Cześć wszystkim!
Jako że nie znalazłem takiego porównania to chciałbym poruszyć pewien temat zawieszeń. Mam w serii w moim NCFL2 żółte amory bilsteina i nie wiem w jakim kierunku iść, czy wkładać sprężyny -3cm i tak śmigać. Czy lepiej wejść odrazu w gwint Teina Street Advance Z? Jakie są wasze doświadczenia? Czy jest sens przechodzić z Bilek na Teina pod kątem właściwości jezdnych?
To czego ja potrzebuję to obniżenie auta, fajnie jak by był sztywny i stabilny w zakrętach (może raz na sezon wybiorę się na MC)
OEM Bilstein vs Tein Street Advance Z
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Maximus1919
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Poznań
Moja rozpoczynająca się przygoda z NCFL2 Club viewtopic.php?f=22&t=36714&view=unread#unread
- Alex
- Donator
- Posty: 4603
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Nie za bardzo Ci odpowiem ale może ktoś się wypowie bardziej w temacie.
Trochę myślałem jakiś czas temu o Teinie, ale jakoś tak bardziej sensowny wydawał mi się zestaw Flex-Z
Były w ogóle montowane Bilsteiny wraz z nie obniżającymi sprężynami?
Możesz zmierzyć wysokość od jezdni do krawędzi błotników przód i tył? To dla mnie ciekawe bo ja mam w przedlifcie założone zawieszenie seryjne bez Bilsteinow ale od polifta i mam wrażenie że siedzi niżej niż było na przedliftowym i ogólnie teraz wygląda bardziej harmonijnie.
Na MC możesz jechać jak jest. Najważniejsza i tak jest radocha z zabawy.
powered by RomDrop
Trochę myślałem jakiś czas temu o Teinie, ale jakoś tak bardziej sensowny wydawał mi się zestaw Flex-Z
Były w ogóle montowane Bilsteiny wraz z nie obniżającymi sprężynami?
Możesz zmierzyć wysokość od jezdni do krawędzi błotników przód i tył? To dla mnie ciekawe bo ja mam w przedlifcie założone zawieszenie seryjne bez Bilsteinow ale od polifta i mam wrażenie że siedzi niżej niż było na przedliftowym i ogólnie teraz wygląda bardziej harmonijnie.
Na MC możesz jechać jak jest. Najważniejsza i tak jest radocha z zabawy.
powered by RomDrop
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Maximus1919
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Poznań
Czyli jak do seryjnych bilkow założę np Eibachy -3cm to może tyle nie zejść?
Jasne jasne, jutro powinienem być przy aucie to ci zmierzę
Jasne jasne, jutro powinienem być przy aucie to ci zmierzę
Moja rozpoczynająca się przygoda z NCFL2 Club viewtopic.php?f=22&t=36714&view=unread#unread
Jako posiadacz smutnych czarnych amorów też chętnie poznam opinie na temat Tein vs bilstein
Gwint to zawsze większy zakres regulacji niż sprężyny, tylko trzeba też pamiętać, że takie ustawianie twardości z tyłu jest upierdliwe przez konstrukcję bagażnika
Gwint to zawsze większy zakres regulacji niż sprężyny, tylko trzeba też pamiętać, że takie ustawianie twardości z tyłu jest upierdliwe przez konstrukcję bagażnika
- michalkow
- Posty: 98
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1997
- Lokalizacja: Ćmielów
W NC dołożyłem sprężyny Eibacha do Bilsteinów B8. I wtedy zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Auto na nierównościach zaczęło się strasznie bujać w pionie. W efekcie regularnie darłem podwoziem o wszelkie wystające garby, koleiny itp. Przyznam, że do tej pory nie wiem, dlaczego tak się działo, bo amory nie wykazywały oznak zużycia.
W każdym razie wywaliłem bile i sprężyny, wrzucając Tein Street Advance Z. Poprawa była pod każdym względem. Problematyczne bujanie ustało. Samochód zaczął zdecydowanie lepiej się prowadzić (dołożyłem przy okazji stabilizatory z RX-7). Komfort też był akceptowalny mimo ustawienia gwintu na najtwardszy... a właśnie - ten gwint jest bardzo cywilizowany i jeśli szukasz czegoś bardziej na drogę niż na tor, to sprawdzi się idealnie.
Z uwagi na swoje doświadczenia brałbym Teina.
