Pomiar oleju

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

08 sie 2020, 12:01

Cześć, po dłuższej rozłące z MX-5 nabyłem NC 2.0 AT :D
Już na wstępie mam pytanie o pomiar poziomu oleju silnikowego. Pamiętam, że w NB była gimnastyka.
W NC mam bagnet z takim jakby ubytkiem gdzie dziobek siedzi przy wlewie umożliwiając wsadzenie bagnetu tylko w jednym położeniu.
Moje pytanie czy pomiar właściwy robi się wsadzając bagnet do końca czy opiera się go na tym "dziobku" i wtedy odczyt jest właściwy.
Dodam, że podczas dynamicznej jazdy i zakrętów, wskazania czujnika poziomu oleju wahają się.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 sie 2020, 12:23

Ogólnie rzecz biorąc pomiar poziomu oleju w NC to masakra. Ja robię tak:
Wyciagam bagnet i wycieram do czysta
Wkładam bagnet tak by dzióbek wszedł w wycięcie, od razu wyciagam i patrzę

Poziom oleju lepiej widać na oblej stronie bagnetu, naciolem nożem kreski w miejscach gdzie są na płaskiej stronie. Trochę pomaga

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

08 sie 2020, 14:08

Dzięki za wskazówkę, też spróbuję.

Tak sobie myślę, że jeżeli wskazanie jest wyraźne w momencie oparcia się kołnierza bagnetu na "dziobie", to w pozycji właściwej bagnet chowa się dodatkowo około 1 cm i to właśnie tę długość należałoby dodać do poziomu z pomiaru na kołnierzu... nie rozumiem celowości tych komplikacji w Maździe.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 sie 2020, 14:44

Ogólnie rzecz biorac Mazdzie wespół z fordem udało się koncertowo schrzanić rzecz tak prosta jak pomiar poziomu oleju. Do tego jest kilka wersji bagnetu ... I każda schrzaniona, może trochę inaczej ale schrzaniona.

Dopiero w skyactiv bagnet zrobili normalny.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

08 sie 2020, 15:18

Od kiedy w NC jest czujnik poziomu oleju? :roll:
Obrazek
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

08 sie 2020, 15:38

luki_92_92 pisze:
08 sie 2020, 15:18
Od kiedy w NC jest czujnik poziomu oleju? :roll:
Nie ma. Nie ma nawet czujnika ciśnienia oleju, bo to coś między zegarami jest na stałe sprzężone z obrotomierzem i niczego nie mierzy.

Osobiście mam bagnet z Mazdy 3, płaski profil i jest bdb do silnika 2.5 po swapie.

Jak budżet pozwoli i czas to zlecę montaż czujnika temperatury i ciśnienia oleju
Ostatnio zmieniony 08 sie 2020, 15:48 przez tytusr, łącznie zmieniany 1 raz.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

08 sie 2020, 15:46

A jak sobie lata lewo prawo to gdzie szukać przyczyny?
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

08 sie 2020, 15:51

Mieczyslaw pisze:
08 sie 2020, 15:46
A jak sobie lata lewo prawo to gdzie szukać przyczyny?
Co lata? Mówisz o tej wskazówce po środku? To coś udaje wskaźnik ciśnienia oleju i jak wyżej nim nie jest.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

08 sie 2020, 21:42

W pedale gazu ? :ryjezesmiechu:

A jak nie będzie oleju to tez działa ?
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 sie 2020, 21:46

Gdy ciśnienie oleju spada ponizej progu wskaźnik leci na zero

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

08 sie 2020, 21:54

Czyli coś tam działa.
Czytałem na forum o tym wskaźniku, głównie opinie jw. ( zawsze mnie zastanawiała intencja montowania czegoś wskazującego nic)
A jaki to próg poniżej min?Przetestowane?

