1.8 - 2006 - żywotność

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Ghostdog
Posty: 116
Rejestracja: 03 kwie 2020, 16:47
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

25 paź 2020, 18:07

Przeczytałem kilkadziesiąt wątków dotyzących silnika 1.8 w nc i wychodzi, że są z nim problemy.

Pytanie czy przy dbaniu o poziom oleju i nie męczeniu ten silnik masz szanse być bez awaryjny?
Czy mimo wszystko ma wady, których nie da sie przeskoczyć i się posypie?
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

25 paź 2020, 19:07

Jak nigdy nie był często targany powyżej 5 tys obrotów, dbamy i dobry olej to może długo pojeździć. Może ale nie musi. Jeśli masz zdrowy silnik, cirka 100kkm i jeździsz tylko daily i tylko spokojnie to powinien pożyć parędziesiąt tysięcy (20-100kkm).
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

26 paź 2020, 6:28

Moim zdaniem nawet żrące na potęgę olej 1.8 może żyć dość długo. Jeśli pilnuje się by poziom oleju nie spadł poniżej min i auta nie pałuje (co oznacza jazdę do 3-4 okazjonalnie 5 tys rpm) to panewki powinny przeżyć. Innych istotnych wad raczej nie ma. Można jeszcze precat usunąć z kolektora.


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

26 paź 2020, 8:23

mam od 2 lat 1,8 i zero problemów. Olej 5w40 pobór oleju niemierzalny mimo np jazdy 8h autostradą ciągle min 140km/h czy wizyty na torze i powrotu 300km. jak olej bedzie zmieniany i nagary nie zapieką pierścionków to będzie to jeździło. to samo powiedzą użytkownicy Mondeo
Ghostdog
Posty: 116
Rejestracja: 03 kwie 2020, 16:47
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2020, 9:06

Dziękuję za odpowiedź.

To jeszcze jedno pytanie pomocnicze.

Czy jak przy okazjonalnym kręceniu do czerwonego pola zaczyna pobierać olej 800-1000 ml na 1000 km to już jest oznaka problemu czy ten typ tak ma?
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

26 paź 2020, 9:10

Również potwierdzam, nie kliknął przy moim użytkowaniu :D
Szukając mx wiedziałem o tych bolączkach, stąd mój miał już robione panewki przez poprzedniego właściciela i jakąś tam rewizję pierścieni czy uszczelniaczy przy ok 100k. Obecnie nakulane 142k (moje 20k)

Nie do końca to pomogło, żarł olej i tak :?
Co prawda nie były to jakieś niebotyczne ilości, przyjmijmy że w producenckiej normie do litra na 1k :ryjezesmiechu: bez znaczenia czy spokojnie czy po winklach.

Ze swojej strony wymieniłem odmę i zrobiłem płukankę, świece, sprawdziłem kompresję, oleje też zawsze wysokiej klasy, ale nic to nie dało
Możliwe że winowajcą był, jak sie okazało przy swap, pękniety kat, no ale kto to wie, przyjąłem, że TTM i dolewałem :D

imho:
W tym motorze kluczowa jest regularna kontrola oleju, po prostu silnik nie ma za dużo pary, więc przy sportowej jeździe dostaje bardziej po zaworach i jak to mazda coś tam źry i po przegrzaniu już konsumuje non stop
Ciężko to wyczaić przy zakupie bo ani nie kopci, trzyma kompresję i jeździ też porządnie
ew. wydech podkopcony, czy dymek czarny :?:
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

26 paź 2020, 9:12

Ghostdog pisze:
26 paź 2020, 9:06
Czy jak przy okazjonalnym kręceniu do czerwonego pola zaczyna pobierać olej 800-1000 ml na 1000 km to już jest oznaka problemu czy ten typ tak ma?
moim zdaniem to poczatek problemu, sprawny silnik oleju nie zre wcale lub prawie wcale. Mozesz probowac cudowac tzn jakies plukanki itd, moze Ci sie uda. Mi sie nie udalo.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Ghostdog
Posty: 116
Rejestracja: 03 kwie 2020, 16:47
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2020, 9:22

Czyli suma summarum lepiej 2.0 brać? :D
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

26 paź 2020, 9:24

moim zdaniem trochę weźmie nawet i zdrowy ale nie tyle
no na 10k, to bym olał :D
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Ghostdog
Posty: 116
Rejestracja: 03 kwie 2020, 16:47
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2020, 10:45

