[NC] Tempomat - montaż w 2.0 NC 2006

Cruise control Mazda MX-5 NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 231
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

26 sie 2020, 8:58

Mam starą wiązkę z 1.8 to może jeszcze mi się te konektory ostały. Odezwij się na PW jak jeszcze jesteś zainteresowany.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

26 sie 2020, 15:00

Bimbak pisze:
26 sie 2020, 8:58
Mam starą wiązkę z 1.8 to może jeszcze mi się te konektory ostały. Odezwij się na PW jak jeszcze jesteś zainteresowany.
Cześć. Dzięki za chęć pomocy. Dziś dostałem wiązkę z Mazdy i będę kombinować. Pozdrawiam
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

27 sie 2020, 4:22

Dzięki pomocy Krzycha tempomat w moim 1.8 wreszcie działa :poklony: Potrzebujecie ecu od 2.0 (ja kupiłem komplet ecu, immo, stacyjka z kluczykiem, sterownik centralnego zamka oraz licznik z anglika z rocznika niby 2006 choć w ecu jest zapisane 2005, natomiast z całego tego zestawu potrzeba tylko ecu i nic więcej). Ecu trzeba zamontować w samochodzie, następnie jakby dokodować mu nasze immo żeby działały nasze kluczyki (Krzych ogarniał mi to forscanem z pełną licencją). Do tego oczywiście panel tempomatu należy podłączyć zgodnie z poradnikiem zawartym w tym temacie. Jedynym minusem tej operacji jaki narazie zauważyłem jest świecący check engine spowodowany błędem aktuatora zmiennych faz, którego fizycznie w 1.8 nie ma, oprócz tego wszystko działa jak należy :git:
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4583
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 sie 2020, 7:34

ciekawe czy 1.8 na ECU od 2.0 bedzie dobrze jezdzil. Silniki nieco inne (vvt, pojemnosc, wałki, wtryskiwacze) wiec i mapowanie inne, podejrzewam ze ECU bedzie musial ciagle wprowadzac spore korekty. Jeszcze w zamknietej petli jak cie moge ale w otwartej to niezdrowe.

No chyba ze planujesz wkrotce swap na 2.0 lub 2.5 - to dobra droga :)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

27 sie 2020, 7:50

Nie tak wkrótce, ale ogólnie planuję 2.5 ;) Póki co 220km przejechane, jeździ tak samo jak na ecu 1.8 jedynie świecący ciągle check jest lekko irytujący :p
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4583
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 paź 2020, 19:26

czy udalo sie komus WYCIAGNĄĆ piny z wtyczki ECU? mam akurat dwie takie, chcialem na nich pocwiczyc i baaardzo slabo mi to idzie.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

06 paź 2020, 20:23

Jak wysuniesz ta biała blokadę co jest z boku wtyczki to piny powinny wyjść bez problemu
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4583
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 paź 2020, 21:29

janux pisze:
06 paź 2020, 20:23
Jak wysuniesz ta biała blokadę co jest z boku wtyczki to piny powinny wyjść bez problemu
po 3h zabawy sie poddalem, wtyczka coraz gorzej wyglada a piny siedza. Biala blokada rusza sie do gory moze niecaly milimetr, piny jak siedzialy tak siedza. Biala oslona od przodu pinow zdjeta rzecz jasna.

Na ile znam sie na zlaczach to zwykle piny o wiele latwiej wlozyc niz wyjac...
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2021, 16:23 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

06 paź 2020, 22:02

Piny do tempomatu dokładałem z 1,5 roku temu. Pamietam ze dopiero po „wypchnięciu” tej blokady piny bez problemu wskoczyły na swoje miejsce (wkładałem je od strony kabelków). Nie pamietam dokładnie ile mm ta blokada się wysuwała. Przodu wtyczki nie musiałem demontować. Ręki sobie uciąć nie dam, ale wydaje mi się, ze tylko ta blokada trzyma je na swoim miejscu.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4583
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 paź 2020, 22:16

nie dziwi mnie specjalnie ze piny weszly, w te strone zwykle nie ma problemu. Pytanie czy komus udalo sie je wyjac, jesli tak to jakim narzedziem. Bo sa narzedzia do wyciagania pinow, tylko zwykle jest tych dynksow 10-20 albo 40 do wyboru.

https://allegro.pl/oferta/klucze-wyjmak ... 9397963325

A moze ktos ma zdjecie jak piny wygladaja?

