EGR lokalizacja

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

10 maja 2020, 10:27

Łatwo jest się dostać do egr-a w silniku 1.8?
Pytam bo chciałem go zaślepić, a jak wiecie akurat w średnich prędkościach obrotowych silnika on się otwiera i niepotrzebnie zamula auto. Akurat ja w takim zakresie jeżdżę.
W swoim volvo zaślepiłem dziada i auto odrazu odżyło. Nie uwierzycie, ale ze 181ps zrobiło się 205ps i niutki też się wcześniej budzą (sprawdzone na hamowni)
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

10 maja 2020, 17:48

Ziolko73 pisze:
10 maja 2020, 10:27
Łatwo jest się dostać do egr-a w silniku 1.8?
Pytam bo chciałem go zaślepić, a jak wiecie akurat w średnich prędkościach obrotowych silnika on się otwiera i niepotrzebnie zamula auto. Akurat ja w takim zakresie jeżdżę.
W swoim volvo zaślepiłem dziada i auto odrazu odżyło. Nie uwierzycie, ale ze 181ps zrobiło się 205ps i niutki też się wcześniej budzą (sprawdzone na hamowni)
Trzeba zdjąć podszybie i blachę zasłaniającą otwór serwisowy/mocowanie rozpórki i wykazać się niezła zręcznością by wyciągnąć go na aucie... Nie lepiej go po prostu wyłączyć programowo? Chyba, że boisz się, że się fizycznie nie domyka?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

10 maja 2020, 19:08

Raczej się domyka bo do 2tys obrotów idzie w miarę równo, potem lekki mułek i od ok 3500 znowu rwie do przodu. Podejrzewałem na początku że jakieś śmieci w układzie paliwowym mogą być czy coś, wlałem specyfik do czyszczenia wtrysków i jakby było lepiej, ale po wyjechaniu tego paliwa znowu podobnie.
W volvo miałem podobne objawy, ale tam przez egr miałem zaje...y cały dolot ( diesel ).
Wyczyściłem wszystko i normalnie rakieta :)
Nie wiem jak w emiksie, bo tam jak zaślepiłem egr to wchodził w tryb awaryjny, pomogło odpięcie wtyczki, tylko że świecił check, ale za to auto miało moc. Ostatecznie wyprogramowałem dziada i mam spokój i czysty dolot:)
W mazdzie jak zaślepię to check się zaświeci?
A może wystarczy odpiąć wtyczkę?
Ewentualnie jakie przybliżone koszta wyprogramowania egr-a ze sterownika?
Ktoś to bez problemu ogarnie?
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

12 maja 2020, 20:35

Ziolko73 pisze:
10 maja 2020, 19:08
Raczej się domyka bo do 2tys obrotów idzie w miarę równo, potem lekki mułek i od ok 3500 znowu rwie do przodu. Podejrzewałem na początku że jakieś śmieci w układzie paliwowym mogą być czy coś, wlałem specyfik do czyszczenia wtrysków i jakby było lepiej, ale po wyjechaniu tego paliwa znowu podobnie.
W volvo miałem podobne objawy, ale tam przez egr miałem zaje...y cały dolot ( diesel ).
Wyczyściłem wszystko i normalnie rakieta :)
Nie wiem jak w emiksie, bo tam jak zaślepiłem egr to wchodził w tryb awaryjny, pomogło odpięcie wtyczki, tylko że świecił check, ale za to auto miało moc. Ostatecznie wyprogramowałem dziada i mam spokój i czysty dolot:)
W mazdzie jak zaślepię to check się zaświeci?
A może wystarczy odpiąć wtyczkę?
Ewentualnie jakie przybliżone koszta wyprogramowania egr-a ze sterownika?
Ktoś to bez problemu ogarnie?
Wypnij wtyczkę na próbę (średnio przyjemna czynność z racji dostępu i szczególnie jak nie była nigdy odpinana - chyba lepiej by odpiąć po prostu zasilanie ), wyrzuci błąd ale sprawdzisz, czy jest lepiej. Jeśli fizycznie się nie domyka, to efekt odpięcia może być mały. Jak będzie lepiej to ja mogę ci przeprogramować ECU i wyrzucić wszystko, co związane z egr.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

12 maja 2020, 21:21

Ne wiem czy to może być od EGR, ale mam pytanko od czego może być usyfiony tlusto dolot powietrza, okolica przepustnicy i dalej
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 maja 2020, 22:10

marzdin pisze:
12 maja 2020, 21:21
Ne wiem czy to może być od EGR, ale mam pytanko od czego może być usyfiony tlusto dolot powietrza, okolica przepustnicy i dalej
Odma/zawór pcv
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

12 maja 2020, 23:17

Dzięki, będę wymieniał :)
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 maja 2020, 23:22

marzdin pisze:
12 maja 2020, 23:17
Dzięki, będę wymieniał :)
Nie wymieniaj, zobacz czy działa najpierw. Odma wpuszcza gazy ze skrzyni korbowej do dolotu więc zawsze będzie tam trochę syfu. Jak Ci to przeszkadza to możesz zamontować catch tank
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

13 maja 2020, 0:04

Masz racje, najpierw zobacze jak to wygląda, a tak z ciekawości ile może nowy kosztować ?
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

13 maja 2020, 0:25

marzdin pisze:
13 maja 2020, 0:04
Masz racje, najpierw zobacze jak to wygląda, a tak z ciekawości ile może nowy kosztować ?
Nie wiem jak jest w NC ale do Nb nie jest drogi - to jest kawałek plastiku z uszczelką na sprężynce 😉
Edit:
Dziesięć funtów wielkobrytyjskich
https://www.mx5parts.co.uk/valve-mk3-35-p-2276.html
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

13 maja 2020, 6:35

marzdin pisze:
12 maja 2020, 23:17
Dzięki, będę wymieniał :)
Hola! Wstrzymaj konie! :mrgreen: jeśli masz bałagan wokół przepustnicy, to znaczy, że film olejowy leci z górnej odmy. NC ma dwie:

Jedna na bloku, pod kolektorem dolotowym z którym jest bezpośrednio połączona(podobnie jak i egr), wyposażona jest we wspomniany kierunkowy zaworek i wychodzi z całkiem sprytnego separatora oleju przykręcanego do bloku. Wymiana zaworka w tej odmie to najlepszy sposób na wynalezienie ok.tysiąca nowych przekleństw. Polecam. 2,5/10.

Druga odma jest na górze pokrywy zaworów i nie posiada żadnego zaworka kierunkowego. Z tej właśnie odmy może dmuchać i ma wejście do dolotu zaraz przed przepustnicą. Sugeruje dołożyć oil catch tank na rurkę do tej odmy.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

13 maja 2020, 14:42

Dzięki Five za wiadomość, trzeba będzie ten zbiorniczek dołożyć
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

13 maja 2020, 14:49

Jak taki ciulowy dostęp, nawet do kostki egr to może jest jakaś inna możliwość wypięcia go, może gdzieś po drodze?
Pytanie skierowane do Fiveopac.
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

13 maja 2020, 18:51

Ziolko73 pisze:
13 maja 2020, 14:49
Jak taki ciulowy dostęp, nawet do kostki egr to może jest jakaś inna możliwość wypięcia go, może gdzieś po drodze?
Pytanie skierowane do Fiveopac.
Chyba nie bardzo, nie przypominam sobie, by egr miał swój bezpiecznik. Może jutro zerknę pod maskę i uda mi sprawdzić jakie kabelki ta idą.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
ODPOWIEDZ