Spalanie stukowe?

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

gng
Posty: 52
Rejestracja: 02 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: Kraków

21 maja 2020, 19:29

Hej,
Od jakiegoś czasu walczę z dziwnym dźwiękiem przy przyśpieszaniu w okolicach 2500-3500 RPM. Dźwięk się nasila przy dużym obciążeniu, np. przy ostrych podjazdach i występuje raczej jak jest cieplej. Przepatrzyłem całe forum i klasycznie podejrzewałem panewkę, ale na wolnych obrotach tego nie ma. Udało mi się znaleźć na forum w UK podobny przypadek i tam właśnie ktoś miał problem ze spalaniem stukowym. Zrobiłem mały test i zatankowałem 98 i podobnie jak w tamtym przypadku zdecydowana poprawa i praktycznie ten dźwięk nie występuje. Teraz pytanie co może być przyczyną? W temacie z UK przyczyna się okazały źle świece. Sprawdziłem dzisiaj swoje i są właściwe: Denso ITV20. Znalazłem temat five viewtopic.php?f=72&t=24129 I u mnie jest właśnie stara wiązka, ale ruszanie kablami nie ma żadnego wpływu na obroty. Być może powiązanym problemem jest to że czasem na niedogrzanym silniku jak dojeżdżam do świateł na luzie to falują obroty.
IMG_20200521_193428.jpg
IMG_20200521_193428.jpg (2.86 MiB) Przejrzano 754 razy
gng
Posty: 52
Rejestracja: 02 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: Kraków

07 lip 2020, 11:51

Update: Świece wymienione, MAF przeczyszczony i dalej to występuje. To co zauważyłem to że przy ostatnich upałach też to słychać nawet na 98, także jest to zależne od temperatury zewnętrznej. W planach przeczyszczenie przepustnicy i niestety kończą mi się pomysły :(
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 lip 2020, 13:45

ciekawostka. NC ma czujnik spalania stukowego i jesli mu cos niepasuje to tnie zaplon az stuki ucichna. Ja zauwazylem ze po resecie ECU (odpiecie klem) przez kilkanascie km faktycznie slychac takie "przesypywanie sie gwozdzi" w silniku przy gwaltownym obciazeniu, zmianie biegow itd Po pewnym czasie ECU sie jednak adaptuje i zjawisko stopniowo zanika calkiem.

mysle ze warto odczytac bledy i pologowac parametry np. za pomoca ForScana

a w ogole to masz silnik 2.0 czy 1.8?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
gng
Posty: 52
Rejestracja: 02 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: Kraków

07 lip 2020, 18:25

No właśnie żadnych błędów. Silnik 2.0. Spróbuję nagrać jakiś film z tym dźwiękiem i pologowac jazdę
sterhannzer
Posty: 4
Rejestracja: 03 cze 2020, 11:16
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Wrocław

04 maja 2022, 8:01

Czy ktoś rozwiązał problem tych stuków?

To co ja zauważyłem to u mnie ten dźwięk pojawia się też właśnie tylko przy obciążeniu (na luzie/postoju nigdy) - w momencie dodawania gazu i okolicy 2k obrotów. Powyżej 3k obrotów też występują z tym, że auto pracuje głośniej i ciężej to usłyszeć. Co dodatkowo powyżej 3k musi być to bardziej raptowne wciśnięcie gazu (tak by było wciąż mocne obciążenie silnika).
Nigdy na zimnym silniku tego nie słyszę. Po mocniejszych jazdach, gdy silnik nagrzany, dźwięk jest częściej słyszalny, praktycznie przy każdym zakręcie, gdy zaczynam wciskać pedał gazu.
Co wg mnie na pewno ma wpływ to paliwo - przy 95 słychać często i są głośniejsze stuki niż w przypadku jazdy na 98. Czasami udaje się dotknąć gazu i trzymając go, bądź bardzo lekko dociskając to stuki słychać dłużej - około 2-4 sek.

Z rzeczy które już zrobiłem to:
- nowe świece,
- nowy czujnik spalania stukowego,
- sprawdzony rozrząd u mechanika,
- komputer nie ma żadnych błędów.

1. Czy ktoś jest w stanie to jakoś powiązać ze sobą by rozwiązać zagadkę? Gorsze paliwo, stuki przy dodawaniu gazu, nagrzany silnik.

Chciałbym sprawdzić prace komputera w trakcie jazdy w trybie ciągłym czyli tak by było widać jakieś wartości na wykresach i żeby to było rejestrowane non stop. Byłem ostatnio na czymś co miało tak wyglądać, ale gość pobrał tylko wyrywkowo kilka razy jakieś pomiary i nic z tego nie wynika.

2. Czy taka analiza pracy komputera, wtrysków, otwarcia przepustnicy albo np. mieszanki jest możliwa w NC 2.0 2006 rok w trybie ciągłym podczas jazdy?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 maja 2022, 8:14

malo kto mial tego typu problem. byc moze jest nagar w komorze spalania. Jaki przebieg i jakie zuzycie oleju? rozrzad robiony? wczesne NC miewaly problem z halasujacym aktuatorem zmiennej fazy, no i lancuch takze kiedys sie rozciaga

NC mozna logowac do woli, np. za pomoca Tactrix Openport

najprosciej zlikwidowac problem strojeniem
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