Z ciekawości zajrzałem na aliexpress by sprawdzić czy przypadkiem skosnoocy koledzy nie zaczęli produkować paneli z przyciskami do NC. Niestety jeszcze nie zaczęli, do innych aut w tym Mazd są
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4583
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

20 paź 2020, 9:33

wtyczka rozbebeszona :twisted:
IMG_20201020_101854.jpg
wtyczuchna
IMG_20201020_101854.jpg (433.48 KiB) Przejrzano 2924 razy
okazuje sie ze piny sa dwojakiego rodzaju, wieksze i mniejsze (w sumie nie dziwne, niektore przenosza wieksze prady inne nie)
IMG_20201022_145929.jpg
piny
IMG_20201022_145929.jpg (71.14 KiB) Przejrzano 2893 razy

wieksze piny wchodza/wychodza od frontu natomiast mniejsze od tyłu

wyglada na to ze prawidlowy sposob montzu pinow to:
- podwazenie do góry białej blokady
- wsuwanie pinow z kawalkiem przewodu od strony kabelkow
- zamkniecie blokady

poczynilem tez pewne badania co do mozliwosci uruchomienia tempomatu w 1.8. Niestety sprawa jest raczej ciezka. Oprocz byc moze blokady w PCM (AsBuilt) jak w RX8 niestety prawdopodobnie w PCM brakuje kawaleczka hardware. Na pinie 1AF (hamulec) jest +12V czyli ta czesc jest ok, natomiast na 1AQ brak napiecia. Pewnie brakuje jakiegos rezystora(ów) pull-up, albo innego obwodu wejsciowego.

No chyba ze ktorys bitow w AsBuilt uruchamia wewnetrzny pullup, teoretycznie mozliwe. Pomysle nad tym jeszcze

edit: jestem juz calkiem blisko uruchomienia tempomatu w PCM L831. Bez rozbebeszania PCM i lutowania sie nie da.

pewna nadzieja jest w PCM od poliftowego 1.8, ponoc obsluguje tempomat. Ma ktos niepotrzebny? Przebadalbym
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4583
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

28 lut 2021, 18:46

drodzy posiadacze przedliftów NC1 1.8 - nadejszła wiekopomna chwiła i Wy także możecie mieć tempomat! Tak, bez konieczności wymiany PCM/ECU. Trzeba się trochę pomęczyć ale da się.

dupochron: Osobom o słabych nerwach proponuje nie czytać dalej, nie biorę odpowiedzialności za Wasze zdrowie :lol:

1. demontujemy PCM z auta (oczywiście uprzednio odłączywszy minus akumulatora!)

pamiętajcie że wtyczki PCM od strony auta są bardzo cenne, nie uszkodzcie ich

2. rozmontowujemy PCM.

Należy odkręcić 4 śrubki po rogach a następnie rozkleić obudowę. PCM jest sklejony po obwodzie na silikon. Ja użyłem 2 płaskich śrubokrętów, które wbiłem między plastik a aluminiową obudowę w rogu i używając siły oraz cierpliwości odkleiłem stopniowo całą pokrywę PCM. Po zdjęciu pokrywy PCM należy odkleić płytkę ze złączem od aluminiowej podstawy. Wkręciłem delikatnie złącza w duże imadło a następnie zacząłem odrywać aluminiową podstawę czyli znowu siła+cierpliwość

Denso używa dobrej jakości plastiku, szansa że coś się połamie jest niewielka. Mi jak dotąd nie udało się.

