[NC] Tempomat - montaż w 2.0 NC 2006

Cruise control Mazda MX-5 NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

09 mar 2019, 16:02

Donek, jak ustawić ten czujnik? Kupiłem używany, więc nie wiem czy będzie działał poprawnie?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1329
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

09 mar 2019, 16:13

Fifkers pisze:Donek, jak ustawić ten czujnik? Kupiłem używany, więc nie wiem czy będzie działał poprawnie?
W miejscu gdzie jest wtyczka w środku jest taki biały plastik z dziurką, musisz go cofnąć w ta sama stronę co się wypina kość elektryczna z czujnika aż się zablokuje. Jak już będzie zablokowany to wyciągasz ten bolec biały który naciska pedał hamulca, musisz to robić z wyczuciem, tam są ząbki, będziesz czuł ze przeskakują i bolec się wyciąga. Jak już dojdzie do końca, powinieneś to wyczuć, to wtedy wkładasz go na miejsce w samochodzie i przekręcasz. Jak już będzie na miejscu podpinasz kostkę elektryczną i ona zwolni ten plastik który wyciągnąłeś na początku i wtedy czujnik powinien zablokować się w prawidłowej pozycji i będzie wyregulowany odpowiednio. W trakcie montażu czujnika i wpinania kostki postaraj się nie naciskać pedału hamulca, ma być puszczony cały czas.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

09 mar 2019, 21:34

Dzięki!
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

09 mar 2019, 22:23

koro13 pisze:
06 lis 2018, 7:36
Ja mam tak samo podlaczone jak five zaaplikowalem kabelki do kostki identycznie jak on .i czerwony na mase a bialy do ecu a zielony wisi wolny czyli ucinam czerwony z masy i masuje z zielonym
Jeśli masz to podłączone tak jak piszesz to jest to źle zrobione. Już kilka razy to było wyjaśniane. Czerwony przewód obetnij/wyrwij/ cokolwiek. On jest niepotrzebny. Zielony musisz podłączyć do masy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

20 kwie 2019, 19:55

fu... tak mam cholera by to wziela nie dziala i tyle co jeszcze mam sprawdzic i jak?
Robertus
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

24 kwie 2019, 13:14

Ty masz 1.8 a w tym silniku na 90% nie da się dołożyć tempomatu ... przynajmniej z tego co wyczytałem na innych forach.
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

02 maja 2019, 19:19

kolega kilka postow wyzej pisal ze w 1.8 sie da , moze trzeba w ecu ta funkcje wlaczyc?
Robertus
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

30 lis 2019, 18:55

Hej
Wlasnie jestem ok całym dniu dłubania z montażem tempomatu w moim 2008.
Sluchajcie dwa pytania:
Kostka przy kierownicy oto moja:
Obrazek

Obrazek

Poprostu sugerowałem sie kilkoma wpisami z tego tematu, nie doczytując tych ostatanich... tak nie mam zielonego kabla, chcialem biały podłączyć do ecu, a czerwony zmasowac do obudowy ecu.
Czytam niestety ze kabel czerwony jednak jest nie ważny? Ważny jest wlasnie ten zielony ktory ma byc zmasowany?..


Drugie pytanie tyczy sie przełącznika w pedale.
Oto moj. Tak nie mialem ori pinów, takze bezpiecznie rozebrałem wtyczkę, piny sa włożone zaizolowane bezpośrednio do gniazda, wszystko jest ok, poszukam gdzies ori wtyczki z dodatkowymi pinami i podmienię tak aby było jak oryginał. Narazie jest tak:

Obrazek

tak wygoda oryginał u mnie:

Obrazek

Wiadomo ze piny do ecu idą pod ori kablami do stopu.
Pytanie ktory kabel (pin ) idzie od ecu a ktory do zmasowania? ( bede masować rowniez do obudowy ecu)

Bardzo bede wdzięczy za pomoc. Auto mam rozebrane a musze miec na poniedziałek sprawne....
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

30 lis 2019, 19:25

Kable od wtyczki przy hamulcu masz opisane np. w poście patryk69 z 28 stycznia 2019. Wcześniej pewnie też, ale tak na szybko zerknąłem na poprzednią stronę wątku.

