Cześć
Potrzebuję porady i ukierunkowania od Was bo zatoczyłem koło i trochę pomysły się skończyły, ale po kolei.
Samochód to wersja NC 1.8 z 2008r
Objawy w zasadzie trzy :
1) Temperatura płynu chłodniczego po rozgrzaniu silnika bardzo pływa (wskaźnik tego niestety nie pokazuje) ale odczyt z OBD pokazuje w zasadzie, że rośnie ponad 100st włącza się wentylator i spada do około 94 - 96st i tak w kółko.
2) Nawet na ustawieniu temperatury na zimne z nawiewów leci ciepłe lub wręcz gorące powietrze.
3) Znika nie wiadomo gdzie (bo nie ma plamy pod autem ani śladów wycieku z chłodnicy i okolicznych przewodów doprowadzających) płyn chłodniczy ze zbiornika wyrównawczego.
Wymieniałem dwa razy termostat już, przejrzałem dokładnie całą instalację, rozebrałem deskę rozdzielczą w okolicy nagrzewnicy i nigdzie nie mogę namierzyć ani wycieku ani innej przyczyny.
Z góry dzięki za wszelkie sugestie gdzie dalej szukać i co sprawdzić.
Przegrzewanie się silnika / gorące powietrze z nawiewu
NC 1.8
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Podjedź do mechanika i zrób test na zawartość spalin w płynie chłodzącym. Chociaż z tym ciepłem z nawiewu to może być wadliwy zawór w nagrzewnicy. Jaki termostat masz zamontowany? W sensie na jaką temperaturę?
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 kwie 2019, 21:16
- Model: NC
- Lokalizacja: Warszawa
Pierwszy termostat to był Knecht z temperaturą otwarcia 82°c, ten drugi nie kojarzę producenta ale bodajże 87 °c
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 638
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
falowanie temperatury płynu to akurat nic dziwnego.
Poza sprawdzeniem spalin w układzie to czasem warto wycieku szukac na odpalonym silniku. Koledze pod wpływem temperatury rozszczelniał sie gumowy przewód a kapało s niego na silnik tak że zaraz odparowywało więc też nie był w stanie zlokalizować wycieku podczas zwykłych oględzin
Poza sprawdzeniem spalin w układzie to czasem warto wycieku szukac na odpalonym silniku. Koledze pod wpływem temperatury rozszczelniał sie gumowy przewód a kapało s niego na silnik tak że zaraz odparowywało więc też nie był w stanie zlokalizować wycieku podczas zwykłych oględzin
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Nie o to chodzi, że faluje, tylko faluje dość wysoko. Jeśli termostat otwiera na 87 stopni to przy normalnej jeździe płyn nie powinien wychodzić ponad 100, to nie motocykl. A może się tak dziać m.in. przez spaliny w układzie. Chyba, że NC mają aż tak niewydajny układ chłodzenia. A jeśli płyn paruje z ciepłych powierzchni silnika to od razu czuć wokół auta typowy słodki zapach więc to można powiązać.
- Alex
- Donator
- Posty: 4567
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
uklad chlodzenia w NC jest wystarczajaco wydajny. Z termostatem takim jak mial kolega (Knecht/Mahle 82st) podczas jazdy mam zwykle 85-88stopni, na postoju troche rosnie do okolic 95. Na torze (krotkim bo Lodz) max ktory zapisal sie w logach Racechrono to 91 stopni
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 kwie 2019, 21:16
- Model: NC
- Lokalizacja: Warszawa
Zrobiłem w weekend test na nieszczelność uszczelki pod głowicą i szczęśliwie to nie uszczelka. Testowałem to na otwartej masce i rozgrzanym silniku i temperatura doszła do 101 °c zanim włączył się wentylator. Czuć było wyraźną woń płynu chłodniczego ale przejrzałem dokładnie i wycieku nie widać może być zatem tak jak piszecie, że kapie gdzieś na jakiś gorący element i odparowuje momentalnie. Niepokoi mnie też temperatura startu wentylatora więc i czujnik temperatury do sprawdzenia. Przy jakiej temperaturze u Was włącza się wentylator?