Zapach spalin na postoju

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Łukasz_
Posty: 154
Rejestracja: 15 lut 2017, 10:11
Model: ND
Wersja: ND2 RF
Lokalizacja: Gdańsk

30 sie 2020, 19:28

Pytanie głównie do właścicieli NC z customowym kolektorem wydechowym bez katalizatora.
Czy też u Was śmierdzi spalinami na postoju do tego stopnia, że nie da się oddychać ?
Niezależnie czy mam włączony nawiew czy nie, cały czas mam zapach spalin w aucie.
Katalizator środkowy jest na miejscu i ma przebieg 87k. Wydech końcowy to cobalt, ale to raczej bez znaczenia.
Szukać nieszczelności ?
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

30 sie 2020, 20:01

Szukać nieszczelności.
Masz taki sam układ wydechowy, u mnie nie ma jednak takich "efektów" o jakich piszesz.
Awatar użytkownika
Łukasz_
Posty: 154
Rejestracja: 15 lut 2017, 10:11
Model: ND
Wersja: ND2 RF
Lokalizacja: Gdańsk

30 sie 2020, 20:21

Krzych pisze:
30 sie 2020, 20:01
Szukać nieszczelności.
Masz taki sam układ wydechowy, u mnie nie ma jednak takich "efektów" o jakich piszesz.
Dzięki. Będę szukał na łączeniu kolektora ze środkowym, bo na górze wszystko jest szczelne.

Jak ktoś ma podobny układ, to też może się wypowiedzieć.
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 565
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

30 sie 2020, 20:39

Mam taki sam układ, nic nie śmierdzi.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
michałwd
Posty: 32
Rejestracja: 17 lip 2019, 9:26
Model: NC
Lokalizacja: SPI

30 sie 2020, 23:45

Kolektor I.L Motorsport, koniec Cobalt - nic nie śmierdzi
Awatar użytkownika
Łukasz_
Posty: 154
Rejestracja: 15 lut 2017, 10:11
Model: ND
Wersja: ND2 RF
Lokalizacja: Gdańsk

31 sie 2020, 7:38

Dzięki za potwierdzenie.
Wkrótce dam znać co to było.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

31 sie 2020, 8:49

U mnie takze nic nie czuć na postoju ani w trakcie jazdy, a obudowę drugiego kata mam mocno nieszczelną.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
stratus
Posty: 42
Rejestracja: 21 lis 2016, 16:51
Model: Inny

31 sie 2020, 19:43

Jeśli kolektor custom to flansza kolektora morze być krzywa i nie przylega dobrze do bloku silnika , zwykle flansza się krzywi podczas spawania kolektora.
Awatar użytkownika
AndrzejG
Donator
Donator
Posty: 90
Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:49
Model: NC FL
Wersja: Summer 2.0
Lokalizacja: Jaworzno

31 sie 2020, 19:50

Puszka kata jest na miejscu ale czy jesteś pewny że wkład również?
Awatar użytkownika
Łukasz_
Posty: 154
Rejestracja: 15 lut 2017, 10:11
Model: ND
Wersja: ND2 RF
Lokalizacja: Gdańsk

31 sie 2020, 20:09

Jakość kolektora jest bdb, a katalizator na pewno jest kompletny.

Liczę, że to pierdoła, typu nieszczelność na łączeniu kolektora ze środkowym.

Najważniejsza była dla mnie informacja, że smród spalin na takim setupie nie powinien występować.

Miata odstawiona w odpowiednie miejsce czeka na diagnozę ;). Dam znać co to było.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

01 wrz 2020, 8:06

Jak się położę za autem przy rurze to trochę smierdzi, szczególnie na zimnym silniku. Jak zawieje do kabiny to też można czasami coś poczuć...
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Łukasz_
Posty: 154
Rejestracja: 15 lut 2017, 10:11
Model: ND
Wersja: ND2 RF
Lokalizacja: Gdańsk

01 wrz 2020, 9:31

tytusr pisze:
01 wrz 2020, 8:06
Jak się położę za autem przy rurze to trochę smierdzi, szczególnie na zimnym silniku. Jak zawieje do kabiny to też można czasami coś poczuć...
Nie mam 1 katalizatora, więc nie mam problemu z tym, że za autem czuć mocniej spaliny.
Fakt, że czasami zawieje spaliny do kabiny po zatrzymaniu, to też nie jest problem.
U mnie natomiast sytuacja wygląda tak, że jak się zatrzymam, to nie mogę oddychać. Przedwczoraj po godzinnej jeździe po mieście cały dzień źle się czułem. Po opinii innych ewidentnie widać, że mam nieszczelność.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

01 wrz 2020, 13:45

To ewidentnie coś nie tak. Rozumiem że spaliny muszą dostawać się do wentylacji gdzieś w okolicach komory silnika... Łączenie blok kolektor wydechowy lub kolektor wydechowy mid pipe...
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

