Dylematy - wałki sportowe

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

13 gru 2021, 11:08

Proste pytanie.
Naprawde az tak dół sie pieprzy? Przy 2.5 dół jest naprawde przyjemny. Czy po zamontowaniu nie bedzie mniej wiecej taki jaki jest oryginalnie przy 2.0?
Dół Ok. Ale naprawde boli mnie kręcenie silnika wysoko bo czuje jak sie poci, fajnie byłby czuć do odcinki ze piec sie uśmiecha :winner:

Inne pytanie takie troche poboczne, ale z racji tego ze mazda nawijam naprawde duzo km w sezonie musi paść.
Jak bardzo moze zmienic sie spalanie? W tej chwili wiadomo ze czesto bak spada do zera w jeden Dzien jazdy wokół komina, ale pytanie wlasnie czy duuuzo wieksze spalanie wchodzi przy „normalnej” miejskiej jeździe?

Dajcie znac :)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 gru 2021, 12:20

o ile dobrze kojarze nowa wersja walkow Fiveopaca poprawia i górę i dół a silnik pracuje na wolnych normalnie gładko bez potrzeby podnoszenia obrotów biegu jałowego w tabelach. Nowa wersja tzn. był to świezy produkt gdy odbieralem swoje już byłe auto w lutym 2020. Aż mnie dziwiło jak to możliwe.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
rac000n
Posty: 155
Rejestracja: 23 paź 2020, 13:23
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: WWW

13 gru 2021, 16:16

Jak wygląda sprawa z ceną i dostępnością tych wałków? Są może kreski dla setupu 2.0 + 4-1 + wałki? :>
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 418
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

13 gru 2021, 16:38

Nie wiem, czy mogę w tym wątku, jeśli nie to założę osobny, ale mam podobny dylemat co Malcolm, tyle że w odniesieniu do NA. Czy ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami z ostrzejszymi wałkami w NA (wolnossak)? Seryjne wałki przedliftowe są zdaje się 239/252, zastanawiam się nad nieco ostrzejszymi plus kółka regulowane, strojenie Ecumaster i usunięcie przepływomierza. Jakie parametry powinny mieć wałki, żeby był zauważalny przyrost mocy na górze i nie było dramatycznego spadku na dole? Ma ktoś lub miał i podzieli się doświadczeniem?
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

13 gru 2021, 22:08

Malcolm_x pisze:Proste pytanie.
Naprawde az tak dół sie pieprzy? Przy 2.5 dół jest naprawde przyjemny. Czy po zamontowaniu nie bedzie mniej wiecej taki jaki jest oryginalnie przy 2.0?
Dół Ok. Ale naprawde boli mnie kręcenie silnika wysoko bo czuje jak sie poci, fajnie byłby czuć do odcinki ze piec sie uśmiecha :winner:

Inne pytanie takie troche poboczne, ale z racji tego ze mazda nawijam naprawde duzo km w sezonie musi paść.
Jak bardzo moze zmienic sie spalanie? W tej chwili wiadomo ze czesto bak spada do zera w jeden Dzien jazdy wokół komina, ale pytanie wlasnie czy duuuzo wieksze spalanie wchodzi przy „normalnej” miejskiej jeździe?

Dajcie znac :)
Mam 2.5 plus kolektor i wałki od Fivea założone w styczniu tego roku. Zapraszam na prawy fotel ;)
To by było najlepsze porównanie dla Ciebie.

Niestety nie jeździłem 2.5 przed wymianą walków, ale stockowym 2.0 już tak. Nie, nie ma tu co porównywać, 2.5 z tymi walkami jedzie od dołu lepiej. Wolne obroty (nie takie wolne, bo podniesione lekko) są jak należy, co może zmartwić tych, którzy lubią jak motorownia robi chrum-chrum-chrum-chrum ;)

Niemniej, jeśli jezdzisz na codzień miatą i najczęściej korzystasz z dołu obrotów, to nie wiem czy jest sens zmieniać wałki.
Po zmianie walków będzie palić więcej, bo będziesz zaglądał pod czerwone pole częściej...
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3674
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

14 gru 2021, 11:14

Na jaki poziom musieliscie podniesc wolne obroty zeby chodzilo rowno?
Masz wersje druga, poprawiona walkow czy pierwsza?

