Heja. Macie jakiś prosty sposób na wymianę żarówki świateł mijania w NC? Wydaje mi się że na szybko w drodze jest to raczej niemożliwe?
Chciałem też sobie trochę podnieść wiązkę światła bo coś za nisko świecą, ale za cholerę nie wiem czym tam pokręcić. Regulacja elektryczna jest już na max.
Wymiana żarówki świateł mijania+ regulacja
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1055
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Od strony pasażera na upartego da się bez demontowania czegokolwiek, chociaż wygodniej jest jak się odkręci zbiorniczek płynu do spryskiwaczy (śrubka, nakrętka i dwie spinki). Od strony kierowcy bez demontażu dolotu i przesunięcia skrzynki z bezpiecznikami nie widzę możliwości wymiany żarówki - chyba że może jakoś od strony koła po zdjęciu nadkola da radę :/
- janux
- Donator
- Posty: 310
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
Wymiana żarówki w prawej lampie jest bardzo łatwa po odkręceniu właśnie zbiorniczka od spryskiwaczy. Wymianę w lewej lampie utrudnia skrzynka z bezpiecznikami, ale da się to zrobić bez jej demontażu. Ja już ogarniam wymianę obu żarówek w jakieś 10 minut (dla łatwiejszej wymiany + mniejszych skaleczeń nadgarstka trochę przyciąłem "żebrowanie" w skrzynce bezpieczników - w miejscu zaznaczonym na zdjęciu) Ogólnie jeśli dobrze pamiętam, to w serwisówce wymiana żarówki = rozpięcie nadkola itp, ale ja to zawsze robiłem od góry.
- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
Janux gratuluję tego opanowania wymiany żarówek:)
hmm 10 min...muszę poćwiczyć w razie "W"
To chyba najgorszy dostęp ze wszystkich moich samochodów jeśli chodzi o tą czynność, a jak sami wiecie czasem żarówka potrafi się spalić kilka razy w roku i to w najmniej oczekiwanym momencie. Póki co zamontowałem w miejsce halogenów ledowe drl, ale licho nie śpi.
To tak jak z oponami, czasem kapeć raz na 5 lat, a czasem 5 razy w roku.
hmm 10 min...muszę poćwiczyć w razie "W"
To chyba najgorszy dostęp ze wszystkich moich samochodów jeśli chodzi o tą czynność, a jak sami wiecie czasem żarówka potrafi się spalić kilka razy w roku i to w najmniej oczekiwanym momencie. Póki co zamontowałem w miejsce halogenów ledowe drl, ale licho nie śpi.
To tak jak z oponami, czasem kapeć raz na 5 lat, a czasem 5 razy w roku.
MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex
Strojenie RomDrop by Alex
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1055
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
W NC1 mam ledy H7, nie od philipsa ale na chipach które philips produkuje i świecą tak jak xenon hid, tyle że mają trochę ostrzejsze odcięcie. Zamontowane bez problemów tylko z jednym drobnym patentem - między plastikowy adapterek pod leda a stopkę leda trzeba włożyć gumową uszczelkę z szybkozłączki węża ogrodowego, żeby nie latało luźno w lampie (patent z forum miata.net)
- Załączniki
-
- ABC63B8D-1564-49FE-B703-40008D8E50AE.jpeg (3.85 MiB) Przejrzano 1135 razy
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
A jak z grzaniem się?luki_92_92 pisze: ↑02 cze 2020, 14:29W NC1 mam ledy H7, nie od philipsa ale na chipach które philips produkuje i świecą tak jak xenon hid, tyle że mają trochę ostrzejsze odcięcie. Zamontowane bez problemów tylko z jednym drobnym patentem - między plastikowy adapterek pod leda a stopkę leda trzeba włożyć gumową uszczelkę z szybkozłączki węża ogrodowego, żeby nie latało luźno w lampie (patent z forum miata.net)
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1055
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
No jak to ledy, mają radiatory które się grzeją ja po zapięciu tego drucika który trzyma to w lampie założyłem te gumowe osłony chroniące przed wpadaniem pyłu do lampy i dopiero wkręciłem radiatory z dwóch powodów - po pierwsze lepsze chłodzenie bo radiator jest na zewnątrz a po drugie, jakby był w środku to guma wchodziłaby na niego na wcisk i obawiałem się czy się nie stopi. Tak jak jest jest ok
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Są też zestawy Xenon hid do montażu w miejsce H7... Jak kiedyś spala się żarówki to będzie się trzeba na coś zdecydować... Coś co nie v uszkodzi lampyluki_92_92 pisze: ↑02 cze 2020, 19:19No jak to ledy, mają radiatory które się grzeją ja po zapięciu tego drucika który trzyma to w lampie założyłem te gumowe osłony chroniące przed wpadaniem pyłu do lampy i dopiero wkręciłem radiatory z dwóch powodów - po pierwsze lepsze chłodzenie bo radiator jest na zewnątrz a po drugie, jakby był w środku to guma wchodziłaby na niego na wcisk i obawiałem się czy się nie stopi. Tak jak jest jest ok
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1055
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- pavlacos
- Donator
- Posty: 681
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
ja to robiłem od nadkola, jest trochę zabawy jak się ma duże łapy
cóż, taki widać urok, idzie to zrobić ale żeby to było sprawnie ....
póki co mam nowe żarówki ale ciekawi mnie ten led, o co chodzi z tymi radiatorami, widzę że są też wersje wyglądające jak normalne h7
cóż, taki widać urok, idzie to zrobić ale żeby to było sprawnie ....
póki co mam nowe żarówki ale ciekawi mnie ten led, o co chodzi z tymi radiatorami, widzę że są też wersje wyglądające jak normalne h7
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą