NC 1.8-nierówna praca silnika

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
TomekD
Donator
Donator
Posty: 185
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
Model: NC
Wersja: Blue Lagoon ;-)
Lokalizacja: Wawa

04 sie 2021, 8:41

Objaw: na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach schodzi 3-5 razy do 500-600 obrotów, potem wskakuje na poprawne ok. 1000. Co ciekawe: przy włączonej klimie, objaw rzadziej występuje. Co ciekawe nr 2 (może przypadkowa zbieżność): pierwszy raz pojawiło się to po przepaleniu bezpiecznika nr 17 w komorze silnika (z opisu: do zabezpieczenia różnych obwodów, w tym na pewno radia/CD), musiałem podjechać parę km do sklepu po nowy bezpiecznik. Po wymianie, radio OK, a ta nierówna praca silnika pozostała i mnie wk... Czy to może świece/cewka/przewody szwankują, czy może coś w body kompie się rozprogramowało po tym przepaleniu bezpiecznika?
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

04 sie 2021, 11:12

Kij od miotły, ustawić na 3 tys obrotów, potrzymać tak aż obroty spadną i gotowe;)
Jak nie pomoże kombinuj dalej.
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 703
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

04 sie 2021, 12:13

TomekD pisze:
04 sie 2021, 8:41
Objaw: na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach schodzi 3-5 razy do 500-600 obrotów, potem wskakuje na poprawne ok. 1000. Co ciekawe: przy włączonej klimie, objaw rzadziej występuje. Co ciekawe nr 2 (może przypadkowa zbieżność): pierwszy raz pojawiło się to po przepaleniu bezpiecznika nr 17 w komorze silnika (z opisu: do zabezpieczenia różnych obwodów, w tym na pewno radia/CD), musiałem podjechać parę km do sklepu po nowy bezpiecznik. Po wymianie, radio OK, a ta nierówna praca silnika pozostała i mnie wk... Czy to może świece/cewka/przewody szwankują, czy może coś w body kompie się rozprogramowało po tym przepaleniu bezpiecznika?
Brzmi jak adaptacja kompa po odpięciu aku.
Awatar użytkownika
TomekD
Donator
Donator
Posty: 185
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
Model: NC
Wersja: Blue Lagoon ;-)
Lokalizacja: Wawa

04 sie 2021, 13:23

Ziolko73 pisze:
04 sie 2021, 11:12
Kij od miotły, ustawić na 3 tys obrotów, potrzymać tak aż obroty spadną i gotowe;)
Jak nie pomoże kombinuj dalej.
HA HA HA!!!
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
Awatar użytkownika
TomekD
Donator
Donator
Posty: 185
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
Model: NC
Wersja: Blue Lagoon ;-)
Lokalizacja: Wawa

04 sie 2021, 13:24

konopa pisze:
04 sie 2021, 12:13
TomekD pisze:
04 sie 2021, 8:41
Objaw: na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach schodzi 3-5 razy do 500-600 obrotów, potem wskakuje na poprawne ok. 1000. Co ciekawe: przy włączonej klimie, objaw rzadziej występuje. Co ciekawe nr 2 (może przypadkowa zbieżność): pierwszy raz pojawiło się to po przepaleniu bezpiecznika nr 17 w komorze silnika (z opisu: do zabezpieczenia różnych obwodów, w tym na pewno radia/CD), musiałem podjechać parę km do sklepu po nowy bezpiecznik. Po wymianie, radio OK, a ta nierówna praca silnika pozostała i mnie wk... Czy to może świece/cewka/przewody szwankują, czy może coś w body kompie się rozprogramowało po tym przepaleniu bezpiecznika?
Brzmi jak adaptacja kompa po odpięciu aku.
Brzmi rozsądnie. Sprawdzę. :senkju:
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
mareknc
Posty: 32
Rejestracja: 10 cze 2021, 12:24
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Nad Bałtykiem

04 sie 2021, 14:32

A poziom płynu chłodzącego masz na full ? i płyn w dobrym stanie ?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 sie 2021, 14:42

Wlasciwsza metoda zamiast zabawy ze szczotka to wyczyszczenie przepustnicy. Popełniłem post na ten temat

przy użyciu Tapatalka


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
TomekD
Donator
Donator
Posty: 185
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
Model: NC
Wersja: Blue Lagoon ;-)
Lokalizacja: Wawa

05 sie 2021, 6:30

mareknc pisze:
04 sie 2021, 14:32
A poziom płynu chłodzącego masz na full ? i płyn w dobrym stanie ?
Hmmm... poziom OK. Stan? Po zakupie jeszcze nie wymieniłem, ale zamierzam. Serio, to może mieć wpływ na wolne obroty?
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 sie 2021, 12:02

W NC nie ma już zaworu termicznego wolnych obrotow więc poziom płynu może wpłynąć najwyżej na sprawność chlodzenia.

