Swap NB do MK3

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

AOS
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2020, 19:30
Model: NB
Lokalizacja: London

18 cze 2020, 19:37

Witajcie, Ahoj, Hi, Zoom-Zoom ;)

Noszę się z zamiarem zakupu Miaty.
Zastanawiam się miedzy mk2 a mk3 ...
Krótkie pytanie mam do was takie. Czy do grodzi Mk3 pasuje silnik NB, ale P&P tj. wyciągam i wsadzam, czy trzeba modyfikować?

Pozdrowionka, szerokich zakrętów i słońca.
AOS
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 cze 2020, 19:45

A cóż to za pomysł? :shock: Pomijając ogólny sens wkładania starszego, słabszego silnika to nie, nie pasuje. Budy są zupełnie inne, silniki w NB i NC też nie mają ze sobą nic wspólnego.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
AOS
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2020, 19:30
Model: NB
Lokalizacja: London

18 cze 2020, 20:50

Bo NB są bardziej wdzięczne jeśli chodzi o modyfikacje. Silnik praktycznie był by nowy, 1.6 z turbo itd. by osiągnąć min. 200hp+
Ciężko znaleźć mk2 w dobrym stanie za rozsądne pieniądze (już abstrahując od mk1 - teraz to są rodzynki w cenie)
No trudno będę szukał fajnej dwójki/ dwa i pół.
Dzięki za info. Zdrówka.
AOS
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 565
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

18 cze 2020, 22:13

Do MK3 masz łatwo dostępny, relatywnie tani silnik 2.5l który jest prawie zupełnie P&P.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4594
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 cze 2020, 8:11

ace pisze:
18 cze 2020, 22:13
Do MK3 masz łatwo dostępny, relatywnie tani silnik 2.5l który jest prawie zupełnie P&P.
a jak koniecznie chcesz byc oryginalem to mozesz remontowac i tuningowac NC 1.8 :roll: :twisted:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

19 cze 2020, 10:05

nie wiem skąd tej hejt do 1.8 w NC, kilka niezłych 1.8 NC pokazalo pazura przez lata na różnych imprezach, akuratnie remont silnika 1.8 w NC to dosyć tani i dobry kierun, robiłem 2 razy, 2 razy sprawnie miło i przyjemnie.
nie trzeba od razu swapować, tym bardziej że swap z 1.8 -> 2.5 to nie znowu takie p&p.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
AOS
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2020, 19:30
Model: NB
Lokalizacja: London

19 cze 2020, 11:00

Tak ludzie którzy zajmują się tuningiem mówili mi, ze jak już kręcić to NB. W dodatku 1.6 kosztuje 300zl... a zaturbienie i dalsze modyfikacje 1.8 to już większe koszta.

Miałem kiedyś Xedos 6 z 2.0 v6 ( dlatego mam sentyment do Mazdy a i ogólnie japoncow) Fajne autko, ale te silniki miały jeden minus tj. brały olej... Ten 2.5 o którym mówicie to V-ka? To chyba nie ten sam co był w Fordzie Probe?

Chętnie posłucham więcej waszych opinii.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4594
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 cze 2020, 11:15

grzes: ze to niby ja jestem hejterem NC 1.8? ozesz :o , toz ja go zawsze bronilem! I nadal uwazam ze jedzie to wcale nie tak zle jak wiekszosc na tym forum uwaza. Ale sklonnosci do zarcia oleju czy innych panewek to juz gorzej :(

Niby remont 1.8 nie taki drogi, ale jak mam na niego wysuplac 3-4kzl i miec to co mam to wolalbym dac powiedzmy 7k za 2.0 albo 10 za 2.5 i miec te pare KM/Nm wiecej :twisted:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

19 cze 2020, 11:51

AOS pisze:
19 cze 2020, 11:00
Tak ludzie którzy zajmują się tuningiem mówili mi, ze jak już kręcić to NB. W dodatku 1.6 kosztuje 300zl... a zaturbienie i dalsze modyfikacje 1.8 to już większe koszta.

Miałem kiedyś Xedos 6 z 2.0 v6 ( dlatego mam sentyment do Mazdy a i ogólnie japoncow) Fajne autko, ale te silniki miały jeden minus tj. brały olej... Ten 2.5 o którym mówicie to V-ka? To chyba nie ten sam co był w Fordzie Probe?

