[NC] [połączony] Światła do jazdy dziennej w NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Greg99
Posty: 46
Rejestracja: 03 lis 2006, 9:31
Model: NC FL2
Wersja: Zoom Zoom
Lokalizacja: Warszawa

06 mar 2012, 11:30

Czy ktoś może przerabiał temat montażu świateł do jazdy dziennej w NC i mógłby podzielić się radą i doświadczeniami? Przymierzam się do tego wkurzony przepalającymi się co kilka miesięcy żarówkami H7, a dostęp przy wymianie nie jest łatwy. Mam wersję bez przeciwmgielnych w zderzaku, więc możnaby się przymierzyć do montażu okrągłych w to miejsce, nie jestem pewny czy byłoby to zgodne z przepisami.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2012, 5:25 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

06 mar 2012, 19:02

Lokalizacja na pewno jest zgodna z przepisami.. tylko same lampy muszą być dziennymi...
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

06 mar 2012, 19:18

A czym się pod względem sposobu świecenia różnią przeciwmgielne od dziennych?

Bo właśnie chyba ze względu na lokalizację to ten pomysł nie jest najlepszy, dzienne nie mogą być tak nisko chyba?
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

06 mar 2012, 19:50

[url]http://dojazdydziennej.com.pl/p17_Prawo[/url]
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

06 mar 2012, 21:08

mijam często NC która w miejscu halogenów ma popularne "4-diodowe" dzienne światła, wygląda to dobrze, umiejscowienie na pewno nie powinno wzbudzać problemów "u niebieskich", byle światełka były z homologacją, ja tam polecam bo mi się podoba takie rozwiązanie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Greg99
Posty: 46
Rejestracja: 03 lis 2006, 9:31
Model: NC FL2
Wersja: Zoom Zoom
Lokalizacja: Warszawa

06 mar 2012, 21:59

Prawo o ruchu drogowym określa wymiary, którym musi odpowiadać rozmieszczenie świateł. Nie niżej niż ileś cm (chyba 20?) nad jezdnią, jest też podany minimalny rozstaw i/lub odległość od obrysu samochodu - stąd moje wątpliwości. Też wydaje mi się, że widziałem kiedyś dzienne w miejscu przeciwmgielnych i wyglądało to jak fabryczne.
Myszon
Posty: 197
Rejestracja: 16 lut 2011, 22:11
Model: NC
Lokalizacja: Poznań / Wiry / Wlkp
Kontakt:

06 mar 2012, 22:58

spokojnie możesz zakładać dzienne w miejscach przeciwmgłowych, sporo aut ma seryjnie i dzienne i przeciwmgłowe w jednym miejscu np. roomster, punto itd. Widziałem do NC dedykowane światełka LED właśnie w miejsca przeciwmgłowych, więc skoro masz tam zaślepki to nie ma się nad czym zastanawiać, lepszego miejsca nie znajdziesz w zderzaku od NC(fl) :kciuk:
- chyba że chcesz rozklejać zwykłe lampy i robić ledowe paski ala Audi - czego nie popieram bo wygląda to wieśniacko :bang: :burp:
Gunner
Posty: 246
Rejestracja: 30 paź 2009, 5:38
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

07 mar 2012, 4:51

Ja mam zamiast halogenow zamontowane dzienne (DRL ) w NBFLu.
Na tych dziennych przejezdzilem ponad rok czasu bez zadnych problemow ze strony policji a nie raz nie dwa czekali przy drodze :grin: .Czy to w Polsce czy to za granica.
Jak dla mnie wyglada to dobrze.Nie mam tam 4 diod lecz 16.Takie chcialem.
Co poniektorzy z forum mieli okazje widziec na zywo wiec byc moze sie wypowiedza.
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81

Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

07 mar 2012, 7:41

Greg99, dwa posty przed Twoim wrzuciłem link z przepisami, więc zamiast się domyślać, że "Nie niżej niż ileś cm (chyba 20?) nad jezdnią, jest też podany minimalny rozstaw i/lub odległość od obrysu samochodu - stąd moje wątpliwości" po prostu poczytaj ;)

