wyzej od zestawu sprezyny + seryjne amorki (nawet B). Do tej pory jezdzilem na 50% maks. twardosci i bylo bardzo komfortowo, teraz skrecilem na ok 15% maksymalnej twardosci i plomby wypadaja, tak wiec zakres dostosowania do upodoban jest bardzo szeroki. SS swietnie wylapuje nasze dziury i nierownosci w zakretach przy tym nie dobija do odboi i nei podbija niespodziewanie budy do góry gdy konczy sie skok amorka jak przy zestawie B+springi.
Podejrzewam, ze nawet najtanszy zestaw z regulacja twardosci bedzie duzo lepsza opcja od sprezyn. Nadmienie tylko, ze kupujac teina z ebay.co.uk przewaznie jest ok 1000 zl taniej niz w PL i przesylka jest po 5 dniach w domu ;)

: 01 wrz 2012, 9:17
autor: zoharek
A zdradź mi na PW koszt twojego zestawu (ty masz z regulacją twardości z kabiny?). Raczej nie mój budżet, ale chcę wszystkie opcje sprawdzić :)

Usunąłem śmieci, które przypadkiem trafiły do tego wątku :P

[ Dodano: 01-09-2012, 20:10 ]
To jeszcze pytanie, czym się różnią B6 do kupienia na przykład tutaj:

http://sklep.poturbowani.pl/p/695/18039/amortyzator-bilstein-b6-mazda-mx5-3-nc-h-b6-tyl-bilstein-amortyzatory-zawieszenie-tuning-mechaniczny.html

Od OEMowych B6? Są identyczne, czy jednak nie? Pytam w kontekście ewentualnego zakupu prawie nowych OEMowych, albo nowych jw.

: 01 wrz 2012, 21:23
autor: Arturo_tiburon
po doświadczeniach kilku kumpli z róznymi zawiasami nie bardzo rozumiem tekstu irakleo , że zawias nie likwiduje przechyłów - moze cos zle czytam ale włożenie regulowanego gwintu i ustawienie twardo w kilku autach które znam zlikwidowało przechyły znacznie dopiero potem szły zmiany w stabach.... co do operacji którą planujesz to jak będziesz składał sprężyny i amory to weź pod uwagę efekt obniżenia jak auto jest na co dzień to okolice 10 cm do miski to chyba bezpieczny poziom.... amory wybierz takie które mozesz potem regenerować zwłaszcza jak szukasz "w dobrym stanie 10 kkm" kumple z waw robia w zerkapolu przynajmniej raz w sezonie regeneracje ale może oni po porstu za bardzo katują ;-)

: 02 wrz 2012, 8:10
autor: zoharek
Najbardziej skłaniam się ku Bilsteinom B6 plus seryjne sprężyny na razie (nie będę obniżał auta, przechyły przeżyję, a skompensuję dodatkowe obciążenie w bagażniku nieco sztywniejszymi amorkami. Pozostaje tylko pytanie z poprzedniego postu, czy OEMowe B6 i kupne B6 to są te same amorki i zarówno jedne jak i drugie można regenerować? I w ogóle ile kosztuje regeneracja amorków? :mrgreen:

: 02 wrz 2012, 8:40
autor: majk
zoharek pisze:Najbardziej skłaniam się ku Bilsteinom B6 plus seryjne sprężyny na razie (nie będę obniżał auta, przechyły przeżyję, a skompensuję dodatkowe obciążenie w bagażniku nieco sztywniejszymi amorkami. Pozostaje tylko pytanie z poprzedniego postu, czy OEMowe B6 i kupne B6 to są te same amorki i zarówno jedne jak i drugie można regenerować? I w ogóle ile kosztuje regeneracja amorków? :mrgreen:

Powinny też podejść Bile z RX8, ale to temat do sprawdzenia. W NB/FL OEM różnił się trochę od B6 wg katalogu Bilsteina. Pełna regeneracja to chyba 150zł/szt, ale łbem nie ręczę za to info. Zadzwoń do zerkopolu i się dowiedz;)

: 02 wrz 2012, 8:51
autor: majkel
zoharek pisze:czy OEMowe B6 i kupne B6 to są te same amorki

Zapewne analogicznie do modeli z NB różnią się nieco charakterystyką. Aby to dokładnie sprawdzić, trzeba zebrać komplet i zanieść na pomiar. Z braku rekwizytów z NC nigdy tego nie zrobiliśmy. Tyle że te różnice dla 90% użytkowników są nierozpoznawalne.
zoharek pisze:zarówno jedne jak i drugie można regenerować?