Przy kierownicy czerwony nieważny, zielony do masy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

01 gru 2019, 12:58

Fifkers pisze:
30 lis 2019, 19:25
Kable od wtyczki przy hamulcu masz opisane np. w poście patryk69 z 28 stycznia 2019. Wcześniej pewnie też, ale tak na szybko zerknąłem na poprzednią stronę wątku.

Przy kierownicy czerwony nieważny, zielony do masy.
Dzieki!!!
Działa! :kciuk: :diablo:
Wszystko bez zastrzeżeń łącznie z podświetleniem :)
Czyli NC 2.0 2008 PRHT salon niemcy. Według instrukcji five’a śmiga :) :winner:

Pytanie. Mam zegary revlimiter ktore maja miejsce na kontrolkę „cruise” ale niestety niedziala:(
Chcialem zobaczyć jak podejść do żaróweczek w zegarach, ale chyba musiałbym wyciągać tarcze (czyli problematyczne wskazówki) nie chcialem teraz. Ale pytanie czy naprawde Wystarczy tylko zamontować żarówkę, czy porostu te zegary moga nie miec wiązki do tempo. ?
PiotrekR
Posty: 503
Rejestracja: 16 mar 2011, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

06 maja 2020, 22:23

Hej, ktoś z Was kojarzy jakie oznaczenie mają te piny? Nie za bardzo skąd mam je pozyskać, więc chcę kupić na sztuki.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

06 maja 2020, 22:40

Ja brałem z kostki od panelu sterowania radiem na kierownicy (oczywiście nie swojej kiery tylko drugiej- dawcy panelu od tempomatu).
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
PiotrekR
Posty: 503
Rejestracja: 16 mar 2011, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

07 maja 2020, 5:59

Ja w aucie miałem już kierownice z panelem do tempomatu, więc nie mam dawcy.

Edit.

BTW. Jakieś pro-tipy w temacie zdejmowania białej pokrywki z wtyczki ecu? Nie chciałbym jej zdemolować :)

Edit2.

Wiem z dobrego źródła, że biała pokrywka schodzi dużo łatwiej kiedy się ją podgrzeje i strzeli WD40. Metody poniżej nie zdążyłem sprawdzić. Obie masy chyba najlepiej podpiąć w nogach przy skrzynce bezpieczników. I warto zapoznać się z instrukcją obsługi tempomatu, bo klikając na pałę łatwo odnieść mylne wrażenie, że nie działa (wiem od kolegi :D) :ryjezesmiechu:
Ostatnio zmieniony 18 maja 2020, 7:24 przez PiotrekR, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
loockas
Posty: 143
Rejestracja: 29 kwie 2013, 8:59
Model: NC
Wersja: PaRHaTy
Lokalizacja: Imielin

16 maja 2020, 18:22

No to i ja dołączam do szczęśliwych posiadaczy tempomatu (NC1 2008 2.0).

Podziękowania dla Five'a za manual i Bimbaka za cenne wskazówki, worek wtyczek, pinów i kabelków które okazały się bardzo pomocne :)

Tego dużego białego plastiku nie trzeba ściągać z wtyczki ECU. Trzeba za pomocą płaskich śrubokrętów wysunąć ok 1mm ten biały plastik który znajduje się dalej. Wtedy piny wchodzą gładko. Po wciśnięciu pinów, należy "zamknąć" biały plastik. Fotka poniżej (miejsca gdzie należy wsadzić śrubokręt płaski i lekko podważyć). Dzięki Bimbak za te wskazówkę, bo to imho jest rozwiązanie najtrudniejszej części z całej pracy. Potem już z górki.
IMG_1609 (1).jpeg
IMG_1609 (1).jpeg (2.14 MiB) Przejrzano 3416 razy
Co do punktów masy. Przyciski podłączyłem zaraz pod kolumną kierowniczą, jest tam śrubka do której można się wkręcić. Masę z czujnika hamulca podłączyłem do śruby przy wewnętrznej skrzynce z bezpiecznikami. Do komory wiec trafiły tylko dwa przewodu do ECU.
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

