Hej
Wiem ze temat byk pewnie wałkowany, ale w związku z nowymi poli w zawieszeniu musze udać sie na geometrię. Zastanawiam sie na „czym” jeździcie w NC. Bardziej jako daily do ostrzejszej jazdy. Czy ori fabryczne z większym negatywem, czy np, Flymiata?
Troche jestem lewy w tym temacie
Geometria NC - wasze doswiadczenia
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- konopa
- Donator
- Posty: 703
- Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
- Model: ND
- Wersja: NA + NB + NC + ND
- Lokalizacja: Wrocław
Również podpinam się pod pytanie, bo sam mam z tym problem. Setup: B6 + Eibach na 'agresywniejsze' daily i winkle.Malcolm_x pisze: ↑21 lut 2021, 2:44Hej
Wiem ze temat byk pewnie wałkowany, ale w związku z nowymi poli w zawieszeniu musze udać sie na geometrię. Zastanawiam sie na „czym” jeździcie w NC. Bardziej jako daily do ostrzejszej jazdy. Czy ori fabryczne z większym negatywem, czy np, Flymiata?
Troche jestem lewy w tym temacie
- irekJ
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Ja w NC geometrię ustawiałem średnio 3-4 razy w sezonie testując różne zawiasy, stabilizatory jak i same ustawienia.
Na pewno nie ma złotego środka bo dużo zależy od zawiasu, rodzaju opon i preferencji kierownika. Geo z FM to w sumie drogowe nastawy, jakby tak auto z salonu wyjeżdżało nikt by różnicy pewnie nie zauważył.
Ogólna recepta jest dość prosta. Pierwsze to upewnić, że wszystkie śruby od regulacji się kręcą a tuleje nie są zapieczone. Potem pojechać do cierpliwego i precyzyjnego ustawiacza. Z przodu kąt wyprzedzenia na maska, pochylenie na maksa negatyw (powinno wyjść nieco ponad -2 stopnie na obniżonym aucie) i całkowita zbieżność miedzy 0'00" a 0'05" (czym bliżej zero to zależnie od precyzji ustawienia i dokręcenia -> trudniej jechać idealnie prosto wg moich obserwacji).
Tył to zazwyczaj wychodzi pochylenie ok -2 stopnie i to zapewnia nadal dobrą trakcje oraz oparcie w zakręcie. Łatwiej też koło mija się z rantem. Zbieżność tyłu warto potestować w zależności od stabilizatora i tego czy auto częściej jeździ bokiem czy nie. Ale większość robi coś w widełkach 0'15" a 0'20" (całkowita).
U mnie powyższe sprawdzało się w mieście, na długim urlopie, na torze, na suchym i na mokrym. Brak problemów z nierównym zużyciem opony, itp.
Na pewno nie ma złotego środka bo dużo zależy od zawiasu, rodzaju opon i preferencji kierownika. Geo z FM to w sumie drogowe nastawy, jakby tak auto z salonu wyjeżdżało nikt by różnicy pewnie nie zauważył.
Ogólna recepta jest dość prosta. Pierwsze to upewnić, że wszystkie śruby od regulacji się kręcą a tuleje nie są zapieczone. Potem pojechać do cierpliwego i precyzyjnego ustawiacza. Z przodu kąt wyprzedzenia na maska, pochylenie na maksa negatyw (powinno wyjść nieco ponad -2 stopnie na obniżonym aucie) i całkowita zbieżność miedzy 0'00" a 0'05" (czym bliżej zero to zależnie od precyzji ustawienia i dokręcenia -> trudniej jechać idealnie prosto wg moich obserwacji).
Tył to zazwyczaj wychodzi pochylenie ok -2 stopnie i to zapewnia nadal dobrą trakcje oraz oparcie w zakręcie. Łatwiej też koło mija się z rantem. Zbieżność tyłu warto potestować w zależności od stabilizatora i tego czy auto częściej jeździ bokiem czy nie. Ale większość robi coś w widełkach 0'15" a 0'20" (całkowita).
U mnie powyższe sprawdzało się w mieście, na długim urlopie, na torze, na suchym i na mokrym. Brak problemów z nierównym zużyciem opony, itp.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
IrekJ , piszesz że tył -2 stopnie...naprawdę nie zbierało opony? podczas zwykłej jazdy?
W NBFL z tyłu miałem ustawione 1,5 stopnia i nic nie zbierało, myślałem ze 2 stopnie to już cos będzie zbierać....ciekawe, no ale to jest NC to inna bajka pewnie.
W NBFL z tyłu miałem ustawione 1,5 stopnia i nic nie zbierało, myślałem ze 2 stopnie to już cos będzie zbierać....ciekawe, no ale to jest NC to inna bajka pewnie.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- irekJ
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Wyraźne zauważalne zużycie wewnętrznego rantu opony pojawiało się przy negatywie -2'30".
Nawet jak coś tam weźmie rant to skutecznym trikiem jest podmiana kół przód/tył. Jak ktoś szybko jeździ w zakręcie to z kolei z przodu zewnętrzny rant szybciej się zużywa.
Nawet jak coś tam weźmie rant to skutecznym trikiem jest podmiana kół przód/tył. Jak ktoś szybko jeździ w zakręcie to z kolei z przodu zewnętrzny rant szybciej się zużywa.