To ze 2.5 z walkami jedzie lepiej na dole niz 2.0 bez walkow to chyba pewne, jeszcze by tego brakowalo zeby walki robily na dole takie niuty jak gole 2.0 :D to bylby niezly LOL
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
recuperator
Posty: 35
Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
Model: NC
Lokalizacja: Wrocław

14 gru 2021, 11:19

Owałkowany silnik musi mieć skasztaniony dół siłą rzeczy, fizyki nie oszukasz przy dużym współotwarciu zaworów. Im większy czas otwarcia tym gorzej. Najgorsza jest jazda w korku, ale jak rozkręcisz silnik powyżej 3000rpm... no coś wspaniałego :)
Spalanie mojego 2.5 to 9L spokojnie do 13 nie-spokojnie. Dół trzeba było podlać żeby nie szarpał... dlatego podczas spokojnej jazdy spalanie nie jest najmniejsze. Nie wiem którą wersję wałków mam, może nadworny tuner @Fiveopac będzie w stanie to powiedzieć. Wolne obroty podniosłem z 720-750 i po rozgrzaniu robi przepiękne chrum-chrum. Pojedź u kogoś na prawym żeby ocenić, czy będzie Ci to pasować
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

15 gru 2021, 11:52

bjorm pisze:Na jaki poziom musieliscie podniesc wolne obroty zeby chodzilo rowno?
Masz wersje druga, poprawiona walkow czy pierwsza?[youtube][/youtube]

To ze 2.5 z walkami jedzie lepiej na dole niz 2.0 bez walkow to chyba pewne, jeszcze by tego brakowalo zeby walki robily na dole takie niuty jak gole 2.0 :D to bylby niezly LOL
Ja mam wersję "drugą", dół jest jednocześnie przyjemny* i "kulturalny", nic nie szarpie, nie wibruje również w jeździe miejskiej. Wolne obroty zdaje mi się mam blisko 900 obr/min.

Poza "miastem" natomiast...
Przekładnia 5b


Przekładnia 6b (testy wyższych przełożeń w zakrętach gdzieś na poczatku)



*Five może przypomni ile te wałki zmniejszają Nm dołem względem serii..
IMG-20210219-WA0008.jpg
IMG-20210219-WA0008.jpg (59.78 KiB) Przejrzano 1581 razy
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

15 gru 2021, 15:51

[youtube][/youtube]
Krzych pisze:
15 gru 2021, 11:52
bjorm pisze:Na jaki poziom musieliscie podniesc wolne obroty zeby chodzilo rowno?
Masz wersje druga, poprawiona walkow czy pierwsza?[youtube][/youtube]

To ze 2.5 z walkami jedzie lepiej na dole niz 2.0 bez walkow to chyba pewne, jeszcze by tego brakowalo zeby walki robily na takie niuty jak gole 2.0 :D to bylby niezly LOL
Ja mam wersję "drugą", dół jest jednocześnie przyjemny* i "kulturalny", nic nie szarpie, nie wibruje również w jeździe miejskiej. Wolne obroty zdaje mi się mam blisko 900 obr/min.

Poza "miastem" natomiast...
Przekładnia 5b


Przekładnia 6b (testy wyższych przełożeń w zakrętach gdzieś na poczatku)

*Five może przypomni ile te wałki zmniejszają Nm dołem względem serii..
IMG-20210219-WA0008.jpg
Dzieki za filmiki. Widac mega różnice miedzy moim 2.5 a twoim. Twoj sie lekko wkręca, No i słychać i widac ze nie poci sie tak jak seryjny :diablo: Nie mówiąc o tym ze spokojnie ponad 7 tysi mozna kręcić, gdzie u mnie powyżej 6 nie ma sensu.
Chyba bede sie dycydowdac i umawiać terminy u five’a :)
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

15 gru 2021, 16:53

Niech Cię dźwięki cobalta (po tuningu) i popcorny z filmików nie zmylą, polecam mimo wszystko się przejechać takim egzemplarzem i sprawdzić różnice na żywo :D
Wtedy się przekonasz, czy warto takie zmiany wprowadzić do samochodu przeznaczonego na daily ;)




Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

15 gru 2021, 19:08

Ja miałem seryjne walki i moim zdaniem do 7tys RPM kręciło się ladnie. Acz nie wiem ile w tym autosugestii a ile prawdy bo nigdy nie zhamowalem, może obecny właściciel to zrobi.

