Zakładam ten wątek, bo chcę w jednym miejscu zgromadzić max wiadomości na ten temat.
Bardzo liczę na pomoc klubowiczów którzy już zakładali taki kompresor samemu kompletując zestaw i elementy montażowe
Osobiście planuje 260-280KM max 300KM, obecnie dysponuje zestawem kompresora zakupionym w SU2 Performance (polecam super kontakt i porady)
1 Kompresor Rotrex C30-94 CCW
2 Koło pasowe kompresora Rotrex 8PK 100mm (biorąc pod uwagę odcinkę przy 7500 czy nie bedę musiał wymienić na 110mm)
3 Olej przekładniowy Rotrex traction fluid SX150
4 Chłodnica oleju kompresora Rotrex 10 rzędów
5 Zestaw montażowy kompresora Rotrex zbiornik
oleju + filtr oleju
6 Zestaw montażowy kompresora Rotrex przewody
olejowe
intercooler 550x180x65 wlot i wylot fi 57mm
Na oku komplet wtryskiwaczy DEATSCHWERKS DW-18U-00-0550-4 550CC (wydajność jak w komplecie Kraftwerks przy mocy 225KM ale nie wiem czy muszą być wydajniejsze)
oraz pompa paliwa DEATSCHWERKS DW65C 265 lph (analogicznie wydajność jak w komplecie Kraftwerksa niestety BBR nie chwali się wydajnością komponentów i nie wiem czy nie będzie potrzebna pompa DW300c 340lph )
no i zawór zwrotny powietrza, ale to zostawiam człowiekowi, który będzie mi to składał i montował do kupy
Największy problem mam z zestawem elementów mocujących kompresor do silnika i napędzaniem go, gdzie się nie odezwę to albo brak odpowiedzi, albo "my nie robimy, ale jest to popularny mod i ktoś na pewno Ci pomoże" a na FB Miataworks też jest bez odpowiedzi
Na pewno jeśli ktoś opracuje i wdroży taki zestaw jako pierwszy w Polsce najwięcej skorzysta na sprzedaży bo jednak jesteśmy dosyć zintegrowaną społecznością. Chyba że ktoś już przerabiał ten temat i może mi pomóc.
Ogólnie przeglądając neta są dwa sposoby napędzania kompresora
1. zakładając dłuższy jeden pasek klinowy, który napędza wszystko
2. zakładając dwa paski, jeden oryginalny, bądź oryginalnej długości, a drugi pobierający napęd z podwójnej rolki z redukcją średnicy umieszczonej na pompie wody, daje to bezpieczeństwo, że jeśli padnie napęd kompresora, reszta silnika będzie działać poprawnie
Myślę jeszcze o chłodnicy oleju silnika, ale nie latam na torze oprócz latania w górach po winklach noo i może mody będzie upalał na spotkaniach
Teraz pytanie o czym mogłem zapomnieć ew. jakieś porady odnośnie konfiguracji ?
ps. No i raczej zrezygnuje z lekkiego koła zamachowego, podobno Rotrex nie lubi nagłych dużych zmian prędkości obrotowej
Po rozeznaniu rynku same mocowanie Rotrexa do silnika napędzenie go sprzedają tylko 2 firmy (reszta do których pisałem chce sprzedać kompletny kit)
1. SPS Motorsport
2. g19 engineering
Do usunięcia martwy temat NC/NCFL montaż kompresora Rotrex C30-94 Prośba o pomoc, porady, sugestie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
W momencie kiedy pisałeś ten post kupowałem swoją pierwszą MX-5. Jest w niej 2.5 z ostrymi wałkami itd. Auto było szykowane na turbo ale w końcu go nie dostało, bo się znudziło właścicielowi. Pojeźdżę jakiś czas wolnossakiem i potem rozważę turbo albo kompresor, więc podepnę się pod ten wątek.
Potraktuj to jako podbicie posta. Powodzenia i dawaj znać co Ci się udało zrobić.
Potraktuj to jako podbicie posta. Powodzenia i dawaj znać co Ci się udało zrobić.
- marzdin
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
- Model: Inny
- Wersja: NCFL mode by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Pod 2.5 trzeba podobno przerobić łoże kompresora, ja liczę, że Rotrexy będą bardziej popularne w Polsce, w końcu już mamy dystrybutora na kraj i może wątek się rozwinie, o porady, sugestie itd. itp. ja na razie stoję w miejscu trochę wydatków mnie zaskoczyło z początkiem roku, ale jestem dobrej myśli, że w Polsce zostanie opracowany i sprawdzony kit do NC/NCFL może będzie taniej niż sprowadzać z zagranicy
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Marzdin