A jak Ci się nie chce klikać na link, to może przynajmniej dla potomnych zostanie:
Światła te muszą być na wysokości co najmniej 25 cm od ziemi, ale nie wyżej niż 150 cm, maksymalnie 40 cm od bocznego obrysu pojazdu, a wzajemna odległość między nimi nie może być mniejsza niż 60 cm.

wiele samochodów, jak ktoś wspomniał, ma fabrycznie homologowane światła w zderzakach - w miejscu przeciwmgłowych, lub zintegrowane z nimi, zatem montaż w NC, pod warunkiem, że lampy będą miały homologację, nie może zostać zakwestionowany (plus trzeba pamiętać o kilku wymogach - automatyczne wyłączanie, gdy włączone są światła mijania, co do pozycyjnych, to nie muszą się świecić wtedy, gdy włączone są światła dzienne, ale mogą)

proste
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Greg99
Posty: 46
Rejestracja: 03 lis 2006, 9:31
Model: NC FL2
Wersja: Zoom Zoom
Lokalizacja: Warszawa

07 mar 2012, 8:10

No tak Artur, sorry, nie to że mi się nie chce :-), jakoś przeoczyłem tego linka. Dzieki wielkie. Zmierzyłem, jest ok. Wszystkie wymiary będą zachowane, więc trzeba tak zrobić, nie ma lepszej opcji. Pytanie do Gunnera: jaki dokładnie masz model, gdzie kupiony?
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

07 mar 2012, 9:44

Podłączam się pod temat: jak sądzicie, gdzie najlepiej byłoby zamontować światła do jazdy dziennej w NCFL, która ma światła przeciwmgłowe (których nie chcę usuwać) oraz ksenony? Zastanawiam się, czy w ogóle jest sens się w to bawić, tylko że teraz cały czas jeżdżę na włączonych ksenonach a nie jestem pewien jak wygląda sytuacja jeśli chodzi o ich żywotność.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Greg99
Posty: 46
Rejestracja: 03 lis 2006, 9:31
Model: NC FL2
Wersja: Zoom Zoom
Lokalizacja: Warszawa

07 mar 2012, 10:20

Skoro są przeciwmgielne to trudniejsze zadanie. Ja bym chyba zrezygnował, bo można zepsuć efekt, tym bardziej, że z xenonami raczej nie ma problemu z trwałością, więc można jeździć, w przeciwieństwie do zwykłych żarówek. Zauważcie ile jeździ po ulicach i drogach samochodów z przepalonymi żarówkami od kiedy wprowadzono kontrowersyjny nakaz jazdy całą dobę. Ewentualnie mozna spróbować "wkleić" jakoś w grill najlepiej przy jego krawędzi.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

07 mar 2012, 10:42

Niebieską pokonałem po polskich drogach ~60kkm i w czasie tego dystansu wymieniłem żarówki tylko 1 raz. Padły obydwie na raz. Greg99, może Twój problem leży w zbyt wysokim napięciu ładowania lub w kiepskiej jakości żarówek?

Podłączając światła do jazdy dziennej w miejscu fabrycznych przeciwmgielnych trzeba jedynie dopilnować, by razem z nimi nie włączały się pozycyjne (wiem że sporo osób tak robi) - NC wygląda wówczas jakby miała zeza. :razz:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

07 mar 2012, 13:09

a rozważaliście wmontowanie przeciwmgielnych z ledowymi ringami do jazdy dziennej - załatwia się dwa tematy za jednym zamachem

ksenony są potencjalnie wieczne, ale podobno czułe na dziurawe drogi - ale to tylko zasłyszane, nie sprawdzałem tego emiprycznie

a akurat w NC można chyba zupełnie spokojnie zamontować listwowe ledy w okolicach przedniej tablicy gdzieś w tej dużej czarnej maskownicy w zderzaku
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

07 mar 2012, 13:42

Gunner pisze:Ja mam zamiast halogenow zamontowane dzienne (DRL ) w NBFLu.
Na tych dziennych przejezdzilem ponad rok czasu bez zadnych problemow ze strony policji a nie raz nie dwa czekali przy drodze :grin: .Czy to w Polsce czy to za granica.
Jak dla mnie wyglada to dobrze.Nie mam tam 4 diod lecz 16.Takie chcialem.
Co poniektorzy z forum mieli okazje widziec na zywo wiec byc moze sie wypowiedza.

