Mam w swojej NC dość irytujący problem. Otóż samochód wyraźnie ściąga w prawo przy przyspieszaniu, im dynamiczniejsza przyspieszanie tym bardziej efekt jest odczuwany i jednocześnie przy gwałtownym odpuszczaniu gazu wydaje się, że pojazd odbija w lewo. Przy jeździe ze stałą prędkością jedzie prosto jak po szynach. Jak dotąd sprawdzałem gumki w zawieszeniu na podnośniku i nigdzie nie ma jakichkolwiek luzów oraz nie widać uszkodzeń tych elementów. Co radzicie?
Na forum znalazłem podobnego posta z 2017 roku, ale niestety autor nie zamieścił informacji czy rozwiązał problem.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, zwłaszcza od osób, które same spotkały sie z czymś podobnym w swoich pojazdach.
Pozdrawiam
Wojtek
Dziwne ściąganie w prawo przy przyspieszaniu
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
W pierwszej kolejności pojechałbym na szarpaki, jeżeli nie ma luzów to sprawdziłbym i ustawił zbieżność i geometrię zawieszenia,
- irekJ
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Auto było obniżane/podwyższane przed wystąpieniem objawów ? Sporo ludzi/mechaników zapomina poluzować i dokręcić tuleje wahaczy przy zmianie wysokości co może powodować taki efekt.
Drugi możliwy powód to opony, ja tak miałem na tanich zimowkach oraz raz mi się zdarzyło na zmęczonych mocno semi. W obu przypadkach zmiana opon rozwiązała problem.
Drugi możliwy powód to opony, ja tak miałem na tanich zimowkach oraz raz mi się zdarzyło na zmęczonych mocno semi. W obu przypadkach zmiana opon rozwiązała problem.
- Gieras
- Donator
- Posty: 344
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Bardzo wam dziękuje za szybkie porady. Samochód był na szarpakach i luzów nie ma. W związku z tym jutro faktycznie sprawdzę stan i ciśnienie we wszystkich oponach. Zaciekawił mnie ten trop z tylna opona. Sądziłem, ze te objawy wskazują na jakaś przyczynę z przodu.
- Gieras
- Donator
- Posty: 344
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Sprawdziłem i faktycznie na tylnej osi miałem bardzo dużą różnicę w ciśnieniu (0,6 bara) między kołami. Po wyrównaniu problem ze ściąganiem zniknął, więc sądzę, że możemy zamknąć ten wątek.
Jeszcze raz dziękuję za trafne wskazówki.
Jeszcze raz dziękuję za trafne wskazówki.
- konopa
- Donator
- Posty: 703
- Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
- Model: ND
- Wersja: NA + NB + NC + ND
- Lokalizacja: Wrocław
Dodam od siebie, że też miałem taki przypadek. U mnie ciśnienie we wszystkich oponach było równe, zawieszenie bez żadnych uwag.
Przyczyną był nierównomiernie zużyty bieżnik na oponach. Po wymianie na nowe problem zniknął.
Przyczyną był nierównomiernie zużyty bieżnik na oponach. Po wymianie na nowe problem zniknął.