Niepotwierdzone info twierdzi, że oemowych bili z NC nie da się regenerować. Tyle że ono jest w żaden sposób niepotwierdzone. Trzebaby zanieść sztukę do Zerkopola i pokazać albo zasięgnąć języka w jakimś wiarygodnym źródle typu Shaigh.
zoharek pisze:I w ogóle ile kosztuje regeneracja amorków?

Jakiś czas temu była wycena regeneracji B6 do NB na około 250 plnów sztuka. Tyle że naprawdę trzeba się napracować, aby B6 zamordować. Ja się starałem przez 30 tysięcy kilometrów i o ile mi wiadomo kolejny ich właściciel nadal się stara :mrgreen:

Po
eM

: 02 wrz 2012, 11:14
autor: zoharek
Dzięki za odpowiedzi, chyba w takim razie rzucę się na razie na 2 tylne nowe B6 (520PLN/szt), i zmontuję to ze sprężynami z serii, a w przyszłości w ramach nowego budżetu zrobię przód.

Alternatywą byłyby OEMowe B6 z 80kkm przebiegu za 250zł/szt, ale nie chcę ryzykować, że nie da się ich regenerować, za dużo niewiadomych, więc chyba już wiem co zrobić.

[ Dodano: 03-09-2012, 10:09 ]
To jeszcze pytanie, gdzie warto kupić nowe B6, w wyżej podanym sklepie ktoś kupował? Czy może macie jakiś pewny sklep? :mrgreen:

: 04 wrz 2012, 20:33
autor: pszemmek
ja jednak bym brał używki - B6 to bardzo mocne amorki więc po 80 tyś powinny być sprawne. A jak się zdecydujesz na sprężyny - oddasz za 250 zł sztuka do regulacji - w Zerkpolu dostroją ci sztywność i ustawią wysokość pod nowe sprężyny. Przy okazji wymieniają usczelniacze i gaz/olej. Będziesz miał amorki jak nowe i dostosowane do niskich sprężyn. Seryjne B6 nie zabardzo nadają się do obniżonych sprężyn.

: 04 wrz 2012, 20:52
autor: majkel
zoharek pisze:w wyżej podanym sklepie ktoś kupował?

aktualność ceny do sprawdzenia, ale:
http://www.bilstein.warszawa.pl/index.php?a=katalog&b=&c=1969

Po
eM

: 04 wrz 2012, 21:13
autor: zoharek
Dzięki :winner:

: 15 paź 2012, 12:44
autor: mgteam
Znalazłem taki gwint do MX5 > [URL=http://www.autoracing.pl/p/1807/25913/zawieszenie-gwintowane-cobra-suspension-evo-i-do-mazda-mx-5-miata-cabrio-rocznik-2006-pojemnosc-1-8-2-0--mazda-evo-i-cobra-suspensions-zestawy-gwintowane-zawieszenia.html]Cobra Suspension EVO-1[/URL] po dość ciekawej cenie 2763zł.
Pytanie ile to przetrwa na naszych drogach?
Czy nadaje się to tylko do bulwarowych przejazdów 20km/h, czy sprawdzi się również na torze?
Chyba nie znam tańszego gwintu do NC.

: 15 paź 2012, 13:44
autor: funky
a to nie jest vmaxx? bardzo podobnie wygląda

: 15 paź 2012, 14:01
autor: mgteam
To jest Cobra Suspensions > [URL=http://www.cobra-suspension.com/products/3/44/evo-i.html]link[/URL]
Seria EVO-1 czyli najniższa.