Bez przesady z tym bagnetem, po wytarciu cos tam widać ( w garażu )
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

08 sie 2020, 22:53

Jeżeli olej świeży nic nie widać albo ja nie widzę chociaż na samym bagnecie doczytałem się (Fo)rd(Mo)tor(Co)rporation :?
Awatar użytkownika
lipekm
Donator
Donator
Posty: 243
Rejestracja: 27 maja 2020, 10:03
Model: NC FL2
Wersja: 2.0 Sport + aut
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 sie 2020, 7:00

Mieczyslaw pisze:
08 sie 2020, 22:53
Jeżeli olej świeży nic nie widać albo ja nie widzę chociaż na samym bagnecie doczytałem się (Fo)rd(Mo)tor(Co)rporation :?
W instrukcji US napisali, aby włożyć bagnet do samego końca i tak robić pomiar, na rozgrzanym oleju, ale po ok 5 min od wyłączenia silnika, aby zdążył spłynąć. Ja mam tą wersje z otworkami, ciężko jest cokolwiek dojrzeć.
Załączniki
IMG_20200809_075759.jpg
IMG_20200809_075759.jpg (359.13 KiB) Przejrzano 1917 razy
Yacht Club :slinotok:
Team Koza :kciuk:
Team Leniwiec :git:
White Pearl Sloth
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

09 sie 2020, 7:41

Osobiście mam bagnet z Mazdy 3, płaski profil i jest bdb do silnika 2.5 po swapie.
Z której 3 i którego silnika?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 sie 2020, 9:14

Nie wiem jaki jest próg (w serwisowce pewnie jest) ale owszem przetestowane osobiście gdy fachfcy zmienili mi olej tak że za 500m zgubiłem jego połowę ...

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

09 sie 2020, 10:28

bjorm pisze:
09 sie 2020, 7:41
Osobiście mam bagnet z Mazdy 3, płaski profil i jest bdb do silnika 2.5 po swapie.
Z której 3 i którego silnika?
bagnet PE07-10-450
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

10 sie 2020, 13:34

Z moich doświadczeń z NC wynika, że jedynym pewnym sposobem na sprawdzenie oleju jest wyciągnięcie bagnetu, pójście na długą kawę i wtedy sprawdzenie stanu.
Zazwyczaj jak silnik nie jest rozgrzany do czerwoności to wystarczy kilkanaście minut aby olej ściekł z rurki od bagnetu i zgęstniał na tyle aby jakiś sensowny odczyt zrobić.
michałwd
Posty: 32
Rejestracja: 17 lip 2019, 9:26
Model: NC
Lokalizacja: SPI

10 sie 2020, 14:44

A ja obciąłem końcówkę bagnetu (to zgrubienie na elemencie "pomiarowym" ) i jest ok😉
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

12 sie 2020, 6:59

Mi ten sposob „sprzedał” poprzedni własciciel, i zawsze działa:
Przyjeżdżasz do domu wieczorem, wyciągasz bagnet, zaślepiają szmatka otwór, zostawiasz na noc, rano czyścisz bagnet, wkładasz i masz racjonalny wgląd w olej. Prawie caly zleci z prowadnicy bagnetu, widzisz realny jaki jest.
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

15 sie 2020, 11:40

Malcolm_x pisze:
12 sie 2020, 6:59
Mi ten sposob „sprzedał” poprzedni własciciel, i zawsze działa:
Przyjeżdżasz do domu wieczorem, wyciągasz bagnet, zaślepiają szmatka otwór, zostawiasz na noc, rano czyścisz bagnet, wkładasz i masz racjonalny wgląd w olej. Prawie caly zleci z prowadnicy bagnetu, widzisz realny jaki jest.
Mowa o mnie, a chciałem własnie to napisać :D

Odczytanie poziomu oleju w tym wozie to sprawa na tyle kluczowa że nie polecam półśrodków, zostawić wóz na całą noc bez bagnetu i rano pomiar jest dokładny i nie zostawia wątpliwości.
Przy okazji wspomnę że zgodnie z instrukcją między minimum a maksimum na bagnecie jest 750ml.
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
PiotrekR
Posty: 503
Rejestracja: 16 mar 2011, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

23 wrz 2020, 8:04

To jeszcze jako ciekawostkę napiszę, że bagnety typu A i B mają różną długość od nasady do max/min :)

IMG_20200825_220727.jpg
IMG_20200825_220727.jpg (798.97 KiB) Przejrzano 1675 razy
IMG_20200825_220637.jpg
IMG_20200825_220637.jpg (905.85 KiB) Przejrzano 1675 razy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 wrz 2020, 9:02

I gdzie tu jest prawda?

Jaki typ tego płaskiego bagnetu? PE07-10-450?

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

23 wrz 2020, 12:31

tytusr pisze:
09 sie 2020, 10:28
bjorm pisze:
09 sie 2020, 7:41
Osobiście mam bagnet z Mazdy 3, płaski profil i jest bdb do silnika 2.5 po swapie.
Z której 3 i którego silnika?
bagnet PE07-10-450
w 2,5 bagnet powinien być dłuższy niż w 2,0 - nie wiem z jakiej mazdy 3 to jest - ja zostawiłem bagnet z forda z silnika 2,5.. o niebo łatwiej zmierzyć poziom..

