Swap NB do MK3
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witajcie, Ahoj, Hi, Zoom-Zoom
Noszę się z zamiarem zakupu Miaty.
Zastanawiam się miedzy mk2 a mk3 ...
Krótkie pytanie mam do was takie. Czy do grodzi Mk3 pasuje silnik NB, ale P&P tj. wyciągam i wsadzam, czy trzeba modyfikować?
Pozdrowionka, szerokich zakrętów i słońca.
AOS
Noszę się z zamiarem zakupu Miaty.
Zastanawiam się miedzy mk2 a mk3 ...
Krótkie pytanie mam do was takie. Czy do grodzi Mk3 pasuje silnik NB, ale P&P tj. wyciągam i wsadzam, czy trzeba modyfikować?
Pozdrowionka, szerokich zakrętów i słońca.
AOS
A cóż to za pomysł? Pomijając ogólny sens wkładania starszego, słabszego silnika to nie, nie pasuje. Budy są zupełnie inne, silniki w NB i NC też nie mają ze sobą nic wspólnego.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Bo NB są bardziej wdzięczne jeśli chodzi o modyfikacje. Silnik praktycznie był by nowy, 1.6 z turbo itd. by osiągnąć min. 200hp+
Ciężko znaleźć mk2 w dobrym stanie za rozsądne pieniądze (już abstrahując od mk1 - teraz to są rodzynki w cenie)
No trudno będę szukał fajnej dwójki/ dwa i pół.
Dzięki za info. Zdrówka.
AOS
Ciężko znaleźć mk2 w dobrym stanie za rozsądne pieniądze (już abstrahując od mk1 - teraz to są rodzynki w cenie)
No trudno będę szukał fajnej dwójki/ dwa i pół.
Dzięki za info. Zdrówka.
AOS
- Alex
- Donator
- Posty: 4594
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
a jak koniecznie chcesz byc oryginalem to mozesz remontowac i tuningowac NC 1.8
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
nie wiem skąd tej hejt do 1.8 w NC, kilka niezłych 1.8 NC pokazalo pazura przez lata na różnych imprezach, akuratnie remont silnika 1.8 w NC to dosyć tani i dobry kierun, robiłem 2 razy, 2 razy sprawnie miło i przyjemnie.
nie trzeba od razu swapować, tym bardziej że swap z 1.8 -> 2.5 to nie znowu takie p&p.
nie trzeba od razu swapować, tym bardziej że swap z 1.8 -> 2.5 to nie znowu takie p&p.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Tak ludzie którzy zajmują się tuningiem mówili mi, ze jak już kręcić to NB. W dodatku 1.6 kosztuje 300zl... a zaturbienie i dalsze modyfikacje 1.8 to już większe koszta.
Miałem kiedyś Xedos 6 z 2.0 v6 ( dlatego mam sentyment do Mazdy a i ogólnie japoncow) Fajne autko, ale te silniki miały jeden minus tj. brały olej... Ten 2.5 o którym mówicie to V-ka? To chyba nie ten sam co był w Fordzie Probe?
Chętnie posłucham więcej waszych opinii.
Miałem kiedyś Xedos 6 z 2.0 v6 ( dlatego mam sentyment do Mazdy a i ogólnie japoncow) Fajne autko, ale te silniki miały jeden minus tj. brały olej... Ten 2.5 o którym mówicie to V-ka? To chyba nie ten sam co był w Fordzie Probe?
Chętnie posłucham więcej waszych opinii.
- Alex
- Donator
- Posty: 4594
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
grzes: ze to niby ja jestem hejterem NC 1.8? ozesz , toz ja go zawsze bronilem! I nadal uwazam ze jedzie to wcale nie tak zle jak wiekszosc na tym forum uwaza. Ale sklonnosci do zarcia oleju czy innych panewek to juz gorzej
Niby remont 1.8 nie taki drogi, ale jak mam na niego wysuplac 3-4kzl i miec to co mam to wolalbym dac powiedzmy 7k za 2.0 albo 10 za 2.5 i miec te pare KM/Nm wiecej
Niby remont 1.8 nie taki drogi, ale jak mam na niego wysuplac 3-4kzl i miec to co mam to wolalbym dac powiedzmy 7k za 2.0 albo 10 za 2.5 i miec te pare KM/Nm wiecej
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
2,5 to R4, a nie v6. Występuje w kilku modelach mazdy i forda.AOS pisze: ↑19 cze 2020, 11:00Tak ludzie którzy zajmują się tuningiem mówili mi, ze jak już kręcić to NB. W dodatku 1.6 kosztuje 300zl... a zaturbienie i dalsze modyfikacje 1.8 to już większe koszta.