Czyli jak się dobrze trafi to jest ok, a jak nie to nie ok ;)
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

26 paź 2020, 13:13

Litr oleju na 1000 km, czyli 2 duże bańki oleju pomiędzy planową wymianą 😂. To teraz albo wymieniać sam filtr co 10k km bo olej sam się na bieżąco przelewa przez silnik, albo wymienić silnik na SPRAWNY. Ja w swoim 1.8 wogole nic nie musiałem dolewać pomiędzy planową wymianą oleju co 10k
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

26 paź 2020, 22:53

dodam że przy każdej zmianie oleju robie płukanie. W fiescie ST 150 (zbliżony silnik)unormowałem pobory oleju dobrym olejem (millers) i porządną macną płukanka na dzień dobry.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

27 paź 2020, 15:09

Andrut pisze:
26 paź 2020, 22:53
dodam że przy każdej zmianie oleju robie płukanie. W fiescie ST 150 (zbliżony silnik)unormowałem pobory oleju dobrym olejem (millers) i porządną macną płukanka na dzień dobry.
Ale litr oleju na 1000 km, przy normalnej jeździe??? Tego chyba nic nie unormuje poza remontem lub wymiana silnika...to jest 10 litrów od wymiany do wymiany!!!
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

29 paź 2020, 17:21

tytusr pisze:
27 paź 2020, 15:09
Andrut pisze:
26 paź 2020, 22:53
dodam że przy każdej zmianie oleju robie płukanie. W fiescie ST 150 (zbliżony silnik)unormowałem pobory oleju dobrym olejem (millers) i porządną macną płukanka na dzień dobry.
Ale litr oleju na 1000 km, przy normalnej jeździe??? Tego chyba nic nie unormuje poza remontem lub wymiana silnika...to jest 10 litrów od wymiany do wymiany!!!
Oczywiście masz rację.
Fiesta brała tylko przy butowaniu to fakt. A najlepsze jest to że w wiekszości nowych aut pobór oleju na poziomie 1l jest akcepowalny :D
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

30 paź 2020, 9:19

nie jest akceptowalny, piszą producenci takie kocopoły, żeby cię zbyć w razie wu :bang:

każdy silnik coś tam weźmie przy obciążeniu, ale przy zwykłym użytkowaniu nie powinieneś tego odczuć, ani pilnować bagnetu jak żołnierz
sportowy może bardziej, bo może być luźniej spasowany żeby nie wyleciał w powietrze jak go zagrzejesz :bicz:

ale 1.8 taki sportowy że tytusr, na pewno Ci to wyjaśni :ryjezesmiechu:
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

30 paź 2020, 13:15

O tak, silnik 1.8 MZR to ciekawy wybór do roadstera. Pamiętam jak wypakowany w 5 osób Mercedes C180 w202 jechał ze mną ze startu zatrzymanego jak równy z równym. Poezja. Mój przynajmniej nie brał oleju.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

30 paź 2020, 14:31

a ja osobiście uważam że żywotność/odporność itd. silnika 1.8 i 2.0 jest taka sama. Cała rodzina duratec'a 1.8/2.0/2.3 w tej gen. jest obciążona tą samą przypadłościa do brania oleju, łapania panewek itd. a te zaś są w dużej mierze zależne od rodzaju eskploatacji, używanych specyfików i żywotu jaki się im trafił. Tyle aż tyle, generalizowanie że 1.8 to padaka i zawsze padaka, jest tak samo prawdziwe jak twierdzenie że 2.0 to ta sama padaka ;-) - dowodów na to aż nadto wszędzie tam gdzie już pod maską 2.5 ;-). te to chyba jedyna odchyłka od tej reguły w sensie nieco większej tolerancji, być może bo są najświeższe i dostały najwiecej poprawek pewnie... choć to tylko moje przypuszczenie, trzeba by się w ich rożnice konstrukcyjne zagłebić itd. poczytać braci mądrali hamubergów itd.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 693
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

