Tylne światło przeciwmgielne - montaż w aucie z USA

Jak zamontować tylne światło przeciwmgielne na bazie OEM instalacji w aucie z USA

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

07 kwie 2021, 11:05

Chcę zamontować tylne światło przeciwmgielne na OEM instalacji elektrycznej i podzespołach w aucie z USA. W aucie są fabrycznie działające przednie przeciwmgielne. Fabryczny przełącznik obsługuje tylko przód.

Zakupiłem już właściwą tylną lewą lampę z wersji kontynentalnej EU i przełączniki z RXa - od razu dołożę regulowaną częstotliwość pracy wycieraczek.

Poniżej potrzebna manetka świateł przeciwmgielnych przód/tył:
Manetka NC.jpg
Manetka NC.jpg (41.33 KiB) Przejrzano 466 razy
Po zainstalowaniu tej manetki zakładam, że przy pierwszym przekręceniu z OFF, dokonam aktywacji świateł przeciwmgielnych przednich, przy drugim przekręceniu o stopień wyżej na poziom kierunkowskazów, powinno załączyć się dodatkowo światło przeciwmgielne TYLNE. W ten sposób przód z tyłem będą świecić jednocześnie.

Amerykańska wiązka ma wyprowadzone kable do lewej tylnej lampy dla świateł biegu wstecznego - w USA są dwa (prawe i lewe). Celem aktywacji tylnego przeciwmgielnego chcę się wpiąć w OEM wiązkę która biegnie jak niżej:
Wiązka tył.jpg
Wiązka tył.jpg (258.92 KiB) Przejrzano 466 razy
Tutaj zaczynają się schody. Czy ktoś może pomóc mi zidentyfikować właściwe kabelki czyli potwierdzić, że są w tej wiązce lub w innym miejscu w bagażniku?

Na miata.net znalazłem informację, że obchodzą temat ciągnąc kabel z bagażnika i podpinają się tylnym przeciwmgielnym do przednich. W ten sposób nie wymieniając manetki świeci sprzężony przód z tyłem. Nie ma jednak informacji, że nie da się osobno z wykorzystaniem amerykańskiej wiązki. Mógłbym tak zrobić nawet montując włącznik żeby świeciły razem albo tylko przód, chcę jednak spróbować zgodnie ze sztuką.

Wymiana całej wiązki z USA na EU nie wchodzi w grę. Będę wdzięczny za pomoc.
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 253
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

12 kwie 2021, 22:04

Przeszukałem dostępne sobie schematy i nie specjalnie widzę, żeby był tam sobie wolny kabelek na wypadek jak by jakiś Europejczyk chciał sobie RFL zamontować (wygląda na to że schematy które mam są z amerykańskich wersji... ) oznaczna to pewnie, że będziesz musiał dorobić wiązkę (razem z przekaźnikiem i bezpiecznikiem oczywiście, na wzór przednich FL)

Jeśli chcesz zlokalizować który to pin w Twoim przełączniku z rexa, to stawiam, ze któryś z tych oznaczonych tu jako puste [*] będzie zwierał do pinu P jak je włączysz.
2021-04-12 23_02_56-LIGHT SWITCH INSPECTION.png
2021-04-12 23_02_56-LIGHT SWITCH INSPECTION.png (4.86 KiB) Przejrzano 409 razy
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

13 kwie 2021, 13:47

Dzięki za pomoc w temacie. Zdecydowałem, że zrobię to na przycisku od światła przeciwmgielnego tylnego z nbfl. Przednie i tylne przeciwmgielne pozostaną niezależne. Tak będzie najprościej i najbezpieczniej.
Awatar użytkownika
Maximus1919
Posty: 79
Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Poznań

17 mar 2024, 20:09

Spaniard, przycisk z NBFL-a pasuje idealnie w miejsce zaślepek po lewej stronie kierownicy (przy kontroli trakcji)? Są może jakieś zamienniki które pasują w seryjne miejsca zaślepek w Maździe?
Moja rozpoczynająca się przygoda z NCFL2 Club :D :twisted: viewtopic.php?f=22&t=36714&view=unread#unread
ODPOWIEDZ