Specifications:
Galvanized Steel
annodised aluminum adjustment rings
From 30mm to 80mm lowering
Wrench to adjust
2 years warranty
TÜV approval

: 15 paź 2012, 20:06
autor: skuri
Na stronie Bilsteina jest kompletny kit B12 do NC. Podobno to to samo co B8 ze sprężynami w zestawie. Miał ktoś do czynienia z takim Kitem? Cena jest dosyć przystępna.

: 15 paź 2012, 20:59
autor: funky
mgteam, mówię tylko, żeby sprawdzić tę Cobrę, bo często VMAXX robi zawias dla innych firm, a biorąc od nich masz być może to samo, tylko taniej :)

: 16 paź 2012, 6:38
autor: matpilch
kurcze, jak już i tak wydajesz ~2800zł, to może lepiej dorzucić jeszcze tysiąc i kupić sprawdzonego i polecanego Teina SS?

wypytaj five'a, ale z tego co pamiętam, zawsze polecał i był bardzo zadowolony i w ogóle miodzio, no tylko tanio nie jest.

: 16 paź 2012, 8:10
autor: mgteam
funky, VMAXX nie produkuje gwintu do NC
matpilch, niestety ~2800zł + 1000zł to nadal 1000zł za mało na Tein'a SS :sad:
Poza tym narazie nie kupuje zawiechy. Może na wiosne :wink:

: 16 paź 2012, 8:13
autor: funky
mgteam pisze:funky, VMAXX nie produkuje gwintu do NC

http://www.ebay.pl/itm/V-MAXX-Gewindefahrwerk-MAZDA-NC-MX5-1-8-2-0-Roadster-Coupe-/200828686713?pt=DE_Autoteile&hash=item2ec2529179

: 16 paź 2012, 8:29
autor: irakleo
mgteam pisze: niestety ~2800zł + 1000zł to nadal 1000zł za mało na Tein'a SS

spróbuj poszukać używki Teina do RX8 - podobno pasuje P&P :wink: No chyba że musi być nowe :mrgreen:
mgteam pisze:Poza tym narazie nie kupuje zawiechy. Może na wiosne

no to po co to bicie piany :bang:

: 16 paź 2012, 8:31
autor: mgteam
funky, Przepraszam szukałem na stronie producenta :roll:

Znalazłem również amortyzatory KONI - seria żółta [URL=http://www.katalog-koni.xcar.com.pl/index.php?make=Mazda&model=MX-5&typ=MX-5%20/%20Miata%20NC%201.8,%202.0]link[/URL] 640zł sztuka z regulowaną twardością. Jak? Nie wiem, ale dorzucam bo może komuś to podpasuje.

[ Dodano: 16-10-2012, 09:35 ]
irakleo, Nie musi być nowe.
Myślałem, że zbieramy tu informacje na temat zawieszeń alternatywnych dla OEM'u w NC. Piany nie bijemy :wink:

: 16 paź 2012, 18:42
autor: skuri
Czy ten Vmaxx to ta sama półka co MTS itp?

: 16 paź 2012, 22:35
autor: majkel
mgteam pisze:matpilch, niestety ~2800zł + 1000zł to nadal 1000zł za mało na Tein'a SS

Trochę optymizmu. TeinSS za około 1000 USD znajdziesz, przywieziesz go za jakieś 30-40 USD, ewentualny VAT sobie na fakturę odliczysz...

Po
eM

: 01 lip 2013, 20:40
autor: pantier
Witam,

pozwole sobie odgrzac troche temat. Jestem na etapie szukania kolejnego gwintu do mojej Mazdy i stanalem przed lada problemem bo Tein zaprzestal produkcji wersji SS a zastapil ja teraz Street Flex -em na ktorego trzeba czekac kolo 2 mieisiecy.
I tak do wyboru jest:

1.Tein Street Flex
2.Bilstein B16 PSS10
3.KW V3

Zaczalem od najtanszego do najdrozszego i teraz moje pytanie czy ktorys z kolegow z forum jest w stanie cos poradzic, polecic.

Przerzucilem juz tone stron ale jak wiemy kazdy ma swoje subiektywne odczucia i ciezko cos wybrac :mrgreen: