Olej w dyfrze

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

03 gru 2013, 6:50

Przeczytałem cały wątek o olejach, użyłem szukajki i dalej nie umiem zdecydować :wink:
Pacjent NC 5MT+LSD. W instrukcji jest napisane: GL-5, SAE 90 bez podanego xxWxx
"Hamburgjery" mają łatwo bo leją swojego red line:
http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=133&pcid=4
przy opisie, którego wyraźnie jest napisane:
Contains additional friction modifiers for suitability with clutch-type limited slip differentials - for most LSDs, no additional friction modifiers are required

U nas na forum polecany jest motul: Gear 300 75W90, z tym , że on spełnia GL-4 i GL-5, a z tego co doczytałem to z GL-4 "hamburgjery" zalecają do skrzyń. Jest jeszcze takie cudo motula: Gear 300 LS 75W90, ale nie wiem czy to przegięcie?
Ewentualny drugi wybór VALVOLINE DURABLEND, który spełnia GL-5 i ma lepkość 75W90, chociaż tutaj zagwozdka, bo strona valvoline poleca inną lepkość niż reszta świata: : Valvoline Gear Oil GL-5 SAE 80W-90 :mrgreen:
Dobra kończę przydługawy wątek pytaniem: co nalaliście do tylnego dyfra lsd?. Fajnie jakby miał ktoś opinię po konkretnych kkm :grin:
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 701
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

03 gru 2013, 7:58

Temat przewałkowałem :wink: Na forum naszym oraz innych...RWD :wink: a także w warsztatach z doświadczeniem,sklepach,ASO itp.Skrzynia syntetyk75W90,dyfer minerał 80W90...Fajf pisał,że NC miały to samo LSD,co ostatnie NBfl
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

03 gru 2013, 8:17

Owszem, można kombinować z syntetykami ale ja bym lał tylko i wyłącznie MOTUL 90 PA czyli typowo mineralny olej przekładniowy spełniający normy SAE90 oraz API GL4/GL5 i zalecany do mechanizmów LSD. Czyli tak jak producent przykazał :cool:
Wiem co mówię bo mam Fuji LSD z 2004 roku czyli praktycznie to samo co było montowane w NC i research nt. olejów robiłem spory.
wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

03 gru 2013, 10:51

o.k MOTUL 90 PA spełnia wszystkie wymagania.
Ale serio nikt w NC nie zmieniał? U mnie poci się trochę od strony półosi, to wymyśliliśmy z Tadziolem, że wymienimy przy okazji
grzes pisze:Wiesz do czego to służy? JA wiem ze nie wiesz(...) Człowieku, żebym ja się z Tobą kłócił o takie sprawy to musisz jeszcze spędzić w garażu i internecie pare tysięcy godzin na skrupulatnym uczeniu się tego, czego się w garażu i internecie nauczyć nie da (...)Na żywo, zweryfikujemy kto ma jakie zaplecze merytoryczne(...) bo ja nie mam nic Tobie do udowodnienia...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 gru 2013, 11:10

wojteq pisze:"Hamburgjery" mają łatwo bo leją swojego red line:

Ty też miałbyś łatwo bo w PL Redline dystrybuuje 2brally, oni chyba z Sosnowca są, czy jakoś tak :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

03 gru 2013, 11:22

rogI pisze:Owszem, można kombinować z syntetykami ale ja bym lał tylko i wyłącznie MOTUL 90 PA czyli typowo mineralny olej przekładniowy spełniający normy SAE90 oraz API GL4/GL5 i zalecany do mechanizmów LSD. Czyli tak jak producent przykazał :cool:
Wiem co mówię bo mam Fuji LSD z 2004 roku czyli praktycznie to samo co było montowane w NC i research nt. olejów robiłem spory.


Czyli co? Że syntetyk Motula(Gear 300) jest zły?
Rok temu był ok teraz już nie?
Rules are made to be broken
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 gru 2013, 11:27

Hantkus pisze:Czyli co? Że syntetyk Motula(Gear 300) jest zły?
Rok temu był ok teraz już nie?

net wszystko przyjmie. A jak się poświęci 3 sekundy i zajrzy w noty aplikacyjne Motula to jest napisane:

Przekładnia ręczna
Best GEAR 300 75W-90 (a)
Better MOTYLGEAR 75W-90

Mechanizm różnicowy
Best GEAR 300 75W-90 (a)
Better MOTYLGEAR 75W-90
Good GEARBOX 80W-90

