Przegrzewanie się silnika / gorące powietrze z nawiewu

NC 1.8

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

thrillseeker
Posty: 6
Rejestracja: 28 kwie 2019, 21:16
Model: NC
Lokalizacja: Warszawa

27 maja 2020, 10:50

Cześć
Potrzebuję porady i ukierunkowania od Was bo zatoczyłem koło i trochę pomysły się skończyły, ale po kolei.
Samochód to wersja NC 1.8 z 2008r
Objawy w zasadzie trzy :
1) Temperatura płynu chłodniczego po rozgrzaniu silnika bardzo pływa (wskaźnik tego niestety nie pokazuje) ale odczyt z OBD pokazuje w zasadzie, że rośnie ponad 100st włącza się wentylator i spada do około 94 - 96st i tak w kółko.
2) Nawet na ustawieniu temperatury na zimne z nawiewów leci ciepłe lub wręcz gorące powietrze.
3) Znika nie wiadomo gdzie (bo nie ma plamy pod autem ani śladów wycieku z chłodnicy i okolicznych przewodów doprowadzających) płyn chłodniczy ze zbiornika wyrównawczego.

Wymieniałem dwa razy termostat już, przejrzałem dokładnie całą instalację, rozebrałem deskę rozdzielczą w okolicy nagrzewnicy i nigdzie nie mogę namierzyć ani wycieku ani innej przyczyny.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie gdzie dalej szukać i co sprawdzić.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

27 maja 2020, 11:08

Podjedź do mechanika i zrób test na zawartość spalin w płynie chłodzącym. Chociaż z tym ciepłem z nawiewu to może być wadliwy zawór w nagrzewnicy. Jaki termostat masz zamontowany? W sensie na jaką temperaturę?
thrillseeker
Posty: 6
Rejestracja: 28 kwie 2019, 21:16
Model: NC
Lokalizacja: Warszawa

27 maja 2020, 11:59

Pierwszy termostat to był Knecht z temperaturą otwarcia 82°c, ten drugi nie kojarzę producenta ale bodajże 87 °c
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

27 maja 2020, 12:41

OK. Sprawdź płyn chłodzący sondą u kogoś.
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

28 maja 2020, 23:30

falowanie temperatury płynu to akurat nic dziwnego.

Poza sprawdzeniem spalin w układzie to czasem warto wycieku szukac na odpalonym silniku. Koledze pod wpływem temperatury rozszczelniał sie gumowy przewód a kapało s niego na silnik tak że zaraz odparowywało więc też nie był w stanie zlokalizować wycieku podczas zwykłych oględzin
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

29 maja 2020, 1:35

Nie o to chodzi, że faluje, tylko faluje dość wysoko. Jeśli termostat otwiera na 87 stopni to przy normalnej jeździe płyn nie powinien wychodzić ponad 100, to nie motocykl. A może się tak dziać m.in. przez spaliny w układzie. Chyba, że NC mają aż tak niewydajny układ chłodzenia. A jeśli płyn paruje z ciepłych powierzchni silnika to od razu czuć wokół auta typowy słodki zapach więc to można powiązać.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 maja 2020, 7:43

uklad chlodzenia w NC jest wystarczajaco wydajny. Z termostatem takim jak mial kolega (Knecht/Mahle 82st) podczas jazdy mam zwykle 85-88stopni, na postoju troche rosnie do okolic 95. Na torze (krotkim bo Lodz) max ktory zapisal sie w logach Racechrono to 91 stopni
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

29 maja 2020, 8:32

No i tak to zwykle wygląda. Dlatego podejrzewam, że 100 stopni + znikający płyn = wiadomo co
thrillseeker
Posty: 6
Rejestracja: 28 kwie 2019, 21:16
Model: NC
Lokalizacja: Warszawa

01 cze 2020, 9:46

Zrobiłem w weekend test na nieszczelność uszczelki pod głowicą i szczęśliwie to nie uszczelka. Testowałem to na otwartej masce i rozgrzanym silniku i temperatura doszła do 101 °c zanim włączył się wentylator. Czuć było wyraźną woń płynu chłodniczego ale przejrzałem dokładnie i wycieku nie widać może być zatem tak jak piszecie, że kapie gdzieś na jakiś gorący element i odparowuje momentalnie. Niepokoi mnie też temperatura startu wentylatora więc i czujnik temperatury do sprawdzenia. Przy jakiej temperaturze u Was włącza się wentylator?
ODPOWIEDZ