Jak jest zamontowana osłona terminczna nad katem

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

19 sie 2022, 13:24

Hej
Ktos wie jak jest zamontowana ori osłona terminczna nad katem w NC. Mi odleciała i kazałem uciąć prawie cała, w tej chwili wewnatrz jest taki upał ze nie da sie dotknąć tunelu środkowego od strony pasażera :)
Chce kupic mate ceramiczna i alu osłonę z Musteli, ale nie mam pojecia jak to zamontować tak jak oryginał…
Ktos przerabiał temat?
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3674
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

19 sie 2022, 14:00

Uwazasz ze to brak oslony nad katem powoduje temperature w tunelu srodkowym?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Tajgeree
Posty: 60
Rejestracja: 04 lip 2021, 12:30
Model: NC
Wersja: Energy
Lokalizacja: Brwinów

19 sie 2022, 16:14

Wydaję mi się że w przypadku NCka to głównym powodem ciepła w tunelu środkowym jest skrzynia, a nie kat.
rac000n
Posty: 155
Rejestracja: 23 paź 2020, 13:23
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: WWW

19 sie 2022, 19:22

Jak wyżej, ciepło prędzej będzie od ubytków w osłonie termicznej skrzyni. W większości NC są już w słabym stanie. Ja u siebie mam ją wyrzuconą całkiem i tunel wyklejony matą termiczną, nie grzeje się 😎
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 253
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

19 sie 2022, 19:29

Mi się wydaje, że głównym źródłem jest kat. Ja swojego zaizolowałem (mata + osłona z nierdzewki) i jest niebo lepiej niż miałem bez tej izolacji.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3674
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

19 sie 2022, 19:44

niezalogowany pisze:
19 sie 2022, 19:29
Mi się wydaje, że głównym źródłem jest kat. Ja swojego zaizolowałem (mata + osłona z nierdzewki) i jest niebo lepiej niż miałem bez tej izolacji.
Piszesz o kolektorze czy o katalizatorze w midpipe? Bo jak cieplo z kolektora wydechowego moze ci grzac tunel? Jakas magiczna moc pcha je tam w dol na skrzynie i pozniej na tunel?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 253
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

20 sie 2022, 0:11

Piszę o katalizatorze, choć w sumie to nie szczypałem się i mam zaizolowany i kolektor i całego midpipea i górę puchy tłumika końcowego (to ostatnie po tym, jak po odizolowaniu wszystkiego wcześniej tłumik zrobił sie suuper gorący i w bagażniku było jeszcze gorzej niż w serii xD).

Po instalacji izolacji moja piękniejsza połówka przestała narzekać na gorącą ścianę koło nóg pasażera, nawet w gorące dni (za to w zimie stwierdziła brak miłego ciepełka z tego miejsca, nie dogodzisz... ).
IMG_20211229_212948.jpg
IMG_20211229_212948.jpg (1.92 MiB) Przejrzano 605 razy
IMG_20211229_213016.jpg
IMG_20211229_213016.jpg (1.96 MiB) Przejrzano 605 razy
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

20 sie 2022, 8:41

A osłona na podłodze jest oryginalna czy tez dorabiałes?
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

20 sie 2022, 8:43

bjorm pisze:
19 sie 2022, 14:00
Uwazasz ze to brak oslony nad katem powoduje temperature w tunelu srodkowym?
Oj tak. Do tego stopnia wczesniej było Ok, ( mimo tego ze juz była szmata) a w tej chwili w związku iz mam dość mocno naplute na podłogę masę antykorozyjna, po nagrzaniu smród jest nie do wytrzymania.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3674
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

20 sie 2022, 8:58

Malcolm_x pisze:
20 sie 2022, 8:43
bjorm pisze:
19 sie 2022, 14:00
Uwazasz ze to brak oslony nad katem powoduje temperature w tunelu srodkowym?
Oj tak. Do tego stopnia wczesniej było Ok, ( mimo tego ze juz była szmata) a w tej chwili w związku iz mam dość mocno naplute na podłogę masę antykorozyjna, po nagrzaniu smród jest nie do wytrzymania.
To piszemy o kacie w midpipe czy o oslonie na kolektorem wydechowym?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

20 sie 2022, 9:07

bjorm pisze:
20 sie 2022, 8:58
Malcolm_x pisze:
20 sie 2022, 8:43
bjorm pisze:
19 sie 2022, 14:00
Uwazasz ze to brak oslony nad katem powoduje temperature w tunelu srodkowym?
Oj tak. Do tego stopnia wczesniej było Ok, ( mimo tego ze juz była szmata) a w tej chwili w związku iz mam dość mocno naplute na podłogę masę antykorozyjna, po nagrzaniu smród jest nie do wytrzymania.
To piszemy o kacie w midpipe czy o oslonie na kolektorem wydechowym?
O kacie w midpipe :)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3674
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

20 sie 2022, 9:23

No to sie zgadzam :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 253
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

20 sie 2022, 11:18

Malcolm_x pisze:
20 sie 2022, 8:41
A osłona na podłodze jest oryginalna czy tez dorabiałes?
z ori osłony odeszła folia częściowo (ale to coś pod spodem zostało), więc obdarłem folię naokoło tam gdzie się nie trzymała tego pod spodem i zakleiłem taśmą aluminiową z budowlanego - ale szczerze mówiąc samo to dużo nie dało.

Jak chcesz @Malcolm_x to mogę Ci taką osłonę na kata zrobić.
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

22 sie 2022, 13:39

Całkiem niedawno odtwarzałem izolację podwozia nad katalizatorem, po tym jak przytkany AWG "przypalił" mi oem matę (nieświadoma pasażerka zwróciła uwagę na "ogrzewanie podłogowe", którego wcześniej nie bylo). Blacha aluminiowa formowana ręcznie plus mata izolacyjna athena tam gdzie oryginalna wyparowała. Zdaję egzamin.
20220812_160108.jpg
20220812_160108.jpg (100.8 KiB) Przejrzano 512 razy
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

26 sie 2022, 20:23

Krzych pisze:
22 sie 2022, 13:39
Całkiem niedawno odtwarzałem izolację podwozia nad katalizatorem, po tym jak przytkany AWG "przypalił" mi oem matę (nieświadoma pasażerka zwróciła uwagę na "ogrzewanie podłogowe", którego wcześniej nie bylo). Blacha aluminiowa formowana ręcznie plus mata izolacyjna athena tam gdzie oryginalna wyparowała. Zdaję egzamin.
20220812_160108.jpg
Jaki miales objaw przytkanego kata?
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

27 sie 2022, 11:52

Malcolm_x pisze:
Jaki miales objaw przytkanego kata?
Przede wszystkim brak mocy - przy ruszaniu silnik słabł jakbym miał mocno odelżone koło zamachowe, powyżej 4 tys obrotów silnik wyraźnie tracił zapał do rozpędzania się,
0-100 km/h robił wieczność, tj. powyżej 11s.!
Efekt dodatkowy to wyższe temperatury wydechu przed katem, a w konsekwencji "ogrzewanie podłogowe". Spalanie też wzrosło..

Na filmiku już na drugim biegu, przy 6 tys obrotów silnik słabł, nie było sensu go wyżej kręcić.
Silnik 2.5, zmienione wałki, kolektor wydechowy, skrzynia 6 biegowa z krótkim dyfrem lsd, poprzedniego dnia odebrany po swapie....


ODPOWIEDZ