:cool:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

03 gru 2013, 11:40

majkel pisze:
Hantkus pisze:Czyli co? Że syntetyk Motula(Gear 300) jest zły?
Rok temu był ok teraz już nie?

net wszystko przyjmie. A jak się poświęci 3 sekundy i zajrzy w noty aplikacyjne Motula to jest napisane:

Przekładnia ręczna
Best GEAR 300 75W-90 (a)
Better MOTYLGEAR 75W-90

Mechanizm różnicowy
Best GEAR 300 75W-90 (a)
Better MOTYLGEAR 75W-90
Good GEARBOX 80W-90

:cool:

Po
eM


Dzięki Michał bo już mi ciśnienie skoczyło :???:
Rules are made to be broken
Do[Man]
Donator
Donator
Posty: 829
Rejestracja: 03 lut 2013, 11:44
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk/Kutno

03 gru 2013, 12:33

A taka małe pytanko odnośnie Motula. Słyszał ktoś coś o podróbkach ? Ostatnio w Nippon Car uprzejmy Pan powiedział mi, że nie maja teraz Motula bo "czekają aż producent upora się z podróbkami" :???: Podobno jedyne oryginalne na 100% oleje można kupić tylko w puszkach. Ktoś coś wie na ten temat?
wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

03 gru 2013, 13:16

Motula w Polsce to się w dwóch miejscach kupuje: pphu filtry Gdańsk i lucart z Mysłowic (wraz z filiami). Obie te firmy sprzedają na alledrogo.

Znalazłem wreszcie coś, jak mi się wydaje, odpowiedniego i w rozsądnej cenie:
http://www.valvolineeurope.com/polish/products/transmission__38__gear_oils/transmission__38__gear_oils/cid%281891%29/durablend_gl-5_ls_75w-90

Czekam jeszcze tylko na info od znajomego czym zalewa aso
grzes pisze:Wiesz do czego to służy? JA wiem ze nie wiesz(...) Człowieku, żebym ja się z Tobą kłócił o takie sprawy to musisz jeszcze spędzić w garażu i internecie pare tysięcy godzin na skrupulatnym uczeniu się tego, czego się w garażu i internecie nauczyć nie da (...)Na żywo, zweryfikujemy kto ma jakie zaplecze merytoryczne(...) bo ja nie mam nic Tobie do udowodnienia...
Pat
Posty: 22
Rejestracja: 04 lip 2013, 15:30
Lokalizacja: Szczecin

03 gru 2013, 16:09

Instrukcja podaje GL-5 80W-90 lub 75W-90.

ASO zalewa Valvoline 80W-90 GL-5. Tydzień temu na przeglądzie zmienili mi olej w mechanizmie różnicowym.

Jest wersja do mechanizmów z LSD: http://www.valvolineeurope.com/polish/products/transmission__38__gear_oils/cid(1895)/hp_gl-5_ls_80w-90?category=cars
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

03 gru 2013, 18:40

Hantkus pisze:
rogI pisze:Owszem, można kombinować z syntetykami ale ja bym lał tylko i wyłącznie MOTUL 90 PA czyli typowo mineralny olej przekładniowy spełniający normy SAE90 oraz API GL4/GL5 i zalecany do mechanizmów LSD. Czyli tak jak producent przykazał :cool:
Wiem co mówię bo mam Fuji LSD z 2004 roku czyli praktycznie to samo co było montowane w NC i research nt. olejów robiłem spory.


Czyli co? Że syntetyk Motula(Gear 300) jest zły?
Rok temu był ok teraz już nie?

Michale wcale nie powiedziałem, że zły, ba! jest na pewno dobry bo wiem, że powszechnie stosowany i chwalony. Moja wypowiedź odnosiła się jednak do mechanizmów Tochigi Fuji czyli tych z ostatnich NBFL'ek i z tego co mi wiadomo wszystkich NC. A tego rodzaju LSD wymagają odpowiedniego traktowania i z tego co pisał mi Sebna w dość obszernych PW są dość "wyczulone" na kombinacje z olejem (a kto jak kto ale on akurat na fuji lsd zjadł zęby i to dosłownie :mrgreen: ). Także luzik, mineralny 90PA to mój wybór a Tobie pewnie syntetyk zrobi dobrze :wink:
A swoją drogą ciekaw jestem jakie oleje Mazda zaleca LSD w NC skoro w środku niby jest to samo?
wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

03 gru 2013, 19:51

Dla mojej zaleca GL-5 lub sae 90 i tyle
grzes pisze:Wiesz do czego to służy? JA wiem ze nie wiesz(...) Człowieku, żebym ja się z Tobą kłócił o takie sprawy to musisz jeszcze spędzić w garażu i internecie pare tysięcy godzin na skrupulatnym uczeniu się tego, czego się w garażu i internecie nauczyć nie da (...)Na żywo, zweryfikujemy kto ma jakie zaplecze merytoryczne(...) bo ja nie mam nic Tobie do udowodnienia...
wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

04 gru 2013, 20:03

Pat pisze:Instrukcja podaje GL-5 80W-90 lub 75W-90.

