Dylematy - wałki sportowe
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 520
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
Proste pytanie.
Naprawde az tak dół sie pieprzy? Przy 2.5 dół jest naprawde przyjemny. Czy po zamontowaniu nie bedzie mniej wiecej taki jaki jest oryginalnie przy 2.0?
Dół Ok. Ale naprawde boli mnie kręcenie silnika wysoko bo czuje jak sie poci, fajnie byłby czuć do odcinki ze piec sie uśmiecha
Inne pytanie takie troche poboczne, ale z racji tego ze mazda nawijam naprawde duzo km w sezonie musi paść.
Jak bardzo moze zmienic sie spalanie? W tej chwili wiadomo ze czesto bak spada do zera w jeden Dzien jazdy wokół komina, ale pytanie wlasnie czy duuuzo wieksze spalanie wchodzi przy „normalnej” miejskiej jeździe?
Dajcie znac
Naprawde az tak dół sie pieprzy? Przy 2.5 dół jest naprawde przyjemny. Czy po zamontowaniu nie bedzie mniej wiecej taki jaki jest oryginalnie przy 2.0?
Dół Ok. Ale naprawde boli mnie kręcenie silnika wysoko bo czuje jak sie poci, fajnie byłby czuć do odcinki ze piec sie uśmiecha
Inne pytanie takie troche poboczne, ale z racji tego ze mazda nawijam naprawde duzo km w sezonie musi paść.
Jak bardzo moze zmienic sie spalanie? W tej chwili wiadomo ze czesto bak spada do zera w jeden Dzien jazdy wokół komina, ale pytanie wlasnie czy duuuzo wieksze spalanie wchodzi przy „normalnej” miejskiej jeździe?
Dajcie znac
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
o ile dobrze kojarze nowa wersja walkow Fiveopaca poprawia i górę i dół a silnik pracuje na wolnych normalnie gładko bez potrzeby podnoszenia obrotów biegu jałowego w tabelach. Nowa wersja tzn. był to świezy produkt gdy odbieralem swoje już byłe auto w lutym 2020. Aż mnie dziwiło jak to możliwe.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Żółwik
- Donator
- Posty: 419
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
- Model: NA
- Wersja: 1.6 Satsuki
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Nie wiem, czy mogę w tym wątku, jeśli nie to założę osobny, ale mam podobny dylemat co Malcolm, tyle że w odniesieniu do NA. Czy ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami z ostrzejszymi wałkami w NA (wolnossak)? Seryjne wałki przedliftowe są zdaje się 239/252, zastanawiam się nad nieco ostrzejszymi plus kółka regulowane, strojenie Ecumaster i usunięcie przepływomierza. Jakie parametry powinny mieć wałki, żeby był zauważalny przyrost mocy na górze i nie było dramatycznego spadku na dole? Ma ktoś lub miał i podzieli się doświadczeniem?
- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
Mam 2.5 plus kolektor i wałki od Fivea założone w styczniu tego roku. Zapraszam na prawy fotelMalcolm_x pisze:Proste pytanie.
Naprawde az tak dół sie pieprzy? Przy 2.5 dół jest naprawde przyjemny. Czy po zamontowaniu nie bedzie mniej wiecej taki jaki jest oryginalnie przy 2.0?
Dół Ok. Ale naprawde boli mnie kręcenie silnika wysoko bo czuje jak sie poci, fajnie byłby czuć do odcinki ze piec sie uśmiecha
Inne pytanie takie troche poboczne, ale z racji tego ze mazda nawijam naprawde duzo km w sezonie musi paść.
Jak bardzo moze zmienic sie spalanie? W tej chwili wiadomo ze czesto bak spada do zera w jeden Dzien jazdy wokół komina, ale pytanie wlasnie czy duuuzo wieksze spalanie wchodzi przy „normalnej” miejskiej jeździe?
Dajcie znac
To by było najlepsze porównanie dla Ciebie.
Niestety nie jeździłem 2.5 przed wymianą walków, ale stockowym 2.0 już tak. Nie, nie ma tu co porównywać, 2.5 z tymi walkami jedzie od dołu lepiej. Wolne obroty (nie takie wolne, bo podniesione lekko) są jak należy, co może zmartwić tych, którzy lubią jak motorownia robi chrum-chrum-chrum-chrum
Niemniej, jeśli jezdzisz na codzień miatą i najczęściej korzystasz z dołu obrotów, to nie wiem czy jest sens zmieniać wałki.
Po zmianie walków będzie palić więcej, bo będziesz zaglądał pod czerwone pole częściej...
