Dziwne ściąganie w prawo przy przyspieszaniu

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 344
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

29 wrz 2020, 10:22

Mam w swojej NC dość irytujący problem. Otóż samochód wyraźnie ściąga w prawo przy przyspieszaniu, im dynamiczniejsza przyspieszanie tym bardziej efekt jest odczuwany i jednocześnie przy gwałtownym odpuszczaniu gazu wydaje się, że pojazd odbija w lewo. Przy jeździe ze stałą prędkością jedzie prosto jak po szynach. Jak dotąd sprawdzałem gumki w zawieszeniu na podnośniku i nigdzie nie ma jakichkolwiek luzów oraz nie widać uszkodzeń tych elementów. Co radzicie?

Na forum znalazłem podobnego posta z 2017 roku, ale niestety autor nie zamieścił informacji czy rozwiązał problem.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, zwłaszcza od osób, które same spotkały sie z czymś podobnym w swoich pojazdach.

Pozdrawiam
Wojtek
solidmarian
Posty: 126
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
Model: Inny
Lokalizacja: 100lica

29 wrz 2020, 10:42

W pierwszej kolejności pojechałbym na szarpaki, jeżeli nie ma luzów to sprawdziłbym i ustawił zbieżność i geometrię zawieszenia,
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

29 wrz 2020, 14:52

Auto było obniżane/podwyższane przed wystąpieniem objawów ? Sporo ludzi/mechaników zapomina poluzować i dokręcić tuleje wahaczy przy zmianie wysokości co może powodować taki efekt.

Drugi możliwy powód to opony, ja tak miałem na tanich zimowkach oraz raz mi się zdarzyło na zmęczonych mocno semi. W obu przypadkach zmiana opon rozwiązała problem.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2175
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

29 wrz 2020, 15:02

Zacząłbym od podstaw: juz różne ciśnienie w oponach moze dawać taki efekt.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

29 wrz 2020, 15:57

Danillo pisze:
29 wrz 2020, 15:02
Zacząłbym od podstaw: juz różne ciśnienie w oponach moze dawać taki efekt.
Dokladnie.
Mialem identyczne objawy. Okazała sie mala śrubka w tylnej oponie i 0,5 bara mniej.
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 344
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

29 wrz 2020, 17:57

Bardzo wam dziękuje za szybkie porady. Samochód był na szarpakach i luzów nie ma. W związku z tym jutro faktycznie sprawdzę stan i ciśnienie we wszystkich oponach. Zaciekawił mnie ten trop z tylna opona. Sądziłem, ze te objawy wskazują na jakaś przyczynę z przodu.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3673
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

29 wrz 2020, 20:37

Moze byc tylna a moze byc przednia, kazda nierownowaga w ogumieniu moze powodowac twoje objawy.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 344
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

30 wrz 2020, 14:23

Sprawdziłem i faktycznie na tylnej osi miałem bardzo dużą różnicę w ciśnieniu (0,6 bara) między kołami. Po wyrównaniu problem ze ściąganiem zniknął, więc sądzę, że możemy zamknąć ten wątek.

Jeszcze raz dziękuję za trafne wskazówki.
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 703
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

09 paź 2020, 13:22

Dodam od siebie, że też miałem taki przypadek. U mnie ciśnienie we wszystkich oponach było równe, zawieszenie bez żadnych uwag.
Przyczyną był nierównomiernie zużyty bieżnik na oponach. Po wymianie na nowe problem zniknął.
ODPOWIEDZ