30 paź 2020, 15:10

grzes pisze:
30 paź 2020, 14:31
a ja osobiście uważam że żywotność/odporność itd. silnika 1.8 i 2.0 jest taka sama. Cała rodzina duratec'a 1.8/2.0/2.3 w tej gen. jest obciążona tą samą przypadłościa do brania oleju, łapania panewek itd. a te zaś są w dużej mierze zależne od rodzaju eskploatacji, używanych specyfików i żywotu jaki się im trafił. Tyle aż tyle, generalizowanie że 1.8 to padaka i zawsze padaka, jest tak samo prawdziwe jak twierdzenie że 2.0 to ta sama padaka ;-) - dowodów na to aż nadto wszędzie tam gdzie już pod maską 2.5 ;-). te to chyba jedyna odchyłka od tej reguły w sensie nieco większej tolerancji, być może bo są najświeższe i dostały najwiecej poprawek pewnie... choć to tylko moje przypuszczenie, trzeba by się w ich rożnice konstrukcyjne zagłebić itd. poczytać braci mądrali hamubergów itd.
Zdecydowanie zgadzam się, żywotność 1.8 i 2.0 jest praktycznie taka sama.
2.0 są po prostu rzadsze, dlatego widuje się mniej uszkodzonych egzemplarzy.
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

30 paź 2020, 21:45

Jak czytam forum to na pobór oleju skarżą się tylko użytkownicy 1.8 więc ciężko się zgodzić a tu na forum większość jeździ 2.0.

Sam mam 2.0 z 2007 i nie bierze grama oleju nawet kręcony +7000 rpm, ale może to kwestia niskiego przebiegu 120k.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

30 paź 2020, 21:59

A ja kupiłem 2,0 od forumowicza, który nie zająknął się o nadmiernym zużyciu oleju. I jesli mnie pamięć nie myli nie byłem odosobnionym przypadkiem. Śmiem twierdzić, ze na tym forum jest więcej przedliftowych 2,0 lubiących olej niż 1,8.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

30 paź 2020, 23:53

Spaniard pisze:Jak czytam forum to na pobór oleju skarżą się tylko użytkownicy 1.8 więc ciężko się zgodzić a tu na forum większość jeździ 2.0.

Sam mam 2.0 z 2007 i nie bierze grama oleju nawet kręcony +7000 rpm, ale może to kwestia niskiego przebiegu 120k.
Bo narzekanie mamy we krwi, z chwaleniem gorzej :)
Skoro już o tym mowa, u mnie 1.8 wciąż nie widać zużycia oleju pomiędzy wymianami, choć oprócz normalnej jazdy zagląda też na tor. Niedawno stuknęło mu 100 tys. km przebiegu.

Piszemy tu o używanych samochodach, nie wiadomo co, kto z nimi robił wcześniej. Widząc ile problemów jest z prawidłowym pomiarem oleju w NC, nie ma się co dziwić, liczbie "przypadków szczególnych" :)
Na naszym rodzimym rynku łatwiej kupić 1.8 niż 2.0, wnioskuję, że jest ich po prostu więcej.

LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

31 paź 2020, 8:27

Ja też miałem 2.0 które nic nie podbieralo.. więc takie silniko też się zdarzają w dodatku z początku produkcji NC... zabił mi go dopiero pierwszy katalizator - to jest dopiero seryjna przypadłość... już o kilku przypadkach słyszałem...

Wysłane z mojego telefonu.

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

31 paź 2020, 8:45

z forow Mazd i Forda wynika ze jedne 1.8 biora olej inne nie, generalnie wydaje sie ze problem w 1.8 jest nieco czestszy niz 2.0 albo 2.3. Moze chodzi o to ze sa zwykle mocniej cisniete by jakos auto jechalo? W MX5 jest moze o tyle inaczej ze wiekszosc cisnie niewazne jaki silnik :lol: Co zrobic gdy nasze kochane autko wywoluje za kazda jazda wyrzut hormonow szczescia i budzi w nas kierowce wyscigowego :twisted:

tytusr i Danillo: mojej 1.8 chyba nie przebijecie, 2 duze banki zuzylem od wymiany 2.5 tys km temu, na dwoch wyjazdach na tor i to krotki (Jastrzab i Kielce). Plus do tego dolewki w miedzyczasie wiec tenze tego. A cholera dalej zyje ;). Takie zuzycie bardzo uczy jak sprawdzac poziom na tym nieszczesnym bagnecie ;)

Owszem przyznaje ze to ciagle pilnowanie i dolewanie znudzilo mi sie a wiecej momentu i mocy (chyba!) nie zaszkodzi - w zwiazku z czym termin u Five juz zaklepany :twisted:

a w ogole to mam glupi pomysl by w miedzyczasie sprobowac agresywniej zmapowac przepustnice w 1.8 (seryjna ma zlagodzony zakres malych wychylen, zreszta w 2.0 tez z tym Mazda kombinowala i to jeszcze bardziej), ciekawe jak to sie bedzie zachowywac. Mialem kiedys okazje jezdzic takim samym autem z przepustnica na linke i z DBW (Swift produkcja japonska i wegierska). Auto z linka bylo mułem natomiast DBW calkiem agresywnie zmapowane ze po 3 dniach nadal nie nauczylem sie ruszac bez pisku opon :twisted: Radocha byla na maksa :mrgreen:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