Miałem kiedyś Xedos 6 z 2.0 v6 ( dlatego mam sentyment do Mazdy a i ogólnie japoncow) Fajne autko, ale te silniki miały jeden minus tj. brały olej... Ten 2.5 o którym mówicie to V-ka? To chyba nie ten sam co był w Fordzie Probe?
Chętnie posłucham więcej waszych opinii.
A co do silnika 1,6 za 300zł to nie skomentuję Chyba taki do remontu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
1.6 NB za 300 zł- dobry żart, chyba ze po panewce
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
Takie pytanka techniczne mam (bo nie mogę dostać mk1 i mk2 w dobrej cenie i stanie), możliwe więc, że jednak zdecyduje się na NC:
Czy MK3 2.0l Special Edition może być bez torsena/lsd? Sprzedawca uważa że: "chyba raczej nie ma".
Jakie są wady tego samochodu np. silnik bierze olej? Coś jeszcze? Ile ewentualny podstawowy remont tego silnika kosztuje?
Z góry dzięki.
Czy MK3 2.0l Special Edition może być bez torsena/lsd? Sprzedawca uważa że: "chyba raczej nie ma".
Jakie są wady tego samochodu np. silnik bierze olej? Coś jeszcze? Ile ewentualny podstawowy remont tego silnika kosztuje?
Z góry dzięki.
Link do czego? Aukcji?
-> https://www.gumtree.com/p/mazda/2007-ma ... 1377449628
Pytałem go o Torsen LSD bo większość 2.0 internet mówi, że powinna mieć.
Wydaje mi się też, że 2.0 były w skórze tym bardziej SE. I nie było chyba SE antracytowych (http://www.roadster.blog/2014/03/uk-mx- ... guide.html)
Podejrzewam, że to swap 2.0 na zwykłej wersji 1.8. Co myślicie? Ja się nie znam, tylko spekuluje.
-> https://www.gumtree.com/p/mazda/2007-ma ... 1377449628
Pytałem go o Torsen LSD bo większość 2.0 internet mówi, że powinna mieć.
Wydaje mi się też, że 2.0 były w skórze tym bardziej SE. I nie było chyba SE antracytowych (http://www.roadster.blog/2014/03/uk-mx- ... guide.html)
-> https://pl.wikipedia.org/wiki/Mazda_MX-5MX-5 Special Edition
Mazda MX-5 Special Edition jest wyposażona m.in. w elektrycznie składany, sztywny dach i 17-calowe obręcze ze stopów lekkich. Wnętrze Miaty wykończono czarnymi wstawkami wypolerowanymi na fortepianową czerń. Są również czarne, skórzane i podgrzewane fotele, a na pedałach aluminiowe nakładki.
Do napędu MX-5 Special Edition służy 2-litrowy, 167-konny silnik benzynowy, który współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-stopniowym automatem. Inne elementy wyróżniające Mazdę to mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i sportowe zawieszenie. Produkcja Mazdy MX-5 Special Edition będzie ograniczona do 450 sztuk.
Podejrzewam, że to swap 2.0 na zwykłej wersji 1.8. Co myślicie? Ja się nie znam, tylko spekuluje.
- Załączniki
-
- mazda.jpg (51.83 KiB) Przejrzano 1096 razy
Były "Special Edition"
https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_MX-5_(NC)
https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_MX-5_(NC)
Na pewno ta w gumtree to nie jest żadna Special Edition. Wygląda na totalnego golasa. Nie ma nawet klimatyzacji. Szpery też bym się nie spodziewał.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Ja mam Special Edition ale nigdy nie szukalem czym sie ona charakteryzuje. Wisi to nad MX-5 na klapie. Nie mam foty niestety, auto jest w Bydgoszczy