Widziałem i potwierdzam, że wyglada to dobrze (o ile ktoś lubi niebieskie, ledowe światło ;) )
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

07 mar 2012, 13:43

artur pisze:ksenony są potencjalnie wieczne


Dobre żarniki mają długą żywotność ale wieczne nie są. Wypalają się i zwyczajnie padają po jakimś(zwykle bardzo długim czasie).
Z drugiej strony nie ma co panikować - żarniki w dzisiejszych czasach to nie są już kosmiczne pieniądze a jak ktoś chce oszczędzić to chinole sprzedają po +/- 60-70zł za parę!! Sporo ludzi na tym śmiga i nie ma problemów ani z żywotnością ani z gorszym świeceniem.
SPIDI
Greg99
Posty: 46
Rejestracja: 03 lis 2006, 9:31
Model: NC FL2
Wersja: Zoom Zoom
Lokalizacja: Warszawa

07 mar 2012, 17:11

Dżunior, co prawda nie mierzyłem napięcia, ale chyba problem jest w żarówkach Phillips Blue Vision, które świecą naprawdę super i dają bardzo ładne białe światło xenonopodobne, ale kosztem żywotności, o czym producent lojalnie uprzedza. W normalnych warunkach, gdy na swiatłach jeździ się tylko w nocy podejrzewam że nawet taka żarówka wystarczy na kilka lat, u nas, gdzie trzeba jeźdzć na wiatłach nawet w słońcu, muszę zmieniać średnio co 6 miesięcy, a sprzedawca w Feu Vert powiedział mi, że i tak mam szczęście, bo on wymienia co 3-4 miesiące... Trzeba też dodać, że żarówka kosztuje swoje, chyba coś około 80 zł/sztuka. No i zasada: jak jedna padnie, to kwestia paru dni, zaraz padnie i druga, więc jak wymieniać to od razu dwie.
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 701
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

07 mar 2012, 17:33

Witam.Też podepnę się pod temat,jak najbardziej aktualny i słuszny :roll: Zgadzam się z wieloma wypowiedziami,ale przypomnijcie mi jaką mają średnicę oryginalne halogeny w NBFL?Po zakupie następnej Miaty,planuję od razu takowe zamontować...(wiem,że okrągłe ledowe do jazdy dziennej występują o średnicy 70 i 90)Fajna sprawa,oszczędność ok 130Wat,automatyczne włączanie i wyłączanie,no i oszczędność pozostałych żarówek... :razz: PZDR!
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

07 mar 2012, 19:26

Eleganckie i nie druciarskie rozwiazania :idea:
NC:
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=2962&oid=1561&depth=3&page=0&count=24&PHPSESSID=6ef84e3b74e4c44bef486eec25a9c389

NC FL:
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=4359&oid=1561&depth=3&page=2&count=24&PHPSESSID=6ef84e3b74e4c44bef486eec25a9c389
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

07 mar 2012, 19:46

ja bym tylko chciał wyrazić swój nieśmiały sprzeciw dla tego typu rozwiazań, gdyż nieoświetlony wziąż pozostaje tył samochodu i kilkukrotnie zdarzało mi się taki pojazd w różnych warunkach przeoczyć. to pewnie wszystko zależy od rozsądku kierowcy, ale ten cudowny wynalazek stosowany chętnie przez wszystkich producentów jest moim zdaniem nieco przereklamowany.

ale jeśli już, to pewnie najlepiej skorzystać z oferty ILu.
miata lov!
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

07 mar 2012, 19:54

matpilch pisze:gdyż nieoświetlony wziąż pozostaje tył samochodu

a po co za dnia oświetlać tył samochodu :?: :shock: :mrgreen:
Fiveopac pisze:Eleganckie i nie druciarskie rozwiazania :idea:

jezusiemaryjo, ale za co te ceny? :twisted:
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