Z fajnych i przy tym niedrogich, zwłaszcza na etapie wymiany silnika albo sprzęgła polecam lekki zamach. Z trochę trudniejszych i droższych ale nadal tańszych niż walki - krótki dyfer. Do daily też spoko, moze poza trasami ale to też zależy jak kto jeździ (ja wolno więc pewnie bym tego specjalnie nie odczuł)

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

15 gru 2021, 20:17

Krzych pisze:
15 gru 2021, 16:53
Niech Cię dźwięki cobalta (po tuningu) i popcorny z filmików nie zmylą, polecam mimo wszystko się przejechać takim egzemplarzem i sprawdzić różnice na żywo :D
Wtedy się przekonasz, czy warto takie zmiany wprowadzić do samochodu przeznaczonego na daily ;)
Jezeli chodzi o dzwiek cobalta czy innych (łącznie z moim przelotem) nigdy mnie nie myliły co do tego ze to nadal tylko marna 4 cylindrowka :lipa:
Popcorn troche denerwuje, dobrze ze mam jedna mampe bez wodotrysków.
Fakt musze sie przejechać, wtedy zadecyduje czy warto wydawać kase
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3674
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

15 gru 2021, 20:36

Popcorn chyba jest musem przy wyrzuconym kacie w kolektorze.
Da sie go ponoc jeszcze wiecej ''wlaczyc'', ale wywalajac kata, wylaczyc na amen sie nie da.

Mam ten sam problem. Nie wiem czy mi sie oplaca dorzuca walki do setupa z kompresorem. Nie wiem ile dołu mi ukradnie.
I jesli ma mi dojsc ''tylko'' 15-18 kucy na gorze to niezbyt. Ale jesli walki maja wzmonic setup z kompresorem ''wykladniczo'', o jakies 25-35 kucy to moze bym sie skusil...
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

15 gru 2021, 20:56

Miałem Malcolm na myśli, że filmik może przerysowywać tak w jedną jak i drugą stronę, dźwięk na żywo jest też nieco inny, nie ma to jak ocena zza kierownicy ;)

Co do map, to mam podobnie, dwie z czterech jest bez dodatków, jedna turystyczna druga torowa. Obecnie mam przekładnię 6b w parze z krótkim dyfrem lsd od 5b, to dość odczuwalna zmiana na plus w dynamice, ale na daily nie polecam.

Alex, lekki zamach do tego silnika to nie wiem, czy to jest dobry pomysł - i tak jest już pozbawiony walków wyrównoważajacych względem serii... Tak myślę, może błędnie, ale na takiego daily+ to chyba nie bardzo.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

15 gru 2021, 22:12

zrobilem z 1500km NC 2.0 z lekkim zamachem i nie widzę minusów tego moda. Trochę bardziej trzeba się skupić przy ruszaniu by przypadkiem nie zdławić i tyle. A wkręca się na obroty fajnie.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

17 gru 2021, 11:36

dziwne pytanie ...
dla mnie obecny setup i spalanie w mieście średnio się nadaje na daily, więc dołożenie wałków co tu zmieni ?
bier i testuj 8-)

to jest dla mnie kolejny mod bez zbędnych dywagacji po szperze, co nastąpi po uzbieraniu znowu do skarpety, bo jak się okazuje są tez inne choroby motoryzacyjne niż miatoza :oops:
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

