[NC] rozszczelniajace sie uszczelki od dachu

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

wow
Posty: 11
Rejestracja: 23 gru 2010, 21:51
Lokalizacja: waw

04 lut 2011, 20:53

jakby to powiedziec... wielkiej nadziei nie mam, ale moze...

...moze macie pomysl co zrobic z roszczelniajacymi sie uszczelkami od dachu przy wyzszych predkosciach... z zamknietymi oczami jestem Wam w stanie powiedziec kiedy przekraczam 160km/h, bo wtedy wlasnie sie to dzieje najmocniej... i jakby tego bylo malo dzieje sie to tuz za moim lewym uchem, bo wlasnie w tym miejscu lacza sie dwie z nich i jest przerwa...

moze jest jakas sprawdzona metoda na to?

moja miatka to nc rc...
Ostatnio zmieniony 05 lut 2011, 8:32 przez wow, łącznie zmieniany 1 raz.
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

04 lut 2011, 22:06

to się dzieje w każdym roadsterze, kabriolecie... nie wyeliminujesz tego... choć zawsze możesz sprzedać takie auto i kupić zwykłe...
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

04 lut 2011, 22:19

wow pisze: z zamknietymi oczami jestem Wam w stanie powiedziec kiedy przekraczam 160km/h, bo wtedy wlasnie sie to dzieje najmocniej

proste.....nie przekraczaj takich prędkości :wink:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5467
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

04 lut 2011, 22:54

Bez przesadyzmu, z tego co pamietam to w RC przy 200 km/h bylo calkiem cicho, przynajmniej w porownaniu do soft topu. To nc jest po jakis przejsciach? Moze trzeba je wyregulowac? Zrob fotke tego laczenia.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
wow
Posty: 11
Rejestracja: 23 gru 2010, 21:51
Lokalizacja: waw

05 lut 2011, 8:45

spodziewalem sie komentarzy: sprzedaj auto... ;) nie o to chodzi... mx-5 to w pelni swiadomy wybor, jestem wkrecony w to autko i mam do niego inny attitude niz do rodzinnego sedana, czy innego "zwyklego" auta.

jestem gotowy do kompromisow, bo jazda autkiem to fun, ale glosno mysle czy auto w tym budzecie i z dluga historia produkcji nie mogloby miec tych szczegolow dopracowanych ;)

five: wybiore sie do bydzi i zrobimy mikro spocik - slowo daje 160km/h i halas za uchem jest spory ;) autko nie powinno byc po przejsciach... jest ze mna od przebiegu 4km a przejechane ma raptem 3kkm. cykne dzis foteczke...
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5467
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

05 lut 2011, 9:28

five: wybiore sie do bydzi i zrobimy mikro spocik - slowo daje 160km/h i halas za uchem jest spory ;) autko nie powinno byc po przejsciach... jest ze mna od przebiegu 4km a przejechane ma raptem 3kkm. cykne dzis foteczke...

Wpadaj wpadaj :) Obejrzymy twoje cacko. W miedzyczasie mozesz zaglebic sie w lekturę forum http://forum.miata.net/vb/forumdisplay.php?f=112&order=desc moze znajdziesz tam jakas wskazowke co z tym fantem uczynic :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

05 lut 2011, 9:57

Nie mam RHT, więc się nie wypowiadam, a i Czerwonym Kapturkiem (NCFL Soft top) nie szalałem z dachem > 160 km/h, ale z tego co pamietam, to Żabusią przy soft topie jadąc ok. 200 km/h w RFN było zadziwiająco cicho ... tylko maska alu się unosiła po bokach o centymetr, dwa :lol: Przy HT w NB było bardzo cicho. Może to kwestia odpowiednich ustawień (nie wiem czy jest taka możliwość w RHT?)
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

05 lut 2011, 10:05

moze jakas wada fabryczna? w soft topie przy wyzszych predkosciach nie jest strasznie glosno, albo ja po prostu nie zwracam na to uwagi..
miata lov!
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5467
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

05 lut 2011, 14:37

wow, szyba dobrze dociska sie do uszczelki?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
wow
Posty: 11
Rejestracja: 23 gru 2010, 21:51
Lokalizacja: waw

05 lut 2011, 20:38

hmm... moze jakas wada, don't know... jutro wpadnie do mnie kumpel inna mx-5 prht i przejedziemy sie jego autem...

generalnie jest tak:

1. obejrzalem te uszczelki i gumy jest tam hell a lot... mega duzo... ma sie co rozszczelniac ;)
2. regulacji tam specjalnie nie widze
3. do halasu oczwiscie mozna sie przyzwyczaic, ale w porownaniu do kazdego zwyklego auta jest naprawde spory ;)
4. owszem gdyby byl sposob zeby szyba lepiej dociskala uszczelke pewnie rozwiazaloby to problem...

ponizej fotki... jest takie skosne laczenie dwoch grubasnych uszczelek i przy szybszej jezdzie to wlasnie sie rozszczelnia, wyciaga widocznie ktoras z uszczelek na zewnatrz...

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5467
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

05 lut 2011, 21:50

Wyglada ok. Sprawdz czy szyba dociska do uszczelki, poloz banknot na uszczelke, zamknij drzwi i zobacz czy wciagniesz go do srodka z oporem , porównaj z druga stroną :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
kulkas
Posty: 253
Rejestracja: 05 sie 2009, 11:30
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

05 lut 2011, 22:58

Uszczelki wyglądają na dobre.

Z reszta mam to samo. Do 160 jest relatywnie cicho, a im wyżej ponad to tym mocniej uszczelki szumią. Ten typ tak ma, więc nie ma się czym przejmować.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

06 lut 2011, 0:34

Ewentualnie wyjeżdżając za miasto (spodziewając się wyższych prędkości :razz: ) możesz spróbować opuścić szybę o kilka centymetrów w dół i ponownie ją podnieść. Wiem że w niektórych autach pozbawionych ramek szyb w drzwiach przednich taki zabieg ogranicza szumienie :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
wow
Posty: 11
Rejestracja: 23 gru 2010, 21:51
Lokalizacja: waw

06 lut 2011, 22:52

dzieki za podpowiedzi... tipsy, tricki... sprawdzilem... szyba bardzo dobrze przylega do uszczelki... aczkolwiek jeszcze sprawdze czy nie ma mozliwosci zeby sie ciut wiecej wysuwala... moze kilka mm wiecej zrobiloby roznice...

dzis tez kumpel sprawdzil jak to wyglada u niego i jest niestety to samo... do 160 relatywnie spokojnie, a po przekroczeniu uszczelki sie rozszczelniaja... hmm... moze ten typ niestety jednak tak ma :(

szkoda, ze nie dopracowali tego...
ODPOWIEDZ