Modyfikacja rozpórki kielichów.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Szukam jakiejś opcji dla OEM rozpórki kielichów ale
1. Cybul do dziś nie zrobił czegoś co działa i pasuje u każdego
2. Cobalt wydaje się trochę za drogi jak na OEM rozpórkę z jedną poprzeczną belką wysoko pod szybą link
3. IL też brak poprzecznej rozpórki miedzy kielichami link
Dlatego zastanawiam się co może pójśc nie tak, lub dlaczego nie powinienem zrobić tak, że
Jadę do mechanika gdzie mam już zamontowaną OEM rozpórkę i on mi tylko wspawuje poprzeczkę pomiędzy dwoma ramionami OEM?
Chodzi mi o to czy nie zapominam o czymś waznym jesli zrobie takię ramię zaraz nad silnikiem lub między kielichami ale z lekkim podniesieniem?
To tego wlasnie tej poprzeczce brakuje. Stabilizacji poprzecznej i mysle ze wtedy bedzie naprawde OK.
Laczenie na pewno nie moze dotykac silnika. Jakies inne uwagi czy sugesite?
1. Cybul do dziś nie zrobił czegoś co działa i pasuje u każdego
2. Cobalt wydaje się trochę za drogi jak na OEM rozpórkę z jedną poprzeczną belką wysoko pod szybą link
3. IL też brak poprzecznej rozpórki miedzy kielichami link
Dlatego zastanawiam się co może pójśc nie tak, lub dlaczego nie powinienem zrobić tak, że
Jadę do mechanika gdzie mam już zamontowaną OEM rozpórkę i on mi tylko wspawuje poprzeczkę pomiędzy dwoma ramionami OEM?
Chodzi mi o to czy nie zapominam o czymś waznym jesli zrobie takię ramię zaraz nad silnikiem lub między kielichami ale z lekkim podniesieniem?
To tego wlasnie tej poprzeczce brakuje. Stabilizacji poprzecznej i mysle ze wtedy bedzie naprawde OK.
Laczenie na pewno nie moze dotykac silnika. Jakies inne uwagi czy sugesite?
Cobalt do nd ma takie rozwiązanie ale ludzie narzekają, że potrafi walić w maskę od dołu.
Ale to rozporka Cobalta wali? Czy piszesz o jakies dokladce Cobalta do OEM rozporki?LikelyJupiter8 pisze: ↑12 cze 2021, 13:09Cobalt do nd ma takie rozwiązanie ale ludzie narzekają, że potrafi walić w maskę od dołu.
Do ND chciałem kupić takiego Cobalta: https://www.moss-europe.fr/marque-et-mo ... 0-890.html bo chciałem mieć ten poprzeczny wspornik a nie tylko standardowy łuk.
I niektórzy pisali, że im wali o maskę. Myślę, że z tą poprzeczną rurką trzeba bardzo dobrze wymierzyć do ewentualnego spawu.
Ale może to dotyczy tylko ND.
I niektórzy pisali, że im wali o maskę. Myślę, że z tą poprzeczną rurką trzeba bardzo dobrze wymierzyć do ewentualnego spawu.
Ale może to dotyczy tylko ND.
My mamy ta z IL i naprawdę czuć, że auto jest sztywniejsze. Z tego co widzę pod linkiem który podałeś jest już dostępna.bjorm pisze: ↑12 cze 2021, 11:39Szukam jakiejś opcji dla OEM rozpórki kielichów ale
1. Cybul do dziś nie zrobił czegoś co działa i pasuje u każdego
2. Cobalt wydaje się trochę za drogi jak na OEM rozpórkę z jedną poprzeczną belką wysoko pod szybą link
3. IL też brak poprzecznej rozpórki miedzy kielichami link
Dlatego zastanawiam się co może pójśc nie tak, lub dlaczego nie powinienem zrobić tak, że
Jadę do mechanika gdzie mam już zamontowaną OEM rozpórkę i on mi tylko wspawuje poprzeczkę pomiędzy dwoma ramionami OEM?
Chodzi mi o to czy nie zapominam o czymś waznym jesli zrobie takię ramię zaraz nad silnikiem lub między kielichami ale z lekkim podniesieniem?
To tego wlasnie tej poprzeczce brakuje. Stabilizacji poprzecznej i mysle ze wtedy bedzie naprawde OK.
Laczenie na pewno nie moze dotykac silnika. Jakies inne uwagi czy sugesite?
ZonxqeI.jpg
- Załączniki
-
- received_1145566485861875.jpeg (216.2 KiB) Przejrzano 1682 razy
-
- received_152678753059520.jpeg (247.7 KiB) Przejrzano 1682 razy
Zapraszam na nasz Instagram
https://instagram.com/purpleblack_mx5nc ... MyMTA2M2Y=
https://instagram.com/purpleblack_mx5nc ... MyMTA2M2Y=
- monkahead
- Donator
- Posty: 1391
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ładna sam robiłeś? Teina zamontowałeś?AndrzejG pisze:Może tak? nic nie obciera.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- AndrzejG
- Donator
- Posty: 90
- Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:49
- Model: NC FL
- Wersja: Summer 2.0
- Lokalizacja: Jaworzno
Gazrurka, kolano i migomat
Tein siedzi już od dawna, prawie 30kkm będzie. Chyba mam słabo temat aktualizowany
Czemu niewykonalne? Zawsze można inaczej poprowadzić rurkę, miejsce powinno się znaleźć.
Swoją drogą, chciałbym mieć taki problem jak Ty
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Dzwoń do Cybula i niech ci wyśle swója na przymiarkę. A nóż podpasuje. Jak nie to zwrot i po kłopocie.luki_92_92 pisze: ↑02 lip 2021, 16:42Ja to tam bym chciał w ogóle mieć jakąś rozpórkę, choćby dla samego wyglądu
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
Niestety jest wymagany.luki_92_92 pisze:Do tej rozpórki od cybula nie jest wymagany element na podszybiu z fabrycznej rozpórki?
Coś tam w tym zakresie miał Cybul podobno zaradzić, ale na razie alternatywy brak.
Pozostaje polować na (prawie na pewno) zardzewiałą używkę, bądź kupić nowy element np z ILL'a.
Poniżej czarny OEM z 1.8 vs używka po piaskowaniu, ocynkowaniu i malowaniu proszkowym...
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
No to też właśnie się zastanawiam odnośnie tego posta
Bo o ile samą rozpórkę kupić się w miarę da, to nikt tego środka nie chce sprzedać, a na IL kosztuje jakiś chory hajs i w zasadzie dlatego nie mam rozpórki, po poście zacytowanym i twoim foto w budzie po 1.8 myślałem, że nie jest ten element potrzebnybjorm pisze: ↑02 lip 2021, 17:53Dzwoń do Cybula i niech ci wyśle swója na przymiarkę. A nóż podpasuje. Jak nie to zwrot i po kłopocie.luki_92_92 pisze: ↑02 lip 2021, 16:42Ja to tam bym chciał w ogóle mieć jakąś rozpórkę, choćby dla samego wyglądu
Wydaje mi się że rozpórka Cybula, skoro ma poprzeczną wstawkę to będzie lepiej stabilizować auto bez podszybia niż OEM rozpórka bez bez poprzecznego dodatku.
Łukasz, miesiąc na forum wisiała moja rozpórka OEM z podszybiem w cenie 400zl za komplet i długo nie było chętnych. Aż w szoku byłem
Łukasz, miesiąc na forum wisiała moja rozpórka OEM z podszybiem w cenie 400zl za komplet i długo nie było chętnych. Aż w szoku byłem
- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
Wg mnie niekoniecznie. Gdzieś był schemat jak działają siły w zawieszeniu w miatach...bjorm pisze:Wydaje mi się że rozpórka Cybula, skoro ma poprzeczną wstawkę to będzie lepiej stabilizować auto bez podszybia niż OEM rozpórka bez bez poprzecznego dodatku.
Z tego schematu wynikało, że z uwagi na konstrukcję zawieszenia jak i rodzaj nadwozia bardziej usztywni całość oryginalna rozpórka łącząca górne mocowania z firewallem niż poprzeczka łącząca ze sobą jedynie górne mocowania amortyzatorów.
W naszych miatach, inaczej niż przy McPersonie amortyzator pełni tylko funkcję tłumiącą, koło "prowadzą" wahacze (górne i dolne) zamocowane do sanek. Pewne jest to, że ta dodatkowa poprzeczka w miacie sprawdza się idealnie przy przepychaniu samochodu. Brake stopper jest dodatkiem którego OEM nie ma, waga zapewne też jest wyższa niż OEM (organoleptycznie, nie ważyłem niestety).
Teoretycznie, taka rozpórka poprawia sztywność, wiec lepiej gdy jest, niż jej nie ma, w praktyce poprawy prowadzenia po zamontowaniu nie odczułem na torze, tym bardziej na drodze. Moze mieć to związek z tym, że auto wcześniej miało zawieszenie zmienione na meisterra (najbardziej odczuwalna zmiana) i dołożone staby z rexa.
Przyznam się, że kupując rozpórkę nie doczytałem, że będę musiał mimo wszystko zaopatrzyć się w element podszybia, dalej już poszło
Zostałem z 1 elementem podszybia i dwiema rozpórkami (OEM +Cybul).
Zakup kompletu rozpórka +mocowanie (bo nikt nie sprzeda pojedynczego elementu) 350-400 zł, piaskowanie, ocynk, malowanie i już jesteśmy blisko ceny z ILL'a za nowy element podszybia, ale mamy w "gratisie" rozpórkę (którą potrzebujemy lub nie).
W tym momencie, jeśli cybul oferuje w rozsądnej cenie alternatywne rozwiązanie na element podszybia, to jest to duży plus dla chętnych na zamiennik OEM rozpórki.
Dzis dostalem info ze podszybie jest obecnie szykowane do wystawienia i cena to jakies 130zl wiec raczej git.
Mysle ze jesli mamy juz podszybie a chcemy cos lepszego niz OEM to lepiej wydac kase na Cybula niz na IL czy Cobalta i to nie ze wzgledow patriotycznych
Mysle ze jesli mamy juz podszybie a chcemy cos lepszego niz OEM to lepiej wydac kase na Cybula niz na IL czy Cobalta i to nie ze wzgledow patriotycznych