Konwersja automatu na manual

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

nukepower
Posty: 118
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

27 mar 2024, 11:38

Cześć,

Czy ktoś przerabiał temat konwersji ze skrzyni automatycznej na manualną w NC ?
Co jest potrzebne oprócz samej skrzyni, żeby to ogarnać ? :)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 mar 2024, 13:10

Na pewno pedały, pompa sprzęgła i takie tam. ECU trzeba przeprogramować.

Pytanie jest: po co? Automat ma swój sens i właściwości. Jeśli ktoś chce koniecznie manual to prościej kupić takie auto.

powered by RomDrop :-D

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

27 mar 2024, 15:38

Ja tam bym chętnie wymienił swoją manualną na automat, ale skompletowanie gratów pod automat, i znalezienie kogoś kto to ogarnie w czasie gdy jeszcze chciałem to zrobić i miałem na to fundusze niestety mnie przerosło :bang:
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 mar 2024, 15:49

Z kolegą się dogadajcie :) akurat każdy z was ma te graty których potrzebuje drugi xD

Albo się autami wymiencie :)

powered by RomDrop :-D


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
nukepower
Posty: 118
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

28 mar 2024, 10:59

Znaczy ja mam w manualu też, pytam czysto teoretycznie ;d Jak ktoś robił to prośba o kontakt.
matthew.m
Posty: 2
Rejestracja: 30 kwie 2024, 20:55
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Tarnowskie góry

30 kwie 2024, 21:18

Mam doświadczenie co prawda nie z mx5 ale też z silnikiem forda.
Skrzynia, wybierak, pedały, wiązka komputer TCU, licznik (nie koniecznie), kierownica (nie koniecznie), nie wiem czy jest inny wał.
Przekładka skrzyni to rozebranie połowy auta. Wycięcie lub dołożenie instalacji. Co do programu ECU to nie wystarczy go edytować. Trzeba wgrać cały, od wersji z automatem. Komp od skrzyni musi na bieżąco komunikować się z ECU a do tego nie wystarczy same jego dołożenie. Kolejne schody pojawiają się np przy różnych wersjach osprzętu silnika. Temat jest o wiele dłuższy. Ja straciłem mnóstwo pieniędzy i czasu mimo że robiłem to sam.
Zyskałem wiedzę także po bardziej precyzyjne info PW.
Finalnie u mnie wleciał z powrotem manual.

//edit

Ciągle mówimy o modyfikacjach w sferze serii/producenta auta. Są gotowe rozwiązania wykorzystujące inne sterowniki ale tu wchodzimy w etap budowy nie modyfikacji. Koszta ? Duże. Jeszcze jedno Sterownik produkowany przez firmę X nie musi współpracować z każdą skrzynią (jak było napisane na stronie internetowej). Klasyczny automat specyficznie zbudowany (o tym kiedy indziej) pojedzie bez sterownika. Zmiana biegu w górę to kopnięcie jak wjechanie w dziurę na drodze co krzywi felgi. Redukcja biegu to jak hamowanie awaryjne przez chwilę - skrzynia potrafi zablokować koła na suchym asfalcie.

Jeszcze jedno dla wszystkich użytkowników automatów. NIE włączamy biegu N podczas jazdy !! NIGDY. Do osób które robią tuning i na hamowni przy 180 włączają neutral by zrobić pomiar oporów, powinniście się ustawić do biczowania.
ODPOWIEDZ