Strona 1 z 2

[NC] Olej mechanizmu różnicowego z LSD

: 03 gru 2013, 6:50
autor: wojteq
Przeczytałem cały wątek o olejach, użyłem szukajki i dalej nie umiem zdecydować :wink:
Pacjent NC 5MT+LSD. W instrukcji jest napisane: GL-5, SAE 90 bez podanego xxWxx
"Hamburgjery" mają łatwo bo leją swojego red line:
http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=133&pcid=4
przy opisie, którego wyraźnie jest napisane:
Contains additional friction modifiers for suitability with clutch-type limited slip differentials - for most LSDs, no additional friction modifiers are required

U nas na forum polecany jest motul: Gear 300 75W90, z tym , że on spełnia GL-4 i GL-5, a z tego co doczytałem to z GL-4 "hamburgjery" zalecają do skrzyń. Jest jeszcze takie cudo motula: Gear 300 LS 75W90, ale nie wiem czy to przegięcie?
Ewentualny drugi wybór VALVOLINE DURABLEND, który spełnia GL-5 i ma lepkość 75W90, chociaż tutaj zagwozdka, bo strona valvoline poleca inną lepkość niż reszta świata: : Valvoline Gear Oil GL-5 SAE 80W-90 :mrgreen:
Dobra kończę przydługawy wątek pytaniem: co nalaliście do tylnego dyfra lsd?. Fajnie jakby miał ktoś opinię po konkretnych kkm :grin:

: 03 gru 2013, 7:58
autor: Miatacz
Temat przewałkowałem :wink: Na forum naszym oraz innych...RWD :wink: a także w warsztatach z doświadczeniem,sklepach,ASO itp.Skrzynia syntetyk75W90,dyfer minerał 80W90...Fajf pisał,że NC miały to samo LSD,co ostatnie NBfl

: 03 gru 2013, 8:17
autor: rogI
Owszem, można kombinować z syntetykami ale ja bym lał tylko i wyłącznie MOTUL 90 PA czyli typowo mineralny olej przekładniowy spełniający normy SAE90 oraz API GL4/GL5 i zalecany do mechanizmów LSD. Czyli tak jak producent przykazał :cool:
Wiem co mówię bo mam Fuji LSD z 2004 roku czyli praktycznie to samo co było montowane w NC i research nt. olejów robiłem spory.

: 03 gru 2013, 10:51
autor: wojteq
o.k MOTUL 90 PA spełnia wszystkie wymagania.
Ale serio nikt w NC nie zmieniał? U mnie poci się trochę od strony półosi, to wymyśliliśmy z Tadziolem, że wymienimy przy okazji

: 03 gru 2013, 11:10
autor: majkel
wojteq pisze:"Hamburgjery" mają łatwo bo leją swojego red line:

Ty też miałbyś łatwo bo w PL Redline dystrybuuje 2brally, oni chyba z Sosnowca są, czy jakoś tak :mrgreen:

Po
eM

: 03 gru 2013, 11:22
autor: Hantkus
rogI pisze:Owszem, można kombinować z syntetykami ale ja bym lał tylko i wyłącznie MOTUL 90 PA czyli typowo mineralny olej przekładniowy spełniający normy SAE90 oraz API GL4/GL5 i zalecany do mechanizmów LSD. Czyli tak jak producent przykazał :cool:
Wiem co mówię bo mam Fuji LSD z 2004 roku czyli praktycznie to samo co było montowane w NC i research nt. olejów robiłem spory.


Czyli co? Że syntetyk Motula(Gear 300) jest zły?
Rok temu był ok teraz już nie?

: 03 gru 2013, 11:27
autor: majkel
Hantkus pisze:Czyli co? Że syntetyk Motula(Gear 300) jest zły?
Rok temu był ok teraz już nie?

net wszystko przyjmie. A jak się poświęci 3 sekundy i zajrzy w noty aplikacyjne Motula to jest napisane:

Przekładnia ręczna
Best GEAR 300 75W-90 (a)
Better MOTYLGEAR 75W-90

Mechanizm różnicowy
Best GEAR 300 75W-90 (a)
Better MOTYLGEAR 75W-90
Good GEARBOX 80W-90

:cool:

Po
eM

: 03 gru 2013, 11:40
autor: Hantkus
majkel pisze:
Hantkus pisze:Czyli co? Że syntetyk Motula(Gear 300) jest zły?
Rok temu był ok teraz już nie?

net wszystko przyjmie. A jak się poświęci 3 sekundy i zajrzy w noty aplikacyjne Motula to jest napisane:

Przekładnia ręczna
Best GEAR 300 75W-90 (a)
Better MOTYLGEAR 75W-90

Mechanizm różnicowy
Best GEAR 300 75W-90 (a)
Better MOTYLGEAR 75W-90
Good GEARBOX 80W-90

:cool:

Po
eM


Dzięki Michał bo już mi ciśnienie skoczyło :???:

: 03 gru 2013, 12:33
autor: Do[Man]
A taka małe pytanko odnośnie Motula. Słyszał ktoś coś o podróbkach ? Ostatnio w Nippon Car uprzejmy Pan powiedział mi, że nie maja teraz Motula bo "czekają aż producent upora się z podróbkami" :???: Podobno jedyne oryginalne na 100% oleje można kupić tylko w puszkach. Ktoś coś wie na ten temat?

: 03 gru 2013, 13:16
autor: wojteq
Motula w Polsce to się w dwóch miejscach kupuje: pphu filtry Gdańsk i lucart z Mysłowic (wraz z filiami). Obie te firmy sprzedają na alledrogo.

Znalazłem wreszcie coś, jak mi się wydaje, odpowiedniego i w rozsądnej cenie:
http://www.valvolineeurope.com/polish/products/transmission__38__gear_oils/transmission__38__gear_oils/cid%281891%29/durablend_gl-5_ls_75w-90

Czekam jeszcze tylko na info od znajomego czym zalewa aso

: 03 gru 2013, 16:09
autor: Pat
Instrukcja podaje GL-5 80W-90 lub 75W-90.

ASO zalewa Valvoline 80W-90 GL-5. Tydzień temu na przeglądzie zmienili mi olej w mechanizmie różnicowym.

Jest wersja do mechanizmów z LSD: http://www.valvolineeurope.com/polish/products/transmission__38__gear_oils/cid(1895)/hp_gl-5_ls_80w-90?category=cars

: 03 gru 2013, 18:40
autor: rogI
Hantkus pisze:
rogI pisze:Owszem, można kombinować z syntetykami ale ja bym lał tylko i wyłącznie MOTUL 90 PA czyli typowo mineralny olej przekładniowy spełniający normy SAE90 oraz API GL4/GL5 i zalecany do mechanizmów LSD. Czyli tak jak producent przykazał :cool:
Wiem co mówię bo mam Fuji LSD z 2004 roku czyli praktycznie to samo co było montowane w NC i research nt. olejów robiłem spory.


Czyli co? Że syntetyk Motula(Gear 300) jest zły?
Rok temu był ok teraz już nie?

Michale wcale nie powiedziałem, że zły, ba! jest na pewno dobry bo wiem, że powszechnie stosowany i chwalony. Moja wypowiedź odnosiła się jednak do mechanizmów Tochigi Fuji czyli tych z ostatnich NBFL'ek i z tego co mi wiadomo wszystkich NC. A tego rodzaju LSD wymagają odpowiedniego traktowania i z tego co pisał mi Sebna w dość obszernych PW są dość "wyczulone" na kombinacje z olejem (a kto jak kto ale on akurat na fuji lsd zjadł zęby i to dosłownie :mrgreen: ). Także luzik, mineralny 90PA to mój wybór a Tobie pewnie syntetyk zrobi dobrze :wink:
A swoją drogą ciekaw jestem jakie oleje Mazda zaleca LSD w NC skoro w środku niby jest to samo?