ASO zalewa Valvoline 80W-90 GL-5 . Tydzień temu na przeglądzie zmienili mi olej w mechanizmie różnicowym.

Jest wersja do mechanizmów z LSD: http://www.valvolineeurope.com/polish/products/transmission__38__gear_oils/cid(1895)/hp_gl-5_ls_80w-90?category=cars


Znajomy mi potwierdził to co napisałeś. ASO zalewa 80W90 GL-5.
Można zamknąć, podwiesić, dodać do spisu treści technicznego czy co tam - dla potomnych :mrgreen:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

04 gru 2013, 21:44

Ja tylko napomkne , ze zawsze zalewam 75W90. Przedostatnio byl to olej shella a teraz castrol. Zawsze GL5 i (odpukać) dyfer ma sie doskonale.

Serwisówka sugeruje iż:

Grade: API service GL-5
Viscosity: SAE 90, SAE 80W-90, SAE 75W-90 (Not available from Mazda)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
nozder
Posty: 20
Rejestracja: 30 sty 2014, 11:38

31 sty 2014, 19:48

1) pod torsen i szpere płytkową lejecie to samo?
2) obie opcje^^ były montowane fabrycznie, prawda?

3) co teoretycznie powinno siedzieć w dyfrze NBFL '04 1.8 5MT?

Myślałem o Millers CRX LS 75W90 NT (dedykowany do mechanizmów o zwiększonym tarciu), w S2k(torsen) przy dużym obciążeniu robi robotę.
W MX5 warunki drogowe, więc bardziej interesuje mnie mineral vs. syntetyk pod wyżej wymienionego pacjenta. Serwis dość ogólnie rekomenduje SAE90, niezależnie od różnic modelowych... :o
daj mu na zimnym!
zb
Donator
Donator
Posty: 136
Rejestracja: 01 sie 2013, 12:14
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa

31 sty 2014, 20:25

Ponieważ myślami jestem już przy wiosennym rozruchu, szukałem przed kilkoma dniami informacji o wychodzeniu z hibernacji i wymianie płynów ustrojowych.
Znalazłem coś takiego, dla ciekawskich:
"So what is it? Well, a couple of guys still argue for Redline, Motul and Amsoil… but literally dozens if not hundreds of NC Miata enthusiasts have confirmed, the miracle juice for the NC 6-speed transmission is… wait for it…
Ford Motorcraft Synthetic MT Oil part number XT-M5-QS.
Consistent seat of the pants tests have been done by plenty of MX-5 NC enthusiasts and they have all confirmed that it is miracle elixir and outperforms Redline MT-90 in terms of feel. I have driven a stock NC 6-speed back to back with a NC with Motorcraft in the tranny and I can tell you THERE IS A HUGE DIFFERENCE.
Now, the stuff ain’t cheap. You’re looking at roughly $20 a quart and you’ll need 3 of them. Unfortunately, you’ll end up putting away most of the 3rd quart as the Mazda MX-5 transmission capacity is 2.2 quarts. Some claim they’ve gotten up to the fill line by the end of the 2nd quart, but why take the chance and end up needing to go back to the shop to get the 3rd quart when your car in on jack stands?


i odnośnik: http://rallyways.com/specialty/mazda-mx5-miata-nc-essential-mods/

a parę zdań dalej - do skrzyni tylko to, a do dyfra, co lubicie
zb - NBfl Phoenix -> NCFL2.0 Kompulsja I -> NCFL 1.8 Kompulsja II ->ND...http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=12812
nozder
Posty: 20
Rejestracja: 30 sty 2014, 11:38

31 sty 2014, 20:52

ciekawe, ale nie rozwiewa moich wątpliwości ;)
daj mu na zimnym!
wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

03 lut 2014, 6:52

Ja w końcu zalałem (a właściwie Tadziol :mrgreen: ) tego valvoline 80W90 do mostów z LS:

