[NC] Faluja obroty na biegu jałowym

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

GHL
Posty: 64
Rejestracja: 16 sie 2011, 0:39
Lokalizacja: Gdynia

16 sty 2012, 18:27

Witam Serdecznie!
Jeszcze raz chce podziękować za pomoc przy tematach wody w bagażniku!
Teraz wszystko gra.
Mam natomiast następujący problem. Na biegu jałowym falują obroty od 500-1000.
Pierwszy raz taki objaw miał miejsce ok pol roku temu,gdy ok miecha nie używałem auta i akumulator był stary,założyłem klemy i nagle kontrolki dsc i falujące obroty,natomiast problem ustąpił w ciągu jednego dnia,a tu przyszła zima,bylem akurat Miata w Moskwie,no i akumulator prawie zdechł,Original Panasonic.Podładuje obroty pofalują z 10min pojeździ wszystko ok. Ostatnio obroty falują cały czas zmieniłem akumulator i tez falują na jałowym jak włączam klimę to mniej ale również falują bardzo proszę o POMOC:) Z góry dziękuje wszystkim!!!
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

17 sty 2012, 10:50

GHL pisze:Witam Serdecznie!
Jeszcze raz chce podziękować za pomoc przy tematach wody w bagażniku!
Teraz wszystko gra.
Mam natomiast następujący problem. Na biegu jałowym falują obroty od 500-1000.
Pierwszy raz taki objaw miał miejsce ok pol roku temu,gdy ok miecha nie używałem auta i akumulator był stary,założyłem klemy i nagle kontrolki dsc i falujące obroty,natomiast problem ustąpił w ciągu jednego dnia,a tu przyszła zima,bylem akurat Miata w Moskwie,no i akumulator prawie zdechł,Original Panasonic.Podładuje obroty pofalują z 10min pojeździ wszystko ok. Ostatnio obroty falują cały czas zmieniłem akumulator i tez falują na jałowym jak włączam klimę to mniej ale również falują bardzo proszę o POMOC:) Z góry dziękuje wszystkim!!!

Prosta sprawa. Nawet sam sobei odpowiedziales, tylko jeszcze tego nei zauwazyles. Za kazdym razem gdy odlaczysz akumulator, auto przez jakis czas (dzien, dwa) uczy sie wolnych obrotow. Efektem jest mocne falowanei obrotow. Ponadto, gdy podpinasz aku, musisz po odpaleniu auta natychmiast skrecic kola maksymalnie w lewo a potem w prawo - kalibruje sie czujnik polozenia kierownicy powiazany z DSC. Po tym zabiegu zgasnie lampka kontroli trakcji. ABS zgasnie po kilkudziesieciu metrach jazdy. Falowanie obrotow zniknie na drugi dzien, po warunkiem, ze troche autem pojezdzisz. Czasem moze zajac to dluzej, czasem krocej, niemniej jest to normalny objaw.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
GHL
Posty: 64
Rejestracja: 16 sie 2011, 0:39
Lokalizacja: Gdynia

17 sty 2012, 21:53

Dzieki Wielkie! Dzis przejechalem ok 100km czasami jakby lepiej po kilku sekundach falowania znajduja swoje miejsce czasami trwa dluzej, mam nadzieje jutro bedzie lepiej.
Pozdrawiam
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 sty 2012, 18:18

Uzupełnię nieco post Fajfa.
Chwilowa degradacja wolnych obrotów może również wystąpić w przypadku bardzo głębokiego rozładowania akumulatora. Wtedy (szczególnie jeśli mamy alternator o bardzo dużej wydajności) przez pierwsze kilkadziesiąt minut alternator ładuje go dość mocno obciążając silnik. Tyle że po kilkunastu/kilkudziesięciu minutach jazdy objaw powinien ustąpić.
Jeśli chodzi o systemy z autokalibracją wolnych obrotów... W większości silników wyposażonych w ten gadżet istnieje przewidziana przez producenta serwisowa procedura kalibracji takowych po podłączeniu powtórnym zasilania a przed rozpoczęciem normalnej jazdy. Oczywiście w naszym kraju jak się wstawia samochód do ASO nikt się takimi głupotami nie zajmuje bo to czas zabiera a poza tym oni przecież lepiej wiedzą :mrgreen:
Zasadniczo niezależnie od producenta systemu wygląda ona bardzo podobnie:
- nagrzej silnik do temperatury roboczej
- wyłącz wszystkie obciążenia typu klima, nadmuch, światła, radio etc
- pozostaw silnik na wolnych obrotach na 5-7 minut nie dotykając gazu ani nie przerywając procedury.
W tym czasie sterownik robi sobie magiczne tentegowanie i jest gotowy :mrgreen:
Samo się też wcześniej czy później zrobi, szczególnie jak będziesz jeździł po mieście. Jak pojedziesz w trasę to się samo nie zrobi wcale :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
GHL
Posty: 64
Rejestracja: 16 sie 2011, 0:39
Lokalizacja: Gdynia

24 sty 2012, 0:21

Dzieki bardzo!!! Naprawilo sie!!! Samo! Odrazu lzej:) Wiecie moze jak wyregulowac luzy zaworowe??mam przebieg 115 i zdaje mi sie ze wedlug ksiazki juz trzeba?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

24 sty 2012, 9:08

GHL pisze:Wiecie moze jak wyregulowac luzy zaworowe??

