NC buczy, a nie jedzie

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
krystian1916
Posty: 147
Rejestracja: 21 wrz 2018, 21:56
Model: NC FL2
Wersja: PRHT 2.5
Lokalizacja: Piaseczno

09 mar 2024, 11:16

Siemka,
pojawił się problem w moim nc. Chciałem umyć filtr K&N, ale w międzyczasie musiałem skorzystać z fury, dlatego na kilkanaście kilometrów wrzuciłem zapasowy filtr gąbkowy itg który miałem w domu. W drodze powrotnej na jednych światłach obroty zaczęły mi falować. Nieregularnie przy przyspieszaniu auto nie miało mocy, obroty rosły bardzo powoli, buczało i brzmiało całkiem inaczej, raz usłyszałem specyficzny dźwięk, jakby zassało gumę. O tyle dziwne, że gdy np zredukowałem i znowu wcisnąłem gaz ten problem znikał, żeby zaraz znowu się pojawić. Raz dobrze, raz źle i tak na zmianę. Pomyślałem że wkładka ITG była zbyt restrykcyjna i auto nie miało tyle powietrza, ile potrzebowało, ale po zmianie filtra na stary, czysty k&n problem nie ustąpił. Rzuciłem okiem na dolot i wszystko wygląda na szczelne i na miejscu. Macie jakiś pomysł? Ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym? Czy tzw sound tube nie ma jakiejś membrany, którą mogło zassać i fura ciągnie lewe powietrze? Nic innego mi nie przychodzi do głowy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 mar 2024, 13:11

Podłącz jakiegoś ELM BT czy inny skaner i zobacz jak wyglądają korekty paliwowe.

Dobrze byłoby też zlogować inne parametry jak korekta stuku, wskazania MAF itd. ale to najwygodniej Tactrixem do pliku

powered by RomDrop :-D


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
krystian1916
Posty: 147
Rejestracja: 21 wrz 2018, 21:56
Model: NC FL2
Wersja: PRHT 2.5
Lokalizacja: Piaseczno

09 mar 2024, 18:37

Alex pisze:
09 mar 2024, 13:11
Podłącz jakiegoś ELM BT czy inny skaner i zobacz jak wyglądają korekty paliwowe.

Dobrze byłoby też zlogować inne parametry jak korekta stuku, wskazania MAF itd. ale to najwygodniej Tactrixem do pliku

powered by RomDrop :-D
@Alex dzięki za komentarz :D
Wyrzuciłem i zaślepiłem soundtube, ale to nie to - chociaż faktycznie w środku była membrana :D. Furka wciąż raz na jakiś czas przy dodaniu ma inny dźwięk (znika charakterystyczny warkot, a zamiast tego jest taki przytłumiony szum z wydechu) w parze z tym kiedy to się dzieje, najczęściej obroty po powrocie spadają do około ~700 - nawet nie jeżdżę. Dziwna sprawa, bo to jest strasznie nieregularne i na cztery przegazowania z pięciu, to cztery razy jest wszystko okej i samochód pracuje jak wcześniej, ma moc.
Nie bawiłem sie nigdy gniazdem obd - w domu mam tylko przewód obd - usb i iCar. Jeśli mając te dwie rzeczy mogę jakoś zdobyć więcej informacji od samochodu, to będę wdzięczny za mini poradnik jak to mogę zrobić :D
Na ten moment użyłem iCar - nie mam pojęcia jak rozumieć te odczyty - do wyboru miałem kilka opcji, ale wybrałem tylko te, które miały jakiś związek z paliwem / powietrzem. Podsyłam dwa nagrania z aplikacji - w pierwszym nagraniu słyszalna zmiana dźwięku była przy ostatnim dodaniu gazu - w drugim nagraniu przy pierwszym dodaniu gazu. wróżenie z fusów cd. :D :D
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 mar 2024, 20:38

Korekty paliwowe wyglądają w miarę normalnie.

