Przerywanie/dławienie podczas przyspieszania w NC 2.5

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

nukepower
Posty: 118
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

11 lut 2024, 15:39

Podczas przyspieszania pojawia się dziwne przerywanie/dławienie zazwyczaj w okolicach 2-3k obrotów, najczęściej jak dam gaz na maksa, jak lekko przyspieszam to jest ok.
Auto z 2008r po swapie na 2.5, wczesniej 2.0.
Świece wymieniłem profilaktycznie ale nie pomogło.
Sprawdziłem przewody od cewek zapłonowych, ale wszystko wygląda ok + mam auto z 2008r wiec te kable już są chyba poprawione.

Gdzie szukać dalej ?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

11 lut 2024, 16:35

Zapodaj foto kabli do cewek. 2008r to może być jeszcze stara wiązka

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
nukepower
Posty: 118
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

11 lut 2024, 17:15

421248663_708157304835848_1098808779615205286_n.jpg
421248663_708157304835848_1098808779615205286_n.jpg (339.68 KiB) Przejrzano 579 razy
nukepower
Posty: 118
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

11 lut 2024, 17:21

Może świece złe dałem ? Były NGK ILTR6A-13G i takie też wsadziłem nowe.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

11 lut 2024, 18:07

Wiązka poliftowa więc ten problem z głowy.

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 344
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

11 lut 2024, 21:33

A może coś z ciśnieniem paliwa. Wprawdzie pompa podaje chyba stałe ciśnienie niezależnie od obrotów, ale może warto sprawdzić jaką ma tą stałą wartość.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

11 lut 2024, 23:01

Na jakim sofcie auto wystrojone?

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
nukepower
Posty: 118
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

12 lut 2024, 8:02

Po swapie nie bylo wogole strojone, po prostu odpalone na kompie z 2.0
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1330
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

12 lut 2024, 8:10

nukepower pisze:Po swapie nie bylo wogole strojone, po prostu odpalone na kompie z 2.0
I mechanik kazał tak jeździć? ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

12 lut 2024, 8:47

nukepower pisze:Po swapie nie bylo wogole strojone, po prostu odpalone na kompie z 2.0
W takim razie zacząłbym od strojenia. Obecnie korekty paliwowe mogą być nieźle rozjechane, zapłon, zmienne fazy nieoptymalne. Moga być np. usunięte klapy zawirowujace w rzeczywistości a ciągle figurujące w ECU itd itd.

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
nukepower
Posty: 118
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

12 lut 2024, 11:42

3 lata temu poprzedni wlasciciel robil swap u Śluby i podobno został poinformowany ze stroic nie ma sensu jak zostawil seryjny kolektor ;d Przez te 3 lata podobno bylo ok i dopiero po moim zakupie auta zaczelo sie to dziac ( albo on nie zwrocil na to uwagi bo jezdzil delikatnie ). Dlatego nie pomyslalem o strojeniu ale moze faktycznie tędy droga
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 lut 2024, 8:09

Sproboj zrobić podstawowa diagnostykę. Zobacz jakie są korekty paliwa stft i ltft, czy są jakies błędy oczekujące itd.

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
nukepower
Posty: 118
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

14 lut 2024, 19:07

Dzisiaj podpiąłem się kostką obd i akurat wyskoczył check engine ;d Kod P2009. Nie wiem czy to jest powiązane z tym szarpaniem, bo wczesniej nie bylo check engine.
Pomógłby mi ktoś zlokalizować ten solenoid ?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 lut 2024, 19:20

Pod plastikowa pokrywą silnika. Są dwa. Zmierz jaką mają rezystancję

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 234
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

14 lut 2024, 20:03

Jeśli solenoid wygląda cało i wtyczka jest ok to przed pruciem tego odpowiedziałbym sobie jeszcze na następujące pytania:
Ile jest oleju w kolektorze dolotowym? Przepustnica sucha i czysta? Jeśli nie ma problemu z zarzyganym kolektorem to jeszcze jak wyglądają wszystkie połączenia masowe wiązki silnika i ich kable.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