To coś takiego się robi w samochodach? :shock:
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
GHL
Posty: 64
Rejestracja: 16 sie 2011, 0:39
Lokalizacja: Gdynia

25 sty 2012, 17:19

Z tego co wiem w NC plytkami sie reguluje ale malo sie orientuje dlatego pytam.
Pozdrawiam Wszystkich
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 sty 2012, 18:10

Alan pisze:To coś takiego się robi w samochodach? :shock:

Żartujesz, czy poważnie pytasz ? W solidnych silnikach, na przykład firmy na H to normalna czynność eksploatacyjna jak wymiana oleju czy filtra :mrgreen:
GHL pisze:Z tego co wiem w NC plytkami sie reguluje ale malo sie orientuje dlatego pytam.

Przy regulacji płytkowej korekta nie jest za często potrzebna. Można co najwyżej dla świętego spokoju sprawdzić wartość luzów przy okazji jakiejś robótki w okolicy.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

28 sty 2012, 20:58

Serio, serio, myślałem, że tylko w silnikach motocyklowych się to robi :oops: W żadnym samochodzie w domu nic takiego nie było chyba robione, nie słyszałem też żeby ktoś to robił stąd moje zdziwienie :)
Jak przeglądam forum od 3 lat to nie przypominam sobie, żeby ktoś cokolwiek o tym pisał.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

22 lis 2015, 16:42

Fiveopac pisze: Ponadto, gdy podpinasz aku, musisz po odpaleniu auta natychmiast skrecic kola maksymalnie w lewo a potem w prawo - kalibruje sie czujnik polozenia kierownicy powiazany z DSC. Po tym zabiegu zgasnie lampka kontroli trakcji..

Czy jak kontrolka dsc zgasła to znaczy, że kalibracja się udała?
Po odpięciu aku miałem ten sam problem co autor wątku. Obroty się unormowały po skorzystaniu z porady majkela, ale nie wiem jak z dsc. Kontrolka zgasła, ale nie wiem czy ta kalobracja przebiegła tak jak trzeba. Może lepiej odłączyć aku i zrobić tak jak pisze Fiveopac? Chcę żeby to działało jak należy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 967
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

22 lis 2015, 17:56

Nigdy nie dostaniesz informacji potwierdzającej, że kalibracja się powiodła, więc trzeba założyć, że skoro zgasła to jest dobrze :)

tak mi się przynajmniej wydaje :)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

23 lis 2015, 14:08

Alan pisze:zy jak kontrolka dsc zgasła to znaczy, że kalibracja się udała?
Po odpięciu aku miałem ten sam problem co autor wątku. Obroty się unormowały po skorzystaniu z porady majkela, ale nie wiem jak z dsc. Kontrolka zgasła, ale nie wiem czy ta kalobracja przebiegła tak jak trzeba. Może lepiej odłączyć aku i zrobić tak jak pisze Fiveopac? Chcę żeby to działało jak należy.

Otóż: gdy po resecie swieca sie dwie kontrolki dsc i "Auto w poslizgu" to pierwsza kontrolka DSC gasnie gdy wykonamy obrot kierownica od oporu do oporu. Druga kontrolka to tester abs'u i zgasnie dopiero gdy ponownie uruchomimy silnik. Niemniej nigdy nie wiadomo czy kalibracja sie powiodla wiec lepiej sobie wpoic ten nawyk po kazdy resecie ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

23 lis 2015, 18:03

Na razie zostawię jak jest, a za jakiś czas i tak będę musiał odpiąć aku w pewnym celu to zrobię to tak jak piszesz. Dzięki.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
SLAVO
Posty: 194
Rejestracja: 02 maja 2014, 4:42
Model: NC
Wersja: NISEKO 2.0 ;-)
Lokalizacja: Hindenburg - Zabrze

23 gru 2015, 6:19

Witam. Wczoraj miałem taką sytuację. Wyciągnąłem akumulator aby go naładował i po ponownym podpięciu i włączeniu silnika w aucie zaczęły falować obroty i zaświeciły się kontrolki trakcji i ABSu. Kilka minut delikatnej jazdy i po ponownym włączeniu auta i już było OK.
Jeżeli kiedyś stracę ŻYCIE prowadząc moją MX-5 nie martw się, pamiętaj że UMARŁEM z UŚMIECHEM NA TWARZY :-)
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

25 gru 2015, 0:32

ECU się ustawia, nic nienormalnego.
Obrazek
Awatar użytkownika
Adam_F
Donator
Donator
Posty: 785
Rejestracja: 08 sie 2013, 21:13
Model: ND
Wersja: SkyPASSION
Lokalizacja: Pyrlandia

25 gru 2015, 15:42

Dokładnie standardowa sytuacja w nc po takim zabiegu
Było : nbfl 1.8 , nbfl 1.6 , nc 2.0
Jest : ND :)
ODPOWIEDZ