17 gru 2021, 13:15

pavlacos pisze:
17 gru 2021, 11:36
dziwne pytanie ...
dla mnie obecny setup i spalanie w mieście średnio się nadaje na daily, więc dołożenie wałków co tu zmieni ?
bier i testuj 8-)

to jest dla mnie kolejny mod bez zbędnych dywagacji po szperze, co nastąpi po uzbieraniu znowu do skarpety, bo jak się okazuje są tez inne choroby motoryzacyjne niż miatoza :oops
U mnie w sezonie daily musze odpalać raz na 2-3 tygodnie aby widzieć czy działa… nabijam Non stop, i pytanie czy po walkach spalanie wzrośnie wiesz, i 2-3L czy o 5-6L :kciukdol:

Inwesting w dwa kolka? :diablo:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 gru 2021, 15:22

Obstawiam wzrost średniego spalania w okolicach 1L/100 może 2 po wymianie wałków.

To nie ITB !!

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

19 gru 2021, 19:39

bjorm pisze:
15 gru 2021, 20:36
Popcorn chyba jest musem przy wyrzuconym kacie w kolektorze.
Da sie go ponoc jeszcze wiecej ''wlaczyc'', ale wywalajac kata, wylaczyc na amen sie nie da.

Mam ten sam problem. Nie wiem czy mi sie oplaca dorzuca walki do setupa z kompresorem. Nie wiem ile dołu mi ukradnie.
I jesli ma mi dojsc ''tylko'' 15-18 kucy na gorze to niezbyt. Ale jesli walki maja wzmonic setup z kompresorem ''wykladniczo'', o jakies 25-35 kucy to moze bym sie skusil...
Wałki ostre z kompresorem to chyba nie ma sensu. Mam kompresor w 2.5 i generalnie instrukcja mówi żeby nie kręcić silnika powyżej 6500 (kit flying miasta/cosworth). Zresztą montował mi go pepeg i stroili z five i na wysokich obrotach i tak już nie jest w stanie dmuchać wystarczająco żeby zrobić użytek z wałków. Przy kompresorze lepiej zachować dół i środek moim zdaniem
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3674
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

19 gru 2021, 20:51

@tytusr jesli walki Fivea podbijaja dol, srodek i gore to dla mnie ok. Czy z walkami czy bez, i tak nie krece do 6500rpm. Zaastanawia mnie po prostu czy caly przebieg kresek da sie podniesc w calym zakresie. Tzn na pewno sie da tylko pytanie o ile, czy to sie panie oplaca, bo te waleczki, strojenie i dodatkowe koszty to kolejne cirka 4kzl.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

20 gru 2021, 0:24

Wałek, który w całym zakresie podnosi wartość momentu obrotowego to trochę jak Święty Gral... Jeszcze o czymś takim nie słyszałem. Zawsze jest coś za coś, gdzie kosztem nie jest tylko powiększone spalanie. Najlepiej zapytać five'a bezpośrednio. Wiem z pewnych źródeł, że przynajmniej w poprzedniej edycji wałków różowo nie było z ich pracą. Jak nie zamierzasz kręcić do 7500 to ja nie widzę żadnego sensu, a tylko mogą być problemy. Jako placebo lepiej chyba trochę zredukować masę koła zamachowego, ale żeby zachować komfort daily to też bez sensu. Zresztą ile km musi mieć MX5 żeby dawać frajdę. Do daily raczej dużo momentu od razu, a tu ostry wałek działa wręcz odwrotnie. Jak montowałem kompresor to pepeg sugerował też montaż ostrych wałków po czym w trakcie strojenia po samym kompresorze zupełnie się z tego wycofał gdy z five zaczęli analizować logi ze strojenia
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

25 gru 2021, 12:34

A jaka jest różnica między wałkami Five'a a Cat Cams 2291603 ?
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3674
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

25 gru 2021, 19:20

marzdin pisze:
25 gru 2021, 12:34
A jaka jest różnica między wałkami Five'a a Cat Cams 2291603 ?
Pewnie nikt ci lepiej na to nie odpowie niż Five.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

25 gru 2021, 23:45

Akurat fakt wałków od Five'a jest dla mnie nowością, może coś mi umknęło, i miałem nadzieję, że były omawiane i analizowane różnice, a do Five'a też się odezwę
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
ODPOWIEDZ