02 lis 2020, 11:08

Silnikowi z NC 1.8 żadne zmapowanie nie pomoże, nawet po wymianie kolektora i wydechu. Tylko turbo albo kompresor może ożywić tego muła
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

02 lis 2020, 11:36

tytusr pisze:
02 lis 2020, 11:08
Silnikowi z NC 1.8 żadne zmapowanie nie pomoże, nawet po wymianie kolektora i wydechu. Tylko turbo albo kompresor może ożywić tego muła
To Panie zareklamowałeś furę :D
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

02 lis 2020, 16:07

tytusr pisze:
02 lis 2020, 11:08
Silnikowi z NC 1.8 żadne zmapowanie nie pomoże, nawet po wymianie kolektora i wydechu. Tylko turbo albo kompresor może ożywić tego muła
oj Tytusie, Ty tak ciagle na powaznie w kwestii 1.8 ...

toz napisalem ze chce to zrobic dla funu. Mocy nie przybedzie ale kierowca bedzie czul ze auto jest zwawsze. Bo fabryka wyłagodziła faktyczne wychylenie przepustnicy wzgledem "komendy" z pedalu gazu na 1 i 2 biegu. Dopiero od 3 biegu czuc ze auto jakos lepiej "idzie za nogą" ale wtedy z kolei przelozenie i moment ktorego w 1.8 niezaduzo ograniczaja zabawe

Wgralem odpowiednia mapke - działa ;) zwlaszcza teraz jest fajnie gdy jest zimno, mokro i RSRy nie trzymaja :roll:

To ze silnik L8 jest w NC silnikiem slabszym to wiadomo i tak zostanie. Mocniejszy jest LF 2.0 i tu nie ma co deliberowac.

A dyskusja miala byc o trwalosci, ktora jest taka se. Co ma i swoje dobre strony... :diablo:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

02 lis 2020, 17:26

1.8 ma 70km z litra i brak zmiennych faz. Wygląda na mniej wysilony bo 2.0 ma już ich 80 i vvt. W sumie 2.5 ze swoimi 68km z litra powinien być najlepszy bo najmniej wysilony 68km z litra do tego na dzień dobry fajny moment, nie trzeba cisnąć do czerwonego pola
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

02 lis 2020, 20:42

Zaluje straconego czasu i pieniędzy na branzlowanie się z 1.8. Gdybym wiedział jakie będą efekty, od razu ładowałbym turbo albo kompresor. A tak najpierw SWAP, potem jeszcze kompresor. W sumie aż taki power jak teraz jest mi niepotrzebny. Prawdopodobnie 1.8 kompresowane lub z turbina dałoby mi to czego potrzebuje. Jeśli ktoś myśli że 2.5L jest jakimś świętym gralem to hmmm nie jest, ale do zwykłego 1.8 to i tak przepaść. Co do wytrzymałości zakładam, że 1.8 jest na równym poziomie z 2.5 o ile ktoś potrafi odczytać poziom oleju na bagnecie
Z tego co czytałem przy naprawdę dużych ciśnieniach poza kuciem elementów silnika, rezygnują z vvt dla zwiększenia niezawodności. Correct me if Im wrong
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

02 lis 2020, 21:40

BBR ma wałki do 1,8 które przy kolektorze np. z Japspeed i strojeniu powinny dać 170-180 koni. Na taki setup 6k pln powinno wystarczyć.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

02 lis 2020, 22:34

Ja nie jestem fanem rozwijania mocy bez zwiększania momentu bo oznacza to jedynie kopa blisko czerwonego pola. Zresztą zmiana wałków na ostrzejsze to ubytek momentu w średnim zakresie, a to auto ma momentu jak na lekarstwo. Kolektor z japspeed akurat posiadam i pomimo strojenia cudów nie zrobił. 1.8 MZR ma seryjnie moment 167Nm (tyle co moja Fabia 1.2 kombi) więc nie widzę tego upgrejdu w daily

Upraszczając 1.8 to padaka
1.8 i upgrejdy z wyjątkiem kompresor/turbo to padaka plus stracona kasa
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
ODPOWIEDZ