Na jaki poziom musieliscie podniesc wolne obroty zeby chodzilo rowno?
Masz wersje druga, poprawiona walkow czy pierwsza?
To ze 2.5 z walkami jedzie lepiej na dole niz 2.0 bez walkow to chyba pewne, jeszcze by tego brakowalo zeby walki robily na dole takie niuty jak gole 2.0 to bylby niezly LOL
Masz wersje druga, poprawiona walkow czy pierwsza?
To ze 2.5 z walkami jedzie lepiej na dole niz 2.0 bez walkow to chyba pewne, jeszcze by tego brakowalo zeby walki robily na dole takie niuty jak gole 2.0 to bylby niezly LOL
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
- Model: NC
- Lokalizacja: Wrocław
Owałkowany silnik musi mieć skasztaniony dół siłą rzeczy, fizyki nie oszukasz przy dużym współotwarciu zaworów. Im większy czas otwarcia tym gorzej. Najgorsza jest jazda w korku, ale jak rozkręcisz silnik powyżej 3000rpm... no coś wspaniałego
Spalanie mojego 2.5 to 9L spokojnie do 13 nie-spokojnie. Dół trzeba było podlać żeby nie szarpał... dlatego podczas spokojnej jazdy spalanie nie jest najmniejsze. Nie wiem którą wersję wałków mam, może nadworny tuner @Fiveopac będzie w stanie to powiedzieć. Wolne obroty podniosłem z 720-750 i po rozgrzaniu robi przepiękne chrum-chrum. Pojedź u kogoś na prawym żeby ocenić, czy będzie Ci to pasować
Spalanie mojego 2.5 to 9L spokojnie do 13 nie-spokojnie. Dół trzeba było podlać żeby nie szarpał... dlatego podczas spokojnej jazdy spalanie nie jest najmniejsze. Nie wiem którą wersję wałków mam, może nadworny tuner @Fiveopac będzie w stanie to powiedzieć. Wolne obroty podniosłem z 720-750 i po rozgrzaniu robi przepiękne chrum-chrum. Pojedź u kogoś na prawym żeby ocenić, czy będzie Ci to pasować
- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
Ja mam wersję "drugą", dół jest jednocześnie przyjemny* i "kulturalny", nic nie szarpie, nie wibruje również w jeździe miejskiej. Wolne obroty zdaje mi się mam blisko 900 obr/min.bjorm pisze:Na jaki poziom musieliscie podniesc wolne obroty zeby chodzilo rowno?
Masz wersje druga, poprawiona walkow czy pierwsza?[youtube][/youtube]
To ze 2.5 z walkami jedzie lepiej na dole niz 2.0 bez walkow to chyba pewne, jeszcze by tego brakowalo zeby walki robily na dole takie niuty jak gole 2.0 to bylby niezly LOL
Poza "miastem" natomiast...
Przekładnia 5b
Przekładnia 6b (testy wyższych przełożeń w zakrętach gdzieś na poczatku)
*Five może przypomni ile te wałki zmniejszają Nm dołem względem serii..
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 520
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
[youtube][/youtube]
Chyba bede sie dycydowdac i umawiać terminy u five’a
Dzieki za filmiki. Widac mega różnice miedzy moim 2.5 a twoim. Twoj sie lekko wkręca, No i słychać i widac ze nie poci sie tak jak seryjny Nie mówiąc o tym ze spokojnie ponad 7 tysi mozna kręcić, gdzie u mnie powyżej 6 nie ma sensu.Krzych pisze: ↑15 gru 2021, 11:52Ja mam wersję "drugą", dół jest jednocześnie przyjemny* i "kulturalny", nic nie szarpie, nie wibruje również w jeździe miejskiej. Wolne obroty zdaje mi się mam blisko 900 obr/min.bjorm pisze:Na jaki poziom musieliscie podniesc wolne obroty zeby chodzilo rowno?
Masz wersje druga, poprawiona walkow czy pierwsza?[youtube][/youtube]
To ze 2.5 z walkami jedzie lepiej na dole niz 2.0 bez walkow to chyba pewne, jeszcze by tego brakowalo zeby walki robily na takie niuty jak gole 2.0 to bylby niezly LOL
Poza "miastem" natomiast...
Przekładnia 5b
Przekładnia 6b (testy wyższych przełożeń w zakrętach gdzieś na poczatku)
*Five może przypomni ile te wałki zmniejszają Nm dołem względem serii..
