Przekladka NC 2006 z anglika

?

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Konway
Posty: 6
Rejestracja: 28 sty 2020, 18:43
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Ostrzeszów

30 sty 2020, 16:37

Witam.Jestem u Was nowy tz. wybaczcie jak mi pojdzie cos nie takna poczatku.Zawsze marzylem o dwoch autach!Pierwszy to Karmann Ghia,czyli usportowiony Garbus (Garbusow mialem 2).a drugi to oczywiscie MX-5!Tak sie zlozylo ze Karmanna jeszcze nie udalo mi sie kupic ale ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu kupilem okazyjnie wlasnie MX-5 z 2006 roku (zupelnie przypadkowo)bedac w anglii.Auto zsilnikiem 1.8 , ktory zapuka przy odpaleniu i po przegazowaniu ale za to w bd stanie bez rdzy i pozatym w 100% sprawny.Problem w tym ze jest ta cholerna kierownica po prawej stronie!Z silnikiem sobie poradze (jestem mechanikiem),ale czy moze mi ktos pokierowac jezeli chodzi o przekladke?Warto to samemu robic,czy zlecic firmie?Byl juz ten temat przerabiany?Chodzi o to ze szkoda by to auto nie jezdzilo gdyz jest naprawde w bd stanie.Bylbym bd wdieczny za wszelkie podpowiedzi.Konway
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 sty 2020, 18:48

Konway pisze:
30 sty 2020, 16:37
Witam.Jestem u Was nowy tz. wybaczcie jak mi pojdzie cos nie takna poczatku.Zawsze marzylem o dwoch autach!Pierwszy to Karmann Ghia,czyli usportowiony Garbus (Garbusow mialem 2).a drugi to oczywiscie MX-5!Tak sie zlozylo ze Karmanna jeszcze nie udalo mi sie kupic ale ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu kupilem okazyjnie wlasnie MX-5 z 2006 roku (zupelnie przypadkowo)bedac w anglii.Auto zsilnikiem 1.8 , ktory zapuka przy odpaleniu i po przegazowaniu ale za to w bd stanie bez rdzy i pozatym w 100% sprawny.Problem w tym ze jest ta cholerna kierownica po prawej stronie!Z silnikiem sobie poradze (jestem mechanikiem),ale czy moze mi ktos pokierowac jezeli chodzi o przekladke?Warto to samemu robic,czy zlecic firmie?Byl juz ten temat przerabiany?Chodzi o to ze szkoda by to auto nie jezdzilo gdyz jest naprawde w bd stanie.Bylbym bd wdieczny za wszelkie podpowiedzi.Konway
Nie orientuje się jak jest w przypadku NC ale w poprzednich generacjach to droga przez mękę. Jeżeli w NC jest podobnie to generalnie temat nie warty zachodu. Mam nadzieję,że się mylę, bo jeżeli W NC różnic między LHD a RHD jest tyle co w NB, to przy dostępności przedliftowych egzemplarzy z kierownicą po kontynentalnej stronie nie widzę gdzie miałbys coś zyskać.

edit: pewna wskazówką może byc to, że aut po przekładce nie ma w ofertach sprzedaży a NC które przyjeżdżają do Polski idą na części
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 231
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

30 sty 2020, 20:39

Lepiej szukać w de ncka z padnietym 1.8. Są bardzo tanie.
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

30 sty 2020, 21:08

Ściana grodziowa nie jest identyczna dla UK i EU, brak mocowań na kolumnę kierowniczą, brak mocowań i otworu pod drążek kierowniczy, inna wiązka, w kabinie, inna pod maską, inaczej poprowadzone przewody i otwory technologiczne. Pod maską układ klimatyzacji do zmiany, wspomaganie, maglownica, wydaje mi się że sanki przedniego zawieszenia mogą być inne (tutaj nie mam pewności). Ogólnie można, ale nie będzie łatwo. Ja bym nie kupił samochodu po przeróbce ze względu na przerobione mocowania kolumny kierowniczej.

Obrazek
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
Konway
Posty: 6
Rejestracja: 28 sty 2020, 18:43
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Ostrzeszów

31 sty 2020, 19:15

Dzieki za info.Tak tez myslalem.Moze tylko zrobie silnik i bede jezdzil z ta cholerna kierownica po prawej stronie.Pracowalem pare lat w anglii i jezdzilem caly czas takim autem z ta kierownica alefajnie bybylo jakby bylo zrobione.No szkodabo auto jest w super stanie.Jeszcze raz wielkie dzieki za info.Pozdrawiam
ODPOWIEDZ