: 03 gru 2013, 19:51
autor: wojteq
Dla mojej zaleca GL-5 lub sae 90 i tyle

: 04 gru 2013, 20:03
autor: wojteq
Pat pisze:Instrukcja podaje GL-5 80W-90 lub 75W-90.

ASO zalewa Valvoline 80W-90 GL-5 . Tydzień temu na przeglądzie zmienili mi olej w mechanizmie różnicowym.

Jest wersja do mechanizmów z LSD: http://www.valvolineeurope.com/polish/products/transmission__38__gear_oils/cid(1895)/hp_gl-5_ls_80w-90?category=cars


Znajomy mi potwierdził to co napisałeś. ASO zalewa 80W90 GL-5.
Można zamknąć, podwiesić, dodać do spisu treści technicznego czy co tam - dla potomnych :mrgreen:

: 04 gru 2013, 21:44
autor: Fiveopac
Ja tylko napomkne , ze zawsze zalewam 75W90. Przedostatnio byl to olej shella a teraz castrol. Zawsze GL5 i (odpukać) dyfer ma sie doskonale.

Serwisówka sugeruje iż:

Grade: API service GL-5
Viscosity: SAE 90, SAE 80W-90, SAE 75W-90 (Not available from Mazda)

Re: [NC] Olej mechanizmu różnicowego z LSD

: 31 sty 2014, 19:48
autor: nozder
1) pod torsen i szpere płytkową lejecie to samo?
2) obie opcje^^ były montowane fabrycznie, prawda?

3) co teoretycznie powinno siedzieć w dyfrze NBFL '04 1.8 5MT?

Myślałem o Millers CRX LS 75W90 NT (dedykowany do mechanizmów o zwiększonym tarciu), w S2k(torsen) przy dużym obciążeniu robi robotę.
W MX5 warunki drogowe, więc bardziej interesuje mnie mineral vs. syntetyk pod wyżej wymienionego pacjenta. Serwis dość ogólnie rekomenduje SAE90, niezależnie od różnic modelowych... :o

Re: [NC] Olej mechanizmu różnicowego z LSD

: 31 sty 2014, 20:25
autor: zb
Ponieważ myślami jestem już przy wiosennym rozruchu, szukałem przed kilkoma dniami informacji o wychodzeniu z hibernacji i wymianie płynów ustrojowych.
Znalazłem coś takiego, dla ciekawskich:
"So what is it? Well, a couple of guys still argue for Redline, Motul and Amsoil… but literally dozens if not hundreds of NC Miata enthusiasts have confirmed, the miracle juice for the NC 6-speed transmission is… wait for it…
Ford Motorcraft Synthetic MT Oil part number XT-M5-QS.
Consistent seat of the pants tests have been done by plenty of MX-5 NC enthusiasts and they have all confirmed that it is miracle elixir and outperforms Redline MT-90 in terms of feel. I have driven a stock NC 6-speed back to back with a NC with Motorcraft in the tranny and I can tell you THERE IS A HUGE DIFFERENCE.
Now, the stuff ain’t cheap. You’re looking at roughly $20 a quart and you’ll need 3 of them. Unfortunately, you’ll end up putting away most of the 3rd quart as the Mazda MX-5 transmission capacity is 2.2 quarts. Some claim they’ve gotten up to the fill line by the end of the 2nd quart, but why take the chance and end up needing to go back to the shop to get the 3rd quart when your car in on jack stands?


i odnośnik: http://rallyways.com/specialty/mazda-mx5-miata-nc-essential-mods/

a parę zdań dalej - do skrzyni tylko to, a do dyfra, co lubicie

Re: [NC] Olej mechanizmu różnicowego z LSD

: 31 sty 2014, 20:52
autor: nozder
ciekawe, ale nie rozwiewa moich wątpliwości ;)

Re: [NC] Olej mechanizmu różnicowego z LSD

: 03 lut 2014, 6:52
autor: wojteq
Ja w końcu zalałem (a właściwie Tadziol :mrgreen: ) tego valvoline 80W90 do mostów z LS:

Obrazek

Po tym zabiegu, mam wrażenie, że szpera szybciej spina (ale może to tylko efekt placebo :) )

Re: [NC] Olej mechanizmu różnicowego z LSD

: 03 lut 2014, 8:54
autor: Loath
Też zalałem Valvoline 80W-90. Jak na razie pozytywne odczucie :mrgreen:

Re: [NC] Olej mechanizmu różnicowego z LSD

: 04 lut 2014, 11:25
autor: hella_flush
Zawsze leje do szperunków Valvo 80w90 Gl5 LS w wersji Heavy Duty i mogę tylko polecić. Przy katowaniu auta wymiana raz na sezon, przy mocnym katowaniu w miarę potrzeb.