IMG-20210219-WA0008.jpg
Chyba bede sie dycydowdac i umawiać terminy u five’a
- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
Niech Cię dźwięki cobalta (po tuningu) i popcorny z filmików nie zmylą, polecam mimo wszystko się przejechać takim egzemplarzem i sprawdzić różnice na żywo
Wtedy się przekonasz, czy warto takie zmiany wprowadzić do samochodu przeznaczonego na daily
Wtedy się przekonasz, czy warto takie zmiany wprowadzić do samochodu przeznaczonego na daily
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ja miałem seryjne walki i moim zdaniem do 7tys RPM kręciło się ladnie. Acz nie wiem ile w tym autosugestii a ile prawdy bo nigdy nie zhamowalem, może obecny właściciel to zrobi.
Z fajnych i przy tym niedrogich, zwłaszcza na etapie wymiany silnika albo sprzęgła polecam lekki zamach. Z trochę trudniejszych i droższych ale nadal tańszych niż walki - krótki dyfer. Do daily też spoko, moze poza trasami ale to też zależy jak kto jeździ (ja wolno więc pewnie bym tego specjalnie nie odczuł)
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Z fajnych i przy tym niedrogich, zwłaszcza na etapie wymiany silnika albo sprzęgła polecam lekki zamach. Z trochę trudniejszych i droższych ale nadal tańszych niż walki - krótki dyfer. Do daily też spoko, moze poza trasami ale to też zależy jak kto jeździ (ja wolno więc pewnie bym tego specjalnie nie odczuł)
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 520
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
Jezeli chodzi o dzwiek cobalta czy innych (łącznie z moim przelotem) nigdy mnie nie myliły co do tego ze to nadal tylko marna 4 cylindrowka
Popcorn troche denerwuje, dobrze ze mam jedna mampe bez wodotrysków.
Fakt musze sie przejechać, wtedy zadecyduje czy warto wydawać kase
Popcorn chyba jest musem przy wyrzuconym kacie w kolektorze.
Da sie go ponoc jeszcze wiecej ''wlaczyc'', ale wywalajac kata, wylaczyc na amen sie nie da.
Mam ten sam problem. Nie wiem czy mi sie oplaca dorzuca walki do setupa z kompresorem. Nie wiem ile dołu mi ukradnie.
I jesli ma mi dojsc ''tylko'' 15-18 kucy na gorze to niezbyt. Ale jesli walki maja wzmonic setup z kompresorem ''wykladniczo'', o jakies 25-35 kucy to moze bym sie skusil...
Da sie go ponoc jeszcze wiecej ''wlaczyc'', ale wywalajac kata, wylaczyc na amen sie nie da.
Mam ten sam problem. Nie wiem czy mi sie oplaca dorzuca walki do setupa z kompresorem. Nie wiem ile dołu mi ukradnie.
I jesli ma mi dojsc ''tylko'' 15-18 kucy na gorze to niezbyt. Ale jesli walki maja wzmonic setup z kompresorem ''wykladniczo'', o jakies 25-35 kucy to moze bym sie skusil...
- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
Miałem Malcolm na myśli, że filmik może przerysowywać tak w jedną jak i drugą stronę, dźwięk na żywo jest też nieco inny, nie ma to jak ocena zza kierownicy
Co do map, to mam podobnie, dwie z czterech jest bez dodatków, jedna turystyczna druga torowa. Obecnie mam przekładnię 6b w parze z krótkim dyfrem lsd od 5b, to dość odczuwalna zmiana na plus w dynamice, ale na daily nie polecam.
Alex, lekki zamach do tego silnika to nie wiem, czy to jest dobry pomysł - i tak jest już pozbawiony walków wyrównoważajacych względem serii... Tak myślę, może błędnie, ale na takiego daily+ to chyba nie bardzo.
Co do map, to mam podobnie, dwie z czterech jest bez dodatków, jedna turystyczna druga torowa. Obecnie mam przekładnię 6b w parze z krótkim dyfrem lsd od 5b, to dość odczuwalna zmiana na plus w dynamice, ale na daily nie polecam.
