[NC] Rodzaje zawieszenia w NC - bilsteiny, gwintowane, etc.

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
skuri
Posty: 404
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:39
Lokalizacja: Gdańsk

01 lip 2013, 21:06

pantier pisze:Witam,

pozwole sobie odgrzac troche temat. Jestem na etapie szukania kolejnego gwintu do mojej Mazdy i stanalem przed lada problemem bo Tein zaprzestal produkcji wersji SS a zastapil ja teraz Street Flex -em na ktorego trzeba czekac kolo 2 mieisiecy.
I tak do wyboru jest:

1.Tein Street Flex
2.Bilstein B16 PSS10
3.KW V3

Zaczalem od najtanszego do najdrozszego i teraz moje pytanie czy ktorys z kolegow z forum jest w stanie cos poradzic, polecic.

Przerzucilem juz tone stron ale jak wiemy kazdy ma swoje subiektywne odczucia i ciezko cos wybrac :mrgreen:


I tu się pojawia problem, owa subiektywność. Sam spędziłem łącznie chyba z kilkadziesiąt godzin na necie szukając opinii. Ciężko porównać charakterystykę zawieszeń bez....wcześniejszej jazdy a utopić 4-5tyś i stwierdzić że a) za miękko ) za twardo czy c i d to niesztuka. Tyle opinii, ilu użytkowników. Ceny gwintów są zbliżone. Ja zrobiłem sobie taką listę:
1. Najtańsze(choć za to co oferują a raczej czego nie oferują-cena delikatnie przesadzona) czyli: V-maxx oraz Cobra- czytałem że to samo i straszny gniot.
2. Średnia półka(w to celuję)- Gaz oraz BC racing -generalnie opinii brak
3. Trochę droższe tj + - 50% od poprzednich ale tu mamy już sprawdzone marki: H&R mono tube, KW V1, Bilstein B14 PSS, -ceny praktycznie identyczne, co wybrać ?
4. W tej grupie są te co wymieniłeś :wink:

Niby wybór jest spory, ale sprecyzowanych opinii poza Tein'em brak. Szukam czegoś na miasto i kręta trasę i nie wiem....
Awatar użytkownika
pantier
Donator
Donator
Posty: 251
Rejestracja: 30 cze 2012, 19:56
Model: NC FL2
Wersja: Sport + Recaro
Lokalizacja: Warszawa

01 lip 2013, 21:26

Dzieki skuri

no wlasnie ja szukam czegos na normalna jazde + od czasu do czasu tor (w tym wzgledzie Tein SS zdaje sie pasowac najlepiej) dlatego KW V3 uwazam torche za zawias na wyrost ktorego nie wykorzystam

calkiem dobre opinie ma Bilstein (niestety gwint nie przychodzi ze wszystkimi czesciami i czesc konstrukcji sklada sie z OE ktorego juz nie posiadam :cry: )

czekam na dalsze propozycje :mrgreen:
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

02 lip 2013, 7:28

Dołączam się do pytania Pantiera.

[ Dodano: 02-07-2013, 17:37 ]
Chyba jednak będę się decydował na KW V3.
Marcin1980
Posty: 37
Rejestracja: 12 mar 2016, 21:27
Model: Inny
Wersja: Mazda 3 BM
Lokalizacja: Toruń

24 cze 2016, 17:56

Obrazek
Awatar użytkownika
HDM
Posty: 183
Rejestracja: 01 cze 2015, 8:57
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

29 cze 2016, 21:15

Pewnie odpowiednik eibach pro kit'u
Marcin1980
Posty: 37
Rejestracja: 12 mar 2016, 21:27
Model: Inny
Wersja: Mazda 3 BM
Lokalizacja: Toruń

30 cze 2016, 8:47

HDM pisze:Pewnie odpowiednik eibach pro kit'u


Eibach ma obniżenie 35mm i 30mm, tu jest 40/40mm. Dodatkowo na Eibachu ludzie twierdzą, że nie ma efektu ping-pong przy standardowych amorach. Dlatego pytam czy ktoś to już montował, bo cena spoko, ale lepiej wiedzieć wcześniej jak to wychodzi "w praniu" niż kupować po tygodniu 2 zestaw sprężyn :)
Obrazek
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