Re: [NC] Olej mechanizmu różnicowego z LSD

: 04 lut 2014, 13:42
autor: matpilch
jaki jest interwał wymian? nie mam instrukcji pod ręką

Re: [NC] Olej mechanizmu różnicowego z LSD

: 04 lut 2014, 15:17
autor: hella_flush
matpilch pisze:jaki jest interwał wymian? nie mam instrukcji pod ręką


Nie patrz na to, jak ciśniesz furę jak pan Buk przykazał to olej w dyfrze się grzeje i to bardzo mocno (a w dyfrze zeszperowanym szczególnie), Miata chłodnicy oleju w dyfrze nie ma (niewiele aut ma) co powoduje przemianę oleju w "czarną wodę". Sezon to jest maks dla oleju, zlejesz taki szit, że się za głowę złapiesz.

Re: [NC] Olej mechanizmu różnicowego z LSD

: 09 lut 2014, 2:15
autor: mlodyMazda
ile oleju wchodzi do NC?

Re: [NC] Olej mechanizmu różnicowego z LSD

: 09 lut 2014, 12:19
autor: wojteq
ZTCP 0,7-0,8l - w każdym razie butelczyna 1,0 l wystaczy

Olej w dyfrze

: 18 paź 2019, 11:09
autor: bonito
Niedawno stuknęło mi 80 tys. i wymieniłem olej w dyfrze - wyleciało z niego jakieś 0,5 litra, a weszło prawie litr. :D (obudowa dyfra z zewnątrz sucha, zero wycieków czy zapoceń).
Piszę ku przestrodze - może warto pomiędzy wymianami sprawdzić stan oleju, jeżeli fabryka daje za mało...

Re: Olej w dyfrze

: 18 paź 2019, 15:01
autor: AaaA
bonito pisze:
18 paź 2019, 11:09
Niedawno stuknęło mi 80 tys. i wymieniłem olej w dyfrze - wyleciało z niego jakieś 0,5 litra, a weszło prawie litr. :D (obudowa dyfra z zewnątrz sucha, zero wycieków czy zapoceń).
Piszę ku przestrodze - może warto pomiędzy wymianami sprawdzić stan oleju, jeżeli fabryka daje za mało...
Podobno fabryka lubi sobie nie dolac, tak samo do skrzyni:)

Re: Olej w dyfrze

: 18 paź 2019, 19:37
autor: irekJ
Trochę zawsze odpowietrznikiem może uciec przy upalaniu ale raczej nie pół litra.
Druga sprawa, że 80k to dość długo. Tak z ciekawości nie chodził głośno dyfer przy takim ubytku oleju?

Re: Olej w dyfrze

: 19 paź 2019, 7:17
autor: Miatacz
Z tego co pamiętam,do dyfra wchodzi 0,6-0,8 litra,czyli tak jak większość wyszukiwarek podaje 0,7... ;)
Natomiast wymiana co cztery lata,bądź 80kkm...ja wymieniam częściej ;)

Re: Olej w dyfrze

: 21 paź 2019, 7:55
autor: bonito
irekJ pisze:
18 paź 2019, 19:37
Druga sprawa, że 80k to dość długo. Tak z ciekawości nie chodził głośno dyfer przy takim ubytku oleju?
80 tys to termin "książkowy", przebieg "cywilny" (zero toru), dlatego nie skracałem. A czy chodził głośno? - cholera go wie, w MX-5 wszystko chodzi głośno tak czy inaczej...