Geometria NC - wasze doswiadczenia

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

21 lut 2021, 2:44

Hej
Wiem ze temat byk pewnie wałkowany, ale w związku z nowymi poli w zawieszeniu musze udać sie na geometrię. Zastanawiam sie na „czym” jeździcie w NC. Bardziej jako daily do ostrzejszej jazdy. Czy ori fabryczne z większym negatywem, czy np, Flymiata?
Troche jestem lewy w tym temacie :poklony:
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

21 lut 2021, 23:44

oo temat ciekawy. ja mam zawias seryjny ale przymierzam się do geometrii jako daily + czasem MC street
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 703
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

24 lut 2021, 14:09

Malcolm_x pisze:
21 lut 2021, 2:44
Hej
Wiem ze temat byk pewnie wałkowany, ale w związku z nowymi poli w zawieszeniu musze udać sie na geometrię. Zastanawiam sie na „czym” jeździcie w NC. Bardziej jako daily do ostrzejszej jazdy. Czy ori fabryczne z większym negatywem, czy np, Flymiata?
Troche jestem lewy w tym temacie :poklony:
Również podpinam się pod pytanie, bo sam mam z tym problem. Setup: B6 + Eibach na 'agresywniejsze' daily i winkle.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

24 lut 2021, 21:14

Ja w NC geometrię ustawiałem średnio 3-4 razy w sezonie testując różne zawiasy, stabilizatory jak i same ustawienia.
Na pewno nie ma złotego środka bo dużo zależy od zawiasu, rodzaju opon i preferencji kierownika. Geo z FM to w sumie drogowe nastawy, jakby tak auto z salonu wyjeżdżało nikt by różnicy pewnie nie zauważył.
Ogólna recepta jest dość prosta. Pierwsze to upewnić, że wszystkie śruby od regulacji się kręcą a tuleje nie są zapieczone. Potem pojechać do cierpliwego i precyzyjnego ustawiacza. Z przodu kąt wyprzedzenia na maska, pochylenie na maksa negatyw (powinno wyjść nieco ponad -2 stopnie na obniżonym aucie) i całkowita zbieżność miedzy 0'00" a 0'05" (czym bliżej zero to zależnie od precyzji ustawienia i dokręcenia -> trudniej jechać idealnie prosto wg moich obserwacji).
Tył to zazwyczaj wychodzi pochylenie ok -2 stopnie i to zapewnia nadal dobrą trakcje oraz oparcie w zakręcie. Łatwiej też koło mija się z rantem. Zbieżność tyłu warto potestować w zależności od stabilizatora i tego czy auto częściej jeździ bokiem czy nie. Ale większość robi coś w widełkach 0'15" a 0'20" (całkowita).

U mnie powyższe sprawdzało się w mieście, na długim urlopie, na torze, na suchym i na mokrym. Brak problemów z nierównym zużyciem opony, itp.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

24 lut 2021, 21:53

IrekJ , piszesz że tył -2 stopnie...naprawdę nie zbierało opony? podczas zwykłej jazdy?

W NBFL z tyłu miałem ustawione 1,5 stopnia i nic nie zbierało, myślałem ze 2 stopnie to już cos będzie zbierać....ciekawe, no ale to jest NC to inna bajka pewnie.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

26 lut 2021, 8:49

Wyraźne zauważalne zużycie wewnętrznego rantu opony pojawiało się przy negatywie -2'30".
Nawet jak coś tam weźmie rant to skutecznym trikiem jest podmiana kół przód/tył. Jak ktoś szybko jeździ w zakręcie to z kolei z przodu zewnętrzny rant szybciej się zużywa.
ODPOWIEDZ