Alex, lekki zamach do tego silnika to nie wiem, czy to jest dobry pomysł - i tak jest już pozbawiony walków wyrównoważajacych względem serii... Tak myślę, może błędnie, ale na takiego daily+ to chyba nie bardzo.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
zrobilem z 1500km NC 2.0 z lekkim zamachem i nie widzę minusów tego moda. Trochę bardziej trzeba się skupić przy ruszaniu by przypadkiem nie zdławić i tyle. A wkręca się na obroty fajnie.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- pavlacos
- Donator
- Posty: 681
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
dziwne pytanie ...
dla mnie obecny setup i spalanie w mieście średnio się nadaje na daily, więc dołożenie wałków co tu zmieni ?
bier i testuj
to jest dla mnie kolejny mod bez zbędnych dywagacji po szperze, co nastąpi po uzbieraniu znowu do skarpety, bo jak się okazuje są tez inne choroby motoryzacyjne niż miatoza
dla mnie obecny setup i spalanie w mieście średnio się nadaje na daily, więc dołożenie wałków co tu zmieni ?
bier i testuj
to jest dla mnie kolejny mod bez zbędnych dywagacji po szperze, co nastąpi po uzbieraniu znowu do skarpety, bo jak się okazuje są tez inne choroby motoryzacyjne niż miatoza
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 520
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
U mnie w sezonie daily musze odpalać raz na 2-3 tygodnie aby widzieć czy działa… nabijam Non stop, i pytanie czy po walkach spalanie wzrośnie wiesz, i 2-3L czy o 5-6Lpavlacos pisze: ↑17 gru 2021, 11:36dziwne pytanie ...
dla mnie obecny setup i spalanie w mieście średnio się nadaje na daily, więc dołożenie wałków co tu zmieni ?
bier i testuj
to jest dla mnie kolejny mod bez zbędnych dywagacji po szperze, co nastąpi po uzbieraniu znowu do skarpety, bo jak się okazuje są tez inne choroby motoryzacyjne niż miatoza :oops
Inwesting w dwa kolka?
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Obstawiam wzrost średniego spalania w okolicach 1L/100 może 2 po wymianie wałków.
To nie ITB !!
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
To nie ITB !!
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Wałki ostre z kompresorem to chyba nie ma sensu. Mam kompresor w 2.5 i generalnie instrukcja mówi żeby nie kręcić silnika powyżej 6500 (kit flying miasta/cosworth). Zresztą montował mi go pepeg i stroili z five i na wysokich obrotach i tak już nie jest w stanie dmuchać wystarczająco żeby zrobić użytek z wałków. Przy kompresorze lepiej zachować dół i środek moim zdaniembjorm pisze: ↑15 gru 2021, 20:36Popcorn chyba jest musem przy wyrzuconym kacie w kolektorze.
Da sie go ponoc jeszcze wiecej ''wlaczyc'', ale wywalajac kata, wylaczyc na amen sie nie da.
Mam ten sam problem. Nie wiem czy mi sie oplaca dorzuca walki do setupa z kompresorem. Nie wiem ile dołu mi ukradnie.
I jesli ma mi dojsc ''tylko'' 15-18 kucy na gorze to niezbyt. Ale jesli walki maja wzmonic setup z kompresorem ''wykladniczo'', o jakies 25-35 kucy to moze bym sie skusil...
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
@tytusr jesli walki Fivea podbijaja dol, srodek i gore to dla mnie ok. Czy z walkami czy bez, i tak nie krece do 6500rpm. Zaastanawia mnie po prostu czy caly przebieg kresek da sie podniesc w calym zakresie. Tzn na pewno sie da tylko pytanie o ile, czy to sie panie oplaca, bo te waleczki, strojenie i dodatkowe koszty to kolejne cirka 4kzl.
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Wałek, który w całym zakresie podnosi wartość momentu obrotowego to trochę jak Święty Gral... Jeszcze o czymś takim nie słyszałem. Zawsze jest coś za coś, gdzie kosztem nie jest tylko powiększone spalanie. Najlepiej zapytać five'a bezpośrednio. Wiem z pewnych źródeł, że przynajmniej w poprzedniej edycji wałków różowo nie było z ich pracą. Jak nie zamierzasz kręcić do 7500 to ja nie widzę żadnego sensu, a tylko mogą być problemy. Jako placebo lepiej chyba trochę zredukować masę koła zamachowego, ale żeby zachować komfort daily to też bez sensu. Zresztą ile km musi mieć MX5 żeby dawać frajdę. Do daily raczej dużo momentu od razu, a tu ostry wałek działa wręcz odwrotnie. Jak montowałem kompresor to pepeg sugerował też montaż ostrych wałków po czym w trakcie strojenia po samym kompresorze zupełnie się z tego wycofał gdy z five zaczęli analizować logi ze strojenia
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- marzdin
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
- Model: Inny
- Wersja: NCFL mode by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Akurat fakt wałków od Five'a jest dla mnie nowością, może coś mi umknęło, i miałem nadzieję, że były omawiane i analizowane różnice, a do Five'a też się odezwę
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Marzdin