[NC] Wymiana kompresora klimatyzacji w aucie z SC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
BikeBert
Posty: 73
Rejestracja: 06 maja 2018, 10:26
Model: NC FL
Wersja: PRHT
Lokalizacja: Chorwacja

30 cze 2019, 13:52

Panowie, mam problem.

Wróciłem właśnie z UK, gdzie Corten-Miller zainstalował mi swój supercharger kit plus kilka gratów. W drodze powrotnej postanowiłem pocieszyć się dodatkową mocą i przejechać przez Alpejskie przełęcze. Niestety trafiłem na falę upałów i klima chodziła non-stop. Podczas krótkiej przerwy na stacji benzynowej we Włoszech, kiedy auto było zaparkowane i chodziło z włączoną klimą, po ok. 10 minutach nagle coś zaczęło przeraźliwie piszczeć/zgrzytać i zaraz potem poleciał dym spod maski. Momentalnie wyłączyłem silnik. Odczekałem dłuższą chwilę i odpaliłem silnik ponownie i nic nie piszczało ani dymiło. Przypuszczam, że najprawdopodobniej sprzęgło w kompresorze klimatyzacji się zatarło/spaliło/zdechło, bo przestało zasprzęglać przy włączonej klimie. Kontynuowałem zatem podróż bez klimy. Wczorajsza wizyta w ASO Mazdy potwierdziła moje przypuszczenia - kompresor nie żyje, nowy 4400zł :(

Problem jednak, że aby dostać się do kompresora trzeba wymontować sporo części, łącznie ze świeżo zainstalowanym SC. Boję się, że "przypadkowy" mechanik przyzwyczajony do fabrycznych silników może nie ogarnąć tematu i coś popsuć, nie bez powodu Corten-Miller nie sprzedaje kitów do samodzielnego montażu. Przyznam, że wizja popsutego SC mnie przeraża :?

I tu nasuwa się kilka pytań:
1. Czy jest się czego obawiać czy po prostu zostawić auto w "dobrym" serwisie [nie mówię o ASO, bo widziałem kto i jak tam pracuje]?
2. Czy w związku z piskiem/zgrzytaniem [trwało to jakieś 5-10 sekund] muszę wymienić pasek klinowy? Nie wiem czy pisk i dym był spowodowany ślizgającym się paskiem czy umierającym sprzęgłem. Na moje oko brak jest jakichkolwiek oznak degradacji paska.
3. Co przy okazji wymiany kompresora jest wymagane/zalecane dodatkowo przejrzeć lub profilaktycznie wymienić? Auto jest z 2009 i ma obecnie 46.000km przebiegu [więcej danych w podpisie].

Może jest ktoś na forum, kto byłby w stanie podjąć się wymiany kompresora klimatyzacji. Jest jeden warunek: chciałbym być obecny podczas tej operacji: mogę podawać klucze/piwo, wycierać pot z czoła, itp. :) Koszt i detale możemy omówić na PW.

Sytuacja jest taka, że zamiast cieszyć się jazdą, auto stoi w garażu przykryte pokrowcem i czeka na naprawę lub chłodniejsze dni :(

Z góry dziękuję za wszelkie uwagi, sugestie lub jakąkolwiek pomoc w temacie!


Na koniec kilka fotek jak wygląda SC - może pomóc w ewentualnej rozkminie, co trzeba zdemontować aby dostać się do kompresora klimy.


Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



________
UPDATE:

Komoresor klimatyzacji w NC został wymieniony od dołu. Trzeba było wyjąć obie chłodnice (silnika i klimatyzacji), wentylator, kilka plastików i dało się dotrzeć do kompresora. Ciasno bo ciasno, ale wykonalne bez ruszania mnóstwa części na górze.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2019, 20:05 przez BikeBert, łącznie zmieniany 1 raz.
SC Sleeper Project
My other car is a Mountain Bike
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

30 cze 2019, 14:56

Zerknij, czy nie wykręciła się śrubka (imbus) mocującą tarcze szprzęgła na kole kompresora klimatyzacji. Widać ją na 4. fotce.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
BikeBert
Posty: 73
Rejestracja: 06 maja 2018, 10:26
Model: NC FL
Wersja: PRHT
Lokalizacja: Chorwacja

30 cze 2019, 15:31

Fiveopac pisze:
30 cze 2019, 14:56
Zerknij, czy nie wykręciła się śrubka (imbus) mocującą tarcze szprzęgła na kole kompresora klimatyzacji. Widać ją na 4. fotce.
Dzięki za podpowiedź. O tej centralnej śrubie mowa, zaznaczonej na zdjęciu poniżej?
Sprawdzę, chociaż dostęp fatalny :(

Obrazek
SC Sleeper Project
My other car is a Mountain Bike
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

30 cze 2019, 18:57

Tak, dokładnie ta. Lubi się poluzować, gdy silnik zaczyna generować więcej niuta niż seria ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
BikeBert
Posty: 73
Rejestracja: 06 maja 2018, 10:26
Model: NC FL
Wersja: PRHT
Lokalizacja: Chorwacja

30 cze 2019, 20:04

Fiveopac pisze:
30 cze 2019, 18:57
Tak, dokładnie ta. Lubi się poluzować, gdy silnik zaczyna generować więcej niuta niż seria ;)
Sprawdziłem, była dokręcona.
Czyli jednak cały kompresor do wymiany :(
SC Sleeper Project
My other car is a Mountain Bike
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

01 lip 2019, 12:08

Co do kompresora samego - to chyba nie trzeba szarpać się na ASO. Są firmy, które regenerują kompresory klimy.
Awatar użytkownika
BikeBert
Posty: 73
Rejestracja: 06 maja 2018, 10:26
Model: NC FL
Wersja: PRHT
Lokalizacja: Chorwacja

13 lip 2019, 8:49

Ostatecznie, dla świętego spokoju, kupiłem nowy kompresor w ASO.

Mam pytanie: czy kompresor wymienia się od góry (wygląda jakby trzeba było sporo gratów wymontować, żeby do niego dojść), czy da się to zrobić od dołu?
SC Sleeper Project
My other car is a Mountain Bike
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

13 lip 2019, 15:13

Nie ma opcji od dołu, tylko z góry.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
BikeBert
Posty: 73
Rejestracja: 06 maja 2018, 10:26
Model: NC FL
Wersja: PRHT
Lokalizacja: Chorwacja

13 lip 2019, 22:23

Fiveopac pisze:
13 lip 2019, 15:13
Nie ma opcji od dołu, tylko z góry.
Dzięki za odpowiedź, chociaż łudziłem się, że jest szansa od dołu ;)
SC Sleeper Project
My other car is a Mountain Bike
Awatar użytkownika
BikeBert
Posty: 73
Rejestracja: 06 maja 2018, 10:26
Model: NC FL
Wersja: PRHT
Lokalizacja: Chorwacja

18 sie 2019, 14:15

Pragnę donieść, że komoresor klimatyzacji w NC został u mnie wymieniony od dołu. Trzeba było wyjąć obie chłodnice (silnika i klimatyzacji), wentylator, kilka plastików i dało się dotrzeć do kompresora. Ciasno bo ciasno, ale wykonalne bez ruszania mnóstwa części na górze.
SC Sleeper Project
My other car is a Mountain Bike
ODPOWIEDZ