07 mar 2012, 20:22

artur pisze:
matpilch pisze:gdyż nieoświetlony wziąż pozostaje tył samochodu

a po co za dnia oświetlać tył samochodu :?: :shock: :mrgreen:
:


bo pogoda nie zawsze jest dobra, a mimo to wszyscy uparcie jeżdzą tylko na LEDach.
miata lov!
Greg99
Posty: 46
Rejestracja: 03 lis 2006, 9:31
Model: NC FL2
Wersja: Zoom Zoom
Lokalizacja: Warszawa

07 mar 2012, 20:27

Ceny straszne, to fakt! W Polsce można kupić uniwersalne markowe z homologacją, w pełni legalne już od 300 zł, może nawet poniżej. No ale za dedykację trzeba zapłacić :-) Fakt, że te do FL pasują znakomicie, jakby były fabryczne. Ale tyle pieniędzy... Gruba przesada
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

07 mar 2012, 20:48

matpilch pisze:bo pogoda nie zawsze jest dobra, a mimo to wszyscy uparcie jeżdzą tylko na LEDach.

na to jest tylko jedno rozwiązanie - nakaz jazdy na światłach mijania 24h/dobę, z drugiej strony kiedyś można było jeździć bez świateł w ogóle i jakoś sobie ludzie radzili ;)

pomysł z jazdą na światłach w ciągu dnia wynika z tego, że w czasie jazdy pod słońce, czy jazdy w terenie np. zadrzewionym, kiedy często zmienia się natężenie światła, łatwiej zauważyć samochód nadjeżdżający z przeciwka i łatwiej ocenić odległość do takiego samochodu, przy pogorszeniu warunków przepisy nakazują przełączenie się na światła mijania (w niektórych samochodach tę kwestię załatwia czujnik zmierzchu, który reaguje już przy większym zachmurzeniu) ale jak wszystko inne, jest to kwestia indywidualna i wynika z ogarnięcia poszczególnych kierowców, a z tym jak wiadomo jest różnie
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 mar 2012, 22:21

Greg99 pisze:ale chyba problem jest w żarówkach Phillips Blue Vision

Na pewno. Wymieniałem co kwartał aż po którymś razie dałem sobie z nimi spokój. I faktycznie lecą obie prawie jednocześnie.

Po
em
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

08 mar 2012, 8:26

artur pisze:jest to kwestia indywidualna i wynika z ogarnięcia poszczególnych kierowców, a z tym jak wiadomo jest różnie


zgadzam się
miata lov!
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

08 mar 2012, 8:46

Miatacz pisze:przypomnijcie mi jaką mają średnicę oryginalne halogeny w NBFL?Po zakupie następnej Miaty,planuję od razu takowe zamontować...(wiem,że okrągłe ledowe do jazdy dziennej występują o średnicy 70 i 90)

9 cm
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 701
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

08 mar 2012, 13:46

Sigma pisze:
Miatacz pisze:przypomnijcie mi jaką mają średnicę oryginalne halogeny w NBFL?Po zakupie następnej Miaty,planuję od razu takowe zamontować...(wiem,że okrągłe ledowe do jazdy dziennej występują o średnicy 70 i 90)

9 cm
Dzięki wielkie :mrgreen:
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Greg99
Posty: 46
Rejestracja: 03 lis 2006, 9:31
Model: NC FL2
Wersja: Zoom Zoom
Lokalizacja: Warszawa

15 mar 2012, 13:25

A czy ktoś może polecić konkretny model i firmę oraz gdzie kupić takie 9-centymetrowe i za ile? Ewentualnie gdzie zamontować w Warszawie. Nie lubię wyważać otwartych drzwi...
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

15 mar 2012, 14:25

Greg99 pisze:A czy ktoś może polecić konkretny model i firmę oraz gdzie kupić takie 9-centymetrowe i za ile? Ewentualnie gdzie zamontować w Warszawie. Nie lubię wyważać otwartych drzwi...

Miatacz pytał o rozmiar do NBFL - nie wiem czy do NC też przypasują... Ale to standardowy rozmiar, jest tego pełno wszędzie - od nonameów ledowych za 100zł po Helle za chyba 350zł :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
ODPOWIEDZ