[edit] a to ze skyactive.. ten niby polecany do 2,5.. - jest jakaś drobna różnica w długościach..
tu trochę opisu:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=614116
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

23 wrz 2020, 19:15

Ja po pięciu latach obcowania z bagnetem NCFL do sprawdzania oleju, szczególnie ciepłego, mogę polecić:
Obrazek
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

24 wrz 2020, 16:23

PiotrekR pisze:
23 wrz 2020, 8:04
To jeszcze jako ciekawostkę napiszę, że bagnety typu A i B mają różną długość od nasady do max/min :)
Ale to ma sens, nowszy bagnet ma wyżej maksimum oraz minimum, więc tutaj zmiana na plus :kciuk:
irekJ pisze:
23 wrz 2020, 19:15
Ja po pięciu latach obcowania z bagnetem NCFL do sprawdzania oleju, szczególnie ciepłego, mogę polecić:
Obrazek
ja po trzech wiem że nie da się sprawdzić poziomu oleju na ciepło i tyle :mrgreen:
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

25 wrz 2020, 6:31

Nie da się, nie da się... jak się nie ma wyjścia bo wciąga olej na potęgę można się nauczyć jak korzystać z tego nieszczęsnego bagnetu.

Przetestowane na Jastrzębiu i w Kielcach, silnik ciągle żyje więc metoda skuteczna

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

10 paź 2020, 18:18

No dobra, to ja od dziś też mam zagadkę. Za chiny nie wiem jak tu cokolwiek odczytać.
Stawiam auto na godzinę, noc, z bagnetem i bez, podłoże na maksa proste. Wyciągam bagnet i nie wiem ile jest oleju.
Wlałem 300ml oleju i po 50km i odczekaniu nadal olej zbiera się tylko w rynience. Nie widzę żadnej różnicy tam pod min.
Cały czas widać brąz tylko na dole tej rynienki. Nic między min a maks. Jutro jeszcze spróbuję odbić pomiarówkę na papierze trzymając to pionowo ale nie wiem czy to miarodajne.

Parę fotek.
bagnet.jpg
bagnet.jpg (82.29 KiB) Przejrzano 1339 razy
czysty.jpg
czysty.jpg (300.51 KiB) Przejrzano 1339 razy
papier.jpg
papier.jpg (197.3 KiB) Przejrzano 1339 razy
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
LikelyJupiter8

10 paź 2020, 18:25

W ND też nie umiem tego sprawdzić - ani na zimnym, ani na gorącym - zawsze wychodzi jak na zdjęciu
Załączniki
IMG_6111.JPG
IMG_6111.JPG (2.3 MiB) Przejrzano 1337 razy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 paź 2020, 18:47

cos malo tego oleju jesli zbiera sie tylko na rynience.


Natomiast okreslic (bo ciezko nazwac to zmierzeniem) poziom oleju mozna tak:
- wyciagam bagnet i wycieram do sucha
- wkładam bagnet tak by dzióbek wszedł w wycięcie, od razu wyciagam i patrzę

Poziom oleju trochę lepiej widać na obłej stronie bagnetu, naciolem nożem kreski w miejscach gdzie są na płaskiej stronie. Trochę pomaga

mozna tez probowac zmatowic bagnet lekko przecierajac go papierem sciernym. Wtedy troche lepiej widac jak sie olej na nim osadza
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

10 paź 2020, 20:08

Tez mi sie wydawalo ze jest malo oleju skoro sie zebralo pod minimum na rynience, dolalem 300ml i dalej tak samo sie zbiera.
Przeciez to niemozliwe by go ubylo czy co. Wiec sklaniam sie do teorii ze poziom oleju na tym bagnecie to nie to co na rynience tylko wlasnie z tylu bagnetu, tak jak odbite na papierze, wiec mam teraz powyzej maximum. Ale to boje sie ze to takie myslenie zyczeniowe...

Pojade w tygodniu, wymienie filtr i wleje 4.8 tak jak pisza przy wymianie z filtrem i zobacze jak wtedy bagnet wyglada. Bo nie wiem jak dalej ogarniac stan oleju w tym aucie.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
ODPOWIEDZ