15 lut 2024, 10:33

nukepower pisze:
12 lut 2024, 8:02
Po swapie nie bylo wogole strojone, po prostu odpalone na kompie z 2.0
No i wszystko jasne. Masz przyczynę. Nie duś auta bez strojenia bo czeka cię kolejny swap.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
nukepower
Posty: 118
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

15 lut 2024, 18:30

Alex pisze:
14 lut 2024, 19:20
Pod plastikowa pokrywą silnika. Są dwa. Zmierz jaką mają rezystancję

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
Czy to są te solenoidy ? :D
Zauwazylem ze do jednego nie jest podlaczona rurka.
solenoid.jpg
solenoid.jpg (792.38 KiB) Przejrzano 381 razy
nukepower
Posty: 118
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

15 lut 2024, 18:32

pcv.jpg
pcv.jpg (597.13 KiB) Przejrzano 380 razy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

15 lut 2024, 21:04

tak to zaworki. Rurki w seryjnym aucie sa podlaczone do obu, jeden to zmienna geometria dolotu drugi klapki zawirowujace aktywne na zimno. Czesto klapki zawirowujace sa usuwane ale to trzeba wtedy wyprogramowac w ECU by nie bylo bledow i pracowalo jak nalezy
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
nukepower
Posty: 118
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

18 lut 2024, 19:57

Pojawil się nowy objaw, nowy dźwięk, po odpięciu jednego solenoidu dźwięk ustaje. Ponizej link do filmiku.

https://www.youtube.com/shorts/7V2yVNiRi4E
nukepower
Posty: 118
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

19 lut 2024, 17:28

Alex pisze:
14 lut 2024, 19:20
Pod plastikowa pokrywą silnika. Są dwa. Zmierz jaką mają rezystancję

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
Próbowalem dzisiaj zmierzyc rezystencje, na jednej wtyczce wyszło 0.17 kOhm, na drugiej 0.
0 wyszło na tym co jak odpinałem wtyczkę to zmieniała się praca silnika jak na filmiku wyzej.
Pierwszy raz to robilem, wiec moze cos zle zrobilem ;d
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 lut 2024, 17:48

Trzeba zmierzyć rezystancję zaworków, po odpięciu wtyczek

Podlaczanie omomierza do wtyczek idących do instalacji nie ma żadnego sensu

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
nukepower
Posty: 118
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

20 lut 2024, 18:12

Dobra po drugiej próbie wyszło mi tak :D :
30 oHm na tym bliżej ściany grodziowej ( ten co praca silnika sie zmienia bo odpięciu wtyczki ).
160-120 oHm na tym drugim - co pomiar był troche mniejszy odczyt.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 lut 2024, 8:05

Oba powinny mieć tyle samo, okolice 30ohm. Czyli ten zawór wykazujący 120-160 masz uszkodzony.

Ciekawe, spotkałem się z tą usterka tydzień temu w innej NC

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

21 lut 2024, 11:44

Hej. Tez to mam.
Pojawia się po tym jak auto postoi i ma słabe aku (lub wyjete)
Więc zrzucam przyczynę na jakąś adaptacje.
Natomiast u mnie objaw jest na górnych obrotach, dusi sie i nie wkreca
Co ciekawe ustaje po jakimś czasie

Powinienem więcej jeździć, ale cóż życie
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
nukepower
Posty: 118
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2024, 18:27

Alex pisze:
21 lut 2024, 8:05
Oba powinny mieć tyle samo, okolice 30ohm. Czyli ten zawór wykazujący 120-160 masz uszkodzony.

Ciekawe, spotkałem się z tą usterka tydzień temu w innej NC

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
Po wymianie zaworu błąd P2009 już się nie pojawia, dzieki Alex :)
Dławienie niestety nadal jest ( mam nadzieje, że strojenie pomoże )
Zastanawia mnie jeszcze ten dźwięk który wysyłałem w tym filmiku : https://www.youtube.com/shorts/7V2yVNiRi4E ma ktoś jakieś pomysły ? ;d Jak jestem za kierownicą to tego w sumie nie słychać.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

26 lut 2024, 19:06

w przedliftach zmienny dolot potrafi ponoc zdrowo halasowac.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