30 cze 2016, 8:53

Też jestem ciekaw, jednak chyba nikt tego nie montował. Może coś znajdziesz na zagranicznych forach.
Cena jest zachęcająca, jednak kolejny cm niżej może zmienić pracę amortyzatora.
Ja na razie zastanawiam się czy po założeniu eibacha nie będzie za nisko, więc sparco raczej odpada.
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

30 cze 2016, 9:05

Marcin1980 pisze:Dodatkowo na Eibachu ludzie twierdzą, że nie ma efektu ping-pong przy standardowych amorach.


Standardowych amorach z wersji Sport, czyli Bilstein B6.
miata lov!
Marcin1980
Posty: 37
Rejestracja: 12 mar 2016, 21:27
Model: Inny
Wersja: Mazda 3 BM
Lokalizacja: Toruń

30 cze 2016, 9:46

matpilch pisze:
Marcin1980 pisze:Dodatkowo na Eibachu ludzie twierdzą, że nie ma efektu ping-pong przy standardowych amorach.


Standardowych amorach z wersji Sport, czyli Bilstein B6.


Hmmm, tak czy inaczej czeka mnie ping-pong :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

30 cze 2016, 11:11

Marcin1980 pisze:
matpilch pisze:
Marcin1980 pisze:Dodatkowo na Eibachu ludzie twierdzą, że nie ma efektu ping-pong przy standardowych amorach.


Standardowych amorach z wersji Sport, czyli Bilstein B6.


Hmmm, tak czy inaczej czeka mnie ping-pong :)


Znam nc które dostało Ein springi u dilera w de do zwykłych amorow (przynajmniej nie są żóte) i nie ma śladu w papierach by były "sport" i nie ma pinponga a wręcz byłem w szoku jak to dobrze się prowadzi i wybiera
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

19 sie 2016, 13:07

Również znam takie NC (a nawet dwa) i mam obecnie małą zagwozdkę i kilka pytań ;). Obecnie mam zestaw niebieski prokit+seryjny amortyzator a w garażu czekają bilsteiny z NCFLa i sprężyny Sparco.

1. Czy bilstein z NC jest krótszy od seryjnego? (czy jeśli założę obecny prokit do bili to auto siądzie niżej?)
2. Czy lepszym zestawem jest prokit+bilstein czy sparco+bilstein? Co będzie niższe?
3. Czy gwint z RX-8 podchodzi P&P do NC? Zastanawiam się czy od razu nie iść w gwint, jeśli będzie za wysoko...
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

20 sie 2016, 22:23

funky pisze:Również znam takie NC (a nawet dwa) i mam obecnie małą zagwozdkę i kilka pytań ;). Obecnie mam zestaw niebieski prokit+seryjny amortyzator a w garażu czekają bilsteiny z NCFLa i sprężyny Sparco.

1. Czy bilstein z NC jest krótszy od seryjnego? (czy jeśli założę obecny prokit do bili to auto siądzie niżej?)
2. Czy lepszym zestawem jest prokit+bilstein czy sparco+bilstein? Co będzie niższe?
3. Czy gwint z RX-8 podchodzi P&P do NC? Zastanawiam się czy od razu nie iść w gwint, jeśli będzie za wysoko...

Gwint z RX-8 podchodzi do NC, tył z tego co czytałem jest trochę wyżej, front jest jak seria. Inną sprawą jest, jak będzie się to zachowywać, z racji tego, że jest dostosowany do cięższego samochodu. Brian Goodwin z Good-win-racing zakładał takie u siebie: http://www.mazdatalkforum.com/viewtopic.php?f=10&t=2043
Odnośnie drugiego - mi prokit usiadł około 3/3.5 cm, niebieskie sparco _teoretycznie_ siada 3.5/4cm , więc sparco będzie niżej :).
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

23 sie 2016, 10:35

Chyba założę Bilstein+Sparco na początek i zobaczymy jak to bedzie jeździło. Thx!
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

23 lis 2016, 9:28

Zrobiłem mały risercz i może komuś przyda się ta informacja.
Do NC'ka są (co najmniej) dwa rodzaje sprężyn Eibacha ProKit:

Do przedlifta, najczęściej spotykana na forum: E10-55-010-01-22
I do poliftowej NCFL: E10-55-010-05-22

Sprężyny dedykowane do NCFL są o 10mm krótsze a samo auto siada ok 2 cm niżej niż na Eibachu dedykowanym do NC.