Chętnie posłucham więcej waszych opinii.
2,5 to R4, a nie v6. Występuje w kilku modelach mazdy i forda.
A co do silnika 1,6 za 300zł to nie skomentuję :) Chyba taki do remontu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2640
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

19 cze 2020, 13:12

.
Załączniki
futurama.jpg
futurama.jpg (34.31 KiB) Przejrzano 1250 razy
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

19 cze 2020, 13:21

1.6 NB za 300 zł- dobry żart, chyba ze po panewce
AOS
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2020, 19:30
Model: NB
Lokalizacja: London

19 cze 2020, 15:03

No nie ważne. Dokładniej chodzi o to ze „można dostać”, ale 1.6, bo 1.8 już gorzej, ale mniejsza o to. Będę szukał mk2/2,5. Chyba ze trafie mk3 w dobrej cenie.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

19 cze 2020, 17:10

Jeżeli to ma być szybkie, to całościowo NC wychodzi taniej.
AOS
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2020, 19:30
Model: NB
Lokalizacja: London

19 cze 2020, 17:16

Wytłumacz proszę.
Masz na myśli ogólna eksploatacje Mk3
AOS
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2020, 19:30
Model: NB
Lokalizacja: London

04 lip 2020, 18:10

Takie pytanka techniczne mam (bo nie mogę dostać mk1 i mk2 w dobrej cenie i stanie), możliwe więc, że jednak zdecyduje się na NC:
Czy MK3 2.0l Special Edition może być bez torsena/lsd? Sprzedawca uważa że: "chyba raczej nie ma".
Jakie są wady tego samochodu np. silnik bierze olej? Coś jeszcze? Ile ewentualny podstawowy remont tego silnika kosztuje?

Z góry dzięki. ;)
AOS
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2020, 19:30
Model: NB
Lokalizacja: London

04 lip 2020, 18:22

Szukam też obszerniejszego info na temat tego Special Edition. Co ma, oprócz ESP i elektrycznych szyb?
Ma Klimatyzację; Poduszki; Wspomaganie?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 lip 2020, 19:37

Wrzuć link, bo nie wiadomo o jakiej wersji mówisz. Nie ma wersji "Special Edition".
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
AOS
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2020, 19:30
Model: NB
Lokalizacja: London

04 lip 2020, 21:00

Link do czego? Aukcji?
-> https://www.gumtree.com/p/mazda/2007-ma ... 1377449628

Pytałem go o Torsen LSD bo większość 2.0 internet mówi, że powinna mieć.
Obrazek

Wydaje mi się też, że 2.0 były w skórze tym bardziej SE. I nie było chyba SE antracytowych (http://www.roadster.blog/2014/03/uk-mx- ... guide.html)
MX-5 Special Edition
Mazda MX-5 Special Edition jest wyposażona m.in. w elektrycznie składany, sztywny dach i 17-calowe obręcze ze stopów lekkich. Wnętrze Miaty wykończono czarnymi wstawkami wypolerowanymi na fortepianową czerń. Są również czarne, skórzane i podgrzewane fotele, a na pedałach aluminiowe nakładki.

Do napędu MX-5 Special Edition służy 2-litrowy, 167-konny silnik benzynowy, który współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-stopniowym automatem. Inne elementy wyróżniające Mazdę to mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i sportowe zawieszenie. Produkcja Mazdy MX-5 Special Edition będzie ograniczona do 450 sztuk.
-> https://pl.wikipedia.org/wiki/Mazda_MX-5

Podejrzewam, że to swap 2.0 na zwykłej wersji 1.8. Co myślicie? Ja się nie znam, tylko spekuluje.
Załączniki
mazda.jpg
mazda.jpg (51.83 KiB) Przejrzano 1096 razy
AOS
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2020, 19:30
Model: NB
Lokalizacja: London

04 lip 2020, 21:03

Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

05 lip 2020, 8:28

Na pewno ta w gumtree to nie jest żadna Special Edition. Wygląda na totalnego golasa. Nie ma nawet klimatyzacji. Szpery też bym się nie spodziewał.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3673
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

05 lip 2020, 12:54

Fifkers pisze:
04 lip 2020, 19:37
Wrzuć link, bo nie wiadomo o jakiej wersji mówisz. Nie ma wersji "Special Edition".
Ja mam Special Edition ale nigdy nie szukalem czym sie ona charakteryzuje. Wisi to nad MX-5 na klapie. Nie mam foty niestety, auto jest w Bydgoszczy :diablo:
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
ODPOWIEDZ