01 wrz 2020, 13:57

Nie wiem dokładnie jak to jest skonstruowane w NC ale jeszcze na rurki od EGR można spojrzeć czy gdzieś nie puszczają.
Awatar użytkownika
Łukasz_
Posty: 154
Rejestracja: 15 lut 2017, 10:11
Model: ND
Wersja: ND2 RF
Lokalizacja: Gdańsk

01 wrz 2020, 15:31

tytusr pisze:
01 wrz 2020, 13:45
To ewidentnie coś nie tak. Rozumiem że spaliny muszą dostawać się do wentylacji gdzieś w okolicach komory silnika... Łączenie blok kolektor wydechowy lub kolektor wydechowy mid pipe...
Właśnie nie ma znaczenia czy nawiew jest włączony czy nie, cały czas przedostają się do środka.
pirul pisze:
01 wrz 2020, 13:57
Nie wiem dokładnie jak to jest skonstruowane w NC ale jeszcze na rurki od EGR można spojrzeć czy gdzieś nie puszczają.
Właśnie spod maski nie widziałem żeby gdzieś uchodziły spaliny. Słyszałem natomiast metaliczny syk przy dodawaniu gazu, więc obstawiam środek wydechu.
Awatar użytkownika
Łukasz_
Posty: 154
Rejestracja: 15 lut 2017, 10:11
Model: ND
Wersja: ND2 RF
Lokalizacja: Gdańsk

01 paź 2020, 19:35

Problem rozwiązany. Fajf ogarnął miatę i nie czuć spalin. Okazało się, że winowajcą był niedociśnięty przewód od odmy. Przy okazji okazało się, że katalizator nie miał środka, więc wpadł sportowy. Fajnie to chodzi w połączeniu z customowym kolektorem i wypalonym cobaltem, dużo lepiej niż na seryjnym pustym katalizatorze (krew z uszu i mocne rozonowanie).
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

01 paź 2020, 19:48

A mialem wlasnie do ciebie pisac czy w koncu udalo sie wam ustalic co tam ci w aucie popuszcza.
Sportowy kat czyli ktory dokladnie kupiles? Dla mnie kolektor fivea + decat (bo ten sportowy 100pcsi to mozna liczyc jako decat) + custom tlumik, daje uzalezniajace dzwieki. Tesknie za tym na maksa!
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Łukasz_
Posty: 154
Rejestracja: 15 lut 2017, 10:11
Model: ND
Wersja: ND2 RF
Lokalizacja: Gdańsk

01 paź 2020, 19:54

Szczerze, to nie mam pojęcia co tam teraz siedzi za katalizator, ale pewnie ten, o którym piszesz. Dźwięk faktycznie teraz uzależnia. Wcześniej na wybitym katalizatorze było słychać mocne buczenie i ogólnie było zajebiście głośno, przez co chciałem się poddać i wrzucać seryjny wydech ;).
Awatar użytkownika
AndrzejG
Donator
Donator
Posty: 90
Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:49
Model: NC FL
Wersja: Summer 2.0
Lokalizacja: Jaworzno

04 paź 2020, 9:06

Łukasz_ pisze:
31 sie 2020, 20:09
...a katalizator na pewno jest kompletny...
czyli jednak nie
Awatar użytkownika
Łukasz_
Posty: 154
Rejestracja: 15 lut 2017, 10:11
Model: ND
Wersja: ND2 RF
Lokalizacja: Gdańsk

04 paź 2020, 9:09

AndrzejG pisze:
04 paź 2020, 9:06
Łukasz_ pisze:
31 sie 2020, 20:09
...a katalizator na pewno jest kompletny...
czyli jednak nie
zwracam honor
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

04 paź 2020, 10:09

Potwierdzam. To chyba polonez 61?
Super gada ten zestaw. Do korekty 2-3k, wtedy deko buczy. (Ciśnij na środkowe 2 ;) )

Na codzień może być upierdliwe, ale top down i tak huczy wiatr pow 100, co za różnica
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Łukasz_
Posty: 154
Rejestracja: 15 lut 2017, 10:11
Model: ND
Wersja: ND2 RF
Lokalizacja: Gdańsk

04 paź 2020, 10:26

pavlacos pisze:
04 paź 2020, 10:09
Potwierdzam. To chyba polonez 61?
Super gada ten zestaw. Do korekty 2-3k, wtedy deko buczy. (Ciśnij na środkowe 2 ;) )

Na codzień może być upierdliwe, ale top down i tak huczy wiatr pow 100, co za różnica
Na 99% mamy ten sam zestaw. Mnie dźwięk męczy tylko przy prędkościach autostradowych, a poza tym da się tym jeździć cicho jak ma się lekką nogę. Jak będę częściej jeździł w trasy, to może zastąpię cobalta seryjnym wydechem z ładnymi końcówkami + przepustnica. Był też pomysł na wstawienie drugiego tłumika za katalizatorem.
ODPOWIEDZ