Błąd P2096 i P0140
[NC 2.0 2007]
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 mar 2020, 18:23
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska
Cześć. Od dobrego roku, cały czas zapalają mi się te dwa błędy naprzemiennie. Po skasowaniu zapalają się różnie, raz po 10 raz po 1000km. Zazwyczaj co zdążyłem zauważyć wyskakuje check w momencie jak jadę spokojnie w trasie w okolicach 2500 obrotów. Co może być przyczyną ?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Dużo rzeczy może być przyczyną. Samochód seryjny czy jakieś mody masz pod maską typu zimny dolot itd? Zacznij od sprawdzenia czy wiązki od obydwu sond lambda są ok. Na zagranicznych górach radzą żeby wyczyścić maf sensor, kilku osobom to pomogło. Ponoć w nc sypie się pierwszy katalizator, całkiem możliwe, że taka sytuacja zaburzy pracę drugiej sondy. Poza tym to może być ecu, sama sonda, wtryski, lewe powietrze za mafem, trzeba po prostu sprawdzać po kolei.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Zacząłbym od sprawdzenia i jeśli trzeba wymiany tylnej sondy lambda.
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 mar 2020, 18:23
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska
Seryjny. Dzięki za radę, powoli będę się zabierał za walkę z tym błędem, bo na razie to nic poza check engine się nie dzieje. Spalanie, osiągi wszystko w normie.
- BOMI21
- Donator
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
- Lokalizacja: opolskie
http://ncmiata-servicemanual.com/Servic ... 10800.html
http://ncmiata-servicemanual.com/Servic ... 05300.html
Przyczyn może być dużo, ale bym zaczął od wymiany sondy lombda - te padają dosyć często. Wymiana jest bajecznie prosta, trzeba tylko kupić specjalny klucz do sond, ściągnąć koło i mieć dostęp do samochodu od dołu.
http://ncmiata-servicemanual.com/Servic ... 05300.html
Przyczyn może być dużo, ale bym zaczął od wymiany sondy lombda - te padają dosyć często. Wymiana jest bajecznie prosta, trzeba tylko kupić specjalny klucz do sond, ściągnąć koło i mieć dostęp do samochodu od dołu.
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Czy to jest ta sonda którą się wyłącza przy okazji strojenia?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 mar 2020, 18:23
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska
Katalizatory jest jeden i drugi. Wymienię sondy i będę obserwował. Wiecie może jaki jest fabryczny oznaczenie sond ?
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ja bym najpierw sprawdził odczyty i wymienił druga zgodnie z błędem. Pierwsza tania nie jest
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Pytanie czy pierwszy jeszcze jest... one lubią popłynąć..loczkowaty pisze:Katalizatory jest jeden i drugi. Wymienię sondy i będę obserwował. Wiecie może jaki jest fabryczny oznaczenie sond ?
zobacz też na wiązkę...
Choć dostajesz oba błędy.. więc to mniej ptawdopodobne..
Wysłane z mojego telefonu.