PS. Przy okazji zapytam. Chcę do mojej NCFL włożyć ProKita dedykowanego do NC. Czy orientuje się ktoś czy jest jakaś różnica w konstrukcji zawieszenia między NC a NCFL która by uniemożliwiała włożenie tych sprężyn? Wg mojej wiedzy nie ma.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

23 lis 2016, 10:57

Robisz to żeby trochę podnieść? Może lepiej pójść w inne sprężyny...

Ja mam B12, który jest dedykowany teoretycznie do NC (nie FL), więc pewnie numer sprężyn jest taki jak do NC (nie mam teraz jak tego sprawdzić). Mimo to, w stosunku do serii samochód poszedł dużo więcej w dół niż deklaruje Bilstein (30-35mm). Realnie to jest chyba z 50mm tył, 45mm przód - musiałbym zerknąć dokładnie na pomiary z geometrii.

Tak więc nie wiem czy coś zyskasz...
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

23 lis 2016, 11:04

No ja mam teraz te krótsze Eibachy do NCFL. Chcę dźwignąć auto o centymetr-dwa zakładając ProKita do NC.
Amorki mam żółte B6 ale to akurat na wysokość chyba nie ma wpływu? Mam w okolicy dwa NC na Prokicie "NC" i amorach b6 to obie wiszą te 2cm wyżej niż moja.
Zresztą Twoja na ProKicie wisi też wyżej niż moja.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

23 lis 2016, 11:10

irekJ, weź pod uwagę jeszcze dwie rzeczy:
- katalogom producentów części do aut nie warto mocno ufać, nie brałbym za pewnik tego 1cm różnicy w wysokości sprężyny dla NC
- stan amortyzatorów i to, czy są to seryjne B6, czy kupione jako zamienniki, bo to potencjalnie też mogłoby robić różnicę, spokojnie pokrywającą te 2cm wysokości
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

23 lis 2016, 12:06

Masz Irek wysokość zmierzoną z geometrii?

Druga sprawa tak jak rrutek pisze - amory. Mogą być już słabe i spadła niżej.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

23 lis 2016, 13:49

rrutek pisze:irekJ, weź pod uwagę jeszcze dwie rzeczy:
- katalogom producentów części do aut nie warto mocno ufać, nie brałbym za pewnik tego 1cm różnicy w wysokości sprężyny dla NC
- stan amortyzatorów i to, czy są to seryjne B6, czy kupione jako zamienniki, bo to potencjalnie też mogłoby robić różnicę, spokojnie pokrywającą te 2cm wysokości

Katalogi to jedno, dochodzi do tego to, że moje sprężyny są kupione w ASO (z naklejkami Mazdy) i dystrybutor Eibacha nie ma ich parametrów, może tylko zgadywać, że są takie same jak oni mają w katalogu... ale nie muszą.
Amorki mam seryjne B6 od nowości z przebiegiem 90k. Nie pamiętam ile ale na badaniach miały jeszcze trochę sprawności.