29 lip 2020, 10:13

Orientuje się ktoś może, czy jeśli wymieniłbym deskę rozdzielczą na taką, która ma wskaźniki tempomatu, to powinne one zadziałać? Oryginalnie u siebie nie miałem tempomatu (więc i kontrolek w desce), udało mi się dołożyć tempomat i zastanawiam się czy (i jak) da się dołożyć wskaźniki.

PS Dzięki Five i cała reszto społeczności, która dołożyła swoją cegiełkę w tym temacie :) :winner:
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

29 lip 2020, 22:50

janux pisze:
29 lip 2020, 10:13
Orientuje się ktoś może, czy jeśli wymieniłbym deskę rozdzielczą na taką, która ma wskaźniki tempomatu, to powinne one zadziałać? Oryginalnie u siebie nie miałem tempomatu (więc i kontrolek w desce), udało mi się dołożyć tempomat i zastanawiam się czy (i jak) da się dołożyć wskaźniki.

PS Dzięki Five i cała reszto społeczności, która dołożyła swoją cegiełkę w tym temacie :) :winner:
Ja pomimo braku tempomatu miałem w ncfl 2010 nieaktywne wskaźniki tempomatu w zegarach. Po dorobieniu wiązki i podłączeniu okablowania do odpowiedniego ECU (wymiana ECU z 1.8 na 2.0) obsługującego ta funkcję, wskaźniki zaczęły działać bez dodatkowej ingerencji
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

09 sie 2020, 22:29

Po długich bojach Five'a z moim ECU i autem, nagle tempomat zaczął działać gdy zmostkowałem dwa kable z kostki nad hamulcem. Połączyłem je bez lutowania, siedziały ciasno. Działało jeden dzień. Później nie działało chociaż kable siedziały ładnie spięte. Za radą Five'a spróbowałem zmienic kolejność kabli w kostce ale to nie pomogło. Od wtedy tempomat nie działa jakkolwiek połącze kable, w kostce, poza nią czy jakkolwiek. Wku..ia to że widziałem że to może działać i nagle przestało. Czy ktoś miał podobne jazz'y?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

13 sie 2020, 10:46

Dzięki wskazówkom zawartym w tym temacie udało mi się podłączyć tempomat również u mnie.
Bardzo dziękuję Five'owi i wszystkim, którzy uzupełniali wątek.

Pozwolę sobie przedstawić pokrótce jak to u mnie przebiegało, może komuś, kto woli oglądać obrazki niż czytać coś się przyda...

Pacjent - NC 1.8 z 2006r. z rynku niemieckiego ale z podmienionym ECU na takie z NC 2.0 2006 z UK (również bez tempomatu), "zegary" pozostały oryginalne z 1.8 (brak kontrolki tempomatu).
Skrzynia biegów manualna.

1. Zainstalowałem kompletną kierownicę z obsługą tempomatu z mazdy CX7, z mojej pozostał jedynie airbag.
Mała uwaga w tym miejscu - wieloklin na "nowej" kierownicy różnił się od oryginału, przez co przy przyjeździe na wprost kierownica była nieco skręcona (na oryginalnej była idealnie prosto) - auto musiało pojechać na geometrię.

2. Dołożyłem 2 piny do wtyczki pod kierownicą znajdującą się pod dolną plastikową osłoną kolumny kierowniczej.
Piny pozyskałem z wiązki oryginalnej kierownicy NC, podłączyłem wg schematu w załączonych zdjęciu 1 (pin 2B do ECU 1AQ, pin 2C do masy pod kierownicą) .

