Od ostatniego czasu mam spory problem z moim nc.
Mianowicie brak reakcji na przekręcenie kluczyka. Nie słychać również pompy paliwa, elm327 nie łączy się z ECU. Odpięcie klemy przez chwilę pomaga, samochód odpala. Ale kiedy zgaszę, samochód nie daje się odpalić. Próbowałem ruszać wtyczkami od ECU, ale nie widzę żadnego powiązania. Wszystkie bezpieczniki sprawne, gdzie szukać problemu, wiązka, wtyczki od ECU czy same ECU?
Rozrusznik nie kręci
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4587
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ciekawy przypadek! jaka wersja auta? 1.8/2.0 AT/MT?
sprawdz czy działa poprawnie przekaźnik "ignition" w skrzynce pod maską. Np. w chwili gdy nie chce odpalic wyjmij bezpiecznik ENGINE 15A obok tego przekaźnika i sprawdz czy na jednym styku ww. bezpiecznika jest napiecie wzgledem masy. Powinno byc po wlaczeniu stacyjki.
https://fuse-box.info/mazda/mazda-mx-5- ... 2015-fuses
sprawdz czy działa poprawnie przekaźnik "ignition" w skrzynce pod maską. Np. w chwili gdy nie chce odpalic wyjmij bezpiecznik ENGINE 15A obok tego przekaźnika i sprawdz czy na jednym styku ww. bezpiecznika jest napiecie wzgledem masy. Powinno byc po wlaczeniu stacyjki.
https://fuse-box.info/mazda/mazda-mx-5- ... 2015-fuses
- Załączniki
-
- 2008 MX-5 - 0140-a Control System.zip
- (259.46 KiB) Pobrany 33 razy
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
- Model: NC
- Lokalizacja: Wrocław
1.8
Problemy zaczęły się dwa tygodnie po dołożeniu wiązki do tempomatu oraz pcv (za niedługo ma być SWAP na 2.5)
Kilka razy auto zgasło podczas jazdy, wystarczyło poczekać chwilę, bądź odpiąć kleme na pewien czas. Potem odpalało jakby nigdy nic. Następnie coraz częściej samochód nie chciał kręcić rozrusznikiem po zgaszeniu. Teraz nie kreci wcale.
Na bezpieczniku engine (15a) nie ma napięcia.
To może być wina przekaźnika ignition?
Problemy zaczęły się dwa tygodnie po dołożeniu wiązki do tempomatu oraz pcv (za niedługo ma być SWAP na 2.5)
Kilka razy auto zgasło podczas jazdy, wystarczyło poczekać chwilę, bądź odpiąć kleme na pewien czas. Potem odpalało jakby nigdy nic. Następnie coraz częściej samochód nie chciał kręcić rozrusznikiem po zgaszeniu. Teraz nie kreci wcale.
Na bezpieczniku engine (15a) nie ma napięcia.
To może być wina przekaźnika ignition?
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
- Model: NC
- Lokalizacja: Wrocław
Zawarłem styki przekaźnika ignition, samochód odpala, ale nie gaśnie
Po przekręceniu kluczyka nie pojawia się napiecie na cewce właśnie tego przekaźnika, gdzie dalej szukać?
Po przekręceniu kluczyka nie pojawia się napiecie na cewce właśnie tego przekaźnika, gdzie dalej szukać?
- Alex
- Donator
- Posty: 4587
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
wg schematu ktory ci zalaczylem napiecie na cewke przekaznika idzie z akumulatora najpierw przez bezpiecznik IG KEY1 40A, potem stacyjka, potem bezpiecznik engine 7.5A. Na drugim styku cewki powinna byc masa
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
- Model: NC
- Lokalizacja: Wrocław
Udało się!
Winne okazało się byc zaśniedziałe gniazdko przekaźnika engine 7.5a w kabinie koło nóg
Dzięki za schemat, bez niego nic bym nie zrobił!
Winne okazało się byc zaśniedziałe gniazdko przekaźnika engine 7.5a w kabinie koło nóg
Dzięki za schemat, bez niego nic bym nie zrobił!