@jkb, na geometrię zerknę w domu ale nie kojarzę aby była tam wysokość. Do tego auto wisi idealnie równo więc gdyby to byłą kwestia zużycia amortyzatorów to byłoby widać, że auto krzywo stoi? Bo zakładam, że nie zużywają się idealnie równo?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

23 lis 2016, 13:53

Mogą się zużyć równo. Niemniej chciałem Ci tylko zwrócić uwagę, że jest kilka niewiadomych w Twojej teorii, które mogą zaważyć na sensowności zmiany sprężyn na "wersję dla przedliftowych NC". ;)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

23 lis 2016, 15:25

No właśnie tego się boję, że kupię nowe springi i będzie to samo. Ale chyba zrobię tak, że kupię nowe, położę obok siebie jedną i drugą sprężynę i porównam czy faktycznie jest dłuższa. Jeśli będzie taka sama to odeślę jeśli będą się różnić na plus to polecą na auto.
fila
Posty: 36
Rejestracja: 27 sie 2013, 14:04
Model: NC
Lokalizacja: Radom

09 wrz 2017, 11:57

EDIT: zawieszenie wybrane
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

22 kwie 2020, 12:53

Przyszedł ten czas, że zacząłem się rozglądać za gwintem. Cena do 4k. Po drobnym researchu znalazłem D2 Racing wersja Street w cenie koło 3,4k PLN i Tein Flex Z za 3750zł, wiem że można też dostać za 3,2-3,4k PLN ISC. Przeznaczenie to w 95% ulica i sporadycznie tor. Najważniejsze to dla mnie obniżyć auto - aktualnie siedzi Bilstein B12, ale jest trochę za wysoko jednak. A może w tej cenie jest jeszcze coś sensownego? Auto jest moim daily, więc ta-technix itp odpadają - nie chcę aż takiego betonu.
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

23 kwie 2020, 12:32

W tym budżecie możesz chyba jeszcze myśleć o blitzu, u mnie znakomicie sprawdza się w jeździe daily i na winklowaniu.
Ewentualnie custom-made u koniora :)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

23 kwie 2020, 18:12

flatline pisze:
23 kwie 2020, 12:32
W tym budżecie możesz chyba jeszcze myśleć o blitzu, u mnie znakomicie sprawdza się w jeździe daily i na winklowaniu.
Ewentualnie custom-made u koniora :)
Potwierdzam, miałem okazję przetestować wóz w Alpach i Blitz robi robotę. Ale tak jak wspomniał Flatline ostatnio w modzie brać zawias u Koniora, dużo ludzi sobie chwali, koszty podobne.
Awatar użytkownika
chebum
Posty: 73
Rejestracja: 21 cze 2020, 11:16
Model: NC FL
Wersja: 2.0 5b
Lokalizacja: Warszawa

24 lip 2020, 23:51

janux pisze:Przyszedł ten czas, że zacząłem się rozglądać za gwintem. Cena do 4k. Po drobnym researchu znalazłem D2 Racing wersja Street w cenie koło 3,4k PLN i Tein Flex Z za 3750zł, wiem że można też dostać za 3,2-3,4k PLN ISC.
Od razu trzeba się zastanowić kto ten gwint Ci ustawi.

Mam teina flex z, założonego poprzednim właścicielem. U mnie jest zrobione słabo. Samochód skakał i był nadsterowny. Poprawiłem prowadzenie geometrią od flying miata, ale nadal potrzebuję dobrych ustawień samego gwintu.
dziubek
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 26 lis 2014, 17:56
Model: NC FL
Wersja: Karai
Lokalizacja: Warszawa

14 sie 2020, 11:56

Właśnie tak mnie zawsze ciekawiło, czy przy gwincie tak samo ustawia się parametry w zakresie twardości i wysokości dla przodu i tylu? Np. Dla dla gwintu z trzydziestostopniową regulacją twardości ustawia się przód i tył na 15, czy się to różnicuje ?
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

05 paź 2020, 12:34

Chcialem zalozyc Tein Flex Z na NC ale w Norge potrzebuja czesto TUV. Szukam na necie tych dokumentow i widze ze na IL pisza ze ten zestaw nie ma certyfikatu.
Tak jest z wiekszoscia gwintow czy o co chodzi?

https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 37a8b1a9ea
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

05 paź 2020, 16:52

KW i Bilstein maja TÜV, inne marki nie niemieckie nie słyszałem żeby miały.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

07 paź 2020, 21:31

Meisterr też nie posiada, przynajmniej clubrace i zeta crd.
ODPOWIEDZ