Jeśli nawet na biegu jałowym jest różnica w dźwięku to kierował bym się w stronę sterowania zmiennym dolotem. Popularny ostatnio temat, już trzeci raz się tym zajmuje w ciągu miesiąca.

Na kolektorze ssącym masz 2 zaworki albo już teraz tylko jeden bo klapy zawirowujace często się usuwa. Ten bliżej grodzi steruje zmiennym dolotem. Zaworek powinien mieć ok 30ohm. Idzie od niego wężyk do "gruszki" sterującej klapkami w dolocie.

powered by RomDrop :-D

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
krystian1916
Posty: 147
Rejestracja: 21 wrz 2018, 21:56
Model: NC FL2
Wersja: PRHT 2.5
Lokalizacja: Piaseczno

09 mar 2024, 21:33

Alex pisze:
09 mar 2024, 20:38
Korekty paliwowe wyglądają w miarę normalnie.

Jeśli nawet na biegu jałowym jest różnica w dźwięku to kierował bym się w stronę sterowania zmiennym dolotem. Popularny ostatnio temat, już trzeci raz się tym zajmuje w ciągu miesiąca.

Na kolektorze ssącym masz 2 zaworki albo już teraz tylko jeden bo klapy zawirowujace często się usuwa. Ten bliżej grodzi steruje zmiennym dolotem. Zaworek powinien mieć ok 30ohm. Idzie od niego wężyk do "gruszki" sterującej klapkami w dolocie.

powered by RomDrop :-D
@Alex dzięki za kolejną wskazówkę :D
Właśnie wróciłem z pomiaru i stety niestety dwa zaworki oscylują w granicach 30ohm :x W dodatku dwa mają podpięte przewody więc śmiem twierdzić, że klapy są na miejscu... spotkałeś się kiedyś z tym, żeby one się przycinały?
Załączniki
IMG_5885.jpg
IMG_5885.jpg (2.96 MiB) Przejrzano 239 razy
IMG_5886.jpg
IMG_5886.jpg (2.88 MiB) Przejrzano 239 razy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 mar 2024, 22:11


krystian1916 pisze:
[mention]Alex[/mention] dzięki za kolejną wskazówkę :D
Właśnie wróciłem z pomiaru i stety niestety dwa zaworki oscylują w granicach 30ohm :x W dodatku dwa mają podpięte przewody więc śmiem twierdzić, że klapy są na miejscu... spotkałeś się kiedyś z tym, żeby one się przycinały?
Tak, właśnie był taki orzypadek że wszystko wydaje się być na pierwszy rzut oka sprawne ale klapy na pełnym bucie nie funkcjonują. Jeszcze nie rozpracowalem o co chodzi, czekam aż właściciel pojazdu się zgłosi ponownie

Jeszcze jedna możliwość która mi przyszła to w okolicach filtra powietrza jest ECU. Czasem zdarzają się słabe styki i dzieją się dziwne losowe zjawiska. Oprócz obejrzenia/poruszenia okablowania można odpiąć wtyczki od ECU i wpiąć je ponownie, najlepiej parokrotnie.



powered by RomDrop :-D

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
krystian1916
Posty: 147
Rejestracja: 21 wrz 2018, 21:56
Model: NC FL2
Wersja: PRHT 2.5
Lokalizacja: Piaseczno

26 mar 2024, 19:42

Znalazł się winowajca, więc robię update dla potomnych :) awg 100cpsi
Załączniki
IMG_6193.jpg
IMG_6193.jpg (2.21 MiB) Przejrzano 138 razy
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

29 mar 2024, 6:45

krystian1916 pisze:
26 mar 2024, 19:42
Znalazł się winowajca, więc robię update dla potomnych :) awg 100cpsi
Motyl noga, to już 3. przypadek obróconego AWG który widzę :/ koniecznie wyślij fotkę do producenta, niech ogarnie swoją kuwetę. Silnik może od tego się rozwalić.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 565
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

29 mar 2024, 12:19

Mi się dwa rozsypały...
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
ODPOWIEDZ