Co do ustawiania twardości:
- z przodu miałem wywiercone otwory w rozpórkach, żeby dostać się do regulacji,
- z tyłu w celu uzyskania dostępu wywaliłem plastiki z bagażnika.
W każdym razie wywaliłem bile i sprężyny, wrzucając Tein Street Advance Z. Poprawa była pod każdym względem. Problematyczne bujanie ustało. Samochód zaczął zdecydowanie lepiej się prowadzić (dołożyłem przy okazji stabilizatory z RX-7). Komfort też był akceptowalny mimo ustawienia gwintu na najtwardszy... a właśnie - ten gwint jest bardzo cywilizowany i jeśli szukasz czegoś bardziej na drogę niż na tor, to sprawdzi się idealnie.
Z uwagi na swoje doświadczenia brałbym Teina.
Co do ustawiania twardości:
- z przodu miałem wywiercone otwory w rozpórkach, żeby dostać się do regulacji,
- z tyłu w celu uzyskania dostępu wywaliłem plastiki z bagażnika.
- Maximus1919
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Poznań
67 tył i 68 przódAlex pisze: ↑11 mar 2024, 4:02Nie za bardzo Ci odpowiem ale może ktoś się wypowie bardziej w temacie.
Trochę myślałem jakiś czas temu o Teinie, ale jakoś tak bardziej sensowny wydawał mi się zestaw Flex-Z
Były w ogóle montowane Bilsteiny wraz z nie obniżającymi sprężynami?
Możesz zmierzyć wysokość od jezdni do krawędzi błotników przód i tył? To dla mnie ciekawe bo ja mam w przedlifcie założone zawieszenie seryjne bez Bilsteinow ale od polifta i mam wrażenie że siedzi niżej niż było na przedliftowym i ogólnie teraz wygląda bardziej harmonijnie.
Na MC możesz jechać jak jest. Najważniejsza i tak jest radocha z zabawy.
powered by RomDrop
Moja rozpoczynająca się przygoda z NCFL2 Club viewtopic.php?f=22&t=36714&view=unread#unread
- Maximus1919
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Poznań
Masz full pakiet
- Załączniki
-
- IMG_4119.jpeg (4.66 MiB) Przejrzano 446 razy
-
- IMG_4121.jpeg (4.92 MiB) Przejrzano 446 razy
Moja rozpoczynająca się przygoda z NCFL2 Club viewtopic.php?f=22&t=36714&view=unread#unread
Zmieniałem ostatnio sprężyny na Eibachy. Amortyzatory zostały standardowe czarne. Jestem mega zadowolony. Komfort każdy się nie zmienił, żona potwierdziła, a uto wygląda o niebo lepiej. Dodatkowo mam sztaby od rexa.
Miałem ogólnie plan kupić koni sport ale ze względu na długi czas oczekiwania na nie, zdecydowałem się najpierw na same sprężyny obniżające.
Zestaw Teina Flex Z też chodził mi po głowie, ale również nie był w tym czasie dostępny (wersja z papierami na Niemcy).
Czekam teraz na dostępność samych amortyzatorów Koni.
Jeżdżę dłuższe trasy Mazdą, wiec nie chce rezygnować z komfortu. Tein daje wiele możliwości regulacji ale czy mi to potrzebne?
Miałem ogólnie plan kupić koni sport ale ze względu na długi czas oczekiwania na nie, zdecydowałem się najpierw na same sprężyny obniżające.
Zestaw Teina Flex Z też chodził mi po głowie, ale również nie był w tym czasie dostępny (wersja z papierami na Niemcy).
Czekam teraz na dostępność samych amortyzatorów Koni.
Jeżdżę dłuższe trasy Mazdą, wiec nie chce rezygnować z komfortu. Tein daje wiele możliwości regulacji ale czy mi to potrzebne?
- Załączniki
-
- IMG_1072.jpeg (2.74 MiB) Przejrzano 386 razy
-
- IMG_0023.jpeg (2.69 MiB) Przejrzano 386 razy
- Maximus1919
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Poznań
A masz może zdjęcia z przed obniżenia tak żeby porównać? I jak z wysokością przód/tył? Nie masz tak że przód wygląda jak by był wyżej od tyłu?
Moja rozpoczynająca się przygoda z NCFL2 Club viewtopic.php?f=22&t=36714&view=unread#unread