99% że przepustnica jest po prostu brudna i przez to sterownik potrzebuje więcej czasu niż zwykle na adaptację. Wyczyść i będzie dobrze.

przy użyciu Tapatalka


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mareknc
Posty: 32
Rejestracja: 10 cze 2021, 12:24
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Nad Bałtykiem

05 sie 2021, 21:25

Alex pisze:
05 sie 2021, 12:02
W NC nie ma już zaworu termicznego wolnych obrotow więc poziom płynu może wpłynąć najwyżej na sprawność chlodzenia.
hm, to po co przepustnica jest połączona z układem chłodzenia ? na dole przepustnicy jest wężyk nr 15-186 (drugi link). Wystarczy że układ jest zapowietrzony i już obroty wariują. Ja tak miałem, obroty falowały (po rozgrzaniu oczywiście), zajrzałem że poziom w okolicy niskiego, do tego 13 letni płyn. Po wymianie i dobrym odpowietrzeniu problem ustąpił.

http://mazdaepc.com/parts/MX-5/AENA09/C2/1364A/

http://mazdaepc.com/parts/MX-5/AENA09/C2/1500A/1N48182/
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

05 sie 2021, 22:49

TomekD pisze:
04 sie 2021, 13:23
Ziolko73 pisze:
04 sie 2021, 11:12
Kij od miotły, ustawić na 3 tys obrotów, potrzymać tak aż obroty spadną i gotowe;)
Jak nie pomoże kombinuj dalej.
HA HA HA!!!
Wbrew pozorom, to nie jest żart, to jest jeden ze sposobów na nauczenie ECU wolnych obrotów.
hm, to po co przepustnica jest połączona z układem chłodzenia ? na dole przepustnicy jest wężyk nr 15-186 (drugi link). Wystarczy że układ jest zapowietrzony i już obroty wariują. Ja tak miałem, obroty falowały (po rozgrzaniu oczywiście), zajrzałem że poziom w okolicy niskiego, do tego 13 letni płyn. Po wymianie i dobrym odpowietrzeniu problem ustąpił.
To jest podgrzewanie przepustnicy, przydatne tylko w ogromne mrozy i nie ma żadnego w ogóle wpływu na pracę samej przepustnicy albo trzymanie wolnych obrotów.
Ja u siebie mam to wyrzucone bo w lecie tylko podgrzewa powietrze idiotycznie.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 sie 2021, 22:08


unaimed1337 pisze:
TomekD pisze:
04 sie 2021, 13:23
Ziolko73 pisze:
04 sie 2021, 11:12
Kij od miotły, ustawić na 3 tys obrotów, potrzymać tak aż obroty spadną i gotowe;)
Jak nie pomoże kombinuj dalej.
HA HA HA!!!
Wbrew pozorom, to nie jest żart, to jest jeden ze sposobów na nauczenie ECU wolnych obrotów.
Owszem jest to sposób i nawet działa ale jest idiotyczny. Właściwym sposobem jest wyczyszczenie przepustnicy po czym działa ona prawie jak nówka. Brudna przepustnica jest brudna i nie działa tak dobrze jak czysta

Uwierzcie, resetow i adaptacji PCM w NC robiłem naprawdę duuuzo i po wyczyszczeniu przepustnicy proces adaptacji jest ledwie zauwazalny, nie wymaga żadnych czynności ze strony użytkownika.

Jeśli ktos sie boi że czyszczac popsuje - a taka jest forumowa fama - zapraszam do mnie. Za drobna kwotę wyczyszcze i będzie działać a gdyby się zepsuła w co nie wierze dam od ręki druga sprawna która mam na półce.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

07 sie 2021, 6:04

Czyszczenie jak najbardziej pomaga, ale chciałem tak na szybko poradzić chłopakowi;)
Fakt, czysta przepustnica adaptuje się niezauważalnie
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
maetson
Posty: 27
Rejestracja: 22 lut 2019, 10:34
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Gdańsk

07 sie 2021, 17:17

Jakie paliwo lejesz? Spróbuj zalać na innej stacji. Nie umiem tego wytłumaczyć, ale gdy zaleje na BP mam właśnie identyczny objaw. Gdy zalewam na Orlenie cały problem od razu znika.

3 razy zmieniałem w ten sposób stacje i za każdym razem ten sam efekt. Póki co leje z orlenu i zero problemów.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

07 sie 2021, 22:46

Tej... Bez jaj.... wyczyścić przepustnice ...i już.
Mi falowały obroty , wyczyściłem 9 tys km temu.Wciaz bez problemu :)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
TomekD
Donator
Donator
Posty: 185
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
Model: NC
Wersja: Blue Lagoon ;-)
Lokalizacja: Wawa

10 sie 2021, 7:17

Paliwo leje tylko na stacjach, powiedzmy markowych. Z porad czyszczenia przepustnicy skorzystam - wygląda na to, ze to najbardziej trafne działanie. Zobaczymy. :senkju:

Update!
Potwierdzam-to brudna przepustnica. Dzięki za pomoc!!
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
ODPOWIEDZ