Jak jest zamontowana osłona terminczna nad katem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 520
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
Hej
Ktos wie jak jest zamontowana ori osłona terminczna nad katem w NC. Mi odleciała i kazałem uciąć prawie cała, w tej chwili wewnatrz jest taki upał ze nie da sie dotknąć tunelu środkowego od strony pasażera
Chce kupic mate ceramiczna i alu osłonę z Musteli, ale nie mam pojecia jak to zamontować tak jak oryginał…
Ktos przerabiał temat?
Ktos wie jak jest zamontowana ori osłona terminczna nad katem w NC. Mi odleciała i kazałem uciąć prawie cała, w tej chwili wewnatrz jest taki upał ze nie da sie dotknąć tunelu środkowego od strony pasażera
Chce kupic mate ceramiczna i alu osłonę z Musteli, ale nie mam pojecia jak to zamontować tak jak oryginał…
Ktos przerabiał temat?
- niezalogowany
- Posty: 253
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Mi się wydaje, że głównym źródłem jest kat. Ja swojego zaizolowałem (mata + osłona z nierdzewki) i jest niebo lepiej niż miałem bez tej izolacji.
Piszesz o kolektorze czy o katalizatorze w midpipe? Bo jak cieplo z kolektora wydechowego moze ci grzac tunel? Jakas magiczna moc pcha je tam w dol na skrzynie i pozniej na tunel?niezalogowany pisze: ↑19 sie 2022, 19:29Mi się wydaje, że głównym źródłem jest kat. Ja swojego zaizolowałem (mata + osłona z nierdzewki) i jest niebo lepiej niż miałem bez tej izolacji.
- niezalogowany
- Posty: 253
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Piszę o katalizatorze, choć w sumie to nie szczypałem się i mam zaizolowany i kolektor i całego midpipea i górę puchy tłumika końcowego (to ostatnie po tym, jak po odizolowaniu wszystkiego wcześniej tłumik zrobił sie suuper gorący i w bagażniku było jeszcze gorzej niż w serii xD).
Po instalacji izolacji moja piękniejsza połówka przestała narzekać na gorącą ścianę koło nóg pasażera, nawet w gorące dni (za to w zimie stwierdziła brak miłego ciepełka z tego miejsca, nie dogodzisz... ).
Po instalacji izolacji moja piękniejsza połówka przestała narzekać na gorącą ścianę koło nóg pasażera, nawet w gorące dni (za to w zimie stwierdziła brak miłego ciepełka z tego miejsca, nie dogodzisz... ).
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 520
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
Oj tak. Do tego stopnia wczesniej było Ok, ( mimo tego ze juz była szmata) a w tej chwili w związku iz mam dość mocno naplute na podłogę masę antykorozyjna, po nagrzaniu smród jest nie do wytrzymania.
To piszemy o kacie w midpipe czy o oslonie na kolektorem wydechowym?
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 520
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
O kacie w midpipebjorm pisze: ↑20 sie 2022, 8:58To piszemy o kacie w midpipe czy o oslonie na kolektorem wydechowym?
- niezalogowany
- Posty: 253
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
z ori osłony odeszła folia częściowo (ale to coś pod spodem zostało), więc obdarłem folię naokoło tam gdzie się nie trzymała tego pod spodem i zakleiłem taśmą aluminiową z budowlanego - ale szczerze mówiąc samo to dużo nie dało.
Jak chcesz @Malcolm_x to mogę Ci taką osłonę na kata zrobić.
- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
Całkiem niedawno odtwarzałem izolację podwozia nad katalizatorem, po tym jak przytkany AWG "przypalił" mi oem matę (nieświadoma pasażerka zwróciła uwagę na "ogrzewanie podłogowe", którego wcześniej nie bylo). Blacha aluminiowa formowana ręcznie plus mata izolacyjna athena tam gdzie oryginalna wyparowała. Zdaję egzamin.
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 520
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
Jaki miales objaw przytkanego kata?Krzych pisze: ↑22 sie 2022, 13:39Całkiem niedawno odtwarzałem izolację podwozia nad katalizatorem, po tym jak przytkany AWG "przypalił" mi oem matę (nieświadoma pasażerka zwróciła uwagę na "ogrzewanie podłogowe", którego wcześniej nie bylo). Blacha aluminiowa formowana ręcznie plus mata izolacyjna athena tam gdzie oryginalna wyparowała. Zdaję egzamin.
20220812_160108.jpg
- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
Przede wszystkim brak mocy - przy ruszaniu silnik słabł jakbym miał mocno odelżone koło zamachowe, powyżej 4 tys obrotów silnik wyraźnie tracił zapał do rozpędzania się,Malcolm_x pisze:
Jaki miales objaw przytkanego kata?
0-100 km/h robił wieczność, tj. powyżej 11s.!
Efekt dodatkowy to wyższe temperatury wydechu przed katem, a w konsekwencji "ogrzewanie podłogowe". Spalanie też wzrosło..
Na filmiku już na drugim biegu, przy 6 tys obrotów silnik słabł, nie było sensu go wyżej kręcić.
Silnik 2.5, zmienione wałki, kolektor wydechowy, skrzynia 6 biegowa z krótkim dyfrem lsd, poprzedniego dnia odebrany po swapie....