NC1 - problem z wtyczkami do cewek
: 15 kwie 2021, 12:09
Hej ludki,
jak niektórym już wiadomo NC1 ma taki feler że prędzej czy później zaczynają dziać się dziwne rzeczy typu silnik przerywa, nie chce jechać jak powinien, raz jest lepiej a raz gorzej, itd. Problem jest we wiązce do cewek zapłonowych. Do każdej cewki dochodzi gruba ciężka wiązka, która sobie drga i po kilkunastu latach urywają się kabelki przy samych cewkach. Wizualnie wiązka może wyglądać na nieuszkodzoną jednak przewód potraf być przerwany w środku.
watek na miata.net
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=684724
0. (porada gratis) na wstępie przygotowujemy lutownicę i prąd do niej. Nie radzę testować jeśli nie mamy ww. pod ręką, w leśnej głuszy itepe
1.Test praktyczny: zdejmujemy pokrywę silnika i na pracującym silniku zaczynamy targać kolejno wiązkami do cewek. Jeśli przy którejś cewce praca silnika zmieni się - mamy usterkę
niezależnie od wyniku testu proponuję rozwinac izolację z 4 wiązek, naszym oczom ukażą się łączenia przewodów zalane jakąś gumpodobną masą. To jest obciążnik - przyczyna problemu. Ja zdecydowałem się zostawić tak rozwinietą wiązkę, wygląda to brzydko ale zmniejsza szansę usterki.
Później wpadłem na pomysł nieco lepszy estetycznie
Porządna - w teorii - metoda diagnostyki: wypadanie zaplonow jest rejestrowane przez PCM a dane na ten temat mogą być odczytywane z monitorow OBD2 np poprzez Forscana. Moja praktyka mówi jednak że to w NC nie działa. Owszem coś pokazuje ale:
- mając już wyraźny problem na 3 cylindrze, diagnostyka pokazywała pojedyńcze wypadania zapłonów ... na cylindrach 1 i 4. Na 3 zero wypadnieć. A problem byl bardzo wyraźny, auto jeździło jakby chciało a nie mogło. Zanim doszedłem ocb minął tydzień więc danych powinno być być sporo.
- przy silniku pracujacym na 3 cylidrach (kabel urwany, odpialem dodatkowo wtryskiwacz by nie przytrzec silnika) migający check engine, pojawił się dopiero po kilkuset metrach albo kilometrze. Faktycznie po 2-3km jazdy do warsztatu na 3 cylindrze było zarejestrowanych kilkaset wypadnięć zapłonu. Ale ta ilość wydaje mi się zbyt mała ... 5 minut jazdy ze średnimi obrotami powiedzmy 1500 to o ile dobrze liczę 1500/2*5min = 3750 a pokazywało bodaj 300coś. Niestety, procedury diagnostyczne w NCkowym PCM są jak widać dość kulawe. Przynajmniej w europejskich wersjach, USA moze ma lepiej bo inaczej na pewno
2a. rozwiązanie na szybko
Jeśli zostaniemy z kabelkiem w ręce a silnik pracuje na np. 3 cylindrach na szybko można dolutować się do kawalka kabelka wystającego z wtyczki. Nie należy się łudzić że długo to podziała, zresztą kabelków jest w sumie 12 i jest szansa że niedługo urwie się kolejny. Co nie zmienia faktu że czekając na nowe wtyczki 2 tygodnie przejeżdzilem bez przygod
2b. rozwiązanie nieco bardziej porządne. Kupujemy zestaw nowych wtyczek do cewek:
wtyczki sa uzywane w Nissanach, Inifiniti Suzuki:
MOTOALL Ignition Coil Connector Plug Wire Harness Pigtail Wiring Loom 3-wire Female for Nissan Infiniti Suzuki J48817102 645-787 - 4pcs
np. na amazon.com
https://www.amazon.com/gp/product/B07H7 ... UTF8&psc=1
albo na Aliexpress po wpisaniu J48817102 645-787 w wyszukiwarke
https://pl.aliexpress.com/wholesale?cat ... 02+645-787
i wymieniamy, najlepiej od razu wszystkie 4.