Obrazek

Po tym zabiegu, mam wrażenie, że szpera szybciej spina (ale może to tylko efekt placebo :) )
grzes pisze:Wiesz do czego to służy? JA wiem ze nie wiesz(...) Człowieku, żebym ja się z Tobą kłócił o takie sprawy to musisz jeszcze spędzić w garażu i internecie pare tysięcy godzin na skrupulatnym uczeniu się tego, czego się w garażu i internecie nauczyć nie da (...)Na żywo, zweryfikujemy kto ma jakie zaplecze merytoryczne(...) bo ja nie mam nic Tobie do udowodnienia...
Loath
Posty: 46
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:56
Lokalizacja: Wieliczka

03 lut 2014, 8:54

Też zalałem Valvoline 80W-90. Jak na razie pozytywne odczucie :mrgreen:
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

04 lut 2014, 11:25

Zawsze leje do szperunków Valvo 80w90 Gl5 LS w wersji Heavy Duty i mogę tylko polecić. Przy katowaniu auta wymiana raz na sezon, przy mocnym katowaniu w miarę potrzeb.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

04 lut 2014, 13:42

jaki jest interwał wymian? nie mam instrukcji pod ręką
miata lov!
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

04 lut 2014, 15:17

matpilch pisze:jaki jest interwał wymian? nie mam instrukcji pod ręką


Nie patrz na to, jak ciśniesz furę jak pan Buk przykazał to olej w dyfrze się grzeje i to bardzo mocno (a w dyfrze zeszperowanym szczególnie), Miata chłodnicy oleju w dyfrze nie ma (niewiele aut ma) co powoduje przemianę oleju w "czarną wodę". Sezon to jest maks dla oleju, zlejesz taki szit, że się za głowę złapiesz.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
mlodyMazda
Posty: 134
Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
Lokalizacja: Merzig/De
Kontakt:

09 lut 2014, 2:15

ile oleju wchodzi do NC?
wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

09 lut 2014, 12:19

ZTCP 0,7-0,8l - w każdym razie butelczyna 1,0 l wystaczy
grzes pisze:Wiesz do czego to służy? JA wiem ze nie wiesz(...) Człowieku, żebym ja się z Tobą kłócił o takie sprawy to musisz jeszcze spędzić w garażu i internecie pare tysięcy godzin na skrupulatnym uczeniu się tego, czego się w garażu i internecie nauczyć nie da (...)Na żywo, zweryfikujemy kto ma jakie zaplecze merytoryczne(...) bo ja nie mam nic Tobie do udowodnienia...
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

18 paź 2019, 11:09

Niedawno stuknęło mi 80 tys. i wymieniłem olej w dyfrze - wyleciało z niego jakieś 0,5 litra, a weszło prawie litr. :D (obudowa dyfra z zewnątrz sucha, zero wycieków czy zapoceń).
Piszę ku przestrodze - może warto pomiędzy wymianami sprawdzić stan oleju, jeżeli fabryka daje za mało...
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

18 paź 2019, 15:01

bonito pisze:
18 paź 2019, 11:09
Niedawno stuknęło mi 80 tys. i wymieniłem olej w dyfrze - wyleciało z niego jakieś 0,5 litra, a weszło prawie litr. :D (obudowa dyfra z zewnątrz sucha, zero wycieków czy zapoceń).
Piszę ku przestrodze - może warto pomiędzy wymianami sprawdzić stan oleju, jeżeli fabryka daje za mało...
Podobno fabryka lubi sobie nie dolac, tak samo do skrzyni:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

18 paź 2019, 19:37

Trochę zawsze odpowietrznikiem może uciec przy upalaniu ale raczej nie pół litra.
Druga sprawa, że 80k to dość długo. Tak z ciekawości nie chodził głośno dyfer przy takim ubytku oleju?
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 701
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

19 paź 2019, 7:17

Z tego co pamiętam,do dyfra wchodzi 0,6-0,8 litra,czyli tak jak większość wyszukiwarek podaje 0,7... ;)
Natomiast wymiana co cztery lata,bądź 80kkm...ja wymieniam częściej ;)
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

21 paź 2019, 7:55

irekJ pisze:
18 paź 2019, 19:37
Druga sprawa, że 80k to dość długo. Tak z ciekawości nie chodził głośno dyfer przy takim ubytku oleju?
80 tys to termin "książkowy", przebieg "cywilny" (zero toru), dlatego nie skracałem. A czy chodził głośno? - cholera go wie, w MX-5 wszystko chodzi głośno tak czy inaczej...
ODPOWIEDZ