[NC] Wymiana skrzyni z 6MT na 5MT

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

06 cze 2020, 11:23

Orientuje się ktoś czy w przypadku zmiany skrzyni z 6tki na 5tkę bedzie jakiś problem?
Mam na myśli przełożenie dyfra, ustawienia kompa?
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2171
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

06 cze 2020, 14:44

Five musi zmienić ustawienia w Ecu. I z dyfrem ze skrzyni 6 bedziesz miał dosc długie biegi.
A czemu taka zmiana? Zwykle z druga stronę się zmienia.
Pozdrawiam, Danillo
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

06 cze 2020, 18:22

5tka w mojej opinii chodzi dużo lepiej. W przypadku NC1 oczywiście.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

06 cze 2020, 18:39

Danillo pisze:
06 cze 2020, 14:44
Five musi zmienić ustawienia w Ecu. I z dyfrem ze skrzyni 6 bedziesz miał dosc długie biegi.
A czemu taka zmiana? Zwykle z druga stronę się zmienia.
Dyfer w nc 1.8 5mt miałem 4.1 final drive ratio, tylko że otwarty dyfer.
Wymieniłem na 3.73 LSD z innego NC. Jeździ się dobrze, choć na tor ludzie wolą krótsze dyfry żeby zyskać na przyspieszeniu.

Na pewno maleje zużycie paliwa przy takim "wydluzajacym" setupie i są niższe RPM niż wcześniej przy tej samej prędkości.
Widzę że 6tka jest trochę krótsza niż 5 w skrzyni 5MT, za to dyfer w wersji z 6MT jest "dłuższy"

https://images.app.goo.gl/MmSQQAhcgbpKtdLP6

Do daily 5mt jest chyba bardziej komfortowa i się nie zacina
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

22 lip 2020, 10:22

właśnie założona u mnie została 5MT.. do wymiany oczywiście tarcza sprzęgła i wał od skrzyni 5. Mam ją z długim dyfrem 3,7 i silnikiem 2,5 - w tym setupie dłuższe biegi na razie bardzo mnie się spodobały..
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

22 lip 2020, 12:01

Czyli sprzęgło do NC rozni się tylko w zależności od ilości biegów a pojemność nie ma znaczenia?

Dziwne bo podają że np dane sprzęgło działa z 1.8 i 2.0 a 2.0 ma zazwyczaj 6 biegów.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

22 lip 2020, 16:20

W zależności od rodzaju skrzyni (5MT/6MT) jest różna ilość zębów w wieloklinie - co za tym idzie, sprzęgło jest inne. Pojemność silnika nie ma znaczenia.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5456
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

23 lip 2020, 8:39

Danillo pisze:
06 cze 2020, 14:44
Five musi zmienić ustawienia w Ecu. I z dyfrem ze skrzyni 6 bedziesz miał dosc długie biegi.
A czemu taka zmiana? Zwykle z druga stronę się zmienia.
Dokładnie, trzeba zmienić ustawienia mapek biegów/przełożeń coby tabelki od otwarcia przepustnicy się nie pogubiły. Dodatkowo mapy tempomatu także trzeba ustawić pod inną skrzynię :)
Dżunior pisze:
22 lip 2020, 16:20
W zależności od rodzaju skrzyni (5MT/6MT) jest różna ilość zębów w wieloklinie - co za tym idzie, sprzęgło jest inne. Pojemność silnika nie ma znaczenia.
Dobrze mówi ! Polać mu wina!
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

23 lip 2020, 20:24

Mierzyłem spalanie i spadło ok 1.5 litra na 100 km po wymianie dyfra z 4.1 na 3.7 (i updated map by five) przy normalnej jeździe. Ta sama skrzynia 5.
11.5 L vs 9.8 cykl mieszany.
Oczywiście warunki jazdy nigdy nie są takie same, ale o ile wcześniej nie byłem w stanie przejechać 350-360 km bez zapalenia się rezerwy, o tyle teraz zawsze przekraczam bez problemu 400 zanim się zapali.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
ODPOWIEDZ