3. Wymieniłem czujnik stop z pojedynczego na podwójny (OEM GJ6E-66-490).
Dołożyłem 2 pinów do wtyczki czujnika, oba przewody przedłużyłem do ECU, jeden (dowolny) połączyłem z masą obudowy ECU, drugi z pinem 1AF w ECU.
Piny można pozyskać jak już wspominał patryk69 z istniejącej wiązki auta.
Ja kupiłem używany czujnik stop z mazdy 6 GY wraz z wtyczką , przy okazji okazało się, że czujnik pasuje do miaty...

4. Dołożyłem 2 piny do wtyczki ECU, podłączyłem masę z czujnika stop pod obudowę ECU.
W celu dostania się do ECU trzeba zdemontować obudowę filtra powietrza, pod nim znajduje się ECU.
Piny we wtyczce ECU są identyczne z tymi, które dokładałem do wtyczki pod kierownicą.
Idąc za radą Arturo_tiburon dokładałem brakujące 2 piny od przodu wtyczki.
W tym celu usunąłem zabezpieczenie pinów w postaci białej wkładki podważając lekko szary plastik wtyczki w oznaczonych żółtym kolorem miejscach (zdjęcie nr 4).
Piny dość ciężko wchodzą na miejsce, potrzeba nieco siły przekonywania a zarazem wyczucia żeby je nie uszkodzić (zdjęcie nr 6).
W otworach, w które wchodzą nowe piny znajdują się zaślepki - powinny wysunąć się z tyłu wtyczki przy wkładaniu pinów, ewentualnie można spróbować je wyciągnąć przed tą czynnością.
Po instalacji pinów założyłem delikatnie ich zabezpieczenie na miejsce (w sposób pokazany na zdjęciu 8) i podłączyłem wtyczkę do ECU.
Ostatni, trzeci przewód z kabiny podłączyłem pod masę na obudowie ECU. Być może wystarczyło by go podpiąć pod masę już w kabinie, jednak wolałem nie ryzykować kolejnego przeciągania przewodu w razie niepowodzenia.

5. Test.
Brak kontrolki tempomatu na desce rozdzielczej i małe zamieszanie z funkcją przycisków spowodowało, że pierwszy werdykt brzmiał "nie działa, no trudno..." :(
Za drugim podejściem, już na spokojnie (po przeczytaniu opisów przycisków) wciśnięty podczas jazdy kolejno przycisk [ON/OFF] i [-/SET] dał oczekiwany efekt.
Wszystko działa jak należy, do braku kontrolki można się przyzwyczaić.

Dziękuję raz jeszcze :senkju:



kierownica4.jpg
Kierownica z CX7.
kierownica4.jpg (172.17 KiB) Przejrzano 3104 razy
1.jpg
Schemat podłączenia pinów we wtyczce pod kierownicą
1.jpg (260.88 KiB) Przejrzano 3104 razy
2.jpg
Wtyczka pod kierownicą po modyfikacji.
2.jpg (351.53 KiB) Przejrzano 3104 razy
3.jpg
Przód wtyczki ECU jeszcze przed modyfikacjami, z widocznym zabezpieczeniem pinów (biały plastik).
3.jpg (128.35 KiB) Przejrzano 3104 razy
4.jpg
Usuwanie zabezpieczenia pinów (biały plastik) we wtyczce ECU. Zółty kolor - miejsce podważenia wtyczki, kolor czerwony - blokady trzymające zabezpieczenie na miejscu.
4.jpg (352.26 KiB) Przejrzano 3104 razy
5.jpg
Brakujące piny we wtyczce ECU.
5.jpg (214.44 KiB) Przejrzano 3104 razy
6.jpg
Dokładanie pinu 1AF (czujnik stop)
6.jpg (267.74 KiB) Przejrzano 3104 razy
7.jpg
Wtyczka po uzupełnieniu brakujących pinów: 1AF (do czujnika STOP) i 1AQ (do wtyczki pod kierownicą - pin 2B)
7.jpg (343.51 KiB) Przejrzano 3104 razy
8.jpg
Zakładanie zabezpieczenia pinów - proponuję zacząć umieszczając na miejscu, pod kątem jedną z krótszych krawędzi, następnie docisnąć z wyczuciem całość tak, aby wskoczyła na miejsce.
8.jpg (121.01 KiB) Przejrzano 3104 razy
Załączniki
9.jpg
Zmodyfikowana wtyczka ECU i masa podpięta pod jedną ze śrub obudowy ECU.
9.jpg (576.87 KiB) Przejrzano 3104 razy
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

