NC 1.8-nierówna praca silnika
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- TomekD
- Donator
- Posty: 185
- Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
- Model: NC
- Wersja: Blue Lagoon ;-)
- Lokalizacja: Wawa
Objaw: na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach schodzi 3-5 razy do 500-600 obrotów, potem wskakuje na poprawne ok. 1000. Co ciekawe: przy włączonej klimie, objaw rzadziej występuje. Co ciekawe nr 2 (może przypadkowa zbieżność): pierwszy raz pojawiło się to po przepaleniu bezpiecznika nr 17 w komorze silnika (z opisu: do zabezpieczenia różnych obwodów, w tym na pewno radia/CD), musiałem podjechać parę km do sklepu po nowy bezpiecznik. Po wymianie, radio OK, a ta nierówna praca silnika pozostała i mnie wk... Czy to może świece/cewka/przewody szwankują, czy może coś w body kompie się rozprogramowało po tym przepaleniu bezpiecznika?
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
- konopa
- Donator
- Posty: 703
- Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
- Model: ND
- Wersja: NA + NB + NC + ND
- Lokalizacja: Wrocław
Brzmi jak adaptacja kompa po odpięciu aku.TomekD pisze: ↑04 sie 2021, 8:41Objaw: na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach schodzi 3-5 razy do 500-600 obrotów, potem wskakuje na poprawne ok. 1000. Co ciekawe: przy włączonej klimie, objaw rzadziej występuje. Co ciekawe nr 2 (może przypadkowa zbieżność): pierwszy raz pojawiło się to po przepaleniu bezpiecznika nr 17 w komorze silnika (z opisu: do zabezpieczenia różnych obwodów, w tym na pewno radia/CD), musiałem podjechać parę km do sklepu po nowy bezpiecznik. Po wymianie, radio OK, a ta nierówna praca silnika pozostała i mnie wk... Czy to może świece/cewka/przewody szwankują, czy może coś w body kompie się rozprogramowało po tym przepaleniu bezpiecznika?
- TomekD
- Donator
- Posty: 185
- Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
- Model: NC
- Wersja: Blue Lagoon ;-)
- Lokalizacja: Wawa
Brzmi rozsądnie. Sprawdzę.konopa pisze: ↑04 sie 2021, 12:13Brzmi jak adaptacja kompa po odpięciu aku.TomekD pisze: ↑04 sie 2021, 8:41Objaw: na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach schodzi 3-5 razy do 500-600 obrotów, potem wskakuje na poprawne ok. 1000. Co ciekawe: przy włączonej klimie, objaw rzadziej występuje. Co ciekawe nr 2 (może przypadkowa zbieżność): pierwszy raz pojawiło się to po przepaleniu bezpiecznika nr 17 w komorze silnika (z opisu: do zabezpieczenia różnych obwodów, w tym na pewno radia/CD), musiałem podjechać parę km do sklepu po nowy bezpiecznik. Po wymianie, radio OK, a ta nierówna praca silnika pozostała i mnie wk... Czy to może świece/cewka/przewody szwankują, czy może coś w body kompie się rozprogramowało po tym przepaleniu bezpiecznika?
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Wlasciwsza metoda zamiast zabawy ze szczotka to wyczyszczenie przepustnicy. Popełniłem post na ten temat
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
W NC nie ma już zaworu termicznego wolnych obrotow więc poziom płynu może wpłynąć najwyżej na sprawność chlodzenia.
99% że przepustnica jest po prostu brudna i przez to sterownik potrzebuje więcej czasu niż zwykle na adaptację. Wyczyść i będzie dobrze.
przy użyciu Tapatalka
99% że przepustnica jest po prostu brudna i przez to sterownik potrzebuje więcej czasu niż zwykle na adaptację. Wyczyść i będzie dobrze.
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
hm, to po co przepustnica jest połączona z układem chłodzenia ? na dole przepustnicy jest wężyk nr 15-186 (drugi link). Wystarczy że układ jest zapowietrzony i już obroty wariują. Ja tak miałem, obroty falowały (po rozgrzaniu oczywiście), zajrzałem że poziom w okolicy niskiego, do tego 13 letni płyn. Po wymianie i dobrym odpowietrzeniu problem ustąpił.
http://mazdaepc.com/parts/MX-5/AENA09/C2/1364A/
http://mazdaepc.com/parts/MX-5/AENA09/C2/1500A/1N48182/
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
Wbrew pozorom, to nie jest żart, to jest jeden ze sposobów na nauczenie ECU wolnych obrotów.
To jest podgrzewanie przepustnicy, przydatne tylko w ogromne mrozy i nie ma żadnego w ogóle wpływu na pracę samej przepustnicy albo trzymanie wolnych obrotów.hm, to po co przepustnica jest połączona z układem chłodzenia ? na dole przepustnicy jest wężyk nr 15-186 (drugi link). Wystarczy że układ jest zapowietrzony i już obroty wariują. Ja tak miałem, obroty falowały (po rozgrzaniu oczywiście), zajrzałem że poziom w okolicy niskiego, do tego 13 letni płyn. Po wymianie i dobrym odpowietrzeniu problem ustąpił.
Ja u siebie mam to wyrzucone bo w lecie tylko podgrzewa powietrze idiotycznie.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Owszem jest to sposób i nawet działa ale jest idiotyczny. Właściwym sposobem jest wyczyszczenie przepustnicy po czym działa ona prawie jak nówka. Brudna przepustnica jest brudna i nie działa tak dobrze jak czystaunaimed1337 pisze:Wbrew pozorom, to nie jest żart, to jest jeden ze sposobów na nauczenie ECU wolnych obrotów.
Uwierzcie, resetow i adaptacji PCM w NC robiłem naprawdę duuuzo i po wyczyszczeniu przepustnicy proces adaptacji jest ledwie zauwazalny, nie wymaga żadnych czynności ze strony użytkownika.
Jeśli ktos sie boi że czyszczac popsuje - a taka jest forumowa fama - zapraszam do mnie. Za drobna kwotę wyczyszcze i będzie działać a gdyby się zepsuła w co nie wierze dam od ręki druga sprawna która mam na półce.
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Jakie paliwo lejesz? Spróbuj zalać na innej stacji. Nie umiem tego wytłumaczyć, ale gdy zaleje na BP mam właśnie identyczny objaw. Gdy zalewam na Orlenie cały problem od razu znika.
3 razy zmieniałem w ten sposób stacje i za każdym razem ten sam efekt. Póki co leje z orlenu i zero problemów.
3 razy zmieniałem w ten sposób stacje i za każdym razem ten sam efekt. Póki co leje z orlenu i zero problemów.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Tej... Bez jaj.... wyczyścić przepustnice ...i już.
Mi falowały obroty , wyczyściłem 9 tys km temu.Wciaz bez problemu
Mi falowały obroty , wyczyściłem 9 tys km temu.Wciaz bez problemu
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- TomekD
- Donator
- Posty: 185
- Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
- Model: NC
- Wersja: Blue Lagoon ;-)
- Lokalizacja: Wawa
Paliwo leje tylko na stacjach, powiedzmy markowych. Z porad czyszczenia przepustnicy skorzystam - wygląda na to, ze to najbardziej trafne działanie. Zobaczymy.
Update!
Potwierdzam-to brudna przepustnica. Dzięki za pomoc!!
Update!
Potwierdzam-to brudna przepustnica. Dzięki za pomoc!!
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"