Brak mocy

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

27 mar 2020, 12:25

Witam. Coś nie tak z moją miatą, po gwałtownym wciśnięciu gazu np podczas wyprzedzania lub jak chcę dynamiczniej przyspieszyć, wystepuje taki efekt jakby turbodziury w dzieslu. Dopiero po odjęciu gazu i stopniowym spokojnym przyspieszaniu auto jedzie, zbiera się prawidłowo. Dzieję się tak od około 3tys obrotów wzwyż. Dodam że filtr powietrza, świece sprawdzone i wymienione na nowe, wszystkie stare wyglądały ok więc wykluczam żeby na którymś cylindrze wypadał zapłon, ale takie właśnie mam odczucia. Paliwo tankowałem na innej stacji niż poprzednio żeby ew wykluczyc złą jakość. Spróbuję jeszcze dodać coś do czyszczenia wtrysków.
Ktoś coś jeszcze podpowie co by ewentualnie sprawdzić, wymienić?
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 mar 2020, 12:34

Błędy z ecu odczytane? Jakie korekty paliwa krótko i długoterminowe?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

27 mar 2020, 14:48

Błędów w ecu brak, czytane forscanem lite. Te korekty czytać na wolnych obrotach czy pod obciążeniem w trakcie jazdy robić jakieś logi? Nie chciałem tutaj nikomu coś nakreślać, ale myślałem też że może pompka paliwa nie wyrabia z podawaniem odpowiedniej ilości paliwa? Bo to tak wygląda jakby chciał a nie może. Kurde przy niskich obrotach tak fajnie ciągnie do przodu, nawet na piątym biegu a potem robi się mułek.
ps. Miatka ma gdzieś jakiś filterek paliwa, bo może tu być wąskie gardło? Od spodu nic takiego nie zauważyłem oprócz filtra węglowego oparów.
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 mar 2020, 17:52

Moze być też kat zatkany, albo coś innego. Trzeba zdiagnozować, wrzuć logi, zobaczymy. Zarówno na wolnych jak i pod obciążeniem.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

28 mar 2020, 19:58

Idealny pretekst na swap 2.5 :)
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

29 mar 2020, 0:33

Nie no aż tak źle to nie jest;) ma tylko lekką zadyszkę przy mocniejszym depnięciu między 2800 a 3500rpm, potem jak coś zaskoczy to znowu ładnie ciągnie do przodu.
Poza tym z silnika 1.8 chyba nie bardzo idzie zrobić swap na 2.5
Wczoraj wlałem specyfik do paliwa do czyszczenia wtryskiwaczy, dzisiaj przejechałem ok 100km i jakby już lepiej. Pojeżdże jeszcze trochę do wyczerpania paliwa i zobaczę co dalej, może coś tam faktycznie było zasyfione w układzie paliwowym.
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

29 mar 2020, 8:36

Poza tym z silnika 1.8 chyba nie bardzo idzie zrobić swap na 2.5
[/quote]

Polecam lekturę forum :)
Idzie, idzie😃
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

31 mar 2020, 21:51

Tomai pisze:
29 mar 2020, 8:36
Poza tym z silnika 1.8 chyba nie bardzo idzie zrobić swap na 2.5
Polecam lekturę forum :)
Idzie, idzie😃
[/quote]

Oj idzie, ale może lepiej od razu kupić Z4 albo zeswapowane mx5. NC 1.8 to naprawdę do jazdy ciężki przypadek. Wysokie obroty nie ratują sytuacji. Można się pościgac z Fabia 1.4 (wolnossąca)
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

01 kwie 2020, 5:50

Sprawdź koniecznie stan pierwszego katalizatora w kolektorze wydechowy. Możliwe, że zapycha ci silnik.
Ziolko73 pisze:
29 mar 2020, 0:33
Poza tym z silnika 1.8 chyba nie bardzo idzie zrobić swap na 2.5
Bardzo łatwy, popularny i przyjemny swap ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1139
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

01 kwie 2020, 5:55


Fiveopac pisze:Sprawdź koniecznie stan pierwszego katalizatora w kolektorze wydechowy. Możliwe, że zapycha ci silnik.
Jak to szybko sprawdzić? Mój przed wymianą pierścieni i uszczelniaczy brał mega dużo oleju a mam te objaw "przydlawiania" i odczucie przyspieszenia przy odejmowaniu gazu.

Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

01 kwie 2020, 5:59

meewosh pisze:
01 kwie 2020, 5:55
Fiveopac pisze:Sprawdź koniecznie stan pierwszego katalizatora w kolektorze wydechowy. Możliwe, że zapycha ci silnik.
Jak to szybko sprawdzić? Mój przed wymianą pierścieni i uszczelniaczy brał mega dużo oleju a mam te objaw "przydlawiania" i odczucie przyspieszenia przy odejmowaniu gazu.

Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
Najpewniej wyjąc kolektor, odkręcić łączenie z reszta wydechu i wcisnąć oko czy na drugim katalizatorze nie leżą kawałki pierwszego. Niemniej pierwszy kat potrafi też się rozsypac z przodu i wtedy dodatkowo silnik lubi sobie zassać jego resztki..
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

01 kwie 2020, 14:09

Bardzo łatwy, popularny i przyjemny swap ;)
[/quote]

...i chyba też bardzo kosztowny;)

Kolego meewosh dokładnie jak u mnie, mam wrażenie że przy odejmowaniu gazu jakby chciał przyspieszać/dostawać mocy.
A ten pierwszy katalizator jest dokładnie w kolektorze wydechowym i czy można go jakoś wydłubać bez żadnych konsekwencji typu świecący check?
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

01 kwie 2020, 14:48

Ziolko73 pisze:
01 kwie 2020, 14:09
Bardzo łatwy, popularny i przyjemny swap ;)


...i chyba też bardzo kosztowny;)

Kolego meewosh dokładnie jak u mnie, mam wrażenie że przy odejmowaniu gazu jakby chciał przyspieszać/dostawać mocy.
A ten pierwszy katalizator jest dokładnie w kolektorze wydechowym i czy można go jakoś wydłubać bez żadnych konsekwencji typu świecący check?
Pierwszy kat jest zintegrowany w kolektorze i wygląda to paskudztwo o tak :
external-content.duckduckgo.com.jpg
external-content.duckduckgo.com.jpg (162.07 KiB) Przejrzano 1195 razy
Można go wytłuc, wyskoczy błąd drugiej sondy ale poza świeceniem na nic nie wpływa. Jakby co jestem w stanie go na stałe usunąć w oprogramowaniu ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

01 kwie 2020, 18:16

Czyli usunięcie pierwszego kata nie wpłynie na spaliny podczas badania technicznego? Pytam bo rozważam właśnie zmianę kolektora na ten z zakupu grupowego :)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

01 kwie 2020, 20:19

Nie wpłynie. Sprawę załatwia drugi katalizator w wydechu środkowym.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

04 kwie 2020, 22:25

Wyjeździłem dzisiaj połowę baku z tym magicznym środkiem do wtrysków i powiem że to naprawdę pomogło. Przegoniłem też miatkę na wyższych obrotach, bo nie wiem jak jeździł poprzedni właściciel i póki co jestem miło zaskoczony.
Może też, coś tam przy okazji wydmuchało z katalizatora i póki co nie mam zastrzeżeń co to tego skromnego 1.8
A tak na marginesie powiem że trochę mnie kusi taki swap na 2.5;) tylko niech mi to ktoś wybije z głowy bo pewnie duże koszta co?
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
ODPOWIEDZ