13 sie 2020, 16:27

Krzych pisze:
13 sie 2020, 10:46
Pacjent - NC 1.8 z 2006r. z rynku niemieckiego ale z podmienionym ECU na takie z NC 2.0 2006 z UK (również bez tempomatu), "zegary" pozostały oryginalne z 1.8 (brak kontrolki tempomatu).
Skrzynia biegów manualna.
Sprawdź proszę PW, mam pytanie :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

13 sie 2020, 22:41

Piny we wtyczce ECU są identyczne z tymi, które dokładałem do wtyczki pod kierownicą.
Idąc za radą Arturo_tiburon dokładałem brakujące 2 piny od przodu wtyczki.
W tym celu usunąłem zabezpieczenie pinów w postaci białej wkładki podważając lekko szary plastik wtyczki w oznaczonych żółtym kolorem miejscach (zdjęcie nr 4).
A ja odradzam wyciąganie tego białego plastiku chyba że chcesz piny z wtyczki wyciągać. By wsadzić piny od tyłu wystarczy podnieść białą blokadę która jest wewnątrz wtyczki, bliżej strony od komputera, odpowiednio dobranym płaskim wkrętakiem, a najlepiej dwoma, bo trzeba ją podważyć w dwóch miejscach. Widać ją na zdjęciu 6
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

14 sie 2020, 7:14

Dzięki Bimbak, przydatna wskazówka.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

14 sie 2020, 7:16

Bimbak pisze:
13 sie 2020, 22:41
A ja odradzam wyciąganie tego białego plastiku chyba że chcesz piny z wtyczki wyciągać. By wsadzić piny od tyłu wystarczy podnieść białą blokadę która jest wewnątrz wtyczki, bliżej strony od komputera, odpowiednio dobranym płaskim wkrętakiem, a najlepiej dwoma, bo trzeba ją podważyć w dwóch miejscach. Widać ją na zdjęciu 6
Potwierdzam, ta metoda jest 10x łatwiejsza i mocno skraca czas instalacji tempomatu. Poza tym łatwiej w takiej opcji wyciągnąć dwie plastykowe zaślepki w miejscu wpinanych pinów.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
essowot
Posty: 15
Rejestracja: 03 maja 2018, 6:25
Model: NC
Wersja: Sportive

16 sie 2020, 9:59

Mazda z 2007 roku założony przez ASO Mazdyw Holandii tempomat "gold cruise" który fizycznie operuje pedałem gazu będzie współpracował z EcuTec czy bez montażu fabrycznego tempomatu się nie obejdzie? https://photos.app.goo.gl/p4yh1mAj6B9W33wV7
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

16 sie 2020, 12:35

Wydaje mi się żeby działo to jak z fabrycznym temopomatem konieczne będzie przynajmiej odtworzenie drabinki rezystancyjnej fabrycznego tempomatu i wpięcie się z tym pod ECU. Tyle samo zachodu jak nie więcej co wrzucenie tempomatu mazdy o ile masz przystosowany do tego ECU.
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

16 sie 2020, 20:20

essowot pisze:
16 sie 2020, 9:59
Mazda z 2007 roku założony przez ASO Mazdyw Holandii tempomat "gold cruise" który fizycznie operuje pedałem gazu będzie współpracował z EcuTec czy bez montażu fabrycznego tempomatu się nie obejdzie? https://photos.app.goo.gl/p4yh1mAj6B9W33wV7
Jeśli dobrze zrozumiałem - ten tempomat który Ci zamontowali nie jest wpięty do kompa, tylko to jest urządzenie które „przytrzymuje” pedał gazu w określonej pozycji? Jeśli tak, to nie będzie to działało z EcuTekiem, w sensie nie będziesz mógł zmieniać map za pomocą tego tempomatu.
essowot
Posty: 15
Rejestracja: 03 maja 2018, 6:25
Model: NC
Wersja: Sportive

17 sie 2020, 18:22

janux pisze:
16 sie 2020, 20:20
essowot pisze:
16 sie 2020, 9:59
Mazda z 2007 roku założony przez ASO Mazdyw Holandii tempomat "gold cruise" który fizycznie operuje pedałem gazu będzie współpracował z EcuTec czy bez montażu fabrycznego tempomatu się nie obejdzie? https://photos.app.goo.gl/p4yh1mAj6B9W33wV7
Jeśli dobrze zrozumiałem - ten tempomat który Ci zamontowali nie jest wpięty do kompa, tylko to jest urządzenie które „przytrzymuje” pedał gazu w określonej pozycji? Jeśli tak, to nie będzie to działało z EcuTekiem, w sensie nie będziesz mógł zmieniać map za pomocą tego tempomatu.
Tak "przytrzymuje" pedał gazu jednak jest w stanie śledzić prędkość samochodu tzn. można dodawać przyciskami po 1km/h bądź trzymać je i przyśpieszać/zwalniać. Jadąc z górki samemu odejmuje gazu a pod górkę dodaje żeby utrzymać zadaną prędkość, więc musi być podłączony do ECU bo jest w stanie sprawdzać prędkość obrotową silnika? Standardowo wciśnięcie hamulca lub sprzęgła wyłącza tempomat.
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

17 sie 2020, 19:28

Obroty silnika może brać np z OBD2
lano
Posty: 116
Rejestracja: 13 maja 2019, 19:07
Model: NC
Wersja: 1.4
Lokalizacja: Poznań

18 sie 2020, 1:14

Dopóki do ECU, do pinu 1AQ nie będzie wchodziła odpowiednia rezystancja, to nie będzie działać.
Tempomat który masz zainstalowany może być podłączony do CAN, do ECU, ale to nic nie zmienia.
Ecutek operuje na fabrycznych przyciskach tempomatu, które wysyłają znaną oporność do 1AQ.
Jeśli na ECU, w pinie 1AQ nie pojawi się oczekiwana wartość, to nic się nie wydarzy.
Załączniki
tempomat_nc.png
tempomat_nc.png (6.37 KiB) Przejrzano 2958 razy
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

25 sie 2020, 10:05

Czy ktoś wie jak się nazywa lub jak wygląda ta złączka do kabli idacych do czujnika przy hamulcu? Niestety nie mogę żadnych dobrać i albo nie wchodzą na blaszki w czujniku bo są luźne albo gdy są za ciasne to nie da się tego w złączce wsadzić nie łamiąc lutów.

Jazda z kablami zmostkowanymi poza złączka powoduje że tempomat znika po 15 min jazdy i wraca po restarcie silnika.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

25 sie 2020, 10:10

Nie wiem jak się nazywa, ale wiem, że takie same piny są we wtyczce od drzwi w maździe 3 i 6 z tamtych lat bo sam z tego brałem piny, myślę że na pierwszym lepszym szrocie to znajdziesz ;)
Obrazek
ODPOWIEDZ