nieco inna metoda rozmontowania PCM tutaj (ja nie byłem aż tak brutalny :lol: ):


3. czas na lutowanie. Należy uprzednio zaopatrzyć się w:
- rezystor smd 432 ohm, wielkość 0805 1 szt (z zakupem ww. może być lekki problem a wartość jest krytyczna, na upartego można tam wlutować zwykły przetykany rezystor 1/8w byle rezystancja sie zgadzala. Będzie działać)
- kondensator smd 47nF, wielkość 0603 1 szt
- kondensator smd 100nF, wielkość 0603 1 szt
- rezystor smd 10 kOhm, wielkość 0603 1 szt * opcjonalnie, można odzyskać
- silikon do sklejenia PCM z powrotem
- sprzęt do lutowania smd (lutownica z odpowiednio małym grotem, tinol, topnik, penseta smd, lupa/okulary, wskazana rozlutownica)

Porada gratis: jeśli nie umiecie lutować zaznajomcię się wcześniej z kolegą albo koleżanką ;) który/a potrafi lutować drobne elementy smd i ma odpowiedni sprzęt

najpierw na spodzie płytki:
IMG_20210222_093738.jpg
spód
IMG_20210222_093738.jpg (1.4 MiB) Przejrzano 2753 razy
IMG_20210222_093754.jpg
spód, powiększenie
IMG_20210222_093754.jpg (1.25 MiB) Przejrzano 2753 razy
poz 1. wylutowujemy rezystor 10kOhm (103) starając się go nie zepsuć ani nie zgubić :lol: bo za chwilę się przyda, na jego miejsce wlutowujemy kondensator 100nF

poz 2. rezystor 10 kOhm, ten z poprzedniego podpunktu

poz 3. rezystor 432 ohm (432)

następnie na wierzchu płytki (uważamy by nie usunąć pasty termoprzewodzącej z niektórych miejsc na spodzie płytki)

poz 4. kondensator 47nF
IMG_20210222_093710.jpg
góra
IMG_20210222_093710.jpg (1.42 MiB) Przejrzano 2753 razy
IMG_20210222_093725.jpg
góra, powiększenie
IMG_20210222_093725.jpg (887.14 KiB) Przejrzano 2753 razy
4. koniec zabawy z lutownicą, sklejamy PCM z powrotem za pomocą silikonu i skręcamy śrubami

5. montujemy PCM do auta, podłączamy akumulator

6. łączymy się z PCM za pomocą interfejsu Tactrix Openport 2.0 (oryginał 169$ ... ale chinskie klony tez działają :D ) i programu RomDrop

https://github.com/speepsio/romdrop

pierwsze co należy zrobić to zgrać program z PCM (kluczyk na zapłon i klawisz R jak Read). Gdyby z jakiś powodów trzeba było wgrać z powrotem będzie co wgrać. Dzięki tej operacji przetestujemy działanie interfejsu. Proces trwa kilka minut.

gdy mamy zgrany program co dowodzi działania interfejsu wgrywamy zamiast niego nastepujący plik (klawisz F jak Flash i przeciągamy plik do okna interfejsu):

https://drive.google.com/file/d/1LiOM4Q ... wa8VC/view

operacja o dziwo trwa krócej niż zgrywanie. Wgrywanie jest 2-etapowe z krótką przerwą pomiędzy. To normalne, nic nie róbcie, czekajcie. Można się modlić, to nic nie da, ale jeśli ktoś musi ...


i to tyle. tempomat powinien już działać, oczywiście zakładając że macie już wszystko uzupełnione w instalacji i podłączone jak trzeba.

Rozwiązanie ma taką wadę że ROM np. w Forscanie będzie meldował się jako NC 2.0. Gdyż jak zgadliście, jest on na bazie ROMu z NC1 2.0, natomiast mapy są z 1.8. Natomiast dodałem do niego parę drobnych usprawnien:
- liniowa chka przepustnicy na 1,2,3 biegu (moim zdaniem uprzyjemnia jazdę)
- obniżone temperatury załączania wentylatorów
- zlinearyzowana chka wskaźnika temperatury (wskazówka stoi na środku w zakresie 85-95 stopni a nie 68-110 jak w serii)
- open loop STFT fix (poprawka fabrycznego babola w oprogramowaniu NC1 gdzie przy wejściu w OpenLoop nie jest brany pod uwagę właściwy współczynnik korekty paliwowej)

jeśli operacja wydaje się komuś zbyt trudna zapraszam do Łodzi, mogę to zrobić
Ostatnio zmieniony 01 mar 2021, 21:23 przez Alex, łącznie zmieniany 2 razy.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2171
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

01 mar 2021, 7:55

Alex, po prostu bułka z masłem 😂

Szacun ze to rozkminiłeś! Kiedy robisz „tap turn” do NC? Jestem zainteresowany.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4583
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

01 mar 2021, 8:15

Danillo pisze:
01 mar 2021, 7:55
Szacun ze to rozkminiłeś! Kiedy robisz „tap turn” do NC? Jestem zainteresowany.
az tak bardzo mi sie jeszcze nie nudzi ;) a moja MX ma juz zamontowany modul komfortowych kierunkowskazow z allegro, dziala to w miare wiec chyba TapTurn'a zostawie innym
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

01 mar 2021, 8:43

Alex, dobra robota!


Wysłane z mojego SM-N980F przy użyciu Tapatalka

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

01 mar 2021, 9:09

Sztosowa robota :) Gratulacje umiejetnosci i checi.
Ktory modul kierunkow z allegro kupiles?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4583
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

01 mar 2021, 10:28

bjorm pisze:
01 mar 2021, 9:09
Ktory modul kierunkow z allegro kupiles?
cos takiego
https://allegro.pl/oferta/modul-komfort ... 6813111361

produkt polski, nie przesadnie drogi. Dziala jakotako, sa jakies "ale" gdy wlaczy sie awaryjne na 1 mrugniecie czy cos takiego. Pogodzilem sie z tym. Byc moze sa lepsze moduly
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

31 mar 2021, 19:50

Panowie, mialem wiazke z drzwi mazdy 6 zeby stamtad pobrac sobie piny zanim zaczne rozbierac kierownice.

Mam takie piny jak na foto. Ten grubszy jest tym ktory wchodzi na blaszki w czujniku stop. Jest to jedyny pin ktory wchodzi na blaszki z pwoodu ich szerokosci. Ten drugi pin, cienszy rozumiem pasuje jednoczesnie do kostki pod kierownica i do ECU?

Inna kwestia, czy ktos napotkal jakies wieksze problemy ze zdjeciem odkreconej kierownicy? Pytam bo na miata.net strasza ze czesto mega ciezko schodzi i latwo uszkodzic kolumne jesli sie nieumiejetnie uzyje za duzej mocy przy sciaganiu. Jakby co to nie mam zadnych narzedzi do sciagania kiery.

sNue51b - Imgur.jpg
sNue51b - Imgur.jpg (149.22 KiB) Przejrzano 2570 razy
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
loockas
Posty: 143
Rejestracja: 29 kwie 2013, 8:59
Model: NC
Wersja: PaRHaTy
Lokalizacja: Imielin

31 mar 2021, 22:47

bjorm pisze:
31 mar 2021, 19:50
Inna kwestia, czy ktos napotkal jakies wieksze problemy ze zdjeciem odkreconej kierownicy? Pytam bo na miata.net strasza ze czesto mega ciezko schodzi i latwo uszkodzic kolumne jesli sie nieumiejetnie uzyje za duzej mocy przy sciaganiu. Jakby co to nie mam zadnych narzedzi do sciagania kiery.
Ściągałem 3x kierownicę, żadnych problemów. Odkręcasz poduchę, odpinasz, odkręcasz śrubę mocującą i lekko uderzasz z jednej i drugiej strony kierownicy, lub po prostu szarpiesz z wyczuciem z lewej i prawej, sama powinna odskoczyć z wieloklina. Dobrze sobie zaznaczyć wcześniej jej położenie :)
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

31 mar 2021, 23:10

U mnie kierownica poszła bez żadnych problemów zarówno przy wymianie na drugą obszytą, jak i potem przy zabawach z tempomatem - odkręcasz, łapiesz nakrętką na kilka zwojów, kilka energicznych uderzeń w kierownicę dłonią, kilka razy szarpnięcie i schodzi bez problemu. Może po prostu angole są zbyt flegmatyczni, żeby zrobić to bez problemów :P
Obrazek
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

01 kwie 2021, 8:00

Dziekie za pomoc i opinie. Wypowie sie ktos jeszcze na temat pinow moze? :)
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

01 kwie 2021, 8:26

Akurat ja u siebie mam piny z instalacji z rx8 i brałem piny z wtyczki do ecu, bo te z wiązki drzwiowej z mazdy 6 były za duże, ale może ty masz jakieś inne, które będą pasowały - piny w ecu mają rozmiar taki sam jak te przy przyciskach do kierownicy jeśli ci to coś ułatwi ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4583
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

01 kwie 2021, 8:29

bede niezadlugo dzialal w temacie. Upolowalem w koncu kierownice z pelnym wyposazeniem 8-)

Z tego co pamietam rade doswiadczonego mechanika (dziadka Seby1433) to "poluzuj nakretke kiery i nakrec ja z powrotem o pare zwojow zanim zaczniesz szarpac kiera, chyba ze chcesz dostac nia w zeby"
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

03 kwie 2021, 15:38

Ok, udało się podłączyć wszystko i działa. Dzięki wszystkim tu piszącym za kontrybucję.

Niemniej, jest dziwny myk. Ktoś miał takie hity?
On/off i set w dół ustawiają prędkość. Działa plus i minus. Ale klikając cancel albo off, tempomat wyłącza się ale wskazówka prędkościomierza nie idzie powoli w dół a spada raptownie na 10kmh i tam leży jak nieżywa. Gdy kliknę ponownie cancel lub onoff to wskazowka wskakuje na realną prędkość.
Sprzęgło i hamulec nie powodują tego. Ktoś ma jakiś pomysł?

Masę spod kiery mam pod kierownicą.
Masę z czujnika stop pod nakrętka na ściance bocznej przy sprzęgle.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4583
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

03 kwie 2021, 15:50

Masz wirusa w PCM

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4583
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 kwie 2021, 16:02

Ktoś podpowie jakie piny pasują do wtyczki wylacznika hamulca?

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

06 kwie 2021, 17:15

Ten po prawej.
Ten po lewej jest o 1-1,5mm szerszy niz ten spod kierownicy lub z wiazki kierownicy. Ten po prawej jest o kolejne 1-1,5mm szerszy niz ten po lewej.
Tego po prawej wzialem z wiazki drzwi Mazdy 6 2008.

viewtopic.php?p=534569#p534569
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4583
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 gru 2021, 9:54

drobny odkop. W poliftowym NC 1.8 (PCM L843 i pozniejsze L862) także da się uruchomić tempomat, jeśli nie zadziałałby od razu - nie mam na czym w tej chwili sprawdzić - jest to kwestia co najwyzej zmodyfikowania softu co moge wykonac gdyby było trzeba
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

08 gru 2021, 15:02

Moze sie komus przyda, male piny potrzebne do instalacji tempomatu mozna tez znalezc w wiazce do zegarow NC czy NCFL.
Byle kupic jakies zegary z allegro z ktorych wystaje obcieta wiazka z wtyczka i mamy mnostwo pinow.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4583
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 gru 2021, 17:51

Więcej pinów można zdobyć jeśli kupimy ECU z wtyczkami. ECU niekoniecznie do Mx5


Bjorm: jeśli masz wtyczki do zegarów, nawet same plastiki bez pinów podeślij mi

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