jak niektórym już wiadomo NC1 ma taki feler że prędzej czy później zaczynają dziać się dziwne rzeczy typu silnik przerywa, nie chce jechać jak powinien, raz jest lepiej a raz gorzej, itd. Problem jest we wiązce do cewek zapłonowych. Do każdej cewki dochodzi gruba ciężka wiązka, która sobie drga i po kilkunastu latach urywają się kabelki przy samych cewkach. Wizualnie wiązka może wyglądać na nieuszkodzoną jednak przewód potraf być przerwany w środku.
watek na miata.net
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=684724
0. (porada gratis) na wstępie przygotowujemy lutownicę i prąd do niej. Nie radzę testować jeśli nie mamy ww. pod ręką, w leśnej głuszy itepe
1.Test praktyczny: zdejmujemy pokrywę silnika i na pracującym silniku zaczynamy targać kolejno wiązkami do cewek. Jeśli przy którejś cewce praca silnika zmieni się - mamy usterkę
niezależnie od wyniku testu proponuję rozwinac izolację z 4 wiązek, naszym oczom ukażą się łączenia przewodów zalane jakąś gumpodobną masą. To jest obciążnik - przyczyna problemu. Ja zdecydowałem się zostawić tak rozwinietą wiązkę, wygląda to brzydko ale zmniejsza szansę usterki.
Później wpadłem na pomysł nieco lepszy estetycznie
Porządna - w teorii - metoda diagnostyki: wypadanie zaplonow jest rejestrowane przez PCM a dane na ten temat mogą być odczytywane z monitorow OBD2 np poprzez Forscana. Moja praktyka mówi jednak że to w NC nie działa. Owszem coś pokazuje ale:
- mając już wyraźny problem na 3 cylindrze, diagnostyka pokazywała pojedyńcze wypadania zapłonów ... na cylindrach 1 i 4. Na 3 zero wypadnieć. A problem byl bardzo wyraźny, auto jeździło jakby chciało a nie mogło. Zanim doszedłem ocb minął tydzień więc danych powinno być być sporo.
- przy silniku pracujacym na 3 cylidrach (kabel urwany, odpialem dodatkowo wtryskiwacz by nie przytrzec silnika) migający check engine, pojawił się dopiero po kilkuset metrach albo kilometrze. Faktycznie po 2-3km jazdy do warsztatu na 3 cylindrze było zarejestrowanych kilkaset wypadnięć zapłonu. Ale ta ilość wydaje mi się zbyt mała ... 5 minut jazdy ze średnimi obrotami powiedzmy 1500 to o ile dobrze liczę 1500/2*5min = 3750 a pokazywało bodaj 300coś. Niestety, procedury diagnostyczne w NCkowym PCM są jak widać dość kulawe. Przynajmniej w europejskich wersjach, USA moze ma lepiej bo inaczej na pewno
2a. rozwiązanie na szybko
Jeśli zostaniemy z kabelkiem w ręce a silnik pracuje na np. 3 cylindrach na szybko można dolutować się do kawalka kabelka wystającego z wtyczki. Nie należy się łudzić że długo to podziała, zresztą kabelków jest w sumie 12 i jest szansa że niedługo urwie się kolejny. Co nie zmienia faktu że czekając na nowe wtyczki 2 tygodnie przejeżdzilem bez przygod
2b. rozwiązanie nieco bardziej porządne. Kupujemy zestaw nowych wtyczek do cewek:
wtyczki sa uzywane w Nissanach, Inifiniti Suzuki:
MOTOALL Ignition Coil Connector Plug Wire Harness Pigtail Wiring Loom 3-wire Female for Nissan Infiniti Suzuki J48817102 645-787 - 4pcs
np. na amazon.com
https://www.amazon.com/gp/product/B07H7 ... UTF8&psc=1
albo na Aliexpress po wpisaniu J48817102 645-787 w wyszukiwarke
https://pl.aliexpress.com/wholesale?cat ... 02+645-787
i wymieniamy, najlepiej od razu wszystkie 4.