Rozrusznik nie kręci

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

recuperator
Posty: 35
Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
Model: NC
Lokalizacja: Wrocław

15 lut 2021, 12:28

Od ostatniego czasu mam spory problem z moim nc.
Mianowicie brak reakcji na przekręcenie kluczyka. Nie słychać również pompy paliwa, elm327 nie łączy się z ECU. Odpięcie klemy przez chwilę pomaga, samochód odpala. Ale kiedy zgaszę, samochód nie daje się odpalić. Próbowałem ruszać wtyczkami od ECU, ale nie widzę żadnego powiązania. Wszystkie bezpieczniki sprawne, gdzie szukać problemu, wiązka, wtyczki od ECU czy same ECU?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

15 lut 2021, 14:16

ciekawy przypadek! jaka wersja auta? 1.8/2.0 AT/MT?

sprawdz czy działa poprawnie przekaźnik "ignition" w skrzynce pod maską. Np. w chwili gdy nie chce odpalic wyjmij bezpiecznik ENGINE 15A obok tego przekaźnika i sprawdz czy na jednym styku ww. bezpiecznika jest napiecie wzgledem masy. Powinno byc po wlaczeniu stacyjki.

https://fuse-box.info/mazda/mazda-mx-5- ... 2015-fuses
Załączniki
2008 MX-5 - 0140-a Control System.zip
(259.46 KiB) Pobrany 33 razy
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
recuperator
Posty: 35
Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
Model: NC
Lokalizacja: Wrocław

15 lut 2021, 15:13

1.8
Problemy zaczęły się dwa tygodnie po dołożeniu wiązki do tempomatu oraz pcv (za niedługo ma być SWAP na 2.5)
Kilka razy auto zgasło podczas jazdy, wystarczyło poczekać chwilę, bądź odpiąć kleme na pewien czas. Potem odpalało jakby nigdy nic. Następnie coraz częściej samochód nie chciał kręcić rozrusznikiem po zgaszeniu. Teraz nie kreci wcale.
Na bezpieczniku engine (15a) nie ma napięcia.
To może być wina przekaźnika ignition?
recuperator
Posty: 35
Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
Model: NC
Lokalizacja: Wrocław

15 lut 2021, 15:26

Zawarłem styki przekaźnika ignition, samochód odpala, ale nie gaśnie :D
Po przekręceniu kluczyka nie pojawia się napiecie na cewce właśnie tego przekaźnika, gdzie dalej szukać?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

15 lut 2021, 15:32

wg schematu ktory ci zalaczylem napiecie na cewke przekaznika idzie z akumulatora najpierw przez bezpiecznik IG KEY1 40A, potem stacyjka, potem bezpiecznik engine 7.5A. Na drugim styku cewki powinna byc masa
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
recuperator
Posty: 35
Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
Model: NC
Lokalizacja: Wrocław

15 lut 2021, 15:38

Udało się!
Winne okazało się byc zaśniedziałe gniazdko przekaźnika engine 7.5a w kabinie koło nóg :)
Dzięki za schemat, bez